Page 5 of 10

Re: Integració tarifària a Lleida

Posted: Tuesday 20/05/2008 20:17
by Sky
Entren en funcionament les noves targetes d'integració tarifària

El sistema d'integració tarifària del transport urbà i interurbà a les comarques del Segrià i part de la Noguera compta des d'avui amb dues noves targetes de viatge. La T-10 i la T-10/30. Recordem que fins ara els usuaris d'aquest servei només podien utilitzar-lo comprant-se la targeta personalitzada T-MES que permet fer viatges il·limitats durant tot un mes. El gerent de l'Autoritat Territorial de Mobilitat, Josep Lluís Cunillera, ha explicat que, fins ara, el servei de la integració tarifària, que ja utilitzen 500 persones, ha tingut una bona acollida. Cunillera també ha avançat que abans de l'estiu esperen reunir-se amb els consells comarcals de les Garrigues, el Pla d'Urgell, la Noguera, l'Urgell i la Segarra perquè el sistema d'integració tarifària arribi a totes les comarques de Ponent abans del 2012.

http://cat.lleida.com/actualitat/notici ... 521#activa

Re: Integració tarifària a Lleida

Posted: Tuesday 20/05/2008 23:07
by Sky
Image

Re: Integració tarifària a Lleida

Posted: Sunday 01/06/2008 22:08
by Sky
Entra en funcionament la darrera de les targetes del sistema d'integració tarifària, la T50/30

Dos mesos després de la posada en marxa del sistema d'integració tarifària al Segrià i part de la Noguera, aquest dilluns entra en funcionament la darrera targeta d'abonaments, la T-50/30. Una targeta que permet fer 50 trajectes en 30 dies per 25 euros o per 36, en funció de si els viatges inclouen una o dues zones. En aquets dos mesos de posada en funcionament de les diferents targetes, l'Autoritat Territorial de la Mobilitat ja ha venut més d'un miler d'abonaments a Lleida.

El sistema implantat, en un principi a la comarca del Segrià i part de la Noguera, ha de servir per utilitzar amb un mateix bitllet, les diferents modalitats de transport públic: el tren, l'autobus urbà i l'autobus interurbà. La resta de comarques de la plana hauran d'esperar dos anys, segons la previsió de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat. Tot i això, els consells comarcals volen negociar amb l'ATM poder avançar la posada en marxa de la integració tarifària.

http://cat.lleida.com/actualitat/notici ... 225#activa

Re: Integració tarifària a Lleida

Posted: Monday 02/06/2008 15:47
by aarongilp
Pel que veig Girona està seguint un esquema idèntic al de l'ATM Lleida. Sky, saps si va haver molts problemes amb l'adaptació de les targes, les canceladores i els diferents operadors? Quin sistema utilitzeu, canceladores Maexbic?

Re: Integració tarifària a Lleida

Posted: Friday 27/06/2008 14:18
by Sky
La ATM ampliará el billete integrado a el Pla d’Urgell, la Noguera y les Garrigues

El gerente del Área de Lleida de la Autoritat Territorial de la Mobilitat, José Luis Cunillera, avanzó que para el próximo año 2009 está previsto que la ATM se amplíe hasta las comarcas del Pla d’Urgell, las Garrigues y la Noguera. La ampliación incluiría la posibilidad de abarcar más poblaciones de las comarcas y la aplicación de una línea de autobuses a los que hasta ahora tan sólo llegaba el tren.

De momento el consorcio se está reuniendo con los presidentes comarcales y los alcaldes de las zonas afectadas para explicarles en que consistirá el proceso administrativo y sus requisitos además de informarles en qué consiste el proceso técnico de adecuación de autobuses y de las oficinas de atención al cliente.

Desde el 31 de marzo en el que se presentó el nuevo sistema tarifario de la Autoridad Territorial de la Movilidad (ATM) en la provincia de Lleida el consorcio ha vendido un total de 2.000 tarjetas de transporte, de las cuales un 54% corresponde a la tarjeta multipersonal T-10, un 33% al a T-mes y un 11% a la tarjeta T-50/30.

El perfil de los usuarios que hasta ahora han ido adquiriendo las tarjetas son los trabajadores que viajan en el autobús urbano para desplazarse hasta sus empresas y los que se desplazan desde las comarcas que ahora están enmarcadas dentro del las dos zonas del sistema tarifario actual y viajan hasta la capital del Segrià para comprar o para realizar consultas médicas o visitas en los hospitales de la ciudad de Lleida.

El ámbito integrado de Lleida ha divido en dos zonas el Segrià y el tramo de FGC entre Lleida y Balaguer, lo que ha determinado dos niveles de tarifas diferenciadas bajo los criterios de distancia recorrida y los servicios de transporte que los enlazan. La zona 1 incluye los municipios que están ubicados en un radio de 15 kilómetros de la ciudad de Lleida, y la zona 2 los municipios del Segrià más alejados de Lleida y los tres de la Noguera.

