Un segurata no pot demanar un bitllet. En tot cas, acompanyen als interventors per seguretat, no?oscar440 wrote:hagi o no controls d´interventors o segurates.
Validacions a la sortida de FGC
Re: Validacions a la sortida de FGC
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
Re: Validacions a la sortida de FGC
Comunico que a Bellaterra, almenys a les vies 1 i 3 ja és operatiu. La curiositat rau en què la MAE multa no és en servei encara sinó que hi ha un interventor destacat de manera permanent.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ranures de sortida instal·lades a Pl. Catalunya
A la Pl. Catalunya, les màquines ja disposen de ranura per a validar a la sortida, almenys a la sortida Balmes-Bergara, tot i que encara no cal fer-les servir. Ara no m'he fixat, però totes les barreres d'FGC ja venen preinstal·lades o ho implantaran gradualment (primer la preinstal·lació, després la validació de sortida)?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Validacions a la sortida de FGC
No és una validació, però cal comentar que ahir, en tornant de Terrassa amb els FGC, vaig volger comprar, amb targeta de crèdit, un bitllet senzill cap a Gràcia, i vaig provar 4 màquines i no hi havia manera; ho vaig comentar amb la persona responsable i em va donar un bitllet de franc!!!!!!!. Em vaig quedar tan aturat, li vaig comentar que tampoc és tractava de viatgar de franc, i em va dir que sí la màquina no funciona, no és un problema meu, és d'ells i la companyia ha de donar un bon servei al client!!!!!!!!. Visca els FGC, una gran companyia!!!!!. Salut!
Re: Validacions a la sortida de FGC
Em quedo esmaperduda amb aquesta notícia. També segurament depen del tarannà de la persona que hi hagi allà en aquell moment.
Re: Validacions a la sortida de FGC
No es el primer cas en aquesta companyia, de servei acurat al client, sincerament la meva experiencia tant personal com de la meva dona en aquest sentit a FGC sempre ha estat molt positiva, i som usuaris diarismetring wrote:
Em quedo esmaperduda amb aquesta notícia. També segurament depen del tarannà de la persona que hi hagi allà en aquell moment.
Re: Validacions a la sortida de FGC
A mi fa poc em va passar amb Rodalies...122-042-132 wrote:No és una validació, però cal comentar que ahir, en tornant de Terrassa amb els FGC, vaig volger comprar, amb targeta de crèdit, un bitllet senzill cap a Gràcia, i vaig provar 4 màquines i no hi havia manera; ho vaig comentar amb la persona responsable i em va donar un bitllet de franc!!!!!!!. Em vaig quedar tan aturat, li vaig comentar que tampoc és tractava de viatgar de franc, i em va dir que sí la màquina no funciona, no és un problema meu, és d'ells i la companyia ha de donar un bon servei al client!!!!!!!!. Visca els FGC, una gran companyia!!!!!. Salut!
A l'estació de Montcada Santa Maria, en obres de remodelació, no han deixat cap màquina autovenda al mòdul prefabricat i no podia comprar una T10 amb targeta (ho sento Srs. atracadors, no porto liquid a sobre... muahahah) i la noia no en podia passar i em va regalar un "devolució express".
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
-
- N7
- Posts: 454
- Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
- Location: Sabadell ( Barcelona )
- Contact:
Re: Validacions a la sortida de FGC
Des de dilluns de la setmana passada, a l'estació d'Universitat Autònoma s'ha de validar a la sortida.
Re: Validacions a la sortida de FGC
A Martorell Central hi ha una MAEv1 groga(i no blava),peró a dins de la zona de les barreres tarifàries.Peró a Martorell Central no s'ha de picar per sortit,ni tan sols estan instal.lat les renadures blaves per sortir com hi ha en la majoria d'estacions on per sortir s'ha de picar bitllet.
Re: Validacions a la sortida de FGC
Segur que us interessa! Alguns estudiants de la UAB no entenen que les seves accions provoquen despeses per les seves estimadíssimes empreses públiques i al conjunt de la societat!Altaria_Trianilla wrote:Des de dilluns de la setmana passada, a l'estació d'Universitat Autònoma s'ha de validar a la sortida.
