Estació de rodalia de La Sagrera - Meridiana
Re: Estació de rodalies de Sagrera-Meridiana
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Adif inicia la nova estació de Rodalies de Sagrera-Meridiana
1. • Les obres comencen a les voreres dels carrers de Garcilaso i Olesa
EL PERIÓDICO
BARCELONA
L’última peça de l’intercanviador més gran de transport públic de Barcelona, el de Sagrera-Meridiana (quatre línies de metro, tres de Renfe i més de 100.000 viatgers diaris), es va començar a construir ahir a les voreres dels carrers de Garcilaso i Olesa. Adif va informar que s’han iniciat els treballs previs per desviar un col·lector. És el primer pas per fer realitat l’estació de Rodalies de la C-3, C-4 i C-7 que està previst ubicar sota la Meridiana. Les obres no afectaran per ara la calçada dels dos carrers, però en les pròximes setmanes sí que s’haurà de tallar la circulació.
La construcció de l’estació s’ha d’acabar a finals del 2010 amb un cost de 34,3 milions d’euros. Per col·locar les noves canonades del col·lector principal i les seves derivacions s’hauran d’excavar també quatre pous en una ubicació que encara està per fixar.
CINC MESOS SENSE TRENS / Les afectacions importants vindran els pròxims mesos. Tornant de les vacances, al setembre o a l’octubre, s’hauran de tancar fins a principis de l’any que ve dos carrils de la Meridiana entre els carrers de Felip II i Olesa. L’avinguda quedarà amb tres dels quatre carrils per sentit que té en l’actualitat.
A continuació, els treballs tallaran de l’abril al setembre el tram del túnel ferroviari situat entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Clot. Aquesta mesura tindrà una incidència important en el servei de les tres línies de Rodalies que utilitzen la
galeria i també en el conjunt de la xarxa.
Els 400 metres d’andanes de la nova estació es construiran dins del mateix túnel ferroviari que passa entre les galeries paral·leles de la L-1 i la
L-5. A més, s’hi faran dos vestíbuls, un d’integrat a l’intercanviador del metro i un altre per a Rodalies.
Adif inicia la nova estació de Rodalies de Sagrera-Meridiana
1. • Les obres comencen a les voreres dels carrers de Garcilaso i Olesa
EL PERIÓDICO
BARCELONA
L’última peça de l’intercanviador més gran de transport públic de Barcelona, el de Sagrera-Meridiana (quatre línies de metro, tres de Renfe i més de 100.000 viatgers diaris), es va començar a construir ahir a les voreres dels carrers de Garcilaso i Olesa. Adif va informar que s’han iniciat els treballs previs per desviar un col·lector. És el primer pas per fer realitat l’estació de Rodalies de la C-3, C-4 i C-7 que està previst ubicar sota la Meridiana. Les obres no afectaran per ara la calçada dels dos carrers, però en les pròximes setmanes sí que s’haurà de tallar la circulació.
La construcció de l’estació s’ha d’acabar a finals del 2010 amb un cost de 34,3 milions d’euros. Per col·locar les noves canonades del col·lector principal i les seves derivacions s’hauran d’excavar també quatre pous en una ubicació que encara està per fixar.
CINC MESOS SENSE TRENS / Les afectacions importants vindran els pròxims mesos. Tornant de les vacances, al setembre o a l’octubre, s’hauran de tancar fins a principis de l’any que ve dos carrils de la Meridiana entre els carrers de Felip II i Olesa. L’avinguda quedarà amb tres dels quatre carrils per sentit que té en l’actualitat.
A continuació, els treballs tallaran de l’abril al setembre el tram del túnel ferroviari situat entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Clot. Aquesta mesura tindrà una incidència important en el servei de les tres línies de Rodalies que utilitzen la
galeria i també en el conjunt de la xarxa.
Els 400 metres d’andanes de la nova estació es construiran dins del mateix túnel ferroviari que passa entre les galeries paral·leles de la L-1 i la
L-5. A més, s’hi faran dos vestíbuls, un d’integrat a l’intercanviador del metro i un altre per a Rodalies.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Depurar responsabilitats
El que caldria fer és presentar una querella contra els responsables de la manca d'acord entre les diferents administracions responsables de no haver construït l'estació de Renfomentadif al mateix temps que s'ampliava el passadís de connexió entre la L1 i la L5. Que es depurin responsabilitats i els contribuents no hagin de córrer amb el cost addicional d'aquest passotisme total. Només serà d'aquesta manera que els panxacontents del cotxe oficial veuran que fer política és servir el país, i no servir-se'n.
No cal dir que això no prosperarà mai. L'estament judicial sembla estar ocupat amb coses més importants que procurar el benestar de tothom i el funcionament democràtic del país.
No cal dir que això no prosperarà mai. L'estament judicial sembla estar ocupat amb coses més importants que procurar el benestar de tothom i el funcionament democràtic del país.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Estació de rodalies de Sagrera-Meridiana
Doncs quin festival és prepara pels usuaris de la C4 durant els propers 365 dies,a l'agost el tall per les obres de la catenària rídida,i a l'any que ve les obres de Sagrera-Meridiana.metring wrote: A continuació, els treballs tallaran de l’abril al setembre el tram del túnel ferroviari situat entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Clot. Aquesta mesura tindrà una incidència important en el servei de les tres línies de Rodalies que utilitzen la
galeria i també en el conjunt de la xarxa.
