Page 5 of 6
L3
Posted: Thursday 07/10/2010 13:43
by Guigui
Ara més que mai, el que li cal a l'L3 és anar en línia recta de Zona Universitària a Sant Feliu, amb una possible perspectiva d'extensió més enllà del Llobregat. No oblidem que es tracta d'una zona amb força desplaçaments, i també ja tenim a Barcelona un corredor amb metro i rodalia en paral·lel (Pl. Catalunya-Fabra i Puig), i les dues línies van plenes.
Re: L3
Posted: Thursday 07/10/2010 14:05
by Santfeliuenc
Hola,
Guigui wrote:Ara més que mai, el que li cal a l'L3 és anar en línia recta de Zona Universitària a Sant Feliu, amb una possible perspectiva d'extensió més enllà del Llobregat. No oblidem que es tracta d'una zona amb força desplaçaments, i també ja tenim a Barcelona un corredor amb metro i rodalia en paral·lel (Pl. Catalunya-Fabra i Puig), i les dues línies van plenes.
Ni más ni menos, es imposible continuar con esta ampliación de la L3 tal cual la han planteado en esta zona donde ahora ha cambiado absolutamente todo el escenario y panorama de transporte y de forma tan ostensible. Las actuaciones hay que coordinarlas y no se puede ampliar la L3 por Sant Joan Despí sin tener en cuenta que va a construirse un ramal de cercanías que llegará desde este mismo área a Zona Universitaria.
Las cosas deberían ir de otra manera más coordinada y multimodal.
L3 -> Directa a Sant Feliu por Esplugues y Sant Just. Posterior ampliación a la otra orilla para conectar con FGC.
L6 -> Directa a Sant Joan por Esplugues. Posterior ampliación a Sant Boi para conectar con FGC.
Ramal cercanías -> De la línea actual a Zona Universitaria teniendo en cuenta que los FGC de la línea Llobregat-Anoia también deberían poder utilizarlo para entrar por ese túnel de Diagonal.
Saludos,
Sergio
Re: rodalies renfe cornellà-castelldefels
Posted: Saturday 09/10/2010 1:09
by Oriolix
A la notícia diuen que no poden ampliar l'estació de la platja de Castelldefels perquè està encaixonada entre l'autopista i les cases. Això és cert. El que no diuen és que 500 m cap a l'oest (és que aquí el que hi ha cap al sud és el mar), hi ha un magnífic solar lliure que està qualificat com d'equipaments.
Re: rodalies renfe cornellà-castelldefels
Posted: Saturday 09/10/2010 10:45
by metring
Oriolix wrote:A la notícia diuen que no poden ampliar l'estació de la platja de Castelldefels perquè està encaixonada entre l'autopista i les cases. Això és cert. El que no diuen és que 500 m cap a l'oest (és que aquí el que hi ha cap al sud és el mar), hi ha un magnífic solar lliure que està qualificat com d'equipaments.
Molt interessant. A les hores, caldria traslladar l'estació?
Re: rodalies renfe cornellà-castelldefels
Posted: Saturday 09/10/2010 10:55
by Vilarrubla
Hi ha una cosa que es diu expropiació
Solucions
Posted: Saturday 09/10/2010 12:58
by Guigui
Considerant que, en el moment en què la línia estigui inaugurada, molts regionals hauran passat a ser d'AV i per la línia del Garraf només circularien els actuals R2, no crec que calgui fer acabar els trens de la nova línia a Castelldefels, sinó que podrien continuar fins a Vilanova.
D'altra banda, crec que el tram hauria de ser compartit fins a Gavà, ja que l'estació actual segueix la línia del traçat abans d'enfilar El Prat. O potser està pensat que la nova línia discorri més al nord de la C-245?
Re: Solucions
Posted: Saturday 09/10/2010 18:25
by Sagrerenc
Guigui wrote:Considerant que, en el moment en què la línia estigui inaugurada, molts regionals hauran passat a ser d'AV i per la línia del Garraf només circularien els actuals R2, no crec que calgui fer acabar els trens de la nova línia a Castelldefels, sinó que podrien continuar fins a Vilanova.
D'altra banda, crec que el tram hauria de ser compartit fins a Gavà, ja que l'estació actual segueix la línia del traçat abans d'enfilar El Prat. O potser està pensat que la nova línia discorri més al nord de la C-245?
Sí, discorrerà més al nord de la C-245. A Gavà, tindrà una nova parada a la Pl. Catalunya que també servirà els barris més occidentals de Viladecans.