Des d'aquí tot el suport als FGC i els demano que actuïn amb fermesa per acabar amb el frau i amb els caradures!
http://www.sepc.cat/continguts/contingu ... arifes.php
Estudiants inhabiliten les barreres d'accés als FGC reclamant unes tarifes assequibles
Un centenar d'estudiants convocades pel SEPC s'ha reunit, aquest migdia, a la Plaça Cívica de la Universitat Autònoma de Barcelona per denunciar l'augment de les tarifes del transport públic, així com per criticar la detenció que es va produir aquest dilluns passat, de l'Eudald, un estudiant i militant del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans, que va donar suport a un grup d'activistes que reivindicaven un transport públic i assequible pels estudiants.
Les pancartes que han encapçalat la concentració han mostrat lemes crítics amb l'entrada de les forces policials i amb l'augment abusiu dels preus imposats per l'Autoritat de Transport Metropolità. A les portes dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, un grup d'estudiants ha inhabilitat les màquines de validació de bitllets, estrenades el dilluns passat, per permetre la lliure circulació dels estudiants entre l'andana i la universitat, mentre la resta protestava contra els membres de seguretat privada dels ferrocarrils. Mitjançant diversos càntics, els estudiants han mostrat el rebuig vers els preus excessius dels bitllets i han animat a tothom a colar-se. Una cop acabada l'acció, la concentració ha tornat a retrocedir fins a la Plaça Cívica on s'ha dissolt.
Durant els transcurs d'una hora, els i les estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona han exigit preus assequibles per a aquells col·lectius que, en temps de crisi, es troben desfavorits, i a més, han volgut solidaritzar-se amb l'estudiant de la UAB que va ser detingut per efectuar les mateixes reclamacions.
Els fets del passat dilluns 1 de febrer i l'estat judicial de l'acusat s'han explicat en una roda de premsa que s'ha fet minuts abans de la concentració i que a continuació us en detallem un resum:
Resum de la roda de premsa contra els abusos a les tarifes del transport públic i en solidaritat amb l'Eudald
Aquest matí el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) ha realitzat una roda de premsa per denunciar els excessos a les tarifes del transport públic d’enguany i explicar els successos esdevinguts dilluns a la tarda a la Universitat Autònoma de Barcelona que van desembocar en la detenció del company Eudald, militant del nostre sindicat. Durant la roda de premsa han intervingut Aida Morales, Lluís Parcerisa i David Carmona.
Aida Morales com a portaveu del nucli del SEPC a la UAB ha exposat que el passat dilluns a la tarda uns estudiants realitzaven agitació a la parada dels Ferrocarrils de la Generalitat contra la pujada tarifaria del transport pública quan van ésser assetjats per personal de seguretat privada mitjançant gossos d'atac. Al cap d'uns instants es van personar una parella de policies de paisà del Cos de Mossos d'Esquadra amb intencions d'efectuar una detenció. En aquell moment l'Eudald que estava presenciant l'escena amb altres companys va intervenir pretenent dialogar amb els agents dels Mossos d'Esquadra. Aquests però, van optar per escometre contra ell, reduir-lo a terra, lligar-lo de mans i emportar-se'l detingut cap a la comissaria de Cerdanyola del Vallès, lloc on va romandre fins ben entrada la nit. Morales ha volgut destacar que feia dècades que cap estudiant era detingut dins del recinte de la UAB, ha denunciat el caràcter polític de la detenció atès que ambdós policies són ja coneguts per la seva presència constant a l'Autònoma i pel fet que l'Eudald és una persona destacada del moviment estudiantil.
Morales ha exposat que el SEPC fa seves les reivindicacions dels activistes de dilluns, ja que considera que les tarifes imposades per l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) no són assumibles per la majoria d'estudiants del nostre país. Ho ha volgut exemplificar assegurant que enguany l'IPC ha pujat un 0,8%, però les tarifes de transport ho han fet un 2%; cosa que en l'actual context de crisi i amb un increment del 50% de l'atur juvenil, fa que molts estudiants arribin a situacions econòmiques insostenibles.
