La reforma (per normativa) de les unitats del Tramvia Blau
Moltes gràcies per les fotos, aco. Es veu clarament l'esforç que heu fet per tornar-lo a un estat quant menys decent. El que passa és que el pupitre de conducció...no ho sé, però queda massa "modern". Però bé, almenys hi heu fet algo que ja és molt. Moltes gràcies!
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Ramal de Vallvidrera
Hola!
Realment, a mi em sembla una restauració notable si es té en compte que aquestes velles glòries han de circul·lar.
Sabeu que estaria bé? Reobrir el ramal cap a Vallvidrera...Sí, ho se, sóc un somiador...
Salut!
Realment, a mi em sembla una restauració notable si es té en compte que aquestes velles glòries han de circul·lar.
Sabeu que estaria bé? Reobrir el ramal cap a Vallvidrera...Sí, ho se, sóc un somiador...
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
La idea va sortir dels treballadors de les cotxeres. Feliciteu-los a ells (Nota: Els agrada molt el pernil...)Brill_13 wrote:Us felicito cordialment per recuperar el tramvia 7!! Moltes gràcies!!
En principi s'anava a reformar un altre tramvia. Però canviar-lo pel 7 va ésser una molt bona idea, per que Barcelona recuperaria un tramvia que ja constava com fora de servei.
Respecte de Villla Bugatti, la veritat, no en sabem res. No és l'ambient que freqüenta la gent que remodela tramviesawe wrote:Sabeu en quin estat està el tamvia blau de Villa Bugatti?
Era necessari "integrar" la controla en un "pupitre"?
Respecte de la necessitat de integrar la controla. Era un tema d'espai.
La controla original és un dels elements més problemàtics dels Blaus, tant pel tema seguretat, com pel manteniment. No era compatible amb el sistema d'ajuda a la conducció que s'hi ha instal•lat. I si la deixavem al seu lloc, amb el volum que ocupa, s'haurien d'haver distribuit els quadres elèctrics per tota la cabina... Així doncs, es va decidir substituir-les per una nova controla mantenint la tapa i la maneta. (Les originals del N6 estan ben custodiades a l'espera de retornar al seu lloc, algún dia. De les del 7 només hi havia la carcassa.)
Un bon enginyer industrial, ara retirat, amb molts anys d'experiència a Metro, que és també col·laborador de l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona ens va dir "La controla és el cor del tramvia: Heu canviat el cor del tramvia" ...tot fent que no amb el cap . Malgrat tot, és una de les persones que ha ajudat a fer possible la remodelació.
Fins a Vallvidrera és difícil, per que no te cap mena d'interes (de cara a la rendibilitat), però la possibilitat de fer-lo arribar fins el parc sembla que ara no és del tot descabellada...JaMiRo! wrote:Sabeu que estaria bé? Reobrir el ramal cap a Vallvidrera...Sí, ho se, sóc un somiador...
Aquesta sí que fa mal !!!!!!!!!!!!!
(Però tot es pot desmuntar sense afectar l'original)
Salut
Hola Aco,
Jo també sóc de l'opinió que la controla és el cor del tramvia, i per tant m'ha sobtat molt veure el pupitre. Malgrat tot, és millor així que no pas tenir un tramvia fora de servei.
No m'havia fixat en aquests fars de cotxe/autobús. La veritat és que desentonen més que el Papa amb un revòlver, però suposo que un vehicle que ha de circular per via pública ha de dur uns fars homologats. Un cop més, millor així que fora de servei.
D'altra banda, es veu una reforma ben feta des del punt de vista tècnic, i fins allà on les fotos permeten de veure; tubs ben embridats i endreçats i amb premsa-estopes a ll'entrada de la caixa (la part susceptible de mullar-se), etc.
Salutacions,
Eduard.
Jo també sóc de l'opinió que la controla és el cor del tramvia, i per tant m'ha sobtat molt veure el pupitre. Malgrat tot, és millor així que no pas tenir un tramvia fora de servei.
No m'havia fixat en aquests fars de cotxe/autobús. La veritat és que desentonen més que el Papa amb un revòlver, però suposo que un vehicle que ha de circular per via pública ha de dur uns fars homologats. Un cop més, millor així que fora de servei.
D'altra banda, es veu una reforma ben feta des del punt de vista tècnic, i fins allà on les fotos permeten de veure; tubs ben embridats i endreçats i amb premsa-estopes a ll'entrada de la caixa (la part susceptible de mullar-se), etc.