La integración tarifaria del Segrià es pionera en el país por el sistema de títulos de transporte sin contacto que se utiliza. Este sistema permite utilizar el transporte público con un título recargable que se valida mediante un chip y unos aparatos de lectura incorporados en la mismos vehículos.

http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=03:00:00

Re: Integració tarifària a Lleida

Posted: Friday 27/06/2008 14:22
by aarongilp
Seguim sense reconèixer la realitat històrica de les targes al nostre país...PRIMER VA SER GIRONA! (tot i que no integrades, és veritat...)

Re: Integració tarifària a Lleida

Posted: Friday 27/06/2008 14:58
by Sky
Doncs m'oloro que quan les introdueixin a Barcelona ho anunciaran com si el món hagués deixat d'orbitar. :)

Re: Integració tarifària a Lleida

Posted: Friday 18/07/2008 23:42
by Sky
Més de 2.500 lleidatans ja fan servir el bitllet integrat per al transport públic

El sistema tarifari integrat en el transport públic de Lleida que es va posar en servei el passat 31 de març compta ja amb més de 2.500 usuaris, fet que suposa una mitjana de 53 targetes diàries, segons ha informat la Generalitat. D'aquestes 53 targetes diàries, la T-10 amb pràcticament un 57% del total és la que té més presència en el sistema de tarifa integrat, seguida de la T-MES amb un 28%, la T-10/30 amb un 12% i la T-50/30, l'última a incorporar-se al sistema, amb un 3%. A partir de dilluns que ve també serviran els bitllets integrats per anar a Balaguer amb l'operador interurbà d'autobús, Alsina Graells, facilitant així la combinació amb el servei ja integrat de Ferrocarrils de la Generalitat.

El sistema tarifari integrat permet a tots els usuaris utilitzar els diferents mitjans de transport amb una única targeta i comprèn geogràficament la comarca del Segrià i el tram Lleida-Balaguer de la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Amb gairebé 200 punts de venda en l'àmbit de Lleida, la xarxa autoritzada la formen principalment estancs, quioscos i administracions de loteria, cosa que facilita l'accés i la recàrrega de les targetes als usuaris.

Es preveu que el sistema tarifari integrat s'amplïi encara més. L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha iniciat les converses amb les comarques del Pla d'Urgell, la Noguera i les Garrigues per incorporar l'any 2009 els seus municipis al Consorci.

Millora en la connexió ferroviària

El servei ferroviari a Lleida està en ple creixement. Després de l'arribada a l'AVE, el proper objectiu és el servei llançadora Avant entre la capital del Segrià i Saragossa, que podria entrar en marxa a finals d'any, segons ha assegurat aquest divendres el president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert. Així mateix, Gilabert també ha dit que es recuperarà la parada de tren d'Almacelles de la línia ferroviària de Montsó-Saragossa que va deixar de funcionar fa uns quinze anys, cosa que "permetria completar la xarxa ferroviària de Rodalies de Lleida i el seu entorn".

http://www.lamalla.net/infolocal/article?id=204557

Re: Integració tarifària a Lleida

Posted: Friday 18/07/2008 23:55
by Sky
Sky wrote:A partir de dilluns que ve també serviran els bitllets integrats per anar a Balaguer amb l'operador interurbà d'autobús, Alsina Graells, facilitant així la combinació amb el servei ja integrat de Ferrocarrils de la Generalitat.
Per comparar...

Anada i tornada amb les actuals tarifes d'Alsina Graells: 6,50€

Anada i tornada (la part proporcional de dos viatges) amb les targetes integrades de dues zones:

- T10: 2,2€
- T10/30: 1,74€
- T50/30: 1,44€

Re: Integració tarifària a Lleida

Posted: Monday 04/08/2008 11:37
by Sky
El autobús nocturno se integrará en 2009 al sistema tarifario de la ATM

Está previsto que de cara al año próximo, el bus nocturno se integre en el sistema tarifario actual. Otro de los objetivos del ATM, de cara al año próximo, es potenciar también la movilidad nocturna por dentro de la ciudad de Lleida, ya que “hace falta que la gente pueda también moverse de un establecimiento a una otro con autobús”, explicó el gerente de la ATM del Àrea de Lleida, José Luis Cunillera.

La comarca del Segrià ha puesto en marcha, por tercer año consecutivo, los autobuses nocturnos que unen las poblaciones de La Granja de Escarp, Puigverd, Alfarràs, Corbins, Almacelles, la Portella y Maials con la ciudad de Lleida y funcionan de diez de la noche en seis de la madrugada.
El año pasado más de diez mil personas, la mayoría de usuarios menores de dieciocho años, lo que multipilcapor cuatro a los 2.500 usuarios que se registraron en 2006.

