Re: Desdoblament de l'Eix Transversal
Posted: Thursday 20/10/2011 17:06
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... ajorna/nou
Redacció Osona.com | Actualitzat el 20/10/2011 a les 11:36h
El tall de circulació a la sortida Vic Centre-Manlleu s'ajorna de nou
Començarà el dilluns, dia 24. Durarà dos mesos, degut a les obres de l’Eix Transversal.
Aquest dilluns, dia 24 d’octubre, es restringirà la circulació a la sortida 182 (Vic Centre – Manlleu) de l’Eix Transversal en motiu de les obres de la mateixa via. D’aquesta manera, tots els vehicles que vulguin accedir a la ciutat de Vic o bé fer un canvi de sentit ho hauran de fer a través de la pròxima sortida ITV-Roda de Ter. El tall durarà dos mesos.
L'inici del tall de circulació estava previst per al 13 d'octubre, però es va canviar a última hora per al 19 d'octubre. Ara, s'ha tornat a posposar, fins al proper dilluns, segons ha informat el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.
http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/2042 ... ions_l_eix
La Generalitat acabarà posant a la llarga peatge pels camions a l'Eix
última actualització: 20-10-2011 (8:49)
Josep Comajoan El govern hi implantarà l’Eurovinyeta tan bon punt es desenvolupi a l’Estat la directiva europea que ho permet.
El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat treballa amb la idea d’imposar un peatge als camions de gran tonatge que circulin per l’Eix. Així ho ha confirmat a EL 9 NOU el secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet. Així li ho van demanar també alguns alcaldes en una reunió-dinar, a Avinyó, convocat per l’empresa concessionària de la carretera, Cedinsa, i on van ser presents diverses autoritats del territori, a més de Calvet i el director general de Carreteres, Jordi Follia.
La carta que pretén jugar la Generalitat per imposar un peatge als camions de gran tonatge és l’anomenada Eurovinyeta. Es tracta d’un peatge que s’imposa als camions de gran tonatge que circulen per determinades carreteres. Deriva d’una directiva europea aprovada el 2006 i que ja s’està aplicant en diversos països, entre els quals encara no hi ha l’Estat espanyol. Calvet, però, es mostra convençut que la directiva també s’acabarà desenvolupant a l’Estat espanyol. Per quan això arribi, la Generalitat espera ja tenir madur el sistema per aplicar el peatge a través de l’Eurovinyeta en algunes de les carreteres de la seva titularitat, entre les quals, “seguríssim”, hi haurà l’Eix.
De moment, Calvet i el mateix conseller Recoder estan treballant sobre el tema de l’Eurovinyeta en tres àmbits diferents. A nivell intern del departament, però també amb el Ministeri de Foment i en el grup de treball de peatges que cada legislatura nomena el Parlament i que fa un mes va començar a treballar. Calvet mateix, en tant que delegat de la Generalitat a l’Associació de Societats Concessionàries d’Autopistes, va plantejar el tema en una trobada recent a Santander. L’objectiu és dissuadir els camions de passar per l’Eix, que els surti a un preu similar a passar per l’autopista, ja que hi ha el temor que, malgrat el desdoblament, n’hi acabin passant més que ara i s’acabi col·lapsant altre cop.
Els diners recaptats via Eurovinyeta s’han de destinar a uns fins concrets: a manteniment d’infraestructures, a mesures mediambientals relacionades amb les infraestructures i a millores en el sector del transport. Des de la Generalitat es busca poder crear un consorci amb l’Estat que gestioni la recaptació de l’Eurovinyeta a Catalunya, independentment de la titularitat de la carretera on s’apliqui, amb l’objectiu que la reinversió sigui a Catalunya mateix.
La possibilitat que es pugui acabar cobrant un peatge als camions de gran tonatge i que només estan de pas va ser una de les peticions que els alcaldes de les comarques per on passa l’Eix van traslladar a Calvet i Follia en la reunió-dinar d’Avinyó. També se’ls va demanar que, provisionalment, mentre durin les obres es pogués restringir el pas de camions. Una possibilitat que no s’aplicarà. Segons Calvet, “és molt difícil i d’efectes sobre la mobilitat inavaluables”. Demana, altre cop, paciència i que s’extremi la prudència.