Per la seva banda Lluís Parcerisa, representat d'Alerta Solidària, ha informat que els càrrecs que el jutge ha imposat són de desobediència i atemptat a l'autoritat, cosa que creu que no s'adiu en cap cas als fets. Alhora ha explicat que la intervenció dels Mossos d'Esquadra al recinte universitari ha d'estar motivada per ordre judicial, requeriment de la rectora o un delicte greu, casos que en cap cas s'havien donat dilluns a la tarda. A més a més ha afegit que Alerta Solidària considera que la detenció va ser desproporcionada per la contundència que van imprimir els agents contra l'Eudald. Parcerisa ha mostrat la seva preocupació per la presència constant de policies de paisà als recintes universitaris sense causa justificant, ja que estima que es dediquen a realitzar tasques de seguiment i control amb la finalitat d'elaborar informes sobre els estudiants que es mobilitzen.
David Carmona, portaveu nacional del SEPC, ha comentat que el SEPC ha provat de posar-se en contacte amb el rectorat de la UAB per demanar una explicació dels fets, però no han rebut cap resposta per part de les autoritats universitàries. Així Carmona ha reclamat que de cara al proper Consell de Govern el rectorat redacti una carta que contingui una explicació sobre els greus successos de dilluns, demani disculpes per no haver posat mesures per evitar la presència dels agents de paisà i mostri un recolzament cap a l'estudiant de cara al judici que es preveu que tingui.
Carmona ha aprofitat també per comunicar les pretensions del SEPC d'engegar una campanya sobre transport públic on denunciaren les abusives tarifes dels bitllets i la precarietat i insuficiència de la xarxa de transport públic. En aquest sentit ha instat a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha repensar la seva política tarifaria i emprendre vies de diàleg mitjançant taules de mobilitat amb diferents agents socials de cara a establir uns preus assequibles per totes les butxaques, especialment per aquells col·lectius més afectats en el context de crisi actual com els estudiants. Finalment ha llençat una crida a la comunitat estudiantil a colar-se al transport públic de cara a pressionar a l'ATM.
Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans
Cerdanyola del Vallès, 3 de febrer de 2010
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Validacions a la sortida de FGC
Impressionant, ara els estudiants demanen que la policia demanin disculpes per fer de policiaFerry1ac1 wrote:demani disculpes per no haver posat mesures per evitar la presència dels agents de paisà
Qualsevol dia d'aquests algú arribarà a posar una denúncia contra els Mossos per no haver-los ajudat a pujar per l'escala de casa seva la tele de plasma que acaben de robar.
No seré jo qui defensi l'augment de tarifes que s'ha fet (em sembla excessiu), però més enllà del fons em sembla curiós com certs estudiants, els que més es queixen, mai tenen diners pel transport públic però sempre en tenen per anar a discoteques i prendre alcohol o altres substàncies que tampoc són precisament barates.
Jo llenço una crida a posar més revisors i a ser implacable amb els caradures i hipòcritesFerry1ac1 wrote:Finalment ha llençat una crida a la comunitat estudiantil a colar-se al transport públic de cara a pressionar a l'ATM.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
També a St. Gervasi / Pl. Molina
Des d'aquesta setmana, ja hi ha validadores de sortida en funcionament a St. Gervasi | Pl. Molina. Suposo que es deu tractar en un simple pas més vers la total implantació a la xarxa metropolitana d'FGC.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Validacions a la sortida de FGC
Doncs ja seria hora que ho fessin també amb la xarxa de TMB.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Barreres
Si ni tan sols hi ha implantades a totes les estacions les noves barreres, ni sembla que tinguin intenció de fer-ho a tot arreu.
Continuo pensant que, en lloc de gastar-se milionades en sistemes de tancament que no són ni de bon tros infal·libles, haurien de fer com a Europa Central: indicació de límit tarifari amb línies grogues, un reguitzell de validadores a la línia, accés obert per qualsevol lloc (això inclou totes les portes dels autobusos), controls continus i multes que cobreixin la despesa del dispositiu de control, a més de desincentivar el frau.