Desviaràn la C4 per Pg.de Gràcia?Ho dubto,interferia molt el trànsit de la C2,i a sobre crec que elt ram entre SAC i Clot de la línia de Girona serà via única,peró no estic gaire segur.Em sembla que durant uns mesos la C4sud passarà a ser la C1,per qué em veig una integració de la C4sud i la C1 durant un temps(esque no hi ha cap altre solució).Aixó sí,la C4Nord serà mès problemàtica encara per qué s'haurà d'agafar el metro per colloms,a l'iggual que la C3 i la C7.
Quins mesos ens espera als usuaris de la C3,C4 i C7.Quines ganes que tinc en saber el pla alternatiu,peró fins al 31 de Març de 2010 no sabrem res.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Segons el projecte constructiu que està penjat a la web del SEITT http://www.seitt.es/SEITT/LANG_CASTELLA ... NES_OBRAS/ el tall de la línia farà que les línies 3, 4 i 7 finalitzin recorregut a Arc de Triomf per una banda i Sant Andreu Arenal per l'altra. Es vol posar un servei de busos llançadora que ajudi a la línia 1 de metro però en principi no proposen desviar cap línia per Ramal de les Aigües. Esperem que al final desviin almenys la R4, tal com es va fer durant el tall del gener de 2007 http://www.trenscat.com/renfe/circesptall012007_ct.html
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Peró llavors és tècnicament possible acabar trens a Arc de Triomf?Jo ho veig complicat,al ser un baixador de dues víes tan sols i on passen tots els trens de la C1.La C3 i la C7 dubto pas que hi circulin al tram entre Arc de Triomf i L'hospitalet,ja que normalment els C3 i C7 quan els limiten per obres a túnels de Barcelona sols circula desde final de recorregut(Martorell o Vic/Puigcerdà)fins en aquest cas Sant Andreu Arenal.No se si m'explico.
Per mi el millor seria acabar la C4 nord,C3 i C7 a SAA(tot i que m'hi jugo que la C7 acabarà a Birfucació),i unificar la C1 amb la C4sud.O sigui trens que venen de Blanes quan arribin a Arc de Triomf és converteixin en un Vilafranca,clar que a la C4sud hi hauria molta confusió.
Tot i que aquests de renfe,amb l'exucsa de que han de maniobrar trens per la birfucació de la Marina,són capaços de fer acabar la C1 a EDF ,peró vaja suposo que els trens que acabin a Arc de Triomf aniràn per el túnel de la Meridiana fins algun punt on canviara de via i de sentit,per prestar servei.Com les maniobres d'Av.Carrilet FGC quan l'inccident del Gornal.
Per mi el millor seria acabar la C4 nord,C3 i C7 a SAA(tot i que m'hi jugo que la C7 acabarà a Birfucació),i unificar la C1 amb la C4sud.O sigui trens que venen de Blanes quan arribin a Arc de Triomf és converteixin en un Vilafranca,clar que a la C4sud hi hauria molta confusió.
Tot i que aquests de renfe,amb l'exucsa de que han de maniobrar trens per la birfucació de la Marina,són capaços de fer acabar la C1 a EDF ,peró vaja suposo que els trens que acabin a Arc de Triomf aniràn per el túnel de la Meridiana fins algun punt on canviara de via i de sentit,per prestar servei.Com les maniobres d'Av.Carrilet FGC quan l'inccident del Gornal.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Llegeix-te el document i veuràs que hi diu que passat Arc de Triomf en direcció Sant Andreu Arenal i passat el salt de motlló, s'hi instalarà una diagonal perquè els trens puguin fer mitja volta, i es farà la mateixa operació passat Sant Andreu Arenal direcció Arc de Triomf.Mako448 wrote:Peró llavors és tècnicament possible acabar trens a Arc de Triomf?Jo ho veig complicat,al ser un baixador de dues víes tan sols i on passen tots els trens de la C1.La C3 i la C7 dubto pas que hi circulin al tram entre Arc de Triomf i L'hospitalet,ja que normalment els C3 i C7 quan els limiten per obres a túnels de Barcelona sols circula desde final de recorregut(Martorell o Vic/Puigcerdà)fins en aquest cas Sant Andreu Arenal.No se si m'explico.
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=279896
Tallat el carrer Olesa per les obres de l'estació de Sagrera
AGÈNCIES / LAMALLA.CAT
Les obres de construcció de la nova estació de Sagrera obliguen a tallat des d'aquest dimarts el carrer Olesa, entre Garcilaso i Cienfuegos, a Sant Andreu. Segons Adif, s'ha establert un itinerari alternatiu per facilitar la mobilitat dels vehicles i el trànsit de vianants i l'accés als aparcaments està garantit durant totes les obres.
L'execució de les obres de la nova estació, iniciades el 19 de juny, es fa en diverses fases per minimitzar l'afectació del trànsit. Properament s'excavarà a la zona quatre pous necessaris per a la col·locació de tuberies, la ubicació de la qual encara no s'ha determnat.
