Page 5 of 12
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Posted: Saturday 27/10/2012 0:13
by faristol
oriolp13 wrote:faristol wrote:
No crec que hi hagi molt de conflicte, ja que considero que hi ha bastanta més gent que a primera hora del matí entra a treballar cap a Barcelona que no en surti per a treballar a fora.
Doncs a mi no em sembla aixi, intenta entrar a Barcelona per la tarda i sortir-ne a segons quina hora del mati, hi ha "cacau" en hora punta en ambdos sentits.
raulitinbcn wrote:Informació de la Generalitat
Carril BUS-VAO +3
La nova infraestructura pretén fomentar l’ús del transport públic col·lectiu i dels vehicles amb alta ocupació i millorar la mobilitat entre el Vallès Occidental i el Barcelonès
Crec que queda clara la prioritat.
raulitinbcn wrote:Informació de la Generalitat
Carril BUS-VAO +3
. La nova infraestructura, que uneix Barcelona (avgda. Meridiana) i Ripollet, pretén fomentar el transport públic i millorar la mobilitat en una de les vies més transitades de Catalunya. Les obres han comportat una inversió de 80 MEUR i estan cofinançades amb fons europeus.
Potser no ho seria tant Si el peatge de Mollet (suficienment amortitzat i vençut) no hi fos.
raulitinbcn wrote:Informació de la Generalitat
Carril BUS-VAO +3
Nous serveis bus exprés
Coincidint amb l’obertura del nou carril bus-Vao, dilluns, 29 d’octubre començaran a funcionar quatre línies de bus ràpid, dins la futura xarxa “exprés.cat”:
Barcelona – Ripollet: Tindrà una freqüència de 10 minuts en hora punta, 15 minuts en hora vall i el temps de recorregut serà de 30 minuts. Inclou un nou servei tots els caps de setmana cada 60 minuts i durant el mes d’agost cada 30 minuts.
Barcelona – Sabadell (nova línia directa): Amb una freqüència de pas de 15 minuts de dilluns a divendres feiners, unirà Barcelona i Sabadell en 30 minuts.
Barcelona – Terrassa (nova línia directa): La nova línia oferirà serveis exprés cada 20 minuts de dilluns a divendres feiners, amb una durada del trajecte de 40 minuts, sense necessitat de transbordament.
Barcelona – Cerdanyola del Vallès – UAB: S’oferiran serveis cada 20 minuts en hora punta.
La parada a Barcelona de les quatre línies serà a Sagrera-Meridiana, on hi ha correspondència amb el Metro i Rodalies de Catalunya. Aquestes línies disposaran d’informació als usuaris en temps real mitjançant pantalles d’informació dinàmica i els vehicles seran accessibles.
No acabo d'entedre aixo del bus express, perque, es clar no fara servei tot el dia, nomes en el sentit en que estigi obert el VAO, es a dir, per exemple, pel mati podre anar de Terrassa a BArcelona en 40 minuts, pero a la tarda no hi podre anar, en canvi per la tarda si el podre agafar de Barcelona cap a Terrassa, pero pel mati no, COM NASSOS s'enten aixo?????
arribes a la parada i com el Bingo???
I si hi una circusntancia que faci revertir el VAO (fora del "normal") per accident o qualsevol altre anomalia???
Back to topic!
Posted: Saturday 27/10/2012 9:35
by Guigui
Abans no ens comencem a embrancar en un debat sobre l'Expres.cat on no toca, us recordo que hi ha un fil obert a l'efecte.
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Posted: Saturday 27/10/2012 10:08
by UT596001
No sé perquè la Generalitat anuncia que es posa en servei el dilluns que ve, doncs ahir per la tarda vaig anar de Barcelona a Ripollet amb el 622 i ja vàrem anar per el carril Bus-VAO, i a més darrera d'un autobús de la línia A1.
faristol wrote:Crec que queda clara la prioritat.
Lògic. La infraestructura ha de funcionar amb la lògica del Vallès Occidental, no amb la del Barcelonès. Per alguna vegada que la Genbar inverteix una miiiica a la nostra comarca, lo lògic és que es faci com es fa.
faristol wrote:No acabo d'entedre aixo del bus express, perque, es clar no fara servei tot el dia, nomes en el sentit en que estigi obert el VAO, es a dir, per exemple, pel mati podre anar de Terrassa a BArcelona en 40 minuts, pero a la tarda no hi podre anar, en canvi per la tarda si el podre agafar de Barcelona cap a Terrassa, pero pel mati no, COM NASSOS s'enten aixo?????
arribes a la parada i com el Bingo???