Continuo pensant que, en lloc de gastar-se milionades en sistemes de tancament que no són ni de bon tros infal·libles, haurien de fer com a Europa Central: indicació de límit tarifari amb línies grogues, un reguitzell de validadores a la línia, accés obert per qualsevol lloc (això inclou totes les portes dels autobusos), controls continus i multes que cobreixin la despesa del dispositiu de control, a més de desincentivar el frau.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Barreres
Realment se m'ha fet extrany pujar a l'autobús per la porta del mig a Basilea, fins i tot el fet d'apretar un botó tant a dins com a fora per obrir la porta com si fos un tren!Guigui wrote:(això inclou totes les portes dels autobusos)
-
- N7
- Posts: 458
- Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
- Facebook: pol.bielsa
- Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
- Contact:
Re: Validacions a la sortida de FGC
La segona vegada que vaig agafar el tren, ara farà 1 any, em vaig "*******" quan anava a sortir de l'estació de Sant Boi.
Em veig una MAE blava, que deia: Un bitllet senzill de nosequè a Rubí, 20€, i em quedo: ai carai!, tinc que pagar 20€ per sortir, i a sobre anar-me'n a Rubí?
Després d'estar 35 minuts donant'hi voltes com un tonto, pico a l'interfono aquell, i em diu el revisor:
Em veig una MAE blava, que deia: Un bitllet senzill de nosequè a Rubí, 20€, i em quedo: ai carai!, tinc que pagar 20€ per sortir, i a sobre anar-me'n a Rubí?
Després d'estar 35 minuts donant'hi voltes com un tonto, pico a l'interfono aquell, i em diu el revisor:
I al sortir em quedo: I per això he fet tant el tonto?REVISOR: QUÉ TIQUET TIENES?
JO: BITLLET SENZILL DE 2 ZONES
REVISOR: PUES PASE EL BILLETE POR LA BARRERA TARIFÁRIA Y SALGA.
Re: Validacions a la sortida de FGC
A mi m'agradaria saber que fa una MAEv1 a Martorell Central,peó ja dintre de la zona de les barreres tàrifaries,preparada que la pinti de blau per convertir-la en MAE Multa?A Martorell Central no s'ha de picar bitllet per sortir,ni tan sols hi ha el forat blau per picar per sortir instal.lat.
Re: Validacions a la sortida de FGC
http://www.3cat24.cat/noticia/545505/ca ... eneralitat
La instal·lació de màquines validadores de bitllets fa baixar en picat el frau als Ferrocarrils de la Generalitat
Ferrocarrils de la Generalitat ha aconseguit eliminar pràcticament del tot el frau als seus trens. La instal·lació de màquines validadores de bitllets a la sortida de les estacions ha fet baixar en picat el nombre de gent que viatja sense bitllet o que compra un títol d'una zona per fer un trajecte de dues o de tres. En declaracions a Catalunya Ràdio, el director general dels Ferrocarrils, Ramon Borrell, s'ha mostrat satisfet per aquestes dades i ha assegurat que en només un any la inversió que s'ha fet per col·locar els aparells ha quedat amortitzada.
Segons les primeres dades, la instal·lació de les màquines validadores de bitllets a la sortida de les estacions ha estat un èxit i ha frenat dràsticament el frau als trens dels Ferrocarrils de la Generalitat. Dels prop de 80 milions de viatgers que té la xarxa anualment, es calcula que, el 2004, el 4,42% cometia frau, mentre que després d'aquesta inversió la xifra ha baixat fins al 0,5% registrat el 2009.
L'any 2005 es van col·locar les tres primeres màquines que obligaven els usuaris a validar el bitllet per poder sortir de l'estació, i actualment 18 de les 72 estacions dels Ferrocarrils de la Generalitat ja en disposen. Està previst que a finals d'aquest any 26 estacions tinguin aquest dispositiu.
El director general dels Ferrocarrils de la Generalitat, Ramon Borrell, ha explicat que fins ara s'han invertit 700.000 euros per fer aquesta instal·lació, i que en només un any ha aportat prop de 600.000 euros i per tant la inversió ha quedat pràcticament amortitzada.
Borrell també ha remarcat l'èxit d'aquesta mesura i ha assegurat que es treballa per mirar de perfeccionar el sistema de barreres. Segons Borrell, malgrat que encara es fa difícil evitar que els usuaris que vulguin es colin darrere d'algun viatger que hagi pagat el seu bitllet, s'està mirant de perfeccionar el sistema de tancament de les portes per frenar completament aquest tipus de pràctiques.