Tallat el carrer Olesa per les obres de l'estació de Sagrera
AGÈNCIES / LAMALLA.CAT
Les obres de construcció de la nova estació de Sagrera obliguen a tallat des d'aquest dimarts el carrer Olesa, entre Garcilaso i Cienfuegos, a Sant Andreu. Segons Adif, s'ha establert un itinerari alternatiu per facilitar la mobilitat dels vehicles i el trànsit de vianants i l'accés als aparcaments està garantit durant totes les obres.
L'execució de les obres de la nova estació, iniciades el 19 de juny, es fa en diverses fases per minimitzar l'afectació del trànsit. Properament s'excavarà a la zona quatre pous necessaris per a la col·locació de tuberies, la ubicació de la qual encara no s'ha determnat.
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... cia=503028
Adif inicia els treballs d'un nou col·lector dins de les obres prèvies per a la construcció de l'estació de la Sagrera
ACN // 07.08.2009 // 13.29 h Ref. 503028
Barcelona (ACN).- Adif iniciarà aquest dissabte els treballs per a la construcció d'un nou col·lector previ a l'edificació de la nova estació de Rodalies de la Sagrera-Meridiana. Per reduir les afectacions als ciutadans, Adif ha previst l'obertura de tres pous al carrer de Garcilaso, des d'on s'introduiran després els tubs que formaran la nova canalització. El projecte inclou les noves variants del col·lector del carrer de Garcilaso al costat oest de l'avinguda Meridiana. Els nous col·lectors es construiran a cel obert i estaran situats entre pantalles de pilots sota els carrers d'Olesa i Garcilaso. Les obres s'han programat per reduir al mínim les afectacions a la mobilitat, tant de vehicles com de vianants.
Adif inicia els treballs d'un nou col·lector dins de les obres prèvies per a la construcció de l'estació de la Sagrera
ACN // 07.08.2009 // 13.29 h Ref. 503028
Barcelona (ACN).- Adif iniciarà aquest dissabte els treballs per a la construcció d'un nou col·lector previ a l'edificació de la nova estació de Rodalies de la Sagrera-Meridiana. Per reduir les afectacions als ciutadans, Adif ha previst l'obertura de tres pous al carrer de Garcilaso, des d'on s'introduiran després els tubs que formaran la nova canalització. El projecte inclou les noves variants del col·lector del carrer de Garcilaso al costat oest de l'avinguda Meridiana. Els nous col·lectors es construiran a cel obert i estaran situats entre pantalles de pilots sota els carrers d'Olesa i Garcilaso. Les obres s'han programat per reduir al mínim les afectacions a la mobilitat, tant de vehicles com de vianants.
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
Adif inicia la primera estación de Cercanías en BCN en 40 años
1. • El ente empieza la construcción de la estructura de Sagrera-Meridiana
2. • Los trabajos acabarán en el 2010 y afectarán al tráfico de trenes y de coches
EL PERIÓDICO
BARCELONA
El invariable mapa ferroviario de Barcelona, el mismo que a veces parece haber sido esculpido sobre piedra hace siglos, vivió ayer un hecho histórico. El administrador de las infraestructuras ferroviarias (Adif) inició las obras de la primera estación de Cercanías que se construye en la ciudad en los últimos, siendo generosos, 40 años, la de Sagrera-Meridiana. Por la magnitud de la obra y por su importancia como nudo gordiano del transporte metropolitano, el referente inmediato sería la transformación, en los 70, de la ya existente estación de Sants en la principal puerta ferroviaria de la conurbación. La estación de Sagrera -Meridiana estará finalizada a finales del 2010 y su coste se eleva a 34 millones de euros.
Tras iniciar el pasado mes de julio las obras de desvío del colector de la calle de Garcilaso, el ente estatal ha emprendido los primeros trabajos de estructura de la estación propiamente dicha. Estos, que se prolongarán hasta el domingo, consisten en la ejecución de 44 micropilotes en la zona donde se ubicará la salida de emergencia y la colocación de las pantallas laterales para adaptar la estructura del túnel a su configuración inicial, rebajando el rasante de las vías.
Con la construcción de los andenes de Cercanías se completará el primer intercambiador de transporte metropolitano de la ciudad, ya que en Sagrera-Meridiana convergerán hasta cuatro líneas de metro (L-1, L-4, L-5 y L-9/10) y tres de Cercanías Renfe (C-3, C-4 y C-7). Se calcula que por estas instalaciones transitarán, a diario, más de 100.000 personas.
AFECTACIONES AL TRÁFICO/ La construcción de la estación de Sagrera-Meridiana tendrá su impacto en el tránsito rodado del área. Con todo, las afectaciones importantes tendrán lugar en los próximos meses. A la vuelta de las vacaciones, en septiembre u octubre, tendrán que cerrarse hasta principios del próximo año dos carriles de la Meridiana entre las calles de Felip II y Olesa. La avenida quedará con tres de los cuatro carriles por sentido que tiene en la actualidad.
A continuación, los trabajos obligarán a cortar, entre los meses de abril y septiembre, el tramo del túnel ferroviario situado entre las estaciones de Sant Andreu Arenal y Clot. Esta medida tendrá una incidencia importante en el servicio de las tres líneas de Cercanías que utilizan la galería y también en el conjunto de la red.