Re: rodalies renfe cornellà-castelldefels
Posted: Wednesday 13/10/2010 8:34
by Trenscat
metring wrote:Oriolix wrote:A la notícia diuen que no poden ampliar l'estació de la platja de Castelldefels perquè està encaixonada entre l'autopista i les cases. Això és cert. El que no diuen és que 500 m cap a l'oest (és que aquí el que hi ha cap al sud és el mar), hi ha un magnífic solar lliure que està qualificat com d'equipaments.
Molt interessant. A les hores, caldria traslladar l'estació?
Si no es trasllada l'estació també estaria bé plantejar una cua de maniobres instal·lant una via central a les dues generals a l'estil FGC Molí Nou o Quatre Camins per rebotar els trens. De tota manera, la idea de que vagin fins a Vilanova la trobo encara millor
Re: rodalies renfe cornellà-castelldefels
Posted: Tuesday 13/07/2021 2:32
by 437.001
NOTA DE PREMSA (09/07/2021)
EN EL MARCO DEL PLAN DE RODALIES 2020-2030
Mitma apuesta por reactivar la nueva línea de Rodalies entre Castelldefels y Barcelona
-El secretario de Estado de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana, Pedro Saura, ha asegurado que se retomarán los estudios para la construcción de una nueva línea que unirá Cornellà con Castelldefels.
-La nueva línea supondrá la reducción de las emisiones y la mejora de la movilidad de las ciudades de la franja litoral del sur de Barcelona.
-Saura confirmó que el Plan de Rodalies 2020-2030 es una prioridad para el Gobierno, en su política de reforzar el transporte público de la zona metropolitana de Barcelona para reducir las emisiones y garantizar una movilidad sostenible.
09-07-2021 El Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana (Mitma), en el marco del nuevo Plan de Rodalies 2020-2030, retomará los estudios para la construcción de una nueva línea de Rodalies que unirá Cornellà con Castelldefels, actuación que lleva más de diez años paralizada. Lo ha asegurado el secretario de Estado Transportes, Movilidad y Agenda Urbana, Pedro Saura, en el transcurso de una reunión mantenida en Madrid con los alcaldes y alcaldesas de Castelldefels, Maria Miranda; Gavà, Raquel Sánchez; Sant Boi, Lluïsa Moret, y Viladecans, Carles Ruiz.
Esta nueva línea tiene como objetivo atender de una manera sostenible las necesidades de movilidad entre los municipios del litoral sur barcelonés y el núcleo metropolitano. La introducción de una nueva vía de entrada a la ciudad de Barcelona permitirá mejorar los servicios ferroviarios de Rodalies sin aumentar el tráfico en los dos corredores actualmente existentes, que ya cuentan con una intensidad de circulaciones muy significativa.
Saura confirmó que el Plan de Rodalies 2020-2030 es una prioridad para el Gobierno, en su política de reforzar el transporte público de la zona metropolitana de Barcelona para reducir las emisiones y garantizar una movilidad sostenible.
En línea con lo previsto en el Plan, Saura se ha comprometido a licitar a lo largo del año que viene la redacción de un estudio funcional que permita determinar las alternativas a desarrollar y su viabilidad. Este estudio constituye el primer paso dentro del proceso de planificación de la línea y debe tener en cuenta los profundos cambios de movilidad y del entorno que se han producido en los más de diez años que han transcurrido desde los últimos estudios realizados.
Los alcaldes recordaron al secretario de Estado que las cuatro ciudades del Delta merecen que se recupere el proyecto porque viven más de 250.000 personas y son municipios que se han caracterizado por haber afrontado las crisis, tanto la del 2008 como la de la pandemia, con valentía, apostando por estimular el crecimiento económico.
Además, se suman factores consustanciales con el territorio, como la proximidad del puerto y el aeropuerto, el hecho de que tres de los cuatro municipios sean costeros, los valores de los espacios fluviales, agrícolas y forestales, y la existencia de un gran número de polígonos industriales. Las actividades implantadas en la zona son, por tanto, muy importantes y estratégicas para la economía catalana. También son importantes las necesidades cotidianas de cuatro municipios dinámicos, con una gran población trabajadora y estudiantil, que necesita desplazarse fuera de su ciudad diariamente.
Re: rodalies renfe cornellà-castelldefels
Posted: Tuesday 13/07/2021 2:32
by 437.001
Es nota una miqueta que la nova ministra és de Gavà, no creieu?