D'altra banda, Borrell també ha explicat que aquestes màquines validadores no s'instal·laran a totes les estacions, en alguns casos per la manca d'espai i en d'altres perquè el cost d'aquests dispositius és molt superior al frau que s'hi registra.
La instal·lació de màquines validadores de bitllets fa baixar en picat el frau als Ferrocarrils de la Generalitat
Ferrocarrils de la Generalitat ha aconseguit eliminar pràcticament del tot el frau als seus trens. La instal·lació de màquines validadores de bitllets a la sortida de les estacions ha fet baixar en picat el nombre de gent que viatja sense bitllet o que compra un títol d'una zona per fer un trajecte de dues o de tres. En declaracions a Catalunya Ràdio, el director general dels Ferrocarrils, Ramon Borrell, s'ha mostrat satisfet per aquestes dades i ha assegurat que en només un any la inversió que s'ha fet per col·locar els aparells ha quedat amortitzada.
Segons les primeres dades, la instal·lació de les màquines validadores de bitllets a la sortida de les estacions ha estat un èxit i ha frenat dràsticament el frau als trens dels Ferrocarrils de la Generalitat. Dels prop de 80 milions de viatgers que té la xarxa anualment, es calcula que, el 2004, el 4,42% cometia frau, mentre que després d'aquesta inversió la xifra ha baixat fins al 0,5% registrat el 2009.
L'any 2005 es van col·locar les tres primeres màquines que obligaven els usuaris a validar el bitllet per poder sortir de l'estació, i actualment 18 de les 72 estacions dels Ferrocarrils de la Generalitat ja en disposen. Està previst que a finals d'aquest any 26 estacions tinguin aquest dispositiu.
El director general dels Ferrocarrils de la Generalitat, Ramon Borrell, ha explicat que fins ara s'han invertit 700.000 euros per fer aquesta instal·lació, i que en només un any ha aportat prop de 600.000 euros i per tant la inversió ha quedat pràcticament amortitzada.
Borrell també ha remarcat l'èxit d'aquesta mesura i ha assegurat que es treballa per mirar de perfeccionar el sistema de barreres. Segons Borrell, malgrat que encara es fa difícil evitar que els usuaris que vulguin es colin darrere d'algun viatger que hagi pagat el seu bitllet, s'està mirant de perfeccionar el sistema de tancament de les portes per frenar completament aquest tipus de pràctiques.
D'altra banda, Borrell també ha explicat que aquestes màquines validadores no s'instal·laran a totes les estacions, en alguns casos per la manca d'espai i en d'altres perquè el cost d'aquests dispositius és molt superior al frau que s'hi registra.
Re: Validacions a la sortida de FGC
Als senyors d'FGC els hi recordo que en alguns casos ells mateixos conviden als usuaris a fer frau.
Aquell que puja al tren a Castellbell i el Vilar,Can Parellada o La Beguda Alta,estacions on no és pot comprar bitllets per qué no hi han ni taquilles ni MAE i tingui com a destinació alguna de les estacions on per sortir no s'ha de picar bitllet(la majoria en el cas de la Llobregat-Anoia),i resulta que al tren no passa l'interventor i a l'estació d'arribada no hi ha cap empleat d'FGC.O sigui que viatge de franc encara que l'usuari estigui disposat a pagar el preu del bitllet.
Aquell que puja al tren a Castellbell i el Vilar,Can Parellada o La Beguda Alta,estacions on no és pot comprar bitllets per qué no hi han ni taquilles ni MAE i tingui com a destinació alguna de les estacions on per sortir no s'ha de picar bitllet(la majoria en el cas de la Llobregat-Anoia),i resulta que al tren no passa l'interventor i a l'estació d'arribada no hi ha cap empleat d'FGC.O sigui que viatge de franc encara que l'usuari estigui disposat a pagar el preu del bitllet.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Validacions a la sortida de FGC
Frenar del tot del tot no, però està clar que si més no ha estat una mesura prou efectiva, de tota manera no només hi ha gent que es cola fent el 2x1 també gent que salta les tanques que envolten les estacions ja que sempre s'hi acaba trobant algun punt on aquestes són franquejables, curiosament no es prenen mesures en aquest sentit.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van