Los casi 400 metros de andenes de la nueva estación se construirán dentro del propio túnel ferroviario que discurre entre las galerías paralelas de la L-1 y L-5. Además se harán dos vestíbulos, uno integrado en el intercambiador del metro y otro exclusivo para Cercanías.
Adif inicia la primera estación de Cercanías en BCN en 40 años
1. • El ente empieza la construcción de la estructura de Sagrera-Meridiana
2. • Los trabajos acabarán en el 2010 y afectarán al tráfico de trenes y de coches
EL PERIÓDICO
BARCELONA
El invariable mapa ferroviario de Barcelona, el mismo que a veces parece haber sido esculpido sobre piedra hace siglos, vivió ayer un hecho histórico. El administrador de las infraestructuras ferroviarias (Adif) inició las obras de la primera estación de Cercanías que se construye en la ciudad en los últimos, siendo generosos, 40 años, la de Sagrera-Meridiana. Por la magnitud de la obra y por su importancia como nudo gordiano del transporte metropolitano, el referente inmediato sería la transformación, en los 70, de la ya existente estación de Sants en la principal puerta ferroviaria de la conurbación. La estación de Sagrera -Meridiana estará finalizada a finales del 2010 y su coste se eleva a 34 millones de euros.
Tras iniciar el pasado mes de julio las obras de desvío del colector de la calle de Garcilaso, el ente estatal ha emprendido los primeros trabajos de estructura de la estación propiamente dicha. Estos, que se prolongarán hasta el domingo, consisten en la ejecución de 44 micropilotes en la zona donde se ubicará la salida de emergencia y la colocación de las pantallas laterales para adaptar la estructura del túnel a su configuración inicial, rebajando el rasante de las vías.
Con la construcción de los andenes de Cercanías se completará el primer intercambiador de transporte metropolitano de la ciudad, ya que en Sagrera-Meridiana convergerán hasta cuatro líneas de metro (L-1, L-4, L-5 y L-9/10) y tres de Cercanías Renfe (C-3, C-4 y C-7). Se calcula que por estas instalaciones transitarán, a diario, más de 100.000 personas.
AFECTACIONES AL TRÁFICO/ La construcción de la estación de Sagrera-Meridiana tendrá su impacto en el tránsito rodado del área. Con todo, las afectaciones importantes tendrán lugar en los próximos meses. A la vuelta de las vacaciones, en septiembre u octubre, tendrán que cerrarse hasta principios del próximo año dos carriles de la Meridiana entre las calles de Felip II y Olesa. La avenida quedará con tres de los cuatro carriles por sentido que tiene en la actualidad.
A continuación, los trabajos obligarán a cortar, entre los meses de abril y septiembre, el tramo del túnel ferroviario situado entre las estaciones de Sant Andreu Arenal y Clot. Esta medida tendrá una incidencia importante en el servicio de las tres líneas de Cercanías que utilizan la galería y también en el conjunto de la red.
Los casi 400 metros de andenes de la nueva estación se construirán dentro del propio túnel ferroviario que discurre entre las galerías paralelas de la L-1 y L-5. Además se harán dos vestíbulos, uno integrado en el intercambiador del metro y otro exclusivo para Cercanías.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Evidentment, com ja venen sent habitual les cagades en aquesta professió, això que comenten és fals. El tram de túnel ferroviari que tallaran serà de Sant Andreu Arenal a l'Arc de Triomf, quedant excloses les dues estacions, i evidentment, la de El Clot Aragó.metring wrote: (...)A continuación, los trabajos obligarán a cortar, entre los meses de abril y septiembre, el tramo del túnel ferroviario situado entre las estaciones de Sant Andreu Arenal y Clot. Esta medida tendrá una incidencia importante en el servicio de las tres líneas de Cercanías que utilizan la galería y también en el conjunto de la red.(...)
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
Adif revisa les vivendes de l'entorn de la nova estació de La Sagrera
publicat el 05/10/2009 a les 16:10 h. Redacció bcn.cat
Tècnics especialitzats començaran a inspeccionar les façanes, zones comuns i vivendes dels deu edificis més propers als treballs de la nova estació de La Sagrera-Meridiana per garantir la seguretat a la zona mentre durin els treballs i posteriorment. Aquests deu edificis estan situats a l'Avinguda Meridiana, així com als carrers Olesa i Cienfuegos.
Adif comença en els propers dies a realitzar el reconeixement d'edificis i vivendes situades a l'entorn de les obres de la nova estació de Rodalies La Sagrera-Meridiana.
Així, tècnics especialitzats inspeccionaran façanes, zones comunes i vivendes dels deu edificis més propers als treballs, als carrers Olesa, Cienfuegos i avinguda Meridiana.
Adif ha contractat una empresa especialitzada per realitzar aquestes inspeccions, que certificarà l'estat de cada vivenda.
A més de les inspeccions prèvies es farà un seguiment durant els treballs per garantir la seva integritat en tot moment.
S'ha col·locat un llistat a cadascun dels immobles amb els noms dels veïns perquè puguin de manera voluntària concertar cita amb els inspectors.
Per a més informació, els ciutadans poden dirigir-se al Punt d'Informació i Atenció d'Adif, al carrer Baixada de la Sagrera 2, trucar al 93 445 30 22 o enviar un correu a piac.bcn(a)adif.es.