Li recomano que es passi per el fil del bus exprés, doncs per començar que les línies e3 i e4 funcionaran tots els dies de l'any i a totes hores, en canvi les línies e1 i e2 funcionaran només a l'hora punta però
en els dos sentits. Lògicament, al matí en sentit sortida de Barcelona aniran per el carril normal i corrent i a la tarda a l'inversa.
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Posted: Sunday 28/10/2012 21:51
by faristol
UT596001 wrote: La infraestructura ha de funcionar amb la lògica del Vallès Occidental, no amb la del Barcelonès. Per alguna vegada que la Genbar inverteix una miiiica a la nostra comarca, lo lògic és que es faci com es fa.
Amb aixo que dius confirma el fet de que hi ha un conflicte, no et trec rao, pero sincerament el victimisme no l'entenc, m'en alegro per tu i perque el VAO vagi en el sentit dels teus interesos en aquest cas, pero es posible que el mliio i mig o mes de persones del Barcelonès no pensin de la mateixa forma i quan hi ha negre i blanc, doncs i ha conflicte.
A mi no m'agrada que em prenguin per tonto (no ho dic per a tu) si no per aquest tema ni que s'engany a la gent(en aquest cas tu et veuras afovorit, m'en alegro, pero si es aixi sera posiblement per altres questions)
Aquest "esquema" d'obertura del VAO, crec que te molt a veure TABASA i la seva "eterna" privatitzacio.
Els tunels de VAllvidrera van plens al mati, fins i tot pagues i fas caravana, be el VAO es començar a fer amb el Plan E...ja fa anys...pero ara "presuntament" pot ser util per mes coses que per el trafic unicament, amb aquest esquema es cert que por baixar algo el transit pels Tunels, si es vol privatitzar i algu ( no pensare malament de qui s'ho vol quedar i a on mira) veu o demostra que hi ha menys trafic el seu preu baiaxara i podra "comprar-ho" mes barat i fins i tot podria "demanar" que se l'hi perdonin els deutes...temps al temps...el "primer concurs ha estat "desert"..
No he passat pel fil del bus -express (hi passare) no es pot llegir i rellegir tot el forum (almenys jo no puc).
Pero em segueixo preguntant que si hi ha servei del "express" fins i tot quan el VAO no esta obert en el sentit que va el autobus, hi hauran trajecetes mes "express" que altres...i llavors no hi veig l'avantatge....si toca obert doncs be, i si no a tardar el mateix que abans.
Extrems que no toquen
Posted: Sunday 28/10/2012 22:40
by Guigui
faristol wrote:No he passat pel fil del bus -express (hi passare) no es pot llegir i rellegir tot el forum (almenys jo no puc).
Consultar un sol fil, especialment si s'hi fa referència expressa en un tema d'interès per a un lector concret, dista molt d'haver de repassar fil per randa tot el Fòrum. Ni que sigui per respecte per les Normes i per la tasca d'Administració.
Balanç del primer dia
Posted: Monday 29/10/2012 19:56
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/vehicles-pr ... 20025.html
Uns 1.200 vehicles privats i 110 busos han utilitzat el carril bus-VAO de la C-58 el primer matí
El 10% dels cotxes incomplia la normativa d'ús de la infraestructura, però el Govern valora positivament l'estrena i destaca que s'ha de valorar en el llarg termini
ACN /ARA
Barcelona | Actualitzada el 29/10/2012 14:14
El director de Transports i Mobilitat, Ricard Font, ha valorat "positivament" l'entrada en funcionament del nou carril bus-VAO de la C-58. Entre les 6.30 i les 12.30 hores, la nova infraestructura ha donat servei a 3.200 persones a bord de 1.200 vehicles privats i a 4.400 usuaris dels 110 busos que poden circular per aquesta via durant l'estrena d'aquest dilluns, segons han informat els responsables de Territori i Sostenibilitat.
