Page 5 of 11

Posted: Friday 02/02/2007 10:58
by Mortadel·lo
quan els meus pares finalment van deixar de dir-li carrefour al pryca van i li tornen a dir carrefour, siesqueeeeeeeeeee

Posted: Sunday 04/02/2007 12:20
by metring
faristol wrote:
Aquells temps del "Hiper radar meridiana" a on hi ha el hipercor o els coneguts i ara desperaguts SEARS, curiosament els antics PRYCAS els hi han posat el nom primigeni es a dir Carrefour, fins i tot quant van inaugurar el primer al Prat, al colegi vem fer alla un viatge de fi de curs a EGB!!!!!! si, efectivament ha plogut molt.....
Ja que el tema està una mica desviat, i has esmentat l'Hiper Radar (Quins temps!), fa uns dies, fent neteja, em vaig trobar això. A més, també té relació amb el transport :D

Posted: Sunday 04/02/2007 13:00
by Mako448
Platanito wrote:Hola,

per mi, el Carrefour sempre ho va ser i sempre ho serà. Efectivament, el d'El Prat es deia Carrefour quan el van inaugurar, i de fet crec que no hi he anat des que li van canviar el nom a Pryca.

Pel que fa a l'estació, efectivament, li sobra l'Europa i li falta un 2 darrera "Fira". Potser Pl.Espanya s'hauria de dir "Fira Montjuic" o alguna cosa així...

Pe que fa a l'acumulació de parades, jo suprimiria la parada dels R5 i R6 a Ildefons Cerdà, que no pinta res, així com també li treuria a Almeda. Que consti que ho diu un que abans vivia a 10 minuts a peu d'Ildefons Cerdà i ara a 20 d'Almeda, i que mai ha agafat un altre tipus de transport per enllaçar amb FGC, sempre caminant. Els rodalies han d'anar més directes i fer una parada per municipi (a l'Hospitalet dues, per la importància económica de la fira i per la situació estratègica del metro i autobusos a Av. Carrilet).
Sí els R s'aturen a aquestes estacions és perqué el COrte Ingles i Gran Via 2 van negociar amb FGC per que els R paressin aqui per atreure clients als centres comercials.A mès les estacions d'Almeda i Ildefons Cerdà a les hores que passa un R5,les andanes estan forçes plenes.No saps la quantitat de gent de l'Anoia i el Bages on els centres comercials són escassos,on agafa els FGC per passar la tarda del dissabtew de compres al GV2,li van de conya a la gent que viu als pobles on passa els R(Igualada,Piera,Manresa,Capellades,etc...)Aquests centres comercials promocionen el transport públic,i he vist cartells al GV2 promocionat l'accès al TP.Al Diagonal Mar també,molta gent va amb ell amb TP,la parada del TRAM està enfront de la porta principal i el metro practicament a quatre de passos,dins d'aquest CC he vist cartells on és senyalitzan els labavos,hipermercats,etc..amb logotips del TRAM,això és el que haurien de fer els CC,promocionar Transport públic que tenen a prop.El pitjor centre comercial per anar en transport públic,al de Sant Cugat,bueno crec que hi ha un camí de terra fins a l'estació de FGC d'Hospital General,i passen busos enfront,peró jo mai he vist la parada de busos del Centre comercial aquest,no m'extranya que hi jaguin embusos i tot ple de cotxes per aparcar.
Jo vaig anar un dissabte a les 17:00 al Diagonal Mar i no hi havia cues per entrar(la gent allà va amb la L4 i el TRAM),encara que per sortir era un cacau,ja que era el dia aquell del Red Bull Air Race.

Posted: Sunday 04/02/2007 13:03
by U-Bahn
El logotip no és com el de Regional? :D

Posted: Sunday 04/02/2007 16:44
by metring
Eeeeeps, doncs ara que ho dius, l'R de l'Hiper Radar si que té una semblança amb el logo antic de Regionals!!!!!!!! :)

Posted: Monday 05/02/2007 21:35
by Trenscat
Retornant al tema en qüestió :twisted:

De http://www.20minutos.es/noticia/198053/ ... /montjuic/
20 minutos wrote:Los Ferrocarrils unirán los dos recintos de la Fira en cinco minutos

EFE. 02.02.2007 El enlace se inaugurará coincidiendo con el Salón Construmat, el 14 de mayo.Esta era una vieja reivindicación de la Fira de Barcelona.Los recintos feriales estarán enlazados en el futuro con las línea 9 y 2 de Metro.
Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) conectará en mayo los dos recintos de Fira de Barcelona en Montjuïc y la Gran Via, según publica hoy La Vanguardia.
Las previsiones del Departament de Política Territorial prevén que la conexión entre en funcionamiento con la inauguración de la estación Europa Fira, situada en la Gran Via, cerca de Montjuïc 2.