El gerente del ATM del Área de Lleida, Josep Lluís Cunillera, y el secretario general de la Federació d’Hosteleria de Lleida, Ramon Solsona, presentaron este viernes la campaña de comunicación del bus nocturno que consiste en repartir 300 reposavasos y 20.000 carteles informativos en cincuenta de establecimientos nocturnos de la Federación.

El objectivo del bus nocturno es potenciar la movilidad segura y sostenible de aquellas personas que se desplazan por la noche dentro de la comarca del Segrià.

Otro de los objetivos, tanto de ATM como de la Federació d’Hosteleria, es potenciar el uso de este tipo de transporte entre la población que tiene carnet de conducir con el fin de incentivar a los jóvenes a dejar el coche o la moto en casa, ya que es más seguro, más sostenible y más económico.
El billete para cualquiera de los recorridos que ofrece la Autoritat Territorial de la Mobilitat del Àrea de Lleida es de un euro y medio.

Ésta es una de las acciones para mejorar la red del transporte interurbano del área de Lleida que pretende impulsar el CTP, mediante el cual la Generalitat, el Ayuntamiento de Lleida y el Consell Comarcal del Segrià ejercerán de manera mancomunda sus competencias en materia de transorte público, siguiendo el modelo de la Autoritat del Transport Metropolità de la región metropolitana de Barcelona.

También se espera que para el próximo año 2009 la ATM amplíe su serviccio diario hasta las comarcas del Pla d’Urgell, les Garrigues y la Noguera. La ampliación incluiría la posibilidad de abarcar más poblaciones de las comarcas y la aplicación de una línea de autobuses a los que hasta ahora tan sólo llegaba el tren.

http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=03:00:00

Re: Integració tarifària a Lleida

Posted: Tuesday 16/09/2008 22:02
by Sky
El consell del Pla d'Urgell demana a l'ATM de Lleida un pla de serveis com a pas previ per adherir la comarca a la integració tarifària

El president del Consell Comarcal del Pla d'Urgell, Joan Reñé, ha demanat a l'ATM de Lleida l'elaboració d'un pla de serveis com a pas previ a la proposta d'adhesió de la comarca a la integració tarifària. Reñé ha afirmat que el servei que es planteja des de l'ATM de Lleida és necessari i que cal garantir millor els serveis que resolguin realment les necessitats dels pobles de la comarca que ara no estan cobertes. El fet que els ajuntaments de la comarca se sumessin a aquest projecte establert al Segrià i a tres pobles de la Noguera suposaria una despesa d'1,5 euros per habitant a l'any que haurien d'assumir els consistoris.

http://www.3cat24.cat/noticia/313534/se ... -tarifaria

Re: Integració tarifària a Lleida

Posted: Thursday 18/09/2008 19:59
by Sky
L'Autoritat Territorial de la Mobilitat de Lleida ven més de 4.100 targetes

• L'Ajuntament rebrà una ajuda de 180.000 euros per redactar el Pla de Mobilitat

L'alcalde, Àngel Ros, ha expressat la seva satisfacció "per l'èxit" de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de l'Àrea de Lleida. Des l'1 de març s'han venut més de 4.100 targetes, 1.600 de les quals són individualitzades, quantitat que demostra l'alta fidelització dels usuaris. El paer en cap ha destacat l'increment de viatgers del 21% de la línia d'autobús del polígon. El secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, ha fet públic els resultats i ha anunciat que les comarques del Pla d'Urgell, de les Garrigues i de la Noguera s'incorporaran a l'ATM al 2009.

La reunió del consell d'administració d'aquest organisme també ha aprovat la concessió d'una ajuda a la Paeria de 180.000 euros que es destinarà al concurs per redactar el Pla de Mobilitat de Lleida. Aquest document es vincularà al conjunt del territori de l'ATM. Ros ha subratllat que es "persegueix una estructura de transport en xarxa".

Els responsables de l'ATM han fet públic que el 9 d'octubre se signarà un conveni amb la UdL que permetrà a alumnes, professors i PAS recarregar viatges d'autobús amb la targeta de la Universitat.

http://www.paeria.es/cat/ajuntament/not ... p&Pagina=1

Re: Integració tarifària a Lleida

Posted: Thursday 18/09/2008 23:56
by Sky
Alcaldes de la Noguera desconfien de la tarifa única

• Demanen a l'ATM més combinacions de transport públic

• La integració tarifària del transport públic avança a la Noguera tot i topar amb el recel d'alguns alcaldes que hi veuen falta de combinacions.

