Page 5 of 5
Posted: Thursday 07/12/2006 23:32
by Serie600
Hola:
No. Suposadament el tram Sant Antoni - Paral.lel quedara com a cua de maniobres apartador. A la sortida de Sant Antoni es dirigiria cap a Pça Espanya (per entendren's) i la Fira. Per aqui dintre del FTC corre un planol d'un article de El Periodico (em sembla recordar) amb l'explicacio.
Ecomobisostrans wrote:aixo es fa actualment d'una manera una mica barruera a la l3 que hi ha un metro que nomes va d'espanya a zona universiatria a ohra punta pero necesita 2 mauqinistas per que te que fer el canvi a mig cami de espanya i poble sec
Pero com ho fan?. Imagino que el tren no s'atura enmig del tunel i alla l'agafa altre motorista....
Sal.lutacions:
Serie600
Posted: Friday 08/12/2006 12:14
by alexbn
Xarxa BCN wrote:Veient aquesta visió de la linea 2, m'he enrecordat: Ostres, la linea 13 que surt de Badalona centre cap a can Ruti. Es sap alguna cosa?
En el PDI aparecía como estudio de viabilidad para ver si se incluía en la revisión o no. La ATM nunca ha vuelto a mencionar nada al respecto, así es que se deduce que la L13 queda descartada, pero vete a saber.
Posted: Saturday 09/12/2006 11:11
by Ecomobisostrans
Albert wrote:Com es fa aquest canvi entre Espanya i Poble Sec? Aquest tren ve donant servei des de Zona Universitària o no? Fan baixar tothom a Espanya? A quina hora és? Quants trens fan això? Més informació siusplau!
Serie600 wrote:Pero com ho fan?. Imagino que el tren no s'atura enmig del tunel i alla l'agafa altre motorista....
Aquest tren (em sembla que nomes n'hi ha 1) circula 3 cops a les hores punta de les universitats ¿ 8:00, 8:30 i 9:00, potser? Bueno no se ben be l'hora pero por ahi va.
Des de Zona Universitaria va de buit. Arriba a Espanya, passa de llarg, i s'atura. Llavors torna a engegar l'altre motorista i fa el canvi de via.
Per collons te que anar amb 2 motoristes tot el trajecte, ja que quan s'atura al mig del tunel si el motorista s'entretingues a canviar de cabina per dins el metro estaria retrassant al seguent metro. I si anes a contravia desde Poble Sec es faria esperar a Espanya al que va cap a Canyelles.
Les solucions poden ser diverses:
·Construir una 3ª via a Espanya o Poble Sec per fer els parcials ben fets.
·Construir una via morta entre Pl.Espanya i Poble Sec, com la de Moli Nou
·Prolongar la L2 a Zona Universitaria a les hores punta. Aixo implicaria un canvi de sentit a Paral·lel
·Crear una línia 35 que vagi de Sagrera a Sants-Estacio per L5, allà canvii i vagi a la L3 fins Z.Univ. lo que no se es com esta el pas de L5 a L3, potser implicaria canviar de sentit.
Posted: Saturday 09/12/2006 11:21
by Albert
I quan va buit des de Zona Universitària fins a Espanya, deixa un bon espai respecte el tren que el precedeix (que va parant a totes les estacions) per a no atrapa-lo abans de temps?
I ja que has dit lo dels dos motoristes... Recordo que ja fa temps, ens van "vendre" que augmentaven la freqüència a la L3 perque posaven un motorista als finals de línia que permetia fer l'inversió de marxa més ràpid i així guanyar uns minuts. Per què no es fa aquest sistema sempre? Un motorista espera a la última parada de la línia, arriba el tren i puja a la cua. Quan el tren s'atura a la zona de maniobres, el motorista que acaba de pujar pren el control i el porta cap a l'andana . El primer motorista baixa i canvia d'andana per esperar el següent tren. Així tindrien més marge per fer un petit descans i podriem augmentar la freqüència.
Posted: Saturday 09/12/2006 11:46
by Ecomobisostrans
Als ferrocarrils catalans de Pl.Cat. es fa aixi , pero el motorista no puja al seguent, sino 3 o 4 trens mes endavant aixi te 20 minuts de descans.
En el cas del tren especial de la L3, suposo que deu anar parant al tunel entremig d'una estacio i l'altra, mentre el de davant esta parat a l'estacio.