Vieja reivindicación

La línea 8 de los FGC, que enlaza la Plaza España con Sant Boi, será la primera conexión ferroviaria entre los recintos de Montjuïc 1 y Montjuïc 2, una vieja reivindicación de Fira de Barcelona que siempre ha considerado indispensable una rápida conexión entre ambos recintos.

La conexión con los FGC estaría acabada antes de que el metro una los dos recintos con la Línea 9 del Metro y la Línea 2 programada para finales de 2012 o 2013.

Posted: Monday 05/02/2007 22:11
by Guigui
I pel que fa a la pregunta del títol del fil: Quan, a la següent era glacial, inaugurin la L9, tindrem un altre cas de Diagonal-Provença, Fabra i Puig-St. Andreu Arenal i L'Hospitalet-Rbla. Just Oliveras?

O l'ATM, presidida per tots aquells Excel·lentíssims i Honorables, finalment es decantarà per unificar-ne el nom i dir-li "El restaurant del Santi Santamaria a 150 metres d'alçada"? Així els sonarà a alguna cosa que hi caigui a prop...

Posted: Monday 05/02/2007 22:32
by metring
Calla, calla, esperem que no "caigui a prop" allò, que un "platillu volant", caigut des d'aquella alçada, ha de fer pupa xD xD xD

Posted: Monday 05/02/2007 22:44
by Guigui
metring wrote:Calla, calla, esperem que no "caigui a prop" allò, que un "platillu volant", caigut des d'aquella alçada, ha de fer pupa xD xD xD
:riure :riure :riure

Posted: Monday 05/02/2007 22:52
by EUKibo
Al final es dira Europa-Fira?? XD Sembla que em van fer cas a la votacio, m'estranya que he sigut l'unic a votar aquest nom, jo el trobo be, per seguir la dinamica de Catalunya Espanya, ara faltava un Europa XD i pels guiris que es perden molt, pues que posin Fira darrere ja va be, aixi no s'equivoquen tant per trovarla... En tot cas menys mal que FGC obrira aquesta estacio, es una vergonya el que s'estan trigant per la L9... Avui m'he trigat 50min en un trajecte que amb l'extensio de la L1 de Fondo a Badalona Centre i amb la L9 funcionant ho faria amb 7min transbord inclos!!! Lloreda|Montigalà-Fondo-Singuerlín es una vergonya que al Barcelonès en una zona tant densa encara no hi hagin aquestes infrastructures veient com van de saturats els busos i el creixement exponencial de cotxes a la zona i en aquest cas molt justificat degut al sistema patetic de transport...
PDI ja collons!!!

Posted: Monday 05/02/2007 23:15
by mikado
Que dic jo que si aquesta estació de FGC es diu EUROPA - FIRA i està situada a la Gran Via - Plaça Europa, que farem de l'estació FIRA de L9-L2 situada al carrer de la Botànica ??? Li diem Estació situada al costat de la benzinera, estació dels ascensors, estació que té vestíbul amb el parking del recinte firal .......

Tornem al començament, això és com un bucle sense sortida .

Posted: Tuesday 06/02/2007 9:23
by Danzig
Guigui wrote:I pel que fa a la pregunta del títol del fil: Quan, a la següent era glacial, inaugurin la L9, tindrem un altre cas de Diagonal-Provença, Fabra i Puig-St. Andreu Arenal i L'Hospitalet-Rbla. Just Oliveras?

O l'ATM, presidida per tots aquells Excel·lentíssims i Honorables, finalment es decantarà per unificar-ne el nom i dir-li "El restaurant del Santi Santamaria a 150 metres d'alçada"? Així els sonarà a alguna cosa que hi caigui a prop...
Està a 100 metres, no a 150; l'edifici fa 105 en total. El pots veure al meu avatar :D

Posted: Tuesday 06/02/2007 9:57
by Guigui
Danzig wrote:
Guigui wrote:I pel que fa a la pregunta del títol del fil: Quan, a la següent era glacial, inaugurin la L9, tindrem un altre cas de Diagonal-Provença, Fabra i Puig-St. Andreu Arenal i L'Hospitalet-Rbla. Just Oliveras?