Alcaldes de la comarca de la Noguera es van mostrar ahir escèptics davant de la implantació de la tarifa única del transport públic a la comarca en el transcurs de la reunió informativa que va fer l'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de Lleida en un consell comarcal al qual van faltar molts alcaldes.

La seua principal preocupació consistia en la falta de combinacions de transport públic a la Noguera. En aquest sentit, responsables de l'ATM van explicar que fins al mes de desembre es portarà a terme un pla de serveis per conèixer les necessitats de transport i línies d'autobús de la comarca.

http://www.segre.com/index.php?id=225&n ... f24955f5b4

Re: Integració tarifària a Lleida

Posted: Saturday 04/10/2008 14:43
by Sky
El bitllet únic del transport s'ampliarà al Pla, la Noguera i les Garrigues al juny

• L'ATM millorarà els horaris i itineraris que donen servei a aquestes tres comarques

L'extensió de la integració tarifària del transport públic a les Garrigues, el Pla d'Urgell i la Noguera es culminarà abans del juny del 2009, segons les previsions de l'ATM de Lleida. Això permetrà als usuaris desplaçar-se per quatre comarques (al Segrià ja funciona), amb la possibilitat de realitzar transbords amb el mateix tiquet, per un preu inferior a un euro (sempre segons les tarifes actuals i segons la targeta). Així mateix, l'entitat de transport ja prepara la integració de l'Urgell i la Segarra per al 2010.

Els habitants de les Garrigues, la Noguera i el Pla d'Urgell podran beneficiar-se dels avantatges de la integració tarifària del transport públic a partir del juny de l'any que ve, data límit prevista per l'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de Lleida perquè es culmini el procés d'incorporació d'aquestes comarques a la tarifa única. Llavors, les gestions se centraran en l'Urgell i la Segarra, on s'espera que el sistema sigui una realitat el 2010.

Segons va informar ahir el gerent de l'ATM, Josep Lluís Cunillera, l'entitat ja ha explicat els detalls del sistema als alcaldes i ara "està a les seues mans" la firma del conveni d'adhesió a l'ATM. L'objectiu és que els ajuntaments ho acceptin abans del desembre perquè el consell d'administració programat per a aquest mes ratifiqui els convenis i la incorporació dels nous membres. En aquest sentit, Cunillera va assenyalar que encara es desconeix per quina fórmula s'optarà per a l'ampliació del consell.

Paral·lelament, l'ATM encarregarà un informe sobre el nou pla de serveis d'aquestes comarques (horaris i itineraris) i un estudi sobre la implantació del sistema tarifari integrat, que es portarà a terme alhora a les tres comarques. "Partint de l'oferta actual, s'analitzaran les necessitats de cada localitat i es replantejaran horaris i expedicions", va apuntar Cunillera, que va recordar que miraran de cenyir-se a les previsions del Pla de Transport de Viatgers de la Generalitat.

De fet, la revisió dels serveis actuals ha sigut una de les principals reivindicacions dels alcaldes a les reunions informatives fetes durant el setembre (vegeu el desglossament). La incorporació d'aquestes comarques podria suposar, a més, la creació d'una tercera zona, cosa que significaria incorporar un nou sistema de preus. No obstant, Cunillera va remarcar que "el bitllet sempre serà més assequible que amb les tarifes actuals", ja que amb les targetes de l'ATM es pot viatjar per menys d'un euro.

Noves tarifes

L'ATM no descarta crear una tercera zona, amb una escala de tarifes diferent, per a l'àrea més allunyada de Lleida

http://www.segre.com

Re: Integració tarifària a Lleida

Posted: Thursday 09/10/2008 22:43
by Sky
L’ATM i la UdL acorden incorporar els títols integrats del transport al carnet universitari

L’ Autoritat Territorial de la Mobilitat de l’Àrea de Lleida (ATM), i la Universitat de Lleida (UdL) han signat avui un conveni per adaptar el carnet universitari perquè pugui incorporar tota la gamma de títols de transport que ofereix el sistema tarifari integrat de l’Àrea de Lleida. L’objectiu és facilitar l’adquisició dels títols i promoure l’ús del transport públic en la comunitat universitària. Aquesta actuació, pionera en l’àmbit universitari a Catalunya, beneficiarà prop de 13.000 persones, entre estudiants, personal docent i personal administratiu.

Carnet universitari per moure’s en transport públic

Actualment, la comunitat universitària, formada pels estudiants que es matriculen a la UdL, el personal docent i investigador, i el personal d’administració i serveis, disposen d’un carnet personalitzat, amb banda magnètica, xip moneder i xip sense contacte, que els permet accedir a una gran varietat de serveis interns i externs a la UdL.

Ara, per tal de potenciar l’ús del transport públic, l’ATM i la UdL, han acordat adaptar el carnet universitari, per poder incorporar els diferents títols de transport del sistema tarifari integrat de l’Àrea de Lleida.