Aprofito el fil per fer una pregunteta als administradors: Es pot saber que es això: &sid=a0875d0c30f9a192ec777fce4db6060e que m'apareix darrere de l'adreça del fòrum depen des d'on l'obro? Es que resulta que en alguns ordinadors em toca borrar-ho cada cop per que si no no se m'obre la pàgina o triga molt.
Posted: Saturday 09/12/2006 11:55
by George85
Ecomobisostrans wrote:
Aquest tren (em sembla que nomes n'hi ha 1) circula 3 cops a les hores punta de les universitats ¿ 8:00, 8:30 i 9:00, potser? Bueno no se ben be l'hora pero por ahi va.
Des de Zona Universitaria va de buit. Arriba a Espanya, passa de llarg, i s'atura. Llavors torna a engegar l'altre motorista i fa el canvi de via.
Doncs arrel d'aquesta idea, ja tenim solució per aprofitar l'estació de la L2 de paral·lel. Poden unir (si ja no esta unit) les vies de la L3 i les de la L2 de manera que fagin serveis parcials en hora punta Paral·lel <-> Z. Univ. sense necessitat de fer filigranes pel mig del túnel amb dos motoristes.
Així tenim solucionat el problema del col·lapse de la L3 que te lloc principalment al tram Sants <-> Z. Uni.
A veure si algú de TMB en pren nota....
Posted: Saturday 09/12/2006 13:25
by aarongilp
Ecomobisostrans wrote:Aprofito el fil per fer una pregunteta als administradors: Es pot saber que es això: &sid=a0875d0c30f9a192ec777fce4db6060e que m'apareix darrere de l'adreça del fòrum depen des d'on l'obro? Es que resulta que en alguns ordinadors em toca borrar-ho cada cop per que si no no se m'obre la pàgina o triga molt.
No sóc un admin però et puc dir que això de "&sid= i una cadena de 32 digits hexadecimals" és la identificació de la sessió. Teòricament no té res a veure amb què la pàgina et carregui més o menys ràpid, però ves, qui sap. I sí, depèn de l'ordinador on l'obris, ja que així identifica a la cookie (em sembla).
Posted: Saturday 09/12/2006 13:45
by mikado
George85 wrote:Ecomobisostrans wrote:
Aquest tren (em sembla que nomes n'hi ha 1) circula 3 cops a les hores punta de les universitats ¿ 8:00, 8:30 i 9:00, potser? Bueno no se ben be l'hora pero por ahi va.
Des de Zona Universitaria va de buit. Arriba a Espanya, passa de llarg, i s'atura. Llavors torna a engegar l'altre motorista i fa el canvi de via.
Doncs arrel d'aquesta idea, ja tenim solució per aprofitar l'estació de la L2 de paral·lel. Poden unir (si ja no esta unit) les vies de la L3 i les de la L2 de manera que fagin serveis parcials en hora punta Paral·lel <-> Z. Univ. sense necessitat de fer filigranes pel mig del túnel amb dos motoristes.
Així tenim solucionat el problema del col·lapse de la L3 que te lloc principalment al tram Sants <-> Z. Uni.
A veure si algú de TMB en pren nota....
Del tot corecte el tema dels parcials desde Paral.lel, l'unic és que en el sentit baixada desde Z.U. a l'arribar a Paral.lel per anar a la L2 s'ha de cizallar el trànsit directe de la L3, semblant al que passa a L'H (RENFE) però com a solució és bona
Senyalar amés el trasllat de part de les cotxeres de la L2 a Parc logísitic, allà es faran unes de noves que faran d'apartador momentani i de cotxeres
Posted: Saturday 09/12/2006 14:09
by George85
mikado wrote:
Del tot corecte el tema dels parcials desde Paral.lel, l'unic és que en el sentit baixada desde Z.U. a l'arribar a Paral.lel per anar a la L2 s'ha de cizallar el trànsit directe de la L3, semblant al que passa a L'H (RENFE) però com a solució és bona
Jo no domino el tema circulacions pero si, ara mateix, amb conducció manual i trens cada 2'30'' poden parar al mig del tunel i canviar de via; no te perquè haber-hi problemes per cizallar al arrivar a paral·lel, no?¿
Posted: Saturday 09/12/2006 15:32
by mikado
George85 wrote:mikado wrote:
Del tot corecte el tema dels parcials desde Paral.lel, l'unic és que en el sentit baixada desde Z.U. a l'arribar a Paral.lel per anar a la L2 s'ha de cizallar el trànsit directe de la L3, semblant al que passa a L'H (RENFE) però com a solució és bona
Jo no domino el tema circulacions pero si, ara mateix, amb conducció manual i trens cada 2'30'' poden parar al mig del tunel i canviar de via; no te perquè haber-hi problemes per cizallar al arrivar a paral·lel, no?¿
Jo crec que en termes d'explotació en línia seria millor que el sistema actual, amés tens la possibilitat d'operar amb més trens en aquell tram tot fent esperar a Paral.lel unitats que estiguessin a la reserva i treient-les només en certs moments sense obstruir el túnel com pasa en l'actualitat
Posted: Saturday 09/12/2006 18:56
by Serie600
Hola:
Pero ai las!, TMB es diferent...