Re: rodalies renfe cornellà-castelldefels
Posted: Tuesday 13/07/2021 11:20
by Carlos González
A veure, és de lògica pura, i independentment de que sigui en part així... els de Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels necessitem un servei ferroviari per aquests municipis, en aquest cas creuen que una línia de Rodalies funcionaria, antigament parlàven de fer-la cap a la Zona Universitària, però ara parlen de perllongar la R3, suposo que quan facin les millores que calen fer seria possible, però avui en dia com està la R3 és la pitjor opció.
Re: rodalies renfe cornellà-castelldefels
Posted: Wednesday 14/07/2021 4:34
by 437.001
Carlos González wrote: ↑Tuesday 13/07/2021 11:20
A veure, és de lògica pura, i independentment de que sigui en part així...
No, no, només em referia a la ironia de que cada cop que toca un ministre nou, escombri cap a casa seva impulsant obres a la seva regió:
1) Francisco Álvarez-Cascos (asturià): túnels de Pajares.
2) Magdalena Álvarez (andalusa): desdoblament de la línia Sevilla-Cádiz, AVE a Granada.
3) José Blanco (gallec): AVE a Galícia.
4) Ana Pastor (gallega): AVE a Galícia.
5) Íñigo de la Serna (càntabre): AVE a Cantàbria i desdoblament Santander-Torrelavega, millores diverses a Feve.
6) José Luis Ábalos (valencià): Corredor Mediterrani, AVE Alacant-Murcia-Almería, i millores a l'eix València-Gandia, nova estació a Albal.
7) Raquel Sánchez (barcelonina de Gavà):
Tots fan igual...
Carlos González wrote: ↑Tuesday 13/07/2021 11:20els de Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels necessitem un servei ferroviari per aquests municipis,
Home, de servei ferroviari ja en teniu, i de fa molts anys... ara que si vols dir "necessitem una segona línia a més de la R2 o FGC Llobregat", aquí d'acord.
Carlos González wrote: ↑Tuesday 13/07/2021 11:20en aquest cas creuen que una línia de Rodalies funcionaria, antigament parlàven de fer-la cap a la Zona Universitària, però ara parlen de perllongar la R3, suposo que quan facin les millores que calen fer seria possible, però avui en dia com està la R3 és la pitjor opció.
Ja es veurà si és la R3 o una altra línia, si és que la cosa tira endavant i no es queda només en estudis.
Ara encara és aviat per saber-ho...
Re: rodalies renfe cornellà-castelldefels
Posted: Wednesday 14/07/2021 7:46
by Carlos González
437.001 wrote: ↑Wednesday 14/07/2021 4:34
Home, de servei ferroviari ja en teniu, i de fa molts anys... ara que si vols dir "necessitem una segona línia a més de la R2 o FGC Llobregat", aquí d'acord.
A veure, aquests municipis tenen accés ferroviari, sí... però entre Sant Boi i la resta dels municipis del Delta no, i Sant Boi careix de transport ferroviari tenint en compte que estem a prop de Barcelona i som 83.000 habitants. A Cornellà són 90.000 i té Metro, Rodalies, FGC, TRAM i bus, i a Sant Boi només tenim un accés per carretera que és la C-245 per anar a Barcelona (i queda acabar les obres per tenir una variant de la C-245 que és la connexió entre l'A-2 amb la C-32) i els serveis FGC. I Viladecans no té una estació al centre del nucli urbà, més bé està lluny del seu centre i la xarxa d'autobusos que passen per aquests municipis ronden a tenir masses passatgers per un autobús, fixa't a l'estiu i els dies feiners de la L96.
437.001 wrote: ↑Wednesday 14/07/2021 4:34
Ja es veurà si és la R3 o una altra línia, si és que la cosa tira endavant i no es queda només en estudis.
Ara encara és aviat per saber-ho...
Doncs la veritat és que sí... amb el pas del temps no he vist descabellat fer un servei segregat de la resta de les línies de Rodalies ja que de per sí la xarxa està massa congestionada i amb diversos problemes d'algunes respectives línies. I si ho fan com a perllongament de la R3, lògicament han de fer primer els desdoblaments dels seus respectius recorregut entre Montcada i Vic. I a més tinc entès que es vol pensar en crear un recorregut bifurcant Urtx-Alp amb La Seu d'Urgell-Andorra la Vella, però això és un altre tema.
