Page 5 of 13
Posted: Saturday 17/02/2007 15:59
by Denisuko
Doncs si ara son els 2 dies suposo que aixo haurà cambiat perque els sindicats hauran parlat amb els directius per aumentar els sous dels que treballen per la nit. I potser deien que no ho feien llavors, fan els 2 dies i aumenten els sous (digo yo....)
Posted: Sunday 18/02/2007 11:19
by entfe001
Jordilar wrote:Fes una reclamació conforme no t'han contestat la reclamació. Tant a TMB com FGC com Atenció al Client de RENFE, mà dura
De què em sona això?
En un altre ordre de coses,
per llei estan obligats a respondre't a totes les reclamacions. En aquests moments no tinc a mà la legislació al respecte, per tant no estic al corrent dels terminis legals.
El que recomano és que, un cop passat un temps prudencial des que es van escriure les reclamacions (posem-hi tres mesos), presentar-se a l'oficina d'atenció al client de Sants amb el resguard de totes les reclamacions preguntant per què no les han respost. Puc assegurar que mouen cel i terra per trobar les respostes o inventar-se-les a l'instant, perquè el
puro que els hi pot caure a sobre no és gens menyspreable.
Finalment, comentar que no té res a veure l'època Patiño amb l'època Benavent de Barberà pel que fa a la resposta de les reclamacions per part de TMB.
Contractes
Posted: Monday 26/03/2007 14:40
by metring
De la Vanguardia
TMB amplía contratos de su plantilla en tiempo parcial para ofrecer el servicio nocturno los fines de semana
26/03/2007 | Actualizada a las 13:23h
Barcelona. (EFE).- La empresa TMB ampliará los contratos de un parte de su plantilla que estaba a tiempo parcial para poder cubrir el incremento de servicio que se producirá a partir del sábado 14 de abril, primera noche en la que el metro de Barcelona funcionará ininterrumpidamente de forma "regular", ha informado UGT.
El secretario general de la sección de Metro de UGT, Carlos González, ha informado a Efe de que el "acuerdo básico" con la empresa para atender este servicio nocturno supondrá, en un primer momento, incrementar, de forma voluntaria, la jornada de aquellos trabajadores que actualmente tienen un contrato a tiempo parcial del 70%, unos 105 empleados.
La red de metro y de las líneas urbanas de Ferrocarrils de la Generalitat (L6, L7 y L8) funcionarán durante todas las madrugadas del sábado al domingo y las vísperas de festivos, en una experiencia de prueba que se extenderá del 14 de abril al 13 de octubre y que según su éxito -se espera lograr unos 350.000 nuevos usuarios- se pondría extender a todos los fines de semana del año.
En este sentido, el representante sindical ha señalado que en el caso de que finalmente se aumentaran anualmente el número de noches "non stop", la ampliación de jornada se extendería también a la plantilla con los contratos de relevo (unas 190 personas más).
Aquellos trabajadores que por atender este servicio vean alterada su jornada, con un adelanto o un retraso de la misma, recibirán además una bonificación de 36 euros por noche.
González ha explicado también que la empresa ha informado ya a los trabajadores del plan de seguridad específico que conllevará el funcionamiento nocturno del metro, con un aumento de los vigilantes que recorrerán la red de metro durante esas horas extras.
Además, la dirección de los Mossos d'Esquadra, con la que la pasada semana se reunió el Comité de Empresa de TMB, se comprometió a incrementar la vigilancia en el metro, "sobre todo durante las noches 'non stop'", ha recalcado el representante sindical.
El coste del servicio nocturno -por el refuerzo del personal de limpieza y seguridad y del resto de áreas de la plantilla de la red- ascenderá según datos de la Generalitat, a 1,2 millones de euros (un millón para financiar las líneas de TMB y 203.000 euros para las de FGC).
La ATM optó finalmente por que la prueba del funcionamiento ininterrumpido se hiciera en la madrugada del sábado al domingo, ya que la movilidad en esas horas es un 30 por ciento mayor, que en el mismo período del viernes al sábado, que era la otra posibilidad que se barajaba.