Així, el rector de la Universitat de Lleida, Joan Viñas, i el secretari per a la Mobilitat de la Generalitat i president del Consell d’Administració del Consorci del Transport Públic de l’Àrea de Lleida, Manel Nadal, han signat avui un conveni segons el qual s’incorporen els diferents títols integrats al carnet universitari, de manera que els titulars d’aquest carnet podran utilitzar-lo per accedir a la xarxa del transport públic de l’Àrea de Lleida.

D’aquesta manera, es vol contribuir a potenciar i fomentar una mobilitat sostenible i segura, facilitant a les persones usuàries l’accessibilitat al transport, i millorant l’oferta existent per a animar a la comunitat universitària a desplaçar-se mitjançant la xarxa de transport públic de l’àmbit de l’ATM de l’Àrea de Lleida.

En aquest sentit, s’aplicarà un descompte del 10% durant el que resta de l’any en les recàrregues de títols de transport amb el carnet universitari, per promoure, així, aquesta nova aplicació.

Estalvi i accessibilitat al transport públic

L’acord que ara s’impulsa estableix les bases de col·laboració entre ambdues entitats, per tal de desenvolupar la tecnologia necessària i dur a terme les adaptacions que calguin per a la incorporació dels títols de transport al carnet universitari.

Així, a partir d’ara, les prop de 13.000 persones, entre estudiants, professorat i personal administratiu i de serveis de la UdL, que disposen del carnet universitari podran utilitzar-lo també com a targeta de transport a tota la xarxa de l’Àrea de Lleida, que actualment abasta un total de 38 municipis a la comarca del Segrià i 3 a la comarca de la Noguera; i que durant l’any 2009, està previst que s’ampliï a la resta de municipis de la Noguera, el Pla d’Urgell i les Garrigues.

Per fer-ho, s’adaptarà el sistema actual perquè els nous usuaris puguin recarregar qualsevol dels diferents abonaments de transport al seu carnet, amb l’important estalvi econòmic que això implica. Així, es dóna resposta a les seves necessitats de mobilitat amb una oferta de qualitat i competitiva.

Les recàrregues es podran fer tant al Centre d’Atenció al Client de l’ATM, ubicat a plaça d’Espanya, com al Servei d’Informació i Atenció Universitària de la UdL, ubicat al Campus de Cappont.

Tecnologia innovadora de validació sense contacte

La incorporació dels títols de transport al carnet universitari serà possible gràcies a la tecnologia de validació sense contacte. Aquest sistema, capdavanter en l’aplicació de les noves tecnologies, permet utilitzar el transport públic amb una targeta recarregable que es valida mitjançant un xip i uns aparells de lectura incorporats en els mateixos vehicles.

Coordinació i promoció conjunta

Per tal de vetllar pel compliment d’aquest conveni signat entre l’ATM i la UdL, s’ha constituït una comissió mixta de coordinació amb representants d’ambdues parts, que haurà de fer el seguiment de les actuacions proposades i promoure noves accions per a la promoció del transport públic, a banda de la difusió d’aquest servei de recàrrega de títols de transport que s’incorpora a l’ampli ventall de prestacions que ja ofereix el carnet de la UdL i que li atorga un valor afegit.

http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD

Re: Integració tarifària a Lleida

Posted: Tuesday 25/11/2008 16:40
by Sky
El transport públic guanya 240.000 viatgers a Lleida per la tarifa única

• L'ATM de Lleida espera tancar aquest exercici amb 8,5 milions d'usuaris

L'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de Lleida ha sumat 240.000 usuaris al transport públic del Segrià i part de la Noguera, que ja són més de 4 milions, gràcies a la implantació de la integració tarifària el passat mes de març. Així, l'ATM de Lleida espera tancar aquest exercici complint les previsions d'arribar als 8,5 milions d'usuaris del transport públic de les comarques del pla. Segons un informe de l'ATM sobre el funcionament del sistema tarifari integrat entre l'abril i l'octubre, es venen 57 targetes integrades al dia i la franja horària amb més usuaris és la que va de les 08.00 a les 09.00 hores. El dimarts és el dia de la setmana amb més usuaris. Malgrat el bon funcionament de la tarifa única, només un 6 per cent de les validacions s'efectuen per combinar dos modalitats de transport.

http://www.segre.com/

Re: Integració tarifària a Lleida

Posted: Tuesday 16/12/2008 17:28
by Sky
CCOO deixa la comissió consultiva de l'ATM per no haver estat consultats sobre l'augment de preus

Comissions Obreres (CCOO) ha anunciat que deixarà d'assistir a la comissió consultiva de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat de Lleida, fins que no se'ls faciliti una llista dels temes que es consideren importants per debatre-hi. Aquesta és la reacció del sindicat a l'anunci d'una pujada de preus del 4%, que no s'ha consultat a la comissió.