Salutacions,
Eduard.
Certs aspectes que no acaben d'agradar...
Hola!
Bé, amb això dels fars millor no diré la meva opinió...Però sincerament, fa mal! La resta la trobo correcta, igualment!
No hi ha cap normativa que permeti aquests tramvies històrics evitar tenir alguns elements tal com aquests? Vull dir, de la mateixa manera que hi ha andròmines automobilístiques clàssiques que no compleixen normatives de contaminació i gràcies a la catalogació d'històrics (ja sabeu, la matrícula que comença amb una H) poden correr, no es pot fer el mateix amb el tramvia, en certs aspectes?
Salut!
Bé, amb això dels fars millor no diré la meva opinió...Però sincerament, fa mal! La resta la trobo correcta, igualment!
No hi ha cap normativa que permeti aquests tramvies històrics evitar tenir alguns elements tal com aquests? Vull dir, de la mateixa manera que hi ha andròmines automobilístiques clàssiques que no compleixen normatives de contaminació i gràcies a la catalogació d'històrics (ja sabeu, la matrícula que comença amb una H) poden correr, no es pot fer el mateix amb el tramvia, en certs aspectes?
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Sobre tramvia blau i d'altres
De l'hemeroteca de la Vanguardia:
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 14-049.pdf
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 29-043.pdf
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 14-049.pdf
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 29-043.pdf
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Premonitori
Interessant el que diu cap al final de l'article:metring wrote:http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 14-049.pdf
"No es probable que en España vuelvan a circular tranvías, por más que muchos técnicos opinen que son la solución ideal. En todo caso, es impensable el retorno a una Barcelona de los tranvias como la de los años cincuenta, pero no seria descabellado que algunas lineas pudieran construirse en lugares en los que hasta ahora sólo se piensa en dos alternativas: el metro y el autobús."
Vint anys després es va fer realitat, tot i que allò de l'alternativa al metro seria discutible, malgrat que ens ho hagin volgut colar així.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Tramvia Blau 6 reformat (i el 7 també)
Passo les vostres interesantíssimes informacions (per a la posteritat: de la visita a la cotxera el 31/10/2013) perquè segur que donaran a parlar, i així no es deriva el debat (que ja té anys d'història) cap al tema corresponent a la visita en si mateixa.
TramviaBlau wrote:Un senyor de TMB del que desconec el nom (vaig arribar tard) va explicar detalls del funcionament, reforma dels tramvies, detalls de l´accident del 7.....resumint ens van dir que el 5 esperen que torni a circular per setmana santa i el mecànic que ens va ensenyar el taller va dir que volien reformar primer la jardinera però aixo exigia un nou projecte de reforma per poder ser aprovat, així que van enviar el 5, ja que el projecte del 6 i el 7 es el mateix per tots. També que la intenció ( només intenció), es conservar un tramvia de la serie 6-10 sense reformar ( i conseqüentment sense circular).
(....)
Aixo significa que la jardinera no circularà el proper estiu...... no se si és bo o dolent, penso que en algun moment de l´estiu que ve algú preguntarà als diaris que passa i el tema sortirà a la llum i al menys es parlarà dels tramvies i les reformes....això es bo....però ja sabem que aquí els periodistes no s´enteren gaire i amb precedents com la carta al director queixant-se dels semàfors antics d´Urgell....no se com podria acabar tot.
aim wrote:TramviaBlau ja ha comentat bastant bé el que es va explicar. Si la memòria no em falla el que es conservarà tal qual serà el 10, per tant el 8 també es reformarà. La idea es reformar-los tots excepte el 2 i 10. No recordo el que van dir de la jardinera... La visita va estar molt bé, tant a nivell d'explicacions com del que es va poder veure (material motor i interior de les cotxeres). Ens van aclarir el que va passar amb l'incident del número 7 i els motius dels diferents "tunejats". Vist que els obliguen a tunejar els tramvies per poder circular amb passatge i per tant no podrem veure els altres, crec que seria bo que alguna vegada a l'any com a mínim mostressin la resta de tramvies al public, tal i com s'ha fet ara. Així tothom podria gaudir de la resta de tramvies encara que sigui de forma estàtica.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: La reforma (per normativa) de les unitats del Tramvia Bl
Fa 41 anys, el 27 de juny de 1972 es va celebrar el Centenari del primer tramvia a la Ciutat Comtal a la línia del Tibidabo. És va fer al Tramvia Blau perquè els tramvies havien desaparegut de la xarxa urbana feia poc més d’any. Quatre anys més tard, el 14 de novembre de 1976, de nou una festa multitudinària omplia l’avinguda del Doctor Andreu per a commemorar el 75 aniversari de la línia del Tibidabo. Tant amb un cas com a l’altre es va triar el cotxe nº 8 per a ser engalanat i no per una casualitat. Per les informacions que teníem aquest vehicle era el primer per número d’ordre dels de la seva serie 5 a 10, que no havia tingut cap incidència important qu' afectes la seva estructura, cosa que si succeïa amb els tramvies 5, 6 i 7, que al llarg de la seva vida si havien sofert algun desperfecte com a conseqüència d'accidents amb les consegüents reparacions. Per això vàrem triar el nº 8.