Els Mossos d'Esquadra han realitzat fins les 11.00 hores controls sobre 60 vehicles privats i han determinat que el 80% dels que passen pel carril són VAO (amb tres o més ocupants), un 10% són vehicles 'ecològics' i un 10% restant incomplien les normatives d'ús.
Font ha remarcat que durant el dia d'estrena "l'efecte badoc" ha distorsionat els resultats previstos per a aquesta infraestructura i ha remarcat que les valoracions s'hauran de fer a més llarg termini, perquè es tracta d'un canvi pel que cal "molta pedagogia". Segons Font, quan els usuaris comencin a veure que poden guanyar temps si comparteixen vehicle, aquesta pràctica anirà a més. De fet, ha concretat que considerarien un fracàs si aquesta nova via anés tan col·lapsada com la mateixa C-58, cosa que, remarca, no ha succeït.
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Posted: Monday 29/10/2012 21:28
by albe6
Heu vist la comparativa que han fet al TN Migdia? Dos cotxes de TV3 de Terrassa a la Meridiana, un pel BUS-VAO i l'altre no. El del BUS-VAO ha arribat 6 minuts abans. Només sis minuts amb el dineral que ha costat?
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Posted: Monday 29/10/2012 22:00
by Sagrerenc
albe6 wrote:Heu vist la comparativa que han fet al TN Migdia? Dos cotxes de TV3 de Terrassa a la Meridiana, un pel BUS-VAO i l'altre no. El del BUS-VAO ha arribat 6 minuts abans. Només sis minuts amb el dineral que ha costat?
Si ho comparem amb el que hauria tardat el mateix cotxe dilluns de la setmana passada, segurament són més de 6 minuts. Els carrils "normals" també se'n beneficien de l'obra.
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Posted: Monday 29/10/2012 22:04
by Pe Jorba
Enmig d'aquest cofoisme, no he vist encara cap mitjà de comunicació, ni ningú, que expliqués que els qui han pogut gaudir d'aquest guany irrisori de sis minuts per a entrar a Barcelona des de Terrassa o Sabadell(amb el que ha costat!) es troben després amb la crua realitat del coll d'ampolla de la Meridiana i de l'interior de Barcelona. El problema dels vallesans no és solament el d'arribar a Barcelona, sinó també -i jo diria que SOBRETOT- el de circular per dintre de la capital. De res serveix arribar a Barcelona en vint minuts si,després, de Sant Andreu al Passeig de Gràcia, hi esmerceràs tres quarts d'hora . (I ja veurem on deixaràs el cotxe i quant et costarà.)
Biaix
Posted: Monday 29/10/2012 22:16
by Guigui
albe6 wrote:Heu vist la comparativa que han fet al TN Migdia? Dos cotxes de TV3 de Terrassa a la Meridiana, un pel BUS-VAO i l'altre no. El del BUS-VAO ha arribat 6 minuts abans. Només sis minuts amb el dineral que ha costat?
Això, els ho fas fer durant l'hora punta del matí, i veuràs quina és la diferència.
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Posted: Monday 29/10/2012 22:30
by Marcel Estadella
Guigui wrote:Això, els ho fas fer durant l'hora punta del matí, i veuràs quina és la diferència.
Em temo que aqui també ha punxat. El problema avui ha començat ja a Terrassa, i comparativament, el trosset d'entrada a Meridiana és la xocolata del lloro. Em tem que es estructural, per que al final tot acaba a Meridiana, i te l'ample que te.
De tornada encara ho veig pitjor. L'entrada dels VAO pel carril esquerre promet topades antològiques, que faran la felicitat dels tallers de planxa de la zona.
Personalment, pel que ha costat, considero que és un nyap. Espectacularment agressiu pel medi ambient. I a sobre, em temo que les solucions en termes absoluts, poques.
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Posted: Tuesday 30/10/2012 8:00
by victorcasta
Els colls d'ampolla són l'accés a l'AP7 des de Sabadell, que la cua ocupa un carril, i la necessitat d'un tercer carril entre Terrassa i Sabadell, sobretot en el coll d'ampolla que cada matí es forma quan s'incorporen els cotxes de la calçada lateral de Terrassa.
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Posted: Sunday 04/11/2012 18:09
by faristol
Parlo de nou del carril VAO de la C-58 (no he trobat cap fil especific unicament d'aquest carril, aixi que espero que aqui estuigui ben posat).