Comissions Obreres creu, a més, que no hauria de ser superior a l'IPC del novembre, situat al 2,4%. A banda, el secretari general a Lleida, Josep M. Baiget, ha demanat la creació d'una nova targeta pels treballadors, i que l'ATM integri també els trens regionals. Baiget també ha assegurat que totes aquestes peticions es convertiran en una denúncia pública.

El sindicat no entén perquè l'Autoritat Territorial de la Mobilitat de Lleida no ha convocat la comissió consultiva de la qual forma part per decidir l'augment de preus, que es preveu del 4%. Per això, el secretari general del sindicat a Lleida, Josep Maria Baiget, ha anunciat que deixaran d'assistir a la comissió consultiva, i ha demanat a l'ATM que els faciliti una relació de les temàtiques importants per debatre-hi. "Sí no rebem aquesta llista, no hi anirem", ha assegurat Baiget.

El secretari general de CCOO a Lleida ha dit, que a més de no ser consultats sobre la pujada de preus, el sindicat no accepta un augment superior al 4%. Segons CCOO, hauria de fer-se segons l'IPC del novembre en els bitllets i abonaments de viatgers no fidels al 100%, i congelar els preus dels usuaris fidels. Baiget ha explicat que fa tres setmanes va parlar amb el gerent de l'ATM, Josep Lluís Cunillera, per preguntar-li si es convocaria la comissió consultiva per negociar l'augment de preus. Segons Baiget, en una segona trucada Cunillera li va confirmar que no. El sindicat responsabilitza tant el Consell Comarcal del Segrià, com l'Ajuntament de Lleida i el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, titulars de l'ATM.

CCOO proposa crear el títol de transport T-empleat, amb el preu de la T-Mes multiplicat per 11 (pels mesos laborals a l'any), i un descompte d'entre el 25 i el 40%. També reivindiquen integrar a l'ATM tots els modes de mobilitat, entre els quals els trens regionals, i potenciar la llargament reivindicada creació d'una xarxa de rodalies. A més, CCOO proposa a la Generalitat que elabori una llei de finançament del transport públic que digui com els ens locals poden destinar diners, per exemple, de les zones blaves, aparcaments de concessió municipals, impostos de circulació, i denúncies de circulació, a promoure polítiques de mobilitat com l'augment de la freqüència d'autobusos o la creació de noves línies de transport.

http://www.bondia.cat/index.php?option= ... &Itemid=53

Re: Integració tarifària a Lleida

Posted: Wednesday 17/12/2008 20:00
by Sky
Integració tarifària de transport públic també a la Noguera, les Garrigues i el Pla d’Urgell

El Consell d’Administració de l’ATM de l’Àrea de Lleida ha acordat aquest dimecres la incorporació de les comarques del Pla d’Urgell, la Noguera i les Garrigues al sistema tarifari integrat que entrarà en vigor el primer semestre de 2009. La integració anirà acompanyada de la implantació d’un nou pla de millora de serveis que es farà efectiu durant el primer semestre del 2009.

Per fer-ho possible, l’ATM ja ha iniciat l’estudi de millora de serveis al nou àmbit, amb la col·laboració dels municipis i els operadors que hauran d’adaptar-se tecnològicament per a ajustar-se al sistema. A més, l’ATM ha iniciat contactes amb els proveïdors del sistema per garantir el desplegament de la xarxa de distribució i recàrrega de bitllets. Finalment, preveu difondre entre la ciutadania el funcionament del sistema tarifari integrat amb una campanya de comunicació.

A més, 56 municipis d’aquestes comarques de la Noguera (30), les Garrigues (24) i el Pla d’Urgell (2) que sumen 74.000 habitants s’adheriran al consorci. Amb aquestes incorporacions l’ATM de l’Àrea de Lleida estarà format en total per 94 municipis de les comarques del Segrià, la Noguera, les Garrigues, i el Pla d’Urgell, que sumen 284.000 habitants, un 94% del total de les quatre comarques. La resta de municipis d’aquestes tres comarques estudiaran la possibilitat d’integrar-se al consorci de transport públic més endavant, un cop analitzin l’estudi per a la millora dels serveis que l’ATM està executant per a aquestes comarques.

D’altra banda, el Consell d’administració de l’ATM de l’Àrea de Lleida ha fet balanç de les actuacions desenvolupades durant el 2008 i els seus efectes en la mobilitat sostenible. En aquest sentit, la implantació progressiva de la integració tarifària a l’Àrea de Lleida iniciada el passat mes de març i les diferents actuacions de millora del transport públic posades en marxa han comportat un increment del 5,7% del nombre de viatgers durant el 2008. Així, entre el novembre del 2007 i el novembre del 2008, prop de 9,2 milions de persones han utilitzat la xarxa de transport públic del 2007, enfront dels 8,2 milions de viatgers del mateix període de l’any anterior.