Redacció Osona.com | Actualitzat el 20/10/2011 a les 11:36h
El tall de circulació a la sortida Vic Centre-Manlleu s'ajorna de nou
Començarà el dilluns, dia 24. Durarà dos mesos, degut a les obres de l’Eix Transversal.
Aquest dilluns, dia 24 d’octubre, es restringirà la circulació a la sortida 182 (Vic Centre – Manlleu) de l’Eix Transversal en motiu de les obres de la mateixa via. D’aquesta manera, tots els vehicles que vulguin accedir a la ciutat de Vic o bé fer un canvi de sentit ho hauran de fer a través de la pròxima sortida ITV-Roda de Ter. El tall durarà dos mesos.
L'inici del tall de circulació estava previst per al 13 d'octubre, però es va canviar a última hora per al 19 d'octubre. Ara, s'ha tornat a posposar, fins al proper dilluns, segons ha informat el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.
http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/2042 ... ions_l_eix
La Generalitat acabarà posant a la llarga peatge pels camions a l'Eix
última actualització: 20-10-2011 (8:49)
Josep Comajoan El govern hi implantarà l’Eurovinyeta tan bon punt es desenvolupi a l’Estat la directiva europea que ho permet.
El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat treballa amb la idea d’imposar un peatge als camions de gran tonatge que circulin per l’Eix. Així ho ha confirmat a EL 9 NOU el secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet. Així li ho van demanar també alguns alcaldes en una reunió-dinar, a Avinyó, convocat per l’empresa concessionària de la carretera, Cedinsa, i on van ser presents diverses autoritats del territori, a més de Calvet i el director general de Carreteres, Jordi Follia.
La carta que pretén jugar la Generalitat per imposar un peatge als camions de gran tonatge és l’anomenada Eurovinyeta. Es tracta d’un peatge que s’imposa als camions de gran tonatge que circulen per determinades carreteres. Deriva d’una directiva europea aprovada el 2006 i que ja s’està aplicant en diversos països, entre els quals encara no hi ha l’Estat espanyol. Calvet, però, es mostra convençut que la directiva també s’acabarà desenvolupant a l’Estat espanyol. Per quan això arribi, la Generalitat espera ja tenir madur el sistema per aplicar el peatge a través de l’Eurovinyeta en algunes de les carreteres de la seva titularitat, entre les quals, “seguríssim”, hi haurà l’Eix.
De moment, Calvet i el mateix conseller Recoder estan treballant sobre el tema de l’Eurovinyeta en tres àmbits diferents. A nivell intern del departament, però també amb el Ministeri de Foment i en el grup de treball de peatges que cada legislatura nomena el Parlament i que fa un mes va començar a treballar. Calvet mateix, en tant que delegat de la Generalitat a l’Associació de Societats Concessionàries d’Autopistes, va plantejar el tema en una trobada recent a Santander. L’objectiu és dissuadir els camions de passar per l’Eix, que els surti a un preu similar a passar per l’autopista, ja que hi ha el temor que, malgrat el desdoblament, n’hi acabin passant més que ara i s’acabi col·lapsant altre cop.
Els diners recaptats via Eurovinyeta s’han de destinar a uns fins concrets: a manteniment d’infraestructures, a mesures mediambientals relacionades amb les infraestructures i a millores en el sector del transport. Des de la Generalitat es busca poder crear un consorci amb l’Estat que gestioni la recaptació de l’Eurovinyeta a Catalunya, independentment de la titularitat de la carretera on s’apliqui, amb l’objectiu que la reinversió sigui a Catalunya mateix.
La possibilitat que es pugui acabar cobrant un peatge als camions de gran tonatge i que només estan de pas va ser una de les peticions que els alcaldes de les comarques per on passa l’Eix van traslladar a Calvet i Follia en la reunió-dinar d’Avinyó. També se’ls va demanar que, provisionalment, mentre durin les obres es pogués restringir el pas de camions. Una possibilitat que no s’aplicarà. Segons Calvet, “és molt difícil i d’efectes sobre la mobilitat inavaluables”. Demana, altre cop, paciència i que s’extremi la prudència.