Adif revisa les vivendes de l'entorn de la nova estació de La Sagrera
publicat el 05/10/2009 a les 16:10 h. Redacció bcn.cat
Tècnics especialitzats començaran a inspeccionar les façanes, zones comuns i vivendes dels deu edificis més propers als treballs de la nova estació de La Sagrera-Meridiana per garantir la seguretat a la zona mentre durin els treballs i posteriorment. Aquests deu edificis estan situats a l'Avinguda Meridiana, així com als carrers Olesa i Cienfuegos.
Adif comença en els propers dies a realitzar el reconeixement d'edificis i vivendes situades a l'entorn de les obres de la nova estació de Rodalies La Sagrera-Meridiana.
Així, tècnics especialitzats inspeccionaran façanes, zones comunes i vivendes dels deu edificis més propers als treballs, als carrers Olesa, Cienfuegos i avinguda Meridiana.
Adif ha contractat una empresa especialitzada per realitzar aquestes inspeccions, que certificarà l'estat de cada vivenda.
A més de les inspeccions prèvies es farà un seguiment durant els treballs per garantir la seva integritat en tot moment.
S'ha col·locat un llistat a cadascun dels immobles amb els noms dels veïns perquè puguin de manera voluntària concertar cita amb els inspectors.
Per a més informació, els ciutadans poden dirigir-se al Punt d'Informació i Atenció d'Adif, al carrer Baixada de la Sagrera 2, trucar al 93 445 30 22 o enviar un correu a piac.bcn(a)adif.es.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Això no és català
[quote="L'"Aixuntament""]Adif revisa les vivendes de l'entorn de la nova estació de La Sagrera[/quote]
Què són vivendes?
Què són vivendes?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Què són vivendes?[/quote]Guigui wrote:[quote="L'"Aixuntament""]Adif revisa les vivendes de l'entorn de la nova estació de La Sagrera
Seran habitatges, dic jo.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Habitatges
Ço mateix.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Avui a la Meridiana, entre metro Fabra i Puig i Sagrera hem vist rètol d'obres de l'estació i algunes valles tallant parts de la vorera.
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Ah, les obres que estaven causant retencions aquest matí a la Meridiana eren per allò? I no podrien haver tallat l'avinguda de nit?, perque aquest matí estaven tallant un carril per sentit.metring wrote:Avui a la Meridiana, entre metro Fabra i Puig i Sagrera hem vist rètol d'obres de l'estació i algunes valles tallant parts de la vorera.
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... tall&home=
Continuen els treballs de construcció de l'estació de rodalies Sagrera-Meridiana
publicat el 12/11/2009 a les 15:51 h.
Les obres per a la construcció de la futura estació de rodalies Sagrera-Meridiana obliguen a afectar l'avinguda Meridiana als entorns dels carrers Antilles, Pegàs, Cardenal Tedeschini i Olesa.
Aquesta estació connectarà la C-3, C-4 i C-7 de rodalies amb quatre línies de metro, la L1, L5, L9 i L4, i s’espera que l’utilitzin uns 110.000 viatgers al dia.
Per tal de continuar amb els treballs iniciats és necessari realitzar una sèrie d’actuacions al costat muntanya de l’avinguda Meridiana, en el tram entre els carrers Olesa i Cardenal Tedeschini, i al costat mar de l’avinguda entre els carrers Antilles i Pegàs.
Actuacions a l’avinguda Meridiana
D’una banda, es desplaçaran els passos de vianants dels carrers Antilles i Pegàs, així com els d’aquest tram de l’avinguda Meridiana. També es demoliran les illetes a la mediana de separació dels dos sentits de circulació de l’avinguda, actuació que obligarà a ocupar puntualment un carril de circulació.
Alhora es desplaçarà la parada d’autobús ubicada entre els carrers Antilles i Pegàs per tal de realitzar els treballs de rebaixament de vorera en aquest tram.
Els caps de setmana del 21, 22, 28 i 29 de novembre es retirarà la vorera del costat mar de l’avinguda Meridiana, es reduiran de 4 a 3 els carrils de circulació del sentit Besòs i es condicionarà un nou carril de circulació, que funcionarà a partir del 6 de desembre fins al 30 de març del 2010.
D’aquesta manera, es mantindran tres carrils de circulació en sentit Llobregat –entrada a Barcelona– i quatre en sentit Besòs –sortida de Barcelona–.
Actuacions a Cardenal Tedeschini
L’accés al creuament entre l’avinguda Meridiana i el Cardenal Tedeschini forçarà a traslladar el pas de vianants de Cardenal Tedeschini en sentit muntanya i a habilitar un altre pas al costat muntanya de la Meridiana.
A més, el tram del carrer Cardenal Tedeschini entre l’avinguda Meridiana i el carrer Comtessa Pardo Bazan es farà de doble sentit de circulació, alhora que s’habilitarà l’accés i sortida de l’aparcament situat a la Meridiana, entre Olesa i Cardenal Tedeschini, que es farà per la vorera de la placeta.
Continuen els treballs de construcció de l'estació de rodalies Sagrera-Meridiana
publicat el 12/11/2009 a les 15:51 h.
Les obres per a la construcció de la futura estació de rodalies Sagrera-Meridiana obliguen a afectar l'avinguda Meridiana als entorns dels carrers Antilles, Pegàs, Cardenal Tedeschini i Olesa.