D’aquests 9,2 milions de passatgers, 7.787.311 han utilitzat les línies urbanes, la qual cosa suposa un 4,7% més que el mateix període de l’any anterior. Pel que fa a les línies interurbanes, han registrat un total de 1.022.231 usuaris, un 11,2% més, mentre que un total de 222.337 persones han utilitzat els FGC, un 17,4% més. Finalment, les línies que connecten amb els polígons industrials han concentrat un total de 90.718 usuaris, la qual cosa suposa un 11,1% més que el mateix període de l’any anterior.

D’altra banda, l’increment de viatgers registrat des de l’inici de l’aplicació del sistema tarifari integrat ha estat del 7,63%, amb 5,7 milions de viatgers entre l’abril i el novembre, enfront dels 5,3 milions del mateix període de l’any anterior.

En total, s’han realitzat de 409.430 operacions entre venda i recàrrega de targetes integrades, de les quals, un 61% s’han fet amb T-10, un 24% amb T10/30, un 11% amb T-MES i un 4% amb T-50/30. La franja horària que registra un volum de viatgers més important és de 8 a 9 hores del matí, amb 40.299 validacions, i el dia de la setmana més concorregut és el dijous, amb 50.216 validacions.

Millores en marxa

El creixement constant del nombre de viatgers a l’Àrea de Lleida es deu en bona mesura a la instauració del sistema tarifari integrat, que permet la utilització d’un únic bitllet de transport públic per moure’s per la xarxa, amb el corresponent estalvi econòmic que això suposa. Aquesta actuació ha suposat un pas endavant a l’hora d’aconseguir promoure una mobilitat cada cop més sostenible i segura, atès que permeten oferir serveis de transport públic amb possibilitat de transbordaments a preus més competitius.

A banda de la integració tarifària, durant el 2008 l’ATM de l’Àrea de Lleida ha impulsat un conjunt d’accions per a promoure l’ús del transport públic que han contribuït també a aquest augment de viatgers. En aquest sentit, va participar a la 54 edició de la Fira de Sant Miquel, per a apropar als prop de 190.000 visitants informació sobre el sistema integrat del transport.

A més, va acordar amb la UdL l’adequació del carnet universitari perquè més de 15.000 persones el puguin utilitzar per validar a la xarxa integrada de transport públic. Finalment, està treballant en el pla de mobilitat de la ciutat sanitària de Lleida, amb l’objectiu d’analitzar les necessitats de transport públic per millorar l’accessibilitat a l’hospital universitari Arnau de Vilanova, l’hospital de Santa Maria i la Facultat de Medicina i escola universitària d’infermeria.

Finalment, el Consell d’Administració de l’ATM de l’Àrea de Lleida ha aprovat l’actualització de preus del transport públic per a l’any 2009. Així, amb aquesta actualització de tarifes, a partir de l’1 de gener del 2009, la T-10 d’una zona costarà 40 cèntims més que actualment, la T-50/30 costarà 1 euro més i la T-MES, 2 euros més, i el bitllet senzill 5 cèntims més.

http://www.bondia.cat/index.php?option= ... &Itemid=53

Re: Integració tarifària a Lleida

Posted: Thursday 22/01/2009 19:03
by Sky
El nombre de viatgers augmenta un 9,5% a l’Àrea de Lleida amb la integració tarifària

L’Àrea de Lleida ha registrat prop de 4,3 milions de viatgers en els serveis de transport públic durant el segon semestre de 2008, el que suposa un increment 9,5% respecte del mateix període de l’any 2007. Precisament al juny de 2008 es va completar la integració tarifària a l’Àrea de Lleida que ha potenciat l’ús del transport públic.

Aquest increment s’ha sustentat en la millora dels serveis i l’estalvi econòmic que ha suposat aquest sistema tarifari integrat. En aquest sentit, des de la posada en servei de la integració tarifària s’han venut 7.000 targetes i s’han realitzat 16.000 recàrregues.

El Comitè Executiu de l’ATM de l’Àrea de Lleida, reunit aquest dijous, ha fet balanç de les actuacions desenvolupades durant el 2008 i els seus efectes en la mobilitat sostenible. En aquest sentit, la implantació progressiva de la integració tarifària a l’Àrea de Lleida i les diferents actuacions de millora del transport públic posades en marxa han comportat un increment del 7,02% del nombre de viatgers durant el 2008 respecte l’any anterior. Això suposa un total de 8,5 milions de viatges, 563.000 més que durant el 2007.

L’increment arriba al 9,5% si es compara el segon semestre de 2008 quan ja estava instaurat totalment el sistema tarifari integrat, amb el mateix període de l’any 2007.

