Page 5 of 8
Posted: Saturday 12/08/2006 19:46
by awe
Jordi, noi, fas més preguntes que un inspector d'Hisenda!
(era broma, no t'ho prenguis a la valenta)
No fa gaire que s'ha adjudicat un lot de Civias, però em jugaria un cafè amb llet (que és el màxim que jo arrivo a postar) a que els Alpino no consten dins la comanda, tal i com aquesta s'ha fet inicialment. Si han d'arreglar la línia i s'hi han de passar tres anys remenant, no crec que posin els trens nous sobre els rails de 1927. Suposo que posaran els Alpino quan la línia sigui tota renovada, i quan rebaixin el temps de viatge, coses que lògicament han de coincidir. Així aconseguiran un bon "cop d'efecte": de sobte els trens són nous, corren més, i van més suaus. Per tant, els Alpino haurien de trigar uns anyets més. I que consti, això només és una suposició.
Salutacions,
Eduard.
Posted: Saturday 12/08/2006 19:48
by neroon
victorcasta wrote:
Cal a dir que els nous trens per aquesta línia seran de 4 cotxes.
Segur que seran de quatre cotxes? ho dic perque fins ara sempre m'havien confirmat de manera taxativa que serien unitats de tres cotxes (463).
Jordi Freixas wrote:
Però no s'en sap res dels Alpino encara?
De moment no. Si tens curiositat per saber quina serà la seva imatge exterior, no cal que t'hi capfiquis gaire: segur que seran idèntics o pràcticament idèntics als Civia de rodalies. Pensa que la gestió de la línia la té la UNE de rodalies, per tant la rotulació exterior de ben segur que serà la d'aquesta UNE. Una altra cosa és la distribució interior. Aquí serà on hi hauran les diferències mès importants. Diferent distribució de seients (mès places assegudes), diferents seients (de tipus regional), etc.
Salutacions
Posted: Saturday 12/08/2006 20:04
by Mako448
Quan arribaran els apino????Amb aquest pas arribaran a l'any 3456
per cert, estaria bé canviar el tema del fil això de
CEX per la línia de Puigcerdàno crec que és faci mai per dues coses:
1-Renfe no té interes en posar Expressos
2-La linia de la Tor és de RODALIES!!!I si no perque no tenen horaris propis de regionals,i apareix com a prolongació als horaris de la R3,és més ja surten les estacions als horaris d'internet de RENFE RODALIES BARCELONA
Posted: Saturday 12/08/2006 20:09
by entfe001
De dilluns a divendres hi ha un Catalunya Exprés funcionant com un tren qualsevol de Rodalies: l'últim que baixa de Maçanet per l'interior, que prové de Portbou i que des de l'últim canvi horari és exprés de dilluns a divendres i regional a seques els caps de setmana.
Per cert, que m'expliquin per què jo haig de pagar tarifa exprés per baixar a Barcelona i no els qui prenguin el tren a Sant Celoni o Maçanet. A més, només es podria considerar exprés entre Portbou i Sils per les parades que fa...
Posted: Saturday 12/08/2006 20:17
by Mako448
De dilluns a divendres hi ha un Catalunya Exprés funcionant com un tren qualsevol de Rodalies: l'últim que baixa de Maçanet per l'interior, que prové de Portbou i que des de l'últim canvi horari és exprés de dilluns a divendres i regional a seques els caps de setmana.
Per cert, que m'expliquin per què jo haig de pagar tarifa exprés per baixar a Barcelona i no els qui prenguin el tren a Sant Celoni o Maçanet. A més, només es podria considerar exprés entre Portbou i Sils per les parades que fa...
No ho acabo d'entendre,dius l'últim tren que baixa de Portbou cap a Barna,aquell que posa en els horaris que és CE i els caps de setmana circula com a regional,aquest tren no l'acabo d'entendre,(o sigui un CEX que surt als horaris de Rodalies R2),i amb quin material és fa,perque com els materials ascendents són 440(A excepció d'un CEX que arriba a Portbou a les 12,3,peró clar aquest després a les 13,40 se'n torna cap a Barcelona,i sí el tren ascendent arriba a les 20,01 a Cerbere,aquest després baixa a Portbou per fer aquest CEX,vol dir que el servei ascendent és fa amb 448???La veritat,no ho entenc!!!!!