Tant de bo entre tots nosaltres poguessim "crear" una explotacio "alternativa" de reforços i presentar-la a algun "mandamas" de TMB i dir-li: "Miri's aixo. Si us plau".
Pero que va!.... Pensar en que TMB millori el servei de metro?..... Si els calers s'els gasten en pubicitat inutil. Es clar que hi ha deficit!.
Sal.lutacions:
Serie600
Re: Perllongament L2 fins a l'aeroport
Posted: Sunday 31/07/2011 14:39
by França451
Respecto a las estaciones, tengo una duda. Decidme si lo que puse en el "termómetro" que tengo en mi habitación Terminal 2-Hosp. Can Ruti es correcto en la prolongación Oeste:
Sant Antoni
Poble Sec
Montjuic|Fira 1
La Foixardà
Foc Cisell
Pedrosa | Fira
Parc Logìstic
Mercabarna
Verge de Montserrat
Eixample Nord
El Prat Intermodal
Plaça Catalunya
Sant Cosme
Mas Blau
Terminal 2 Aeroport
Ciutat Aeroportuaria
Terminal Sud Entrepistes
Es correcto?
Re: Perllongament L2 fins a l'aeroport
Posted: Sunday 31/07/2011 15:31
by victorcasta
Sí.
Re: Perllongament L2 fins a l'aeroport
Posted: Monday 01/08/2011 7:55
by 122-042-132
Si, però hi ha noms d'estacions que han canviat (part de la línia 9). Salut!
victorcasta wrote:Per cert, que a aquest plànol a la llegenda hi diu que els noms entre parèntesi de les estacions seran els noms futurs, quedant:
- Terminal entre pistes => Aeroport T1
- Ciutat Aeroportuària => Aeroport Terminal de Càrrega
- Terminal actual => Aeroport T2
- Sant Cosme => Parc Nou
- Intermodal - El Prat => El Prat Estació
- Eixample Nord => La Ribera
- Verge de Montserrat => Les Moreres
Re: Perllongament L2 fins a l'aeroport
Posted: Monday 01/08/2011 12:38
by xevi
On hi veig un problema gravíssim és Plaça Catalunya, crec que seràs un kaos de confusions...
Re: Perllongament L2 fins a l'aeroport
Posted: Monday 01/08/2011 14:06
by 122-042-132
No, El Prat-Centre, i problema resolt. Salut!
Denominacions provisionals
Posted: Tuesday 02/08/2011 18:45
by Guigui
122-042-132 wrote:Si, però hi ha noms d'estacions que han canviat (part de la línia 9). Salut!
Eren denominacions "de treball". Per exemple, quedava clar que "Aeroport Terminal actual" no quedaria així, perquè denotava clarament una perspectiva temporal que a hores d'ara ja queda totalment desfassada.
Re: Perllongament L2 fins a l'aeroport
Posted: Tuesday 02/08/2011 20:49
by França451
Pero esas nomenclaturas eran para la L9. Pero para la 2 van a quedar igual?????
Como tenga que rehacer mi termometro...
Re: Perllongament L2 fins a l'aeroport
Posted: Tuesday 02/08/2011 21:05
by victorcasta
França451 wrote:Pero esas nomenclaturas eran para la L9. Pero para la 2 van a quedar igual?????
L9 y L2 van a compartir infraestructura desde Parc Logístic hasta el aeropuerto.
Re: Perllongament L2 fins a l'aeroport
Posted: Friday 05/08/2011 0:06
by metring
Hem traslladat els missatges sobre noms poc escaients d'estacions al fil apropiat pel tema:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=11162&start=60