También se tuvo en cuenta que el número máximo de accidentes de circulación en las calles de la ciudad, entre las 01.00 y las 07.00 horas, se produce la noche del sábado, por lo que esta medida de fomento del transporte público tendrá ese día mayor repercusión en la seguridad viaria.
La frecuencia de paso de cada convoy entre las 02.00 y la 05.00 horas, horario en el que hasta ahora estos servicios permanecían cerrados, será de quince minutos en toda las líneas, menos en la L8, que será de veinte minutos.
Posted: Tuesday 27/03/2007 11:53
by metring
Del 20 minutos:
La seguridad del metro nocturno se reforzará con 26 vigilantes más
FEDE CEDÓ. 27.03.2007
* Habrá 190 trabajadores más para cubrir el servicio.
* Dos parejas de guardias extra en cada línea y más Mossos d’Esquadra.
* El metro abrirá toda la noche del sábado a domingo.
El servicio nocturno ininterrumpido y regular que el metro empezará a ofrecer el sábado 14 de abril implicará reforzar la plantilla con 190 trabajadores y 26 vigilantes de seguridad, además de más Mossos operativos.
El metro funcionará toda la noche del sábado al domingo y las vigilias de festivo del 14 de abril al 13 de octubre
Los vigilantes de seguridad, según un portavoz de TMB, "se reforzarán y reestructurarán" para cubrir con garantías el nuevo servicio.
En cada línea habrá dos parejas de vigilantes más y una pareja motorizada exterior.
Más vigilancia
Aparte, en una reunión entre el Comité de Empresa y los Mossos d’Esquadra, éstos se comprometieron a incrementar la vigilancia, especialmente en las noches con servicio ininterrumpido, según Carlos González, secretario general de la sección de Metro de UGT.
Para cubrir el resto de los puestos del servicio nocturno, TMB ampliará los contratos a la plantilla que los tenía a tiempo parcial (105 empleados) y que voluntariamente acepten el nuevo turno, que se calcula será el 85% del servicio.
La red de Metro y líneas urbanas de FGC (L-6, L-7 y L-8 ) funcionarán todas las madrugadas de sábado a domingo y vigilias de festivo del 14 de abril al 13 de octubre. Se esperan captar 350.000 usuarios.
Campaña de ‘Metronit’
Hoy abre en el vestíbulo de la L2 de la estación de la plaza Universitat la exposición Metronit , dirigida especialmente a los jóvenes y usuarios a quienes se les subrayan las razones, ventajas y las posibilidades de movilidad y diversión que se les abre con el nuevo servicio de metro nocturno.
Destaca que Barcelona se sitúa a la vanguardia de las ciudades europeas en oferta de transporte sostenible y seguro ante las necesidades de movilidad. TMB iniciará una campaña cuyo lema será: De sol a sol.
Posted: Tuesday 10/04/2007 16:24
by metring
De EPC:
La apertura nocturna del metro de Barcelona se podría ampliar a los viernes si la prueba de los sábados finaliza con éxito
EUROPA PRESS
BARCELONA
El metro de Barcelona podría abrir la noche del viernes al sábado si la prueba piloto de circulación nocturna de los sábados, que empieza este fin de semana y que se desarrollará durante seis meses, finaliza con éxito. El alcalde Jordi Hereu ha planteado esta posibilidad durante una visita a las cocheras de autobuses de la Zona Franca.
Hereu ha expuesto que "aún no se puede asegurar nada, porque hay que ver cómo se desarrolla la prueba piloto", que acabará después de las fiestas de la Mercè. Sin embargo, el alcalde ha apuntado que "en el futuro el metro nocturno se podría alargar a otros días de la semana, en especial los viernes".
El dirigente ha destacado que "la red de metro de la ciudad está preparada tecnológicamente para adaptarse a los nuevos horarios", y ha asegurado que "para garantizar la calidad del servicio, Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB) ampliará los efectivos de seguridad", aunque no ha concretado la cantidad.