Aquesta estació connectarà la C-3, C-4 i C-7 de rodalies amb quatre línies de metro, la L1, L5, L9 i L4, i s’espera que l’utilitzin uns 110.000 viatgers al dia.
Per tal de continuar amb els treballs iniciats és necessari realitzar una sèrie d’actuacions al costat muntanya de l’avinguda Meridiana, en el tram entre els carrers Olesa i Cardenal Tedeschini, i al costat mar de l’avinguda entre els carrers Antilles i Pegàs.
Actuacions a l’avinguda Meridiana
D’una banda, es desplaçaran els passos de vianants dels carrers Antilles i Pegàs, així com els d’aquest tram de l’avinguda Meridiana. També es demoliran les illetes a la mediana de separació dels dos sentits de circulació de l’avinguda, actuació que obligarà a ocupar puntualment un carril de circulació.
Alhora es desplaçarà la parada d’autobús ubicada entre els carrers Antilles i Pegàs per tal de realitzar els treballs de rebaixament de vorera en aquest tram.
Els caps de setmana del 21, 22, 28 i 29 de novembre es retirarà la vorera del costat mar de l’avinguda Meridiana, es reduiran de 4 a 3 els carrils de circulació del sentit Besòs i es condicionarà un nou carril de circulació, que funcionarà a partir del 6 de desembre fins al 30 de març del 2010.
D’aquesta manera, es mantindran tres carrils de circulació en sentit Llobregat –entrada a Barcelona– i quatre en sentit Besòs –sortida de Barcelona–.
Actuacions a Cardenal Tedeschini
L’accés al creuament entre l’avinguda Meridiana i el Cardenal Tedeschini forçarà a traslladar el pas de vianants de Cardenal Tedeschini en sentit muntanya i a habilitar un altre pas al costat muntanya de la Meridiana.
A més, el tram del carrer Cardenal Tedeschini entre l’avinguda Meridiana i el carrer Comtessa Pardo Bazan es farà de doble sentit de circulació, alhora que s’habilitarà l’accés i sortida de l’aparcament situat a la Meridiana, entre Olesa i Cardenal Tedeschini, que es farà per la vorera de la placeta.
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
BCN culmina las 5 estaciones del macroenlace de Sagrera-Meridiana
1. • Será el mayor conector de la red con 4 líneas del suburbano, 3 de Cercanías y el AVE a 500 metros
2. • La última parada del intercambiador metro-tren para 110.000 viajeros al día se iniciará en el 2010
RAMON COMORERA
BARCELONA
La mayoría de las rutas subterráneas de transporte público del área metropolitana de Barcelona, y también las más usadas, pasarán por la Sagrera en poco años. El macrointercambiador situado bajo la Meridiana y calles próximas, con cuatro líneas de metro y tres de Cercanías, ha sumado la última pieza: el proyecto final de la quinta estación del complejo, la de la L-9,
una infraestructura que la Conselleria d’Obres Públiques prevé empezar en el 2010. Por este laberinto de la movilidad, el mayor distribuidor de la red, circularán cada día 110.000 personas cuando esté a pleno rendimiento a partir del 2014. Será como si casi toda Santa Coloma de Gramenet (117.000 habitantes en el 2008) suba o baje de algún convoy en tan solo 19 horas de servicio ferroviario.
La nueva frontera urbanística y económica de la capital catalana, siempre con permiso de una doble crisis, global y del ladrillo, de evolución incierta que llega a todas partes, se desplaza ahora hacia el norte, como insiste siempre que tiene ocasión el alcalde Jordi Hereu. Del potentísimo sur de la Zona Franca, plaza de Europa, Fira, puerto o aeropuerto, el ayuntamiento quiere pasar al eje de servicios y nuevas tecnologías del Besòs, Diagonal y Sant Andreu, con participación de las tres grandes ciudades del Barcelonès Nord y siempre mirando a Europa.
ALTA VELOCIDAD / En este bienintencionado –a tenor de los tiempos que corren con números rojos por doquier– ejercicio de planificación, la gran estación central del AVE que el Ministerio de Fomento ha de licitar antes de acabar de año, y el vasto conjunto de edificios que deben emerger a su alrededor y hasta el nudo de la Trinitat, constituyen el núcleo central.
A tan solo 500 metros, sin embargo, toma cuerpo en cinco etapas el mayor de los intercambiadores. En el 2007, y después de tres años de obras, se estrenaron ya bajo la Meridiana los dos primeros espacios de las estaciones de la L-1 y la L-5.
Los trabajos de la tercera parada, la de la prolongación de la L-4
en Felip II que a partir del próximo verano y mientras no se acabe en el 2014 el tramo central de la L-9 se usará para esta línea, están muy avanzados. En cuarto lugar, han empezado las obras de la estación de Cercanías en Garcilaso para la C-3, C-4 y C-7.
La quinta y última pieza de este abstruso rompecabezas de túneles, andenes, vestíbulos y accesos llega ahora con la evaluación del impacto ambiental de la estación definitiva de la L-9 bajo la calle de Honduras, entre Maria Claret y Meridiana.