Avui Diumenge el carril estara obert d'entrada per a thotom segons Europa Press.
http://www.europapress.cat/successos/no ... 00415.html
No se si em sembla malament o be, don l'impresio d'aquelles tendes o sales de ball que volen ser exclusives i que com no triomfen al final deixen entrar a tothom.
Tambe por ser per promocionar-ho i que el públic en general ho coneixi, el que pasa es que si un dia hi pot passar tothom, un altre nomes els estipultats (Busos, vehícles "Vóltics i Ampèrics) i els que vagin amb "alta ocupacio, pot haber-hi mes d'un lio que vol dir 200€ i davant la posibiltat de multa mes d'un en cas de dubte no hi pasara.
Vaja! que avui el VAO fara de carril amb cons del segle XXI i tambe directe a la meridiana com fa anys....
Mes...
Una altre errada greu en aquest VAO es que per indicar que el carril VAO esta tancat en els panells hi apareix un pictograma que segons el codi de la circulacio significa fi d'autopista!!! NO carril VAO tancat.
El simbol d'autopista amb una barra vertical significa fi d'autopista, potser aixo tambe es una explicacio del perque la gent redueix la marxa??
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Posted: Monday 05/11/2012 0:16
by wefer
victorcasta wrote:Els colls d'ampolla són l'accés a l'AP7 des de Sabadell, que la cua ocupa un carril, i la necessitat d'un tercer carril entre Terrassa i Sabadell, sobretot en el coll d'ampolla que cada matí es forma quan s'incorporen els cotxes de la calçada lateral de Terrassa.
Realment la C-58 necessita una remodelació urgent, perquè té una configuració absurda. Per exemple, en sentit BCN, tenim dos carrils al passar per Terrassa, que es converteixen en quatre a partir de l'Avinguda del Vallès (2 tronc central + 2 lateral). Fins aquí tot bé, si no fos que 2 Km més avall, es tornen a transformar en dos carrils, i 4 Km més endavant tornem a tenir 3 carrils. Això és fatal per la fluïdesa, ja que l'únic que provoca són efectes acordió i enormes retencions.
En sentit Manresa, la cosa és tant o més absurda: 3 carrils que, de cop i enmig del camp entre Sabadell i Terrassa, es converteixen en dos, sense cap mena de lògica, creant un coll d'ampolla absurd de 2 Km fins a l'Av- Vallés de Terrassa.
I el que encara és més absurd, és que tot això passa en una zona on no hi ha construccions ni problemes geogràfics que impedeixin construir un carril més. Curiosament, la C-58 és l'alternativa gratuïta als túnels de Vallvidrera... "
capisci"?
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Posted: Monday 05/11/2012 9:17
by victorcasta
O carrils d'acceleració perillosíssims, com el d'incorporació de Sabadell Sud/Bellaterra en sentit BCN o el de Terrassa Est en direcció Manresa, on directament no hi ha carril d'acceleració. O el de Sabadell Centre cap a Manresa, que és curtíssim. D'altra banda, aviat es veurà que des de Ripollet fins a Barcelona caldrà un quart carril, doncs els embussos de la tarda segueixen estant a l'ordre del dia tot i el carril VAO.
Objectiu del VAO
Posted: Monday 05/11/2012 9:41
by Guigui
O molt m'equivoco, o el carril VAO mai no ha estat pensat per a descongestionar l'autopista en si, sinó per permetre una circulació ràpida d'uns vehicles que ho "mereixen" per complir determinats criteris.
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Posted: Monday 05/11/2012 9:54
by victorcasta
No, però vol incentivar l'ús del cotxe compartit i que, conseqüentment, es tradueixi en una descongestió de l'autopista.
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Posted: Monday 05/11/2012 9:59
by Marcel Estadella
victorcasta wrote:No, però vol incentivar l'ús del cotxe compartit i que, conseqüentment, es tradueixi en una descongestió de l'autopista.