Coste de dos millones de euros anuales
La apertura nocturna del metro durante una noche a la semana, una de las promesas electorales del presidente de la Generalitat, José Montilla, costará dos millones de euros anuales y está previsto que beneficie a unas 10.000 personas.
Con respecto a los posibles brotes de vandalismo que puede sufrir el suburbano durante su actividad nocturna, Hereu ha comentado que "hoy en día el metro cierra a las 2.00 horas y abre a las 5.00". "No esperamos incidentes muy diferentes a los que suceden a estas horas", ha dicho.
Para Hereu, "las barreras a las que se debe enfrentar el metro nocturno no son las del vandalismo, sino las tecnológicas y de organización", puesto que hay que tener en cuenta que "será una infraestructura que deberá estar en funcionamiento durante 48 horas seguidas".
TMB espera unas 10.000 validaciones durante las tres horas en que se amplía el horario de circulación, y calcula que los convoyes pasarán cada 15 minutos. "Es un tiempo suficiente para que los usuarios se lo puedan combinar con sus actividades", ha afirmado el alcalde.
Posted: Tuesday 10/04/2007 16:28
by UT596001
Jo divendres passat vaig agafar la L3 de Sants a Catalunya a les 00.30 i tots els trens anaven pràcticament buits. Vist això... cal llançar els diners inútilment fent metro non-stop i no invertir en millorar la xarxa de bus nocturn?
Posted: Tuesday 10/04/2007 16:37
by Mako448
A mi m'agradaria saber l'ocupació que tenen realment els últims trens,sigui el dia que sigui.
M'he preguntat a vegades quanta gent agafa l'últim S8 cap a Martorell que surt d'Espanya a les 0.06h?
I pel que sembla,la L8 la nits de divendres i dissabtes els convoys van bastant buits,per això aplicaràn 20 minuts de frequencia a aquesta línia mentre que a les de TMB són de 15min.
Per cert,si obren per la nit m'agradaria saber l'ocupació de la L11,jo vaig anar un laborable a la tarda i nomès eren 6 persones en tot el convoy(de 2 unitats)
Posted: Tuesday 10/04/2007 16:57
by Denisuko
metring wrote:La apertura nocturna del metro de Barcelona se podría ampliar a los viernes si la prueba de los sábados finaliza con éxito
Es nota que el que volen es conseguir més vots a les eleccions
Posted: Tuesday 10/04/2007 21:13
by EUKibo
Si... i fan i anuncien obres que donen cobertura a molta població pero amb escassa repercució. Jo el que vull es que vacin la L1 de Fondo a Badalona! Si obren 3 hores més al metro m'es igual! No em canvia la vida! L'agafaria nomes un cop cada tres mesos! I a mes que ja tinc el nit bus que em deixa mes a prop de casa! En canvi l'extensio de la L1 m'estalviaria 25min diaris que perdo per anar al metro vivint al Barcelonès i estar més que justificada i corroborada la viabilitat de l'extensio de Fondo a Badalona! A més, es cobriria una de les zones més denses de tota Catalunya i es podria aprofitar el parc de montigalà per ni tant sols afectar gairebé el transit a l'hora de foradar! O com a mínim que posin TRAM! Que els alcaldes els hi tenen por! Amb lo barat, practic i senzills que son!
O les noves linies BD5, 803, B16, B15... ¬¬ tenen frequencies de 40min algunes, i 30min de mitja... En 30min pots fer el trajecte sencer a peu i et sobra temps per linies com la BD5 o la 803... Pero clar, son molts numerets, moltes linies que pasen per moltes cases i justament dos mesos abans d'eleccions... El que cal son noves linies clar està! pero les que passen cada 20min i van saturades per que no les posen cada 10? Sincerament penso que linies amb frequencies per damunt dels 20min s'haurien d'eliminar a la zona 1 metropolitana, i s'haurien d'estendre linies de 10min, potser a algu se li escanya una linia directa (que ho dubto pk fan linies paraleles a 50m exemples la BD1 i la BD5) pero si hi ha frequencies de 10min es facil fer transbords! I es una manera de potenciar eixos de transport!
