Page 5 of 19

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Tuesday 05/02/2008 16:28
by Peter
Ecomobisostrans wrote: D'aqui no gaire (com a molt 1 any) s'obrira el C/Riera de Tena per sota Antoni de Capmany, 3 cops mes ample que l'actual, que permetra el pas de cotxes i vianants, i es pot aprofitar per fer-hi passar un autobus que connecti les 2 bandes de Sants. Pot ser el 125, que va amb midis, aixi de pas els veins de Zona Franca poden tenir connexio amb L1 i L5 del metro:

el recorregut pot ser aquest:

direccio Collblanc:
(...), Mineria, Font Florida, Traja, Gran Via, Av.Carrilet, Badal, Constitucio, Riera de Tena, Pavia, Riera Blanca, Munne, Sants, Arizala, Trav.Corts, Aristides Maillol, Cardenal Reig.

direccio Zona Franca:
Cardenal Reig, Collblanc, Riera Blanca, Canalejas, Sant Medir, Riera de Tena, Burgos, Jocs Florals, Constitucio, Badal, Gran Via, Radi, Ctra.Prat, Mineria, (...)

Mentrestant pot ser inagurat amb un recorregut provisional per Olzinelles/Jocs Florals, Sants, Badal

Si per algun motiu no vagi be amb el 125 tambe es pot plantajar que aquesta prolongacio la faci el 91, el problema es que el 91 a vegades va amb standards i no se si aquesta ruta la pot fer un standard.
Em sembla molt bona la idea d'apropar la Zona Franca a Sants i així donar accés al metro, però la solució de fer passar el bus per la part antiga de Sants no crec que sigui gaire factible perquè carrers com Riera de Tena són molt estrets. Després està el tema de fer passar un bus per la zona del mercat de Sants (Sant Medir, Canalejas, pavia...) que són carrers molt estrets i amb molta gent que hi passa a peu per anar a comprar. Per cert, Canalejas s'hauria de canviar de sentit és direcció Besòs la part entre Riera Blanca i Badal, l'altre és direcció Llobregat.
Crec que és millor la idea de fer-los passar per Contitució-Olzinelles-Carretera de Sants i poder enllaçar amb Plaça de Sants (L-1, L-5) i que després tornesin a Zona Franca seguint per carretera de Sants fins la Riera Blanca cap a Constitució i Badal (el túnel de sota la Renfe també el faran més ample i l'obriran quan estiguin llestes les obres). Seria una bona manera de que l'autobus fos més ràpid.

Re: Proposta ampliacio 125 o 91 a Sants/Collblanc

Posted: Tuesday 05/02/2008 19:54
by Gersenz
Hola!
Ecomobisostrans wrote:D'aqui no gaire (com a molt 1 any) s'obrira el C/Riera de Tena per sota Antoni de Capmany [...] i es pot aprofitar per fer-hi passar un autobus que connecti les 2 bandes de Sants. Pot ser el 125, que va amb midis, aixi de pas els veins de Zona Franca poden tenir connexio amb L1 i L5 del metro:

el recorregut pot ser aquest:

direccio Collblanc:
(...), Mineria, Font Florida, Traja, Gran Via, Av.Carrilet, Badal, Constitucio, Riera de Tena, Pavia, Riera Blanca, Munne, Sants, Arizala, Trav.Corts, Aristides Maillol, Cardenal Reig.
Aquest recorregut s'hauria de modificar. Segons la senyalització, el gir de Trajà a Gran Via C.C. és obligatori a la dreta i per la calçada lateral la qual cosa no interesa per a l'objectiu de la línia ja que hauria d'anar fins Plaça Espanya a donar la volta i a més és un gir més que complicat per als Midi's. Proposo una petita variació que seria la següent: Trajà, Sant Fructuós, Indíbil, Gran Via C.C., Av. Carrilet etc.
Ecomobisostrans wrote:Si per algun motiu no vagi be amb el 125 tambe es pot plantajar que aquesta prolongacio la faci el 91, el problema es que el 91 a vegades va amb standards i no se si aquesta ruta la pot fer un standard.
Impossible de fer amb standards alguns dels girs

Posted: Wednesday 18/06/2008 10:37
by Ecomobisostrans
Propuesta para prolongar el 195 y el 196 a Glòries

Hago esta propuesta que serviria de refuerzo a zonas con escaso transporte como Balmes, Rda.General Mitre, Gràcia y Av.Diagonal:

Dirección Glòries:

Pl.Dr.Andreu/Bellesguard
Av.Tibidabo
Balmes
Rda.General Mitre
Torrent de l'Olla
Còrsega
Pau Claris
Av.Diagonal
Badajoz
Bolívia-Granada (O-F)


Dirección Pl.Dr.Andreu/Bellesguard:

Bolívia-Granada (O-F)
Av.Diagonal
Pg.St.Joan
Escorial
Travessera de Dalt
Rda.General Mitre
Balmes
Av.Tibidabo
Pl.Dr.Andreu/Bellesguard

Horarios línea 195:
-De lunes a viernes laborables: (5 coches)
Salidas de Pl.Dr.Andreu: De 5:06 a 23:30 cada 16 min.
Salidas de Pl.Glòries: De 5:14 a 23:22 cada 16 min.
-Sábados y festivos: (4 coches)
Salidas de Pl.Dr.Andreu: De 5:10 a 23:30 cada 20 min.
Salidas de Pl.Glòries: De 5:30 a 23:30 cada 20 min.

Horarios línea 196:
-De lunes a viernes laborables: (5 coches)
Salidas de Bellesguard: De 5:14 a 23:22 cada 16 min.
Salidas de Pl.Glòries: De 5:22 a 23:14 cada 16 min.
-Sábados y festivos: (4 coches)
Salidas de Belesguard: De 5:20 a 23:20 cada 20 min.
Salidas de Pl.Glòries: De 5:40 a 23:20 cada 20 min.

Observaciones: La frecuencia combinada de ambas líneas seria de 8 minutos de lunes a viernes laborables y de 10 minutos los sábados y festivos.


Propuesta para prolongar el B12 a Montgat

Hago esta propuesta de prolongación del B12 que permitiria una rápida conexión entre poblaciones cercanas como son Montgat, Tiana, Badalona y Montcada y Reixac:

Montcada i Reixac
Bosc de'n Vilaró
Can Ruti
Tanatori
Ctra. Can Ruti
Av.Cerdanya
B-500 (con parada en el cruce de Mas Ram)
Camí dels Francesos
El Carmelità (Vessants/Les Aigües)
Av.President Companys
Joan Garí
Bisbe Català
Isaac Albéniz
Pg.Vilesa
Pare Claret
Marina
Pl.Mallorquines-Estació Montgat

Horarios:
-De lunes a viernes laborables: (5 coches)
Salidas de Montcada de 5:00 a 23:00 cada 20 min.
Salidas de Montgat de 5:10 a 23:10 cada 20 min.
-Sábados y festivos: (3 coches)
Salidas de Montcada de 5:24 a 23:00 cada 33 min.
Salidas de Montgat de 5:08 a 23:17 cada 33 min.

Observaciones: Con esta prolonagción se suprimiría el BD0, y todos los viajes del TM irían a Can Gaietà. Además, todos los viajes pasarian por Can Vilaró

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Saturday 30/08/2008 12:25
by sortrens
Algú sap com a quedat aquella proposta del tripartit de Barcelona per fer una renovació de la xarxa de línies de bus TMB enumerades en lletres i números? Deient de fer una xarxa en vertical de muntanya a mar on estarian ordenats totes les línies per lletres (A,B,C, etc) i la resta de línies de sentit llobregat fins a Besòs serien numerades amb números. Fa un any vaig llegir que en tres anys s'impantaria el nou sistema.

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Saturday 30/08/2008 12:30
by metring
És cert! Se'n va fer molt de ressó als diaris, i ara, "nunca más se supo" :nose

Posted: Wednesday 01/04/2009 18:14
by Ecomobisostrans
Demà el 126 es prolonga a Trinitat Vella i per això tindrà que portar busitos enlloc de Midis, cosa que al tram Sagrera-Sant Andreu anirà ben just, per això proposo que la línia 132 reforci a la 126. I això es pot fer de 2 maneres:

1ª opció: Prolongar la 126 de Virrei Amat a Torras i Bages:
(En blau línia 132 direcció Via Favència i en vermell línia 132 direcció Torras i Bages):

Image

2ª opció: Desdoblar la línia 132 en 2 línies circulars:
(En blau línia 132 i en vermell línia 133):

Image

Proposta prolongacio 132 a Sant Andreu

Posted: Tuesday 07/04/2009 10:57
by Ecomobisostrans
Degut a la prolongació a Trinitat Vella el 126 te que portar busitos enlloc de Midis, cosa que al tram Sagrera-Sant Andreu va ben just, per això proposo que la línia 132 reforci a la 126. I això es pot fer de 2 maneres:

1ª opció: Prolongar la 126 de Virrei Amat a Torras i Bages:
(En blau línia 132 direcció Via Favència i en vermell línia 132 direcció Torras i Bages):


Image


2ª opció: Desdoblar la línia 132 en 2 línies circulars:
(En blau línia 132 i en vermell línia 133):


Image

Posted: Thursday 16/04/2009 12:40
by Ecomobisostrans
Un company del fòrum dels autobusos ha penjat aquesta proposta de bus del barri per Bon Pastor:

Image

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Thursday 16/04/2009 18:48
by automotorserie 436
Ciertamente la red de autobuses necesita de una gran reforma, una reforma total.
Los parámetros a utilizar a mi no entender no pasan por redes cuadriculadas ni inventos por ese estilo, Barcelona no es cuadrado así como tampoco los puntos donde se acumulan más viajeros por lo que no tiene ningún sentido.
Lo primero y más importante a tener en cuenta sería un replantemaiento de todas las líneas que atraviesan Barcelona de arriba a abajo y de izquierda a derecha. Nadie las utiliza para ir de punta a punta, todo los usuarios lo son de trayectos intermedios. Por tanto muchas de estas líneas, por no decir que todas, deberían de replantearse como líneas de bus expres, con la mitad de paradas que tienen hoy en día, conservando aquellas paradas con más afluencia de público y que tampoco dispongan de una boca de metro, por poner un ejemplo a 500 metros.

Una clara potenciación del Bus Barri, dotando a cada uno de los barrios de líneas que conecten los distintos barrios de un distrito juntamente con barrios de los distritos contiguos en los que el servicio de Metro sea a través de enlaces.

Estos dos parámetros son básicos de cara a un rediseño del nuevo Bus urbano de Barcelona, aparte de mejorar la situación de los semáforos, carril bus, situación de la parada..., una reordenación necesaria, pues no es la crisis la que ha provocado la caída del número de viajeros, sino el bicing, sobre todo para los potenciales usuarios jóvenes que ven como pierden el tiempo en el bus de Barcelona.
Mi sensación cuando entro en el Bus es que hay mucha tarjeta rosa y es lógico, pues no han de subir y bajar escalones y los tiempos de viaje para ellos pasan a un segundo plano.

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Saturday 16/05/2009 1:00
by sortrens
Totalment d'acord amb tú. Afegiria una cosa... Els Nit Bus per exemple el N2 equiival al 56 de Tmb. correcta? Sí. Aleshores perque no posan al costat dels N2 ~ 56/60 > És adir que aclaridor que digui que el N2 equival a les línies 56 i 60. Es per posar un exemple. I un altre cosa... hauríen de millorar els horaris, creieu que entre els Nit Bus i els Diürns tenim 24 hores de Bus cada día? A mi em va passar de sortir de l'Hospital de la Corachan per veure un familiar molt proper que em vaig quedar a dormir a l'hospital... el dia següent tenia pràctiques de cotxe amb la meva autoescola i tenia que sortir a les 6.30h per arribar a la Plaça Espanya. Pues resulta que al carrer Numància no hi habia ni un ******* autobus que anés al meu destí. Perque? Per que l'últim Nit bus ja habia passat i el primer Tmb Diürn en aquell cas començava a las 7.00h vaig tenir que anar caminant :evil:

Per tant siusplau senyors de Tmb i els de Tubgsal us hauriau de posar d'acord perque quan finalitzin les linias de Tmb el Nit bus ja funcioni abans per tal de que 24 hores de forma interrumpuda durant tot l'any qualsevol usuari tingui bus. Una mesura podria ser que totes les linies de Tmb acabin a les 23h com antigamnet feia el Metro. I els busos de nit bus comencin a les 22.30h totes les seves linies.

automotorserie 436 wrote:Ciertamente la red de autobuses necesita de una gran reforma, una reforma total.
Los parámetros a utilizar a mi no entender no pasan por redes cuadriculadas ni inventos por ese estilo, Barcelona no es cuadrado así como tampoco los puntos donde se acumulan más viajeros por lo que no tiene ningún sentido.
Lo primero y más importante a tener en cuenta sería un replantemaiento de todas las líneas que atraviesan Barcelona de arriba a abajo y de izquierda a derecha. Nadie las utiliza para ir de punta a punta, todo los usuarios lo son de trayectos intermedios. Por tanto muchas de estas líneas, por no decir que todas, deberían de replantearse como líneas de bus expres, con la mitad de paradas que tienen hoy en día, conservando aquellas paradas con más afluencia de público y que tampoco dispongan de una boca de metro, por poner un ejemplo a 500 metros.

