Re: Estació de rodalies de Sagrera-Meridiana
Posted: Saturday 04/07/2009 10:34
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Adif inicia la nova estació de Rodalies de Sagrera-Meridiana
1. • Les obres comencen a les voreres dels carrers de Garcilaso i Olesa
EL PERIÓDICO
BARCELONA
L’última peça de l’intercanviador més gran de transport públic de Barcelona, el de Sagrera-Meridiana (quatre línies de metro, tres de Renfe i més de 100.000 viatgers diaris), es va començar a construir ahir a les voreres dels carrers de Garcilaso i Olesa. Adif va informar que s’han iniciat els treballs previs per desviar un col·lector. És el primer pas per fer realitat l’estació de Rodalies de la C-3, C-4 i C-7 que està previst ubicar sota la Meridiana. Les obres no afectaran per ara la calçada dels dos carrers, però en les pròximes setmanes sí que s’haurà de tallar la circulació.
La construcció de l’estació s’ha d’acabar a finals del 2010 amb un cost de 34,3 milions d’euros. Per col·locar les noves canonades del col·lector principal i les seves derivacions s’hauran d’excavar també quatre pous en una ubicació que encara està per fixar.
CINC MESOS SENSE TRENS / Les afectacions importants vindran els pròxims mesos. Tornant de les vacances, al setembre o a l’octubre, s’hauran de tancar fins a principis de l’any que ve dos carrils de la Meridiana entre els carrers de Felip II i Olesa. L’avinguda quedarà amb tres dels quatre carrils per sentit que té en l’actualitat.
A continuació, els treballs tallaran de l’abril al setembre el tram del túnel ferroviari situat entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Clot. Aquesta mesura tindrà una incidència important en el servei de les tres línies de Rodalies que utilitzen la
galeria i també en el conjunt de la xarxa.
Els 400 metres d’andanes de la nova estació es construiran dins del mateix túnel ferroviari que passa entre les galeries paral·leles de la L-1 i la
L-5. A més, s’hi faran dos vestíbuls, un d’integrat a l’intercanviador del metro i un altre per a Rodalies.
Adif inicia la nova estació de Rodalies de Sagrera-Meridiana
1. • Les obres comencen a les voreres dels carrers de Garcilaso i Olesa
EL PERIÓDICO
BARCELONA
L’última peça de l’intercanviador més gran de transport públic de Barcelona, el de Sagrera-Meridiana (quatre línies de metro, tres de Renfe i més de 100.000 viatgers diaris), es va començar a construir ahir a les voreres dels carrers de Garcilaso i Olesa. Adif va informar que s’han iniciat els treballs previs per desviar un col·lector. És el primer pas per fer realitat l’estació de Rodalies de la C-3, C-4 i C-7 que està previst ubicar sota la Meridiana. Les obres no afectaran per ara la calçada dels dos carrers, però en les pròximes setmanes sí que s’haurà de tallar la circulació.
La construcció de l’estació s’ha d’acabar a finals del 2010 amb un cost de 34,3 milions d’euros. Per col·locar les noves canonades del col·lector principal i les seves derivacions s’hauran d’excavar també quatre pous en una ubicació que encara està per fixar.
CINC MESOS SENSE TRENS / Les afectacions importants vindran els pròxims mesos. Tornant de les vacances, al setembre o a l’octubre, s’hauran de tancar fins a principis de l’any que ve dos carrils de la Meridiana entre els carrers de Felip II i Olesa. L’avinguda quedarà amb tres dels quatre carrils per sentit que té en l’actualitat.
A continuació, els treballs tallaran de l’abril al setembre el tram del túnel ferroviari situat entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Clot. Aquesta mesura tindrà una incidència important en el servei de les tres línies de Rodalies que utilitzen la
galeria i també en el conjunt de la xarxa.
Els 400 metres d’andanes de la nova estació es construiran dins del mateix túnel ferroviari que passa entre les galeries paral·leles de la L-1 i la
L-5. A més, s’hi faran dos vestíbuls, un d’integrat a l’intercanviador del metro i un altre per a Rodalies.