Posted: Tuesday 10/04/2007 23:59
by Vox
Denisuko wrote:metring wrote:La apertura nocturna del metro de Barcelona se podría ampliar a los viernes si la prueba de los sábados finaliza con éxito
Es nota que el que volen es conseguir més vots a les eleccions
Noooo, no es nota no
Segur que surt més barat tenir obert el metro tota la nit que no pas potenciar la xarxa de NitBus i segur que els metros aniran a tope.
I segur que les NETISSIMES instal·lacions de TMB, ho estaran més a partir del maig
Jo només agafo aquest metro nocturn si es en una sortida ftotracataire de 100 persones, i tots armats, pel que pugui passar XD
Vox
Posted: Friday 13/04/2007 23:08
by Mako448
Demà a la nit arrenca el servei nocturn....
A veure com funciona,sobretot en tema de seguretat i servei.
Posted: Saturday 14/04/2007 12:56
by Mako448
Aquesta nit metro tota la nit!!!!
A veure quin servei oferirà TMB a aquestes hores,també en tema de seguretat.
Creieu que serà un èxit o un fràcas?L'ampliaran a divendres?
Posted: Sunday 15/04/2007 12:20
by evarujo
ahir a dos quarts d 2 approx, passava amb el cotxe per la parada de la L4 Trinitat Nova i veia a 4 o 5 kinkis sortint correns del metro i pujant les escales mecàniques de fora amb un extintor a la mà tot engegant-lo un contra els seus colegues... i això que estan els mossos al costat...
Posted: Sunday 15/04/2007 12:44
by mikado
De la web
http://www.elperiodico.com
Unos 25.000 usuarios utilizaron el servicio nocturno del Metro de Barcelona
• Casi 27.000 personas se desplazaron en suburbano o en las líneas urbanas de FGC entre las dos y las cinco de la madrugada del domingo
AGENCIAS
BARCELONA
Unos 25.000 usuarios utilizaron el Metro de Barcelona entre las dos y las cinco horas de la madrugada del domingo en la primera noche de sábado de funcionamiento ininterrumpido del suburbano de la capital catalana, según ha informado Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
Esta cifra más que duplica las previsiones del Ayuntamiento, que calculó que la prueba tendría éxito con una afluencia de 10.000 personas. Entre la medianoche y las dos horas, momento en que el metro cerraba la noche de los sábados hasta ahora, el metro registró un total de 40.000 usuarios.
A esta cifra de las seis líneas del Metro se debe sumar la de las líneas urbanas 6, 7 y 8 de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que registraron 1.769 viajeros entre las dos y las cinco horas. Durante toda la noche --entre las doce y las seis horas-- un total de 8.155 personas utilizaron este transporte.
Las estaciones que registraron una mayor afluencia de viajeros fueron Catalunya, Universitat y Liceu. En el caso de Universitat, entre la medianoche y las dos de la madrugada se sucedieron actuaciones musicales en el marco del programa cultural Metronit.
Normalidad y sin incidentes
La primera noche de apertura del metro los sábados se desarrolló "con normalidad y sin incidencias", según TMB, y con una frecuencia de paso de trenes de unos 15 minutos, la misma frecuencia que las líneas 6 y 7 de FGC. El tiempo de espera entre trenes en la L8, fue de 20 minutos, como estaba previsto.
El próximo sábado el metro volverá a abrir toda la noche, ya que la prueba piloto puesta en marcha por el Ayuntamiento durará hasta el 13 de octubre.
Posted: Sunday 15/04/2007 13:35
by George85
ara fa falta estudiar de les 27.000 persones, quantes van deixar el cotxe per anar en metro i quantes van deixar d'utilitzar altres transports públics com el NitBus i el taxi.
També seria interessant saber quanta gent va decidir fer activitats d'oci de 2 a 5 com a resultat de la millora del TP nocturn, cosa que repercutiria en l'economia de l'oci nocturn i del TPnocturn.