I el que tampoc tindría sentit es en cap de setmana, pràcticament sense busos, l'autopista a rebentar d'entrada a Barcelona i dos carrils morts de fàstic. 80 milions d'euros son una xifra massa alta com per permetre deixar-los sense fer servir i anar contaminant amb cotxes parats a l'autopista.., a banda que asseguraría major fluidesa de la resta dels busos en festius que va plena
Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona
Posted: Monday 05/11/2012 14:06
by alf
Guigui wrote:O molt m'equivoco, o el carril VAO mai no ha estat pensat per a descongestionar l'autopista en si, sinó per permetre una circulació ràpida d'uns vehicles que ho "mereixen" per complir determinats criteris.
Vaya, pensaba que era yo el loco, porque donde sea que mira uno la gente parece molesta de que no haya habido descongestión. Es un poco como esperar que un carril bus descongestione, no tiene mucha lógica.
Cuando haya un uso más generalizado del coche compartido veremos algo de descongestión, pero esto es a medio plazo, y nadie en su sano juicio puede esperar que se vean los efectos de un día al otro. Para cada coche compartido que se suma, significa que habrá tres coches menos en la autopista, el criterio de que sean tres personas no es habitual, pero al mismo tiempo si a pesar de esto se hace un hábito del coche compartido, ya con no muchos coches que fueran por el carril VAO la descongestión será significativa.
La infraestructura esta hecha, la discusión si era lo correcto a hacer o no es irrelevante. Ahora la cuestión es si los automovilistas serán posibles de poner un poco de su parte y hacer un esfuerzo de compartir el coche a ser posible, ¡no olvidemos que también les singificará un ahorro en combustible y mantenimiento! Los problemas que queden tendrán que ser afrontados según haga falta, pero al momento de solucionar los problemas de movilidad ya no vienen al caso las eternas discusiones sobre si hacía o no falta, eso lo podrán discutir los estudiosos del tema.
Marcel Estadella wrote:I el que tampoc tindría sentit es en cap de setmana, pràcticament sense busos, l'autopista a rebentar d'entrada a Barcelona i dos carrils morts de fàstic. 80 milions d'euros son una xifra massa alta com per permetre deixar-los sense fer servir i anar contaminant amb cotxes parats a l'autopista.., a banda que asseguraría major fluidesa de la resta dels busos en festius que va plena
Si no me equivoco ayer mismo se abrió el carril a la circulación general en sentido de entrada a Barcelona, para afrontar la vuelta del puente de todos los santos.
Re: Objectiu del VAO
Posted: Monday 05/11/2012 16:26
by faristol
Guigui wrote:O molt m'equivoco, o el carril VAO mai no ha estat pensat per a descongestionar l'autopista en si, sinó per permetre una circulació ràpida d'uns vehicles que ho "mereixen" per complir determinats criteris.
Tens rao, pero en principi aixo es compatible amb descongestionar ni que fos una mica, ara aquest carril va estar pensat en principi per emplear gent dins del "Plan E", i desconec si hi habien estudis previs acurats i reals de el binomi inversio-resultats, hi havien plans i destijos pero poc mes.
victorcasta wrote:No, però vol incentivar l'ús del cotxe compartit i que, conseqüentment, es tradueixi en una descongestió de l'autopista.
Perque aixo fos posible de forma general primer hi hauria que canviar la societat, eliminar el egoisme, els horaris absurds i contra-natura etc.. etc..resumint...mooolt dificil.
A mes si ens posem "torecollons" i analitzem els miligrams de CO2, un cotxe amb mes pes consumeix mes i contamina mes, evidentment menys que dos cotxes pero com tot es mira amb lupa.
Aquesta autopista necesitaria moltes mes actuacions (potser mes barates) com ja han dit mes amunt, una altre es arribant a la Riera de les Arenes de Terrasa venint de Barcelona, molts vehicles la fan servir per pasar d'una llera a l'altra de la riera, i en aquell loc hi han dos carrils, una entrda un pont on l'autopista s'estreny i la sortida despres al poligon Santa MArgarida, un lloc on hi han topades i a on els vehicles al no haber-hi carril d'acceleracio surten molt lents de zero, per sortir despres del pont.
JA vaig dir algunes actuacions que si realment la farien capaç, pero seria massa llarg, pero nomes eliminant el peatge de Mollet, s'evitaria el transit que puja per moncada i surt per el "Baricentro" per evitar aquest peatge.
Jo ho seno pero aquest vAO em segueix recordant el carril amb cons que hi habia a la cimentera i que anava directe a La Meridiana...d'aixo fa molts anys....