Una tendència contra una altra
Posted: Wednesday 14/07/2021 10:26
by Guigui
437.001 wrote: ↑Wednesday 14/07/2021 4:34
1) Francisco Álvarez-Cascos (asturià): túnels de Pajares.
2) Magdalena Álvarez (andalusa): desdoblament de la línia Sevilla-Cádiz, AVE a Granada.
3) José Blanco (gallec): AVE a Galícia.
4) Ana Pastor (gallega): AVE a Galícia.
5) Íñigo de la Serna (càntabre): AVE a Cantàbria i desdoblament Santander-Torrelavega, millores diverses a Feve.
6) José Luis Ábalos (valencià): Corredor Mediterrani, AVE Alacant-Murcia-Almería, i millores a l'eix València-Gandia, nova estació a Albal.
7) Raquel Sánchez (barcelonina de Gavà):
Doncs no m'estranyaria que sota el mandat de Raquel Sánchez no passés res de nou a Catalunya, ferroviàriament parlant...
Re: Una tendència contra una altra
Posted: Wednesday 14/07/2021 17:49
by ortegote
Guigui wrote: ↑Wednesday 14/07/2021 10:26
437.001 wrote: ↑Wednesday 14/07/2021 4:34
1) Francisco Álvarez-Cascos (asturià): túnels de Pajares.
2) Magdalena Álvarez (andalusa): desdoblament de la línia Sevilla-Cádiz, AVE a Granada.
3) José Blanco (gallec): AVE a Galícia.
4) Ana Pastor (gallega): AVE a Galícia.
5) Íñigo de la Serna (càntabre): AVE a Cantàbria i desdoblament Santander-Torrelavega, millores diverses a Feve.
6) José Luis Ábalos (valencià): Corredor Mediterrani, AVE Alacant-Murcia-Almería, i millores a l'eix València-Gandia, nova estació a Albal.
7) Raquel Sánchez (barcelonina de Gavà):
Doncs no m'estranyaria que sota el mandat de Raquel Sánchez no passés res de nou a Catalunya, ferroviàriament parlant...
Creo que fue en epoca de Magdalena Alvarez Malagueña que se inaugurolalinea AVE Almodovar del Rio- Malaga, Como se dice la Cabra siempre tira para el monte.
Aunque sea un off topic alguien se atreve a hacer una lista con consellers y ver si tambien tiraron para su monte?
Re: Una tendència contra una altra
Posted: Wednesday 14/07/2021 23:51
by 437.001
ortegote wrote: ↑Wednesday 14/07/2021 17:49
437.001 wrote: ↑Wednesday 14/07/2021 4:34
1) Francisco Álvarez-Cascos (asturià): túnels de Pajares.
2) Magdalena Álvarez (andalusa): desdoblament de la línia Sevilla-Cádiz, AVE a Granada.
3) José Blanco (gallec): AVE a Galícia.
4) Ana Pastor (gallega): AVE a Galícia.
5) Íñigo de la Serna (càntabre): AVE a Cantàbria i desdoblament Santander-Torrelavega, millores diverses a Feve.
6) José Luis Ábalos (valencià): Corredor Mediterrani, AVE Alacant-Murcia-Almería, i millores a l'eix València-Gandia, nova estació a Albal.
7) Raquel Sánchez (barcelonina de Gavà):
Creo que fue en epoca de Magdalena Alvarez Malagueña que se inauguro la linea AVE Almodovar del Rio- Malaga, Como se dice la Cabra siempre tira para el monte.
Sí, pero sólo la inauguró, el gran impulso al AVE a Málaga no sé si lo dió ella o más bien Cascos.
Si no hay cambios gordos, será Raquel Sánchez quien inaugure el tramo Pedralba-Taboadela, que completa la práctica totalidad de la LAV Galicia.
Pero está claro que no son ella ni Ábalos quienes han dado el gran impulso a esta línea, sino José Blanco y Ana Pastor.
ortegote wrote: ↑Wednesday 14/07/2021 17:49Aunque sea un off topic alguien se atreve a hacer una lista con consellers y ver si tambien tiraron para su monte?
No sé si habrá tanta variedad regional como con los ministros...
Así que recuerde, el conseller Lluís Recoder seguro que no tiró del todo para su monte (Sant Cugat): tenía Rodalies directo a Barcelona desde Sant Cugat y ordenó suprimirlo.
Pero, eso sí, en su lugar puso tren directo desde Sant Cugat a Granollers.