Així mateix, s'obre ara el debat de:
"si el metro passa a funcionar nonStop div dis i vigiles de festiu, cal una reforma del NitBus?"
Posted: Sunday 15/04/2007 15:36
by mikado
Viendo las imágenes de TV3 y del tipo que pedía metro todas las noches para "echar unos tragos" y sus amigos, me congratulo de no haber cogido el Metro en servicio nocturno.
Y ojito porque la conductora del Telenotícies ha diferenciado entre validaciones y gente que se ha colado, remarcando que Metro ha reconocido que bastante gente ha viajado sin billete.
Validaciones:
METRO 25.000
FGC 1.700
Posted: Sunday 15/04/2007 15:52
by EUKibo
El que opino y he vist que la gent opina:
Ara la gent sortirà més de festa perque té transport per anar i moure's per Barcelona, també molta gent tornarà abans a casa, tothom qui he vist que parlava del tema (molta gent ho ha comentat) li semblava molt bé, una idea genial i que utilitzaria més el metro, obrir el metro a la nit també ha servit per marketing de que la gent pot utilitzar el metro i que el metro s'adapta a les necessitat de la gent. Només cal veure l'afluència de gent.
El dia de l'estrena del metro nocturn vaig agafar jo el Nitbus XD i per cert, anava el bus ple, és a dir, que el Nitbus no ha notat gaire la disminució de passatgers, de fet els nitbus fan trajectes que no coincideixen amb el metro, no es fan la competencia, es complementen, ha passat com quan la integracio tarifaria.
La gent abans que anava caminant o evitava desplaçarse ara agafa més el TP i deixa el cotxe aparcat a casa. El metro nocturn de moment sembla un èxit, i per actes vandàlics, de dia també s'en veuen... Esperem que no en proliferin, el metro de Barcelona té bastanta fama de seguretat.
Posted: Sunday 15/04/2007 16:35
by Mako448
Jo apostaria perqué les línies suburbanes de FGC(S1,S2,S4 i S8),obrissin també tota la nit,o aixó és el que crec convenient.
A part de que algunes zones el servei de nitbus no és molt bona,ajudaria a moure la gent d'aquesta zona per la nit del Vallès i el Baix cap a Barcelona.
A mès tinc entès que algún cop la S1 i la S2 s'han obert tota la nit.
Per altra banda,sí la Renfe ofereixi un servei com déu manà i una seguretat com cal,sí que estaria bé obrir per les nits els trams que discorre la renfe per les zones 1,2 i 3 si cal falta(referint-me a la zona tarifària ATM).Peró com passa tot el contrari,prefereixo que NO s'obri a la nit el servei de rodalies barcelona,perqué pot ser un DESASTRE TOTAL.
Posted: Sunday 15/04/2007 17:41
by EUKibo
Totalment d'acord amb tu Mako, primer va ser reduir frequencies de pas de nitbus els caps de setmana a 20min, despres l'obertura del metro dissabte, ara toca passar tots els dies el nitbus a 20min de frequencia i despres obrir metro la nit de divendres.
A part d'aquestes millores ja previstes jo també he pensat més d'un cop que els Rodalies propers i Suburbans (Mataró, Granollers, Sabadell, Terrassa, Martorell, Castelldefels) també s'haurien d'obrir en nits especials, aquestes ciutats estan extremadament lligades a Barcelona, molta gent d'aquestes ciutats treballa, estudia i surt de festa i compra a Barcelona. Trobo que donar servei a aquestes ciutats més enllà de la zona 1 també seria un exit com sembla que serà el metro nocturn.
Això si... Si Renfe té problemes estremadament greus amb la seguretat a les 10.30 de la nit... Millor que donguin servei com fan ara que tanquen a les 11 de la nit i obren a les 6 del mati a la majoria d'estacions. Caldria que milloresin la seguretat i almenys fer com al metro que tanquen després de les 12 i obren abans de les 5.
Posted: Sunday 15/04/2007 18:22
by Brill_13
EUKibo wrote: el metro de Barcelona té bastanta fama de seguretat.
ho dius en broma?