Posted: Saturday 12/08/2006 20:59
by victorcasta
Segons ens va comentar el mateix entfe001, aquest últim és servit amb 448R, tot i que no sé si puja fins Cerbère amb algun servei o va de buit des de Figueres fins a Portbou...
Posted: Sunday 13/08/2006 11:28
by entfe001
Efectivament, és un servei Catalunya Exprés amb tarifa Catalunya Exprés que apareix com un tren de rodalies normal i corrent i fa les mateixes parades que la resta de trens regionals procedents de Portbou al nucli de Rodalies. Per cert, ahir dissabte es va fer anb 440R, ja que circulava com a regional (vaig haver d'anar a buscar al meu pare, que venia de Barcelona, sota una intensa pluja).
Una tarda d'aquesta propera setmana pujaré a Portbou a veure si esbrino d'on ve aquesta 448R i què en fan de la 440R que els hi sobra.
Tot i això, val a dir que els dissabtes també hi ha un servei de Rodalies servit amb 448R tot i que durant tot el trajecte té tarifa regional: és el penúltim regional descendent, que els dissabtes comença a Figueres i, per rotació de material, es fa amb 448R en lloc de 440R. A aquest tren hi haig de pujar a Sant Jordi Desvalls
Posted: Sunday 13/08/2006 14:34
by Jordi Freixas
A veure, només un detall...
Mako448 wrote:2-La linia de la Tor és de RODALIES!!!I si no perque no tenen horaris propis de regionals,i apareix com a prolongació als horaris de la R3,és més ja surten les estacions als horaris d'internet de RENFE RODALIES BARCELONA
Els trens que ara són de "rodalies", que fins a la renovació eren Regionals, fan exactament els mateixos itineraris que feien abans, o sigui que... si és per Rodalies, doncs posem un Catalunya Exprés amb els colors de Rodalies, que només pari a Granollers, La Garriga, Vic, Ripoll, Ribes, La Molina, Puigcerdà i La Tor, però que s'anuncii com a tren de Rodalies. I s'ha acabat el problema
(com de fet ja fan amb els "Rodalies" destinació Puigcerdà, que en el nucli oficial de Rodalies només paren a La Garriga i Vic).
Posted: Monday 14/08/2006 1:41
by Trenscat
Jordi Freixas wrote:Els trens que ara són de "rodalies", que fins a la renovació eren Regionals, fan exactament els mateixos itineraris que feien abans, o sigui que... si és per Rodalies, doncs posem un Catalunya Exprés amb els colors de Rodalies, que només pari a Granollers, La Garriga, Vic, Ripoll, Ribes, La Molina, Puigcerdà i La Tor, però que s'anuncii com a tren de Rodalies. I s'ha acabat el problema
(com de fet ja fan amb els "Rodalies" destinació Puigcerdà, que en el nucli oficial de Rodalies només paren a La Garriga i Vic).
Fixa't bé en els horaris i veuràs que els trens que van a Puigcerdà o La Tor del nucli de rodalies paren també a Mollet Santa Rosa, Parets del Vallès i Granollers-Canovelles, a més de Vic, La Garriga, Sant Andreu Arenal, Arc de Triomf, Pl.Catalunya, Sants i L'Hospitalet
Posted: Monday 14/08/2006 4:37
by Jordi Freixas
Perdó, se me n'ha anat l'olla; havia arribat a aquesta conclusió anant de Granollers en amunt (de debò que ho sento :-S).
Posted: Monday 14/08/2006 22:46
by UT596001
Hi hi han uns quants trens al dia Barcelona-Ripoll (+1 a Ribes de Freser) que paren a totes les estacions i baixadors.
