Page 5 of 170

Sona molt surrealista

Posted: Friday 04/02/2011 19:32
by Guigui
Si aquesta notícia -tot cal dir-ho, sona molt rocambolesca- és certa, significa que a l'Ajuntament han perdut definitivament el nord. Tant temps marejant-nos amb notícies sobre