Re: Metro de Madrid
Posted: Wednesday 16/09/2020 9:31
Jo vaig anar-hi a finals de l'any passat i recordo haver agafat l'equivalent a una T-10, sense necessitat de tenir targeta recarregable. Ara bé, no sé si aquest any ha canviat.
Farà dos anys em vaig agafar la de 10 viatges + el suplement per la targeta contactless. I fa un any vaig tornar a Madrid i vaig recarregar-lo amb 10 viatges i li vaig treure profit.genissimon wrote: ↑Wednesday 16/09/2020 9:11 Aquest és un dubte tarifari del Metro de Madrid.
Properament hauré de fer un viatge a Madrid i em mouré estrictament per la capital i en metro. Pels viatges que faré, si fos a Barcelona comparia una T-Casual o bé una T-Dia: faré 8 o 10 viatges en un dia o dos. No em mouré de la zona A del Consorcio Regional de Transportes de Madrid (https://www.crtm.es).
Pel que he vist hi ha un abonament turístic d'un dia (8,40€) o una targeta de 10 viatges Metrobús (12,20€) però aquests títols de transports s'han de carregar en una targeta contactless (Targeta Multi) amb un cost addicional de 2,50€.
Això és així o vaig errat?
També tinc preguntes sobre com funciona l'aparcament dissuasiu de l'estadi Wanda Metropolitano, però ho plantejo en el fòrum de transport privat.
Gràcies.
Increíble viendo el percal, que hagan primero la segunda fase de la prolongación de la L11 antes que la segunda prolongación de la línea 2. La línea 2 la dejaron preparada en Las Rosas para ir a Estadio Metropolitano y conectar así con la Línea 7. Evidentemente, darse prisa en hacer la 11 con semejante despropósito, que pase por donde pase hará una curva inmensa, con un incremento de tiempo que no tiene pies ni cabeza, sólo significa una cosa: dejar tirada la línea 2 en Las Rosas enterrando el proyecto de llevarla al Estadio del Atleti. Claro, como no es el Bernabéu, pues que le den morcilla.437.001 wrote: ↑Tuesday 14/06/2022 0:41 Sembla ser que ja han iniciat les obres de perllongament de la línia 3 del metro entre Villaverde Alto i El Casar, on enllaçarà amb la línia 12 (Metrosur) i la línia C3 (Rodalies).
Sense estacions intermitges (tot i que és un tram prou llarg, però no hi ha gran cosa entremig, només un polígon industrial).
=======================================================
També acaben d'adjudicar el perllongament de la línia 11 entre Plaza Elíptica i Conde de Casal, amb noves estacions a Comillas, Madrid Río (a prop de l'antiga estació de mercaderies de Peñuelas), Palos de la Frontera (enllaç amb la línia 3), Atocha (enllaç amb la línia 1 del metro i totes les línies de Rodalies excepte la C9), i Conde de Casal (enllaç amb la línia 6).
Serà tota una millora per als veïns de l'actual línia 11, que ara no genera massa passatgers perquè deixa massa lluny del centre. També per als veïns de les zones de Comillas i Peñuelas, on fins ara no hi havia metro.
I sobretot, per a qui arribi a Atocha, ja que la connectivitat de l'estació millorarà bastant amb aquesta segona línia de metro.
Més endavant, es planeja portar la línia 11 més enllà de Conde de Casal, cap als districtes de Moratalaz, San Blas-Canillejas, i Ciudad Lineal, però em sembla que encara no tenen massa clar del tot l'itinerari, cada dos per tres canvien d'idea (ara Chamartín, ara Valdebebas, ara per Vinateros, ara per Artilleros...)...
La idea que tenen és que a l'est de Conde de Casal, la línia 11 ha d'actuar com a enllaç amb les línies 9, 2, 7, 5, 4 i 8 per l'est de Madrid.