La iniciativa de la primera commemoració va sorgir d’entre un grup d’amics de la “Soci” de Barcelona, però sense la participació de l’entitat, ja que aquesta amb paraules del llavors president, Sr Giménez Attenelle, “ah, és al Tibidabo no te categoria". Ara diríem que no era “glamurós”. Per aquesta raó, vàrem ser uns quants que decidirem fer-ho pel nostre compte. La STA ens va cedir el 8 gratuïtament i de la nostra butxaca va sortir la decoració floral, uns bitllets commemoratius i un pica-pica al Mirablau, que llavors no tenia res a veure amb el que és ara i que era un mirador del restaurant La Venta amb el mateix nom. Pel seu cantó, la companyia propietària de la línia i els tramvies va donar el servei gratuïtament tot al dia.
jms
La iniciativa de la primera commemoració va sorgir d’entre un grup d’amics de la “Soci” de Barcelona, però sense la participació de l’entitat, ja que aquesta amb paraules del llavors president, Sr Giménez Attenelle, “ah, és al Tibidabo no te categoria". Ara diríem que no era “glamurós”. Per aquesta raó, vàrem ser uns quants que decidirem fer-ho pel nostre compte. La STA ens va cedir el 8 gratuïtament i de la nostra butxaca va sortir la decoració floral, uns bitllets commemoratius i un pica-pica al Mirablau, que llavors no tenia res a veure amb el que és ara i que era un mirador del restaurant La Venta amb el mateix nom. Pel seu cantó, la companyia propietària de la línia i els tramvies va donar el servei gratuïtament tot al dia.
jms
- Attachments
-
- STA_centenariTranvies_27juny1972_JosepMiquel.jpg (178.13 KiB) Viewed 7063 times
-
- STA_75aniversariTramviaBlau_14-novembre-1976_JMiquel.jpg (175.63 KiB) Viewed 7063 times
Re: Premonitori
Guigui wrote:Interessant el que diu cap al final de l'article:metring wrote:http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 14-049.pdf
"No es probable que en España vuelvan a circular tranvías, por más que muchos técnicos opinen que son la solución ideal. En todo caso, es impensable el retorno a una Barcelona de los tranvias como la de los años cincuenta, pero no seria descabellado que algunas lineas pudieran construirse en lugares en los que hasta ahora sólo se piensa en dos alternativas: el metro y el autobús."
Vint anys després es va fer realitat, tot i que allò de l'alternativa al metro seria discutible, malgrat que ens ho hagin volgut colar així.
Guigui, coincidint amb el "23 F", (23 de febrer de 1981), Transports de Barcelona, va censurar la revista que editava i que aquell número, coincidia amb el 10è aniversari de la desaparició dels tramvies als carrers de Barcelona. A la portada apareixia un PCC 1600 tatxat amb vermell amb un titular "Barcelona, por fin sin tranvías". Les pàgines censurades interiors parlaven de les raons de perquè s'havia suprimit aquest sistema de transport.
jms
Re: Premonitori
No entiendo lo último que dices, ¿te refieres a que nos han querido colar el tranvía como alternativa al Metro? Porque digo, una alternativa lo es, lo que no es ni debe de ser es un sustituto para el Metro...Guigui wrote: Vint anys després es va fer realitat, tot i que allò de l'alternativa al metro seria discutible, malgrat que ens ho hagin volgut colar així.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Alternativa
Si volem ser precisos, sí: el tramvia és una alternativa al metro, però lenta i amb menys capacitat. I em refereixo més concretament al Trambaix, que ens el van vendre com a "metro lleuger" per a arribar a Esplugues, Sant Just i Sant Feliu, quan hi havia una línia de metro perfectament encarada cap allí, i sense donar la volta que dóna el tramvia per no "estorbar" el cotxe.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: La reforma (per normativa) de les unitats del Tramvia Bl
El problema de "lent" pel Trambaix té fàcil solució: prioritat semafòrica total, i recorregut recte per Laureà Miró. I, òbviament, la prolongació per la Diagonal, que alleugeriria la quantitat de cotxes per aquesta.