Una clara potenciación del Bus Barri, dotando a cada uno de los barrios de líneas que conecten los distintos barrios de un distrito juntamente con barrios de los distritos contiguos en los que el servicio de Metro sea a través de enlaces.

Estos dos parámetros son básicos de cara a un rediseño del nuevo Bus urbano de Barcelona, aparte de mejorar la situación de los semáforos, carril bus, situación de la parada..., una reordenación necesaria, pues no es la crisis la que ha provocado la caída del número de viajeros, sino el bicing, sobre todo para los potenciales usuarios jóvenes que ven como pierden el tiempo en el bus de Barcelona.
Mi sensación cuando entro en el Bus es que hay mucha tarjeta rosa y es lógico, pues no han de subir y bajar escalones y los tiempos de viaje para ellos pasan a un segundo plano.

Posted: Monday 28/09/2009 10:54
by Ecomobisostrans
Seria interessant que Sant Boi i Sant Climent tinguessin connexió en bus, per això proposo prolongar el L88 fins l'estació de Sant Boi, i integrar Sant Climent a la zona 1.

Ampliar la zona 1?

Posted: Monday 28/09/2009 11:57
by Guigui
Si la zona 1 ja és sobredimensionada amb la resta del territori ATM, fruit de jocs polítics, ampliar-la no faria sinó augmentar aquest despropòsit.

Re: Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Posted: Tuesday 29/09/2009 8:36
by metring
Una carta del lector d'El Periódico d'avui, demanant més busos per a la línia 74 de TMB. Personalment, jo creia que hi havien molts, desconec si han reduït freqüències:

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1006&h=

Carta destacada del día:

'Muchos viajeros para tan pocos buses de la línea 74'


EL PERIÓDICO publica opiniones, réplicas y sugerencias de interés general, respetuosas hacia las personas e instituciones. No se considerarán las cartas de más de 15 líneas, que podrán ser extractadas. Aun así, resulta imposible publicarlas todas. Tampoco se mantendrá correspondencia o contacto telefónico sobre ellas. Deben constar: nombre y apellidos, DNI, domicilio y teléfono.

Ángeles Rosique Labarta
Barcelona

Me dirijo a los responsables de Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB) para comunicarles mi gran enfado por el servicio de la línea de autobús 74. Salgo cada día con casi una hora de antelación de casa, y eso que solo tengo 20 minutos de trayecto hasta el trabajo, porque me asusta pensar que puedo llegar tarde. Pero el 74, que va de punta a punta de la ciudad, me recuerda a los camiones de transporte de animales. Si tengo la suerte de que abra las puertas, quizá llegue a tiempo al trabajo; si no, hay que esperar entre 15 y 25 minutos a que venga el próximo. Una vez dentro, hay que apretujarse de tal forma que se corta la respiración. Algunos usuarios proponen no pagar el billete como protesta por las infrahumanas condiciones del viaje.
El 74 lo utilizan trabajadores y estudiantes. Es indignante el deficiente trato a los ciudadanos cuando se nos está bombardeando con que cojamos el transporte público. Y no es que este sea barato, ya que el billete vale 1,35 euros (que, en pesetas, son 224). ¿Por qué no se dedica el ayuntamiento a hacer un estudio de horarios punta, del número de usuarios en las paradas de autobús, y así se dará cuenta de que en dichos periodos se necesita el doble de la flota? ¿Tenemos que pagar siempre nosotros la mala gestión municipal? No hay derecho. Los viajeros deberíamos ponernos de acuerdo y, al igual que los conductores de autobuses hacen huelgas, tendríamos que hacer nosotros lo mismo para reivindicar así nuestros derechos. ¿Nos harán caso los directivos de TMB y pondrán más autobuses en esta línea --supongo que en otras también harán falta-- para poder viajar como personas y no como animales que van al matadero?

Re:

Posted: Tuesday 29/09/2009 8:40
by Platanito
Ecomobisostrans wrote:Seria interessant que Sant Boi i Sant Climent tinguessin connexió en bus, per això proposo prolongar el L88 fins l'estació de Sant Boi, i integrar Sant Climent a la zona 1.