O l'ATM, presidida per tots aquells Excel·lentíssims i Honorables, finalment es decantarà per unificar-ne el nom i dir-li "El restaurant del Santi Santamaria a 150 metres d'alçada"? Així els sonarà a alguna cosa que hi caigui a prop...
Està a 100 metres, no a 150; l'edifici fa 105 en total. El pots veure al meu avatar :D
Doncs res, se li modifica el nom: "El restaurant del Santi Santamaria a 100 metres d'alçada". Ara, que tractant-se de l'ATM, un cop haguessin determinat el primer nom, el deixarien així fins que una comissió d'investigació, peritatge, mesura i nomenclatura, instituïda expressament per a l'ocasió i amb la corresponent dosi feixuga d'honoraris i dietes, n'hagi determinat la idoneïtat del canvi de denominació.

8)

Posted: Monday 12/03/2007 9:14
by metring
Del 20 minutos:

La Fira estrenarà l’heliport i l’estació de FGC al maig

El metro lleuger unirà les fires de Montjuïc i Gran Via en cinc minuts. La pista d’helicòpters es fa al sostre d’un edifici singular i serà de doble capacitat
FEDE CEDÓ
20 MINUTOS
El certamen Construmat, que se celebrarà a la Fira de Barcelona entre el 14 i 19 de maig estrenarà l’heliport de dues pistes i la nova estació Europa-Fira de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), segons ha confirmat a 20minutos el Departament de Política Territorial i Obres Públiques. La pista d’helicòpters es construeix sobre una estructura d’alumini al sostre del Palau Zero, un dels edificis
singulars dissenyats per l’arquitecte japonès Toyo Ito.
L’estació de FGC s’acaba al carrer AmadeuTorner i en un futur podrà intercanviar amb la L9, prevista pel 2010 i la perllongació de la L2, la lila,
sense data prevista. La línia del Baix Llobregat tindrà sortida a la Fira pel carrer Amadeu Torner a escassos 200 metres. Per anar des de la Fira de la Gran Via a la de Montjuïc s’emplearan uns cinc minuts, ja que només
hi haurà dues parades entre Plaça Espanya i Europa-Fira, Magòria-La Campana i Cerdà. Les dues fires quedaran unides pel metro lleuger. «Els
terminis s’estan complint» afirmen des de Política Territorial
i Obres Públiques (PTOP), «i la primera quinzena de maig l’estació estarà
oberta». És unanova infraestructura ferroviària que permetrà «incrementar les freqüències si ho precisa algun esdeveniment».

A Barcelona només hi ha dos heliports. El primer és privat i està dins les instal·lacions portuàries. L’altre és del Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) i es limita a serveis hospitalaris i d’emergències. Aquest nou serà doble. També hi pararan la L9 i la L2. A Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya esperen obrir la nova estació de la L8, Europa-Fira, poc abans de Construmat, però en un futur servirà també d’intercanviador de la L9, amb l’arribada prevista al 2010, tot i els retards que acumula i la perllongació de la L2, l’actual lila, però sense data prevista. A Europa–Fira també s’hi aturaran la resta de línies de Llobregat–Anoia: la S33 (Can Ros), la S8 (Martorell-enllaç), la S4 (Olesa de Montserrat), la R5 (Manresa–abaixador)i la R-6 (Igualada).

Posted: Monday 12/03/2007 9:26
by Danzig
:roll:

És l'article amb més errades per cm2 !!!


>:(

Posted: Monday 12/03/2007 9:26
by Platanito
20 minutos wrote: Les dues fires quedaran unides pel metro lleuger.
Del ferrocarril de rodalies amb gàlib UIC en diuen metro lleuger? Deu ser perquè els bogies són més estrets (ample mètric) i per tant pesen menys...

:x :begut :blah

Posted: Monday 12/03/2007 9:33
by Danzig
La L2 no passarà mai per aquesta estació, són tontos però tontos

:twisted:

i al diari en paper posa:

"hi haurà dues parades entre Plaça Espanya i Europa-Fira, Magòria i La Campana-Cerdà."

xD

Posted: Monday 12/03/2007 9:36
by Guigui
Fent una retraducció a l'estil d'aquest prestigiós mitjà de comunicació:

¡Hay para alquilar sillas! :x

Posted: Monday 12/03/2007 9:39
by metring
Certament!!! Jo encara he arreglat lo de Magòria-La Campana, però no puc retocar més les errades!! :riure

Posted: Monday 12/03/2007 10:38
by Danzig
Acabo d'adonar-me que la foto del diari correspon a una altra estació, no pas la que s'obre al maig.

La foto és de l'entrada pel carrer Ciències, o sigui, la futura l'estació de la L9 de Fira 2 :D