Posted: Monday 14/08/2006 23:26
by Mako448
Hi hi han uns quants trens al dia Barcelona-Ripoll (+1 a Ribes de Freser) que paren a totes les estacions i baixadors.
És veritat,jo fe pujat aquest matí al L'Hospitalet-Ribes que pasa a les 7,57 per Sants(Als horaris i a Plaça Cataunya posava que no parava a Montcada-Birfuració i ha parat,fins i tot anunciant a megafonia),per cert el servei a Ribes amb 447!!!!El viatge hya sigut ETERN!!!
En canvi,a la volta,com he anat a una 440R de dos vagons,doncs he anat més ràpid(Ah,per cert,una cosa habitual els diumenges però no els dilluns,el tren fins a Ripoll eren dues 440,una R i una sense R,i a Ripoll han acoblat una 440R de tres vagons,o sigui un tren de 7 vagons!!,potser és normal,`però un dilluns és normal això??
Posted: Monday 14/08/2006 23:28
by UT596001
El tren que cites, com bé dius, no para a Montcada Bifurcació i es fa tots els dies amb 447 excepte els diumenges que crec que es fa amb 440R.
Posted: Monday 14/08/2006 23:31
by Mako448
Doncs avui ha parat!!!!!!!!!!
Posted: Monday 14/08/2006 23:33
by Mako448
Doncs avui ha parat!!!!!!!!!!
No ésw la primera vegada,una altra vegada un tren amb destinació Terrassa posava que no parada a Montcada Birfuració i Montcasa Sta.Maria i va parar,això sí,sense anunciar-los per megafonia.
Peró al d'avui a Ribes si que ho han anunciat amb aquella nova megafonia tan lletga!!!!!!
Posted: Wednesday 16/08/2006 3:03
by Jordi Freixas
Jo, fa dos divendres, esperant el tren de "rodalies", per anar cap a Ribes (+ Nuria 8) ), per megafonia s'anunciava que el "tren amb destinació Puigcerdà i La Tor de Querol, els tres cotxes de cua, finalitzaran el seu recorregut a l'estació de Ripoll".
Només matitzar, que aquest tren anava en destinació Puigcerdà, i els tres cotxes de cua, en realitat n'eren dos.
Posted: Wednesday 16/08/2006 16:13
by George85
Jordi Freixas wrote:Jo, fa dos divendres, esperant el tren de "rodalies", per anar cap a Ribes (+ Nuria 8) ), per megafonia s'anunciava que el "tren amb destinació Puigcerdà i La Tor de Querol, els tres cotxes de cua, finalitzaran el seu recorregut a l'estació de Ripoll".
Només matitzar, que aquest tren anava en destinació Puigcerdà, i els tres cotxes de cua, en realitat n'eren dos.
Això ja fa molt que funciona així. Quan jo era petit una mica més i ens quedem a ripoll ma mare i jo perquè no sabiem que els últims coxtes no arrivaven a Puigcerdà
Normalment, hi ha 3 cotxes pintats de regionals (mitja distància...) i 3 de rodalies
Posted: Wednesday 16/08/2006 17:22
by Jordi Freixas
A veure si arreclen d'una vegada aquesta línia...
Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..
Posted: Thursday 12/06/2008 14:21
by Jordi Vilallonga
Estaria bé que en posessin uns quants, perquè rodalies a la tor de Carol... està a la quinta forca de Barcelona!!
La llàstima és que només hi ha una via i es causarien molts retards però almenys s'aniria més ràpid i més còmode.
Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..
Posted: Thursday 12/06/2008 15:31
by intercity+arco+civia
Jordi Vilallonga wrote:Estaria bé que en posessin uns quants, perquè rodalies a la tor de Carol... està a la quinta forca de Barcelona!!
La llàstima és que només hi ha una via i es causarien molts retards però almenys s'aniria més ràpid i més còmode.
Les 448 son millors que les 440 o pitjors en al tema de velocitat, acceleracio, galib....