Ah, no! Clar, que llavors és una molèstia per als reis de la carretera (els cotxes)... I clar, treure'ls-hi el "seu" espai...
Tornant al tema; tots aquests cables que es veuen en una foto de més amunt, originalment els duia?
Ah, no! Clar, que llavors és una molèstia per als reis de la carretera (els cotxes)... I clar, treure'ls-hi el "seu" espai...
Tornant al tema; tots aquests cables que es veuen en una foto de més amunt, originalment els duia?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Alternativa
Entiendo lo que dices, pero a mi ya me parece bien sumar tranvías para sobre todo buscar buena cobertura territorial sin tanta capacidad, y con una velocidad aceptable. Esplugues, Sant Just y Sant Feliu son municipios mucho menos poblados y menos densos que Barcelona, y el Trambaix puede dar más cobertura por menos coste de construcción y operación, y lo que pierde en velocidad comercial lo gana por la cercanía y accesibilidad de las paradas.Guigui wrote:Si volem ser precisos, sí: el tramvia és una alternativa al metro, però lenta i amb menys capacitat. I em refereixo més concretament al Trambaix, que ens el van vendre com a "metro lleuger" per a arribar a Esplugues, Sant Just i Sant Feliu, quan hi havia una línia de metro perfectament encarada cap allí, i sense donar la volta que dóna el tramvia per no "estorbar" el cotxe.
En buena parte el problema que veo con el Metro es su enorme coste, que debería reservarlo para situaciones donde es realmente necesario, como el tronco central de la L9, y no para zonas más excentricas que podrían dispensar con un buen transporte en superficie, o al menos con un Metro en viaducto como en la zona franca.
Re: La reforma (per normativa) de les unitats del Tramvia Bl
Volviendo al tema, me parece un poco irritante escuchar esto de que el Tramvia Blau, al que no se le respetan ni las canas, se tenga que modificar para cumplir la normativa de circulación. Mi solución sería muy fácil, segregar al tranvía de la circulación, y listos! Le ponemos un derecho de vía reservado y se prohibe circular por las vías, problema resuelto, ya no circula por la vía pública. ¿Que ha pasado con la no retroactividad de las leyes? ¿No debería de quedar el tranvía exento por circular desde antes que existe la normativa? ¿No se puede apelar esto en el tribunal de Estrasburgo?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: La reforma (per normativa) de les unitats del Tramvia Bl
Jo tinc un vehicle històric que no compleix les normatives actuals, tan pel que fa a criteris mediambientals com pel que fa a temes de seguretat. Ni catalitzadors, ni "airbags", ni ABS, ni tan sols cinturons de seguretat posteriors.alf_ wrote:¿No debería de quedar el tranvía exento por circular desde antes que existe la normativa?
Quan haig de passar la ITV simplement es passen per alt aquests punts i s'aplica la normativa de l'època en que es va fabricar el cotxe perquè s'entén que és un vehicle històric, no pas un vehicle d'utilització habitual. Tot i així, pot circular lliurement per qualsevol via fins i tot amb gent ocupant els seients sense cinturons.
Amb tot això vull deixar ben clar que la normativa que s'aplica és la de quan es va construir el vehicle, no pas l'actual. Per això és incomprensible que en el cas del tramvia no s'apliqui una normativa similar, la qual cosa fa intuir una incompetència total de les persones encarregades de redactar i/o aplicar aquesta normativa.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Guàrdia Urbana
És a dir, que si et para la guàrdia urbana no pot multar-te perquè els de darrere no porten cinturó donat que en l'època en què es va fabricar el cotxe no eren obligatoris els cinturons a darrere?wefer wrote:Tot i així, pot circular lliurement per qualsevol via fins i tot amb gent ocupant els seients sense cinturons.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.