Hi haurà dues estacions
Posted: Saturday 27/06/2009 2:38
http://paper.avui.cat/article/barcelona ... oport.html
Foment desencalla les dues noves estacions a l'aeroport
| Blanco té a punt la licitació de les obres de les parades de tren de la T1 i la T2 al Prat | L'Estat es compromet a impulsar el quart cinturó ferroviari
Virgínia Mascaró
El ministre de Foment, José Blanco, va aprofitar ahir la presentació als alcaldes de l'àrea metropolitana de Barcelona del pla de Rodalies per avançar-ne detalls de l'execució. El pla, que va ser aprovat pel consell de ministres el febrer passat, es va detallant amb comptagotes i ahir corresponia anunciar que s'ha aprovat l'estudi informatiu de les obres per fer les dues noves estacions de tren previstes a l'aeroport del Prat.
Una estació es farà a la terminal actual T2, i servirà per substituir l'actual. L'altra parada ja serà a la nova T1. Les obres de totes dues estacions es licitaran l'últim trimestre d'enguany.
La nova T1 es va inaugurar el 17 de juny sense disposar de transport públic, tot i que està previst que hi arribi el 2012. Si la nova estació es licita a finals d'any, el tren hi arribaria, com a mínim, la data prevista. El metro està pendent de les obres de la línia 9 al Prat i a la Zona Franca, on s'ha aturat la tuneladora.
El ministre de Foment també va anunciar que l'any vinent s'encarregarà l'estudi informatiu de la nova línia orbital que ha d'unir Vilanova i la Geltrú i Mataró, passant pels municipis de la segona corona de Barcelona. Aquesta nova línia suposaria una inversió addicional, que el govern de la Generalitat estima en uns 4.000 milions d'euros. Just el mateix que Foment destina a l'actual pla de Rodalies. La nova línia encara no està definida, per la complexitat del traçat, però Blanco va comprometre's ahir a potenciar-la.
L'Hospitalet, a punt
De les obres del pla que no impliquen millores tècniques a la xarxa de trens actual, les de l'Hospitalet són les que començaran abans. El cobriment de la línia de Vilanova està en el termini d'informació pública. Un cop finalitzi, s'enllestirà la redacció del projecte constructiu, que permetrà licitar l'obra durant el primer trimestre del 2010, i iniciar-la també l'any que ve. La primera fase d'obres inclou refer l'estació de Bellvitge soterrada i fer la nova de la Torrassa, on l'intercanviador enllaçarà el tren amb la L1 i la L9 de metro.
La nova presentació del pla de millora de les Rodalies va ser criticada per l'oposició. El diputat de CiU Josep Rull considera "una frivolitat" que el govern doni ple suport a Blanco en un nou "acte d'autobombo sobre un pla de Rodalies que discrimina Catalunya". Rull va tornar a recordar que el govern de l'Estat havia promès 6.000 milions en inversió i que el pla s'ha quedat amb només 4.000 i "amb tres anys de retard".
Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 40. Divendres, 26 de juny del 2009
Foment desencalla les dues noves estacions a l'aeroport
| Blanco té a punt la licitació de les obres de les parades de tren de la T1 i la T2 al Prat | L'Estat es compromet a impulsar el quart cinturó ferroviari
Virgínia Mascaró
El ministre de Foment, José Blanco, va aprofitar ahir la presentació als alcaldes de l'àrea metropolitana de Barcelona del pla de Rodalies per avançar-ne detalls de l'execució. El pla, que va ser aprovat pel consell de ministres el febrer passat, es va detallant amb comptagotes i ahir corresponia anunciar que s'ha aprovat l'estudi informatiu de les obres per fer les dues noves estacions de tren previstes a l'aeroport del Prat.
Una estació es farà a la terminal actual T2, i servirà per substituir l'actual. L'altra parada ja serà a la nova T1. Les obres de totes dues estacions es licitaran l'últim trimestre d'enguany.
La nova T1 es va inaugurar el 17 de juny sense disposar de transport públic, tot i que està previst que hi arribi el 2012. Si la nova estació es licita a finals d'any, el tren hi arribaria, com a mínim, la data prevista. El metro està pendent de les obres de la línia 9 al Prat i a la Zona Franca, on s'ha aturat la tuneladora.
El ministre de Foment també va anunciar que l'any vinent s'encarregarà l'estudi informatiu de la nova línia orbital que ha d'unir Vilanova i la Geltrú i Mataró, passant pels municipis de la segona corona de Barcelona. Aquesta nova línia suposaria una inversió addicional, que el govern de la Generalitat estima en uns 4.000 milions d'euros. Just el mateix que Foment destina a l'actual pla de Rodalies. La nova línia encara no està definida, per la complexitat del traçat, però Blanco va comprometre's ahir a potenciar-la.
L'Hospitalet, a punt
De les obres del pla que no impliquen millores tècniques a la xarxa de trens actual, les de l'Hospitalet són les que començaran abans. El cobriment de la línia de Vilanova està en el termini d'informació pública. Un cop finalitzi, s'enllestirà la redacció del projecte constructiu, que permetrà licitar l'obra durant el primer trimestre del 2010, i iniciar-la també l'any que ve. La primera fase d'obres inclou refer l'estació de Bellvitge soterrada i fer la nova de la Torrassa, on l'intercanviador enllaçarà el tren amb la L1 i la L9 de metro.
La nova presentació del pla de millora de les Rodalies va ser criticada per l'oposició. El diputat de CiU Josep Rull considera "una frivolitat" que el govern doni ple suport a Blanco en un nou "acte d'autobombo sobre un pla de Rodalies que discrimina Catalunya". Rull va tornar a recordar que el govern de l'Estat havia promès 6.000 milions en inversió i que el pla s'ha quedat amb només 4.000 i "amb tres anys de retard".
Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 40. Divendres, 26 de juny del 2009