Des de la posada en servei del sistema tarifari integrat s’han realitzat 23.000 operacions: 7.000 targetes venudes i 16.000 recàrregues. Les targetes més venudes han estat: amb un 61% la T-10, amb un 25% la T10/30, amb un 11% la T-MES i amb un 3% la T-50/30. El 88% dels desplaçaments són monomodals i l’ 11,60% bimodals , d’aquests la major part entre l’ interurbà i l’urbà. La xarxa de venda i recàrrega de l’ ATM ja disposa de 214 punts en tot el seu àmbit d’actuació.

Quasi el 50% dels usuaris de les línies interurbanes adherides al Sistema Tarifari Integrat de l’Àrea de Lleida, utilitza els títols de l’ATM. A la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, el nivell d’integració representa el 8% i al servei urbà, a prop del 2%.

L’usuari de la targeta de l’ATM a Lleida està pagant un 55,1% menys per viatge enfront al que pagava pel mateix servei al 2007; concretament ha passat de pagar 1,42 euros per viatge al 2007 a 0,63 euros al 2008.

El sistema tarifari integrat de l’ATM de Lleida, permet la utilització d’una única targeta de transport públic per moure’s per els diferents modes de la xarxa, amb una gamma de títols segons les característiques d’utilització i potenciant els transbordaments, amb el corresponent estalvi econòmic que això suposa.

Per altra banda l’ATM ja està treballant en l’elaboració del Pla de millora de serveis de les comarques de la Noguera, el Pla d’ Urgell i les Garrigues. Aquest treball encarregat per l’ATM a una empresa especialitzada s’està realitzant amb la col·laboració dels Consells Comarcals i els municipis de les esmentades comarques. El seu lliurament està previst per el proper mes de març.

L’ATM de l’Arèa de Lleida està ultimant també el Pla de mobilitat de la ciutat sanitària de Lleida, amb l’objectiu d’analitzar les necessitats de transport públic per millorar l’accessibilitat a l’hospital universitari Arnau de Vilanova, l’hospital de Santa Maria, la Facultat de Medicina i l’escola universitària d’infermeria.

http://www.bondia.cat/index.php?option= ... &Itemid=53

Re: Integració tarifària a Lleida

Posted: Thursday 02/04/2009 18:52
by Sky
Servei tarifari integrat de transport públic passat l'estiu al Pla d'Urgell, les Garrigues i la Noguera

El Consell d'Administració de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de l'àrea de Lleida ha aprovat millorar l'oferta de serveis en el transport públic a les comarques del Pla d'Urgell, les Garrigues i la Noguera, les quals s'incorporaran al sistema tarifari integrat de l'ATM de Lleida després de l'estiu.

El consell ha aprovat el pla de millora de serveis en aquestes tres comarques que comportarà 26 actuacions que es posaran en marxa abans de l'estiu per reforçar l'oferta actual de transport, pas previ a la incorporació de les tres comarques al sistema tarifari integrat. Les actuacions de millora dels serveis suposaran una inversió de 786.500 euros.

Abans de l'estiu, l'ATM de l'àrea de Lleida posarà en marxa 26 actuacions per reforçar l'oferta existent del transport públic per carretera que beneficiarà els veïns de les Garrigues, el Pla d'Urgell i la Noguera. Per això, el consell de l'ATM ha aprovat el pla de millora dels serveis en aquestes comarques el qual beneficiarà prop de 96.000 habitants.

Segons ha explicat el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, el pla -que s'emmarca dins el Pla de Transports de Viatgers 2008-2012 del Govern- ha estat dissenyat tenint en compte les necessitats de mobilitat en les tres comarques. Concretament, les actuacions prevists volen garantir l'accés en transport públic de tots els municipis de la comarca a la capital de la mateixa; enllaçar les tres capitals de comarca; estendre altres serveis regulars per arribar a àrees o poblacions més disperses mitjançant serveis a la demanda; i garantir l'accés als centres de salut i a altres serveis que concentren un major número desplaçaments com ara la Universitat de Lleida (UdL). El pla s'anirà desplegant de forma progressiva a partir del mes de maig tan bon punt el DPTOP, ajuntaments i operadors concretin les diferents actuacions.

Les 26 actuacions previstes seran el primer pas per millorar els serveis de transport públic en les tres comarques que culminarà amb la incorporació, després de l'estiu, de 56 municipis del Pla d'Urgell, les Garrigues i la Noguera al sistema tarifari integrat. D'aquesta manera, els usuaris d'aquestes tres comarques, com ja fan els del Segrià, podran utilitzar diversos transports amb una única targeta i amb un important estalvi econòmic.

http://www.bondia.cat/index.php?option= ... &Itemid=53