Si es tracta d'unir Sant Boi amb Sant Climent no cal canviar el límit de zona, ja que els trajectes amb bus entre municipis col.laterals costen una zona.

Argumentació fora de lloc

Posted: Tuesday 29/09/2009 8:52
by Guigui
Salgo cada día con casi una hora de antelación de casa, y eso que solo tengo 20 minutos de trayecto hasta el trabajo, porque me asusta pensar que puedo llegar tarde.

[...]

Y no es que este sea barato, ya que el billete vale 1,35 euros (que, en pesetas, son 224).
I va cada dia a la feina pagant bitllet senzill? O pretén presentar un argument fora de lloc per a donar més força a la seva explicació?

I ja posats a furgar en el temps, quants morabatins són 1,35€?

Posted: Tuesday 29/09/2009 16:02
by Ecomobisostrans
Guigui wrote:Si la zona 1 ja és sobredimensionada amb la resta del territori ATM, fruit de jocs polítics, ampliar-la no faria sinó augmentar aquest despropòsit.
Jo també soc partidari de partir la zona 1 en 2 i que el minim a pagar siguin 2 zones, com ja he explicat en altres fils, només era una solució puntual per aquest cas, es que no se hi te que veure Sant Climent a la zona 2B, amb Molins de Rei, Pallejà, Castellbisbal, etc. quan no te cap transport que el connecti amb aquestes poblacions.
Platanito wrote:Si es tracta d'unir Sant Boi amb Sant Climent no cal canviar el límit de zona, ja que els trajectes amb bus entre municipis col.laterals costen una zona.
També es una opció, però sempre que si algú va de Viladecans a Sant Boi amb el L88 tambe pugui anar amb 1 zona, per que segons on vagi de Viladecans i de Sant Boi li aniria millor el L88 que el L96.

92 entre Alfons X i Pl. Sanllehy

Posted: Friday 04/12/2009 19:36
by Guigui
El 92 descriu una volta monumental entre la Pl. Alfons X i la Pl. Sanllehy. Si normalment baixa per Pi i Margall abans d'enfilar Secretari Coloma i acabar a la Pl. Sanllehy (total, per dues parades més), cosa que comporta una pèrdua de 5 minuts respecte al trajecte directe que seria Praga i Mare de Déu de Montserrat, amb les obres per l'enderrocament de la Ronda del Mig, ara descriu un trajecte surreal. Enfila la directa a Pl. Sanllehy, però després baixa per Sardenya per anar a retrobar el seu recorregut habitual. Avui ho he cronometrat: prop de 10 minuts de la Pl. Sanllehy a la Pl. Sanllehy. Fins i tot he vist com el 92 anterior enfilava la Ctra. del Carmel quan veníem de Mare de Déu de Montserrat.

No podrien treure aquest vestigi de quan l'antic 25 acabava a Alfons X i racionalitzar el recorregut, com ja ho van fer temps enrere al Poble Nou, fent-lo passar més recte en lloc de donar voltes i més voltes? Pel que he vist, TB podria estalviar-se dos autobusos i un bon temps a l'usuari.

Posted: Friday 11/12/2009 13:14
by Ecomobisostrans
Tens tota la raó, es fer-li donar mes volta del compte al 92, però per tal de mantenir la connexió directa entre la zona de secretari Coloma i el Hosp. St.Pau, es pot prolongar el 35 per C/Cartagena i Mas Casanovas, parar davant del nou hospital, canviar de sentit i anar per Rda.Guinardo, Pi i Margall fins a Joanic i donar la volta potser a Pg.St.Joan.

Canvi al 55

Posted: Friday 11/12/2009 13:18
by Guigui
Hi ha una possibilitat molt més simple: fer acabar el 55 a l'Hospital de St. Pau en lloc de la Pl. Catalana. O bé canviar-li el recorregut, que tampoc suposaria una volta gaire més gran.

92 a Gràcia

Posted: Monday 18/01/2010 17:39
by Guigui
Aprofitant que properament el 92 recuperarà el seu recorregut a Gràcia amb motiu del desmantellament de l'estructura provisional del Mercat de la Llibertat a la Pl. Gal·la Placídia, podria deixar de circular per Rambla de Prat i Gran de Gràcia i fer-ho per Príncep d'Astúries. La mesura comportaria alguns avantatges i cap inconvenient: augmentaria la rapidesa, cobriria de pujada la zona de Príncep d'Astúries i se solaparia menys amb el 28.