Aunque sigo pensando que hay más gente que va/iría de Sant Cugat a Barcelona vía Montcada (Sant Andreu Arenal, Sagrera) que de Sant Cugat a Granollers...
Re: rodalies renfe cornellà-castelldefels
Posted: Wednesday 14/07/2021 23:58
by Carlos González
Oye... después de que me matéis a ladrillazos después que escriba esto, aviso que lógicamente no soy el moderador ni administrador y solo soy un usuario... pero... ¿Por qué habláis de otras cosas que no son del tema en el hilo? Si queréis hablar de Sant Cugat y Granollers. Está el hilo de la R8... Back to topic, ¿no?
Re: rodalies renfe cornellà-castelldefels
Posted: Thursday 15/07/2021 0:05
by 437.001
Carlos González wrote: ↑Wednesday 14/07/2021 23:58
Oye... después de que me matéis a ladrillazos después que escriba esto, aviso que lógicamente no soy el moderador ni administrador y solo soy un usuario... pero... ¿Por qué habláis de otras cosas que no son del tema en el hilo? Si queréis hablar de Sant Cugat y Granollers. Está el hilo de la R8... Back to topic, ¿no?
És impossible que et mati a cops de totxana, Carlos González.
No puc posar mà i totxana a dins de la pantalla i fer que surtin per la teva pantalla i te la fotin pel cap.
[
]
De fet, no estàvem ben bé del tot off-topic.
Estàvem parlant del fet que, oh quina gran casualitat, es nomeni a la nova ministra, que és de Gavà, i que just quan passa això, es publiquin coses sobre la línia Cornellà-Castelldefels.
Només estàvem comparant el que havien fet altres ministres i consellers.
Re: rodalies renfe cornellà-castelldefels
Posted: Thursday 15/07/2021 0:33
by 437.001
Pero ja que hi som...
Suposant que la línia es faci, que ara com ara només és suposar...
Tu, que ets de la zona, on posaries les estacions de la nova línia, i on de Cornellà la faries començar?
Re: rodalies renfe cornellà-castelldefels
Posted: Thursday 15/07/2021 1:16
by Carlos González
437.001 wrote: ↑Thursday 15/07/2021 0:33
Pero ja que hi som...
Suposant que la línia es faci, que ara com ara només és suposar...
Tu, que ets de la zona, on posaries les estacions de la nova línia, i on de Cornellà la faries començar?
Doncs seria similar a com ho proposen però amb algunes modificacions.
Si fan la línia a Zona Universitària, faria parar a Zona Universitària, Esplgues i Cornellà on tenen i tindran intercanviadors potents fent un túnel amb el recorregut similar del TRAMBaix entre Esplugues i Cornellà.
Si fan com un perllongament, faria aprofitant el túnel de la zona de Can Mercader (L'Hospitalet-Cornellà) per crear un salt de moltó subterrani per fer l'estació subterrània de Cornellà per el perllongament que acaba a Castelldefels i després que continui amb el recorregut.
A Sant Boi volen fer parar dues estacions, entre les quals una que enllaci amb el FGC, que personalment em decanto per l'enllaç a l'estació de Sant Boi i no de Molí Nou, i l'altre estació estaria entre l'àmbit de Pl. Catalunya del municipi. Però jo personalment faria parar tres estacions a Sant Boi, una enllaçant a l'estació de Sant Boi, una altre a la Pl. Catalunya literalment i altre al costat del Mercat de Torre de la Vila que es el barri de Casablanca. Altre opció és que pari entre la zona de Pl. Catalunya i la zona del barri de Casablanca i tenir dues estacions només per a que funcioni com a Rodalia.
A Viladecans pensen fer dues estacions més que una es situa a Torre Roja i l'altre entre els barris de Can Tintorer de Gavà i Can Palmer de Viladecans... però tot i així deixa sense arribar al centre als de Viladecans, haurien de fer una estació per la zona del Parc Torrent Ballester també.
A Gavà volen fer una al sud, a prop de l'ajuntament, aquesta està perfecte.
A Castelldefels volen fer parar entre el barri de Canyars i una zona sense urbanitzar a Gavà que en un futur llunyà ho faran, però sobretot per servir el barri de Canyars.
No sé si he respòs el que t'esperaves però considero això. Si fos metro tipus L12 original la faria parar a més llocs estratègics i millor pensats que Rodalies, però clar, no es el mateix la funció d'un trajecte de metro que de rodalia o tren.