SEPARACIÓN DE TÚNELES / Los planes de esta parada han sido los últimos en concretarse a raíz de la decisión estratégica tomada en el 2005, por seguridad tras el hundimiento de la L-5
en el Carmel, de separar hasta 100 metros los túneles de la L-4 (al sur) y la L-9 (al norte). Y también de excavarlos a mayor profundidad, hasta 50 metros seis más que antes, según la memoria ambiental del estudio informativo redactada en julio.
La proximidad inicial de los túneles llevó a diseñar una sola estación de 1.800 metros cuadrados para las dos líneas en Honduras. Con la separación, se ha tenido que construir una segunda parada, la que está en obras en Felip II (de la L-4 pero usada temporalmente por la L-9) al tiempo que se ha reducido a 1.100 metros cuadrados el espacio de la primera (la genuina del trazado de la L-9).
El coste y la duración de las obras se fijará en el nuevo proyecto constructivo que se está redactando. En ambos casos será inferior al plan original, cuando se adjudicó toda la línea, dado el recorte en las dimensiones de la estación. La inversión global, sin embargo, será necesariamente superior si se tiene en cuenta que ahora son dos estaciones y no una las que se ejecutarán.
El impacto de los trabajos en una zona muy castigada desde hace ya cinco años, con importantes afectaciones en el tráfico de la Meridiana, será también menor en Honduras. Pero igualmente mucho mayor si se suma el largo corte, aún vigente, de Felip II. El intercambio temporal de usos de los dos túneles paralelos recién excavados desde la zona de Onze de Setembre permitirá poner en marcha la L-9 hasta la Sagrera por el paso de la L-4, mientras que por la otra galería se extraen las tierras y se introducen los materiales de la perforación del largo tramo central de Maragall a Mandri que estará en obras hasta el 2014, como mínimo.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
1. • Será el mayor conector de la red con 4 líneas del suburbano, 3 de Cercanías y el AVE a 500 metros
2. • La última parada del intercambiador metro-tren para 110.000 viajeros al día se iniciará en el 2010
RAMON COMORERA
BARCELONA
La mayoría de las rutas subterráneas de transporte público del área metropolitana de Barcelona, y también las más usadas, pasarán por la Sagrera en poco años. El macrointercambiador situado bajo la Meridiana y calles próximas, con cuatro líneas de metro y tres de Cercanías, ha sumado la última pieza: el proyecto final de la quinta estación del complejo, la de la L-9,
una infraestructura que la Conselleria d’Obres Públiques prevé empezar en el 2010. Por este laberinto de la movilidad, el mayor distribuidor de la red, circularán cada día 110.000 personas cuando esté a pleno rendimiento a partir del 2014. Será como si casi toda Santa Coloma de Gramenet (117.000 habitantes en el 2008) suba o baje de algún convoy en tan solo 19 horas de servicio ferroviario.
La nueva frontera urbanística y económica de la capital catalana, siempre con permiso de una doble crisis, global y del ladrillo, de evolución incierta que llega a todas partes, se desplaza ahora hacia el norte, como insiste siempre que tiene ocasión el alcalde Jordi Hereu. Del potentísimo sur de la Zona Franca, plaza de Europa, Fira, puerto o aeropuerto, el ayuntamiento quiere pasar al eje de servicios y nuevas tecnologías del Besòs, Diagonal y Sant Andreu, con participación de las tres grandes ciudades del Barcelonès Nord y siempre mirando a Europa.
ALTA VELOCIDAD / En este bienintencionado –a tenor de los tiempos que corren con números rojos por doquier– ejercicio de planificación, la gran estación central del AVE que el Ministerio de Fomento ha de licitar antes de acabar de año, y el vasto conjunto de edificios que deben emerger a su alrededor y hasta el nudo de la Trinitat, constituyen el núcleo central.
A tan solo 500 metros, sin embargo, toma cuerpo en cinco etapas el mayor de los intercambiadores. En el 2007, y después de tres años de obras, se estrenaron ya bajo la Meridiana los dos primeros espacios de las estaciones de la L-1 y la L-5.
Los trabajos de la tercera parada, la de la prolongación de la L-4
en Felip II que a partir del próximo verano y mientras no se acabe en el 2014 el tramo central de la L-9 se usará para esta línea, están muy avanzados. En cuarto lugar, han empezado las obras de la estación de Cercanías en Garcilaso para la C-3, C-4 y C-7.
La quinta y última pieza de este abstruso rompecabezas de túneles, andenes, vestíbulos y accesos llega ahora con la evaluación del impacto ambiental de la estación definitiva de la L-9 bajo la calle de Honduras, entre Maria Claret y Meridiana.
SEPARACIÓN DE TÚNELES / Los planes de esta parada han sido los últimos en concretarse a raíz de la decisión estratégica tomada en el 2005, por seguridad tras el hundimiento de la L-5
en el Carmel, de separar hasta 100 metros los túneles de la L-4 (al sur) y la L-9 (al norte). Y también de excavarlos a mayor profundidad, hasta 50 metros seis más que antes, según la memoria ambiental del estudio informativo redactada en julio.
La proximidad inicial de los túneles llevó a diseñar una sola estación de 1.800 metros cuadrados para las dos líneas en Honduras. Con la separación, se ha tenido que construir una segunda parada, la que está en obras en Felip II (de la L-4 pero usada temporalmente por la L-9) al tiempo que se ha reducido a 1.100 metros cuadrados el espacio de la primera (la genuina del trazado de la L-9).
El coste y la duración de las obras se fijará en el nuevo proyecto constructivo que se está redactando. En ambos casos será inferior al plan original, cuando se adjudicó toda la línea, dado el recorte en las dimensiones de la estación. La inversión global, sin embargo, será necesariamente superior si se tiene en cuenta que ahora son dos estaciones y no una las que se ejecutarán.
El impacto de los trabajos en una zona muy castigada desde hace ya cinco años, con importantes afectaciones en el tráfico de la Meridiana, será también menor en Honduras. Pero igualmente mucho mayor si se suma el largo corte, aún vigente, de Felip II. El intercambio temporal de usos de los dos túneles paralelos recién excavados desde la zona de Onze de Setembre permitirá poner en marcha la L-9 hasta la Sagrera por el paso de la L-4, mientras que por la otra galería se extraen las tierras y se introducen los materiales de la perforación del largo tramo central de Maragall a Mandri que estará en obras hasta el 2014, como mínimo.
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
Vés per on, mentre es cerquen sol.lucions per al llarg enllaç amb la L3 a Passeig de Gràcia, a la pobra L4 li basteixen un nou enllaç amb recorreguts de fins a 200 metres a la Sagrera.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
Noves afectacions al trànsit al carrer d'Olesa
publicat el 30/11/2009 a les 17:56 h. Redacció bcn.cat
Adif inicia la segona fase dels treballs previs al carrer d'Olesa per construir la nova estació de Rodalies de Sagrera-Meridiana. Un cop acabada la primera fase, es reobre al trànsit el tram entre els carrers de Garcilaso i Cienfuegos.
En el marc de la construcció de la nova estació de Rodalies de Sagrera-Meridiana, Adif inicia la segona fase dels treballs previs que està executant al carrer d'Olesa, i que consisteixen a realitzar les noves variants dels col·lectors afectats per les obres de la futura instal·lació ferroviària.
Les obres es duran a terme en diverses fases per reduir les afectacions als ciutadans. La primera fase ja ha acabat, de manera que la circulació de vehicles al carrer d'Olesa, entre els carrers de Garcilaso i Cienfuegos, es normalitza.
La segona fase, que comença aquest 30 de novembre, implica afectacions al transit al carrer d'Olesa, en el tram comprès entre els carrers de Cienfuegos i l'avinguda Meridiana. D'aquesta manera, quedarà sense sortida el carrer d'Olesa, entre Cienfuegos i Garcilaso, i el carrer de Cienfuegos, entre Concepció Arenal i Olesa.
Un itinerari alternatiu
Per facilitar la mobilitat a la zona, s'ha establert un itinerari alternatiu per als vehicles a través dels carrers Cienfuegos, Comtessa de Pardo Bazán, Cardenal Tedeschini i Concepció Arenal. A més, l'accés als aparcaments i el trànsit de vianants no estarà afectat.
La nova estació de Rodalies de la Sagrera es convertirà en un dels pols estratègics de la xarxa de transport públic a l'àrea metropolitana de Barcelona, ja que permetrà l'intercanvi de passatgers de les línies 3, 4 i 7 de Rodalies amb les línies L1 i L5 i les futures L4 i L9 de metro.
Noves afectacions al trànsit al carrer d'Olesa
publicat el 30/11/2009 a les 17:56 h. Redacció bcn.cat
Adif inicia la segona fase dels treballs previs al carrer d'Olesa per construir la nova estació de Rodalies de Sagrera-Meridiana. Un cop acabada la primera fase, es reobre al trànsit el tram entre els carrers de Garcilaso i Cienfuegos.
En el marc de la construcció de la nova estació de Rodalies de Sagrera-Meridiana, Adif inicia la segona fase dels treballs previs que està executant al carrer d'Olesa, i que consisteixen a realitzar les noves variants dels col·lectors afectats per les obres de la futura instal·lació ferroviària.
Les obres es duran a terme en diverses fases per reduir les afectacions als ciutadans. La primera fase ja ha acabat, de manera que la circulació de vehicles al carrer d'Olesa, entre els carrers de Garcilaso i Cienfuegos, es normalitza.
La segona fase, que comença aquest 30 de novembre, implica afectacions al transit al carrer d'Olesa, en el tram comprès entre els carrers de Cienfuegos i l'avinguda Meridiana. D'aquesta manera, quedarà sense sortida el carrer d'Olesa, entre Cienfuegos i Garcilaso, i el carrer de Cienfuegos, entre Concepció Arenal i Olesa.
Un itinerari alternatiu
Per facilitar la mobilitat a la zona, s'ha establert un itinerari alternatiu per als vehicles a través dels carrers Cienfuegos, Comtessa de Pardo Bazán, Cardenal Tedeschini i Concepció Arenal. A més, l'accés als aparcaments i el trànsit de vianants no estarà afectat.
La nova estació de Rodalies de la Sagrera es convertirà en un dels pols estratègics de la xarxa de transport públic a l'àrea metropolitana de Barcelona, ja que permetrà l'intercanvi de passatgers de les línies 3, 4 i 7 de Rodalies amb les línies L1 i L5 i les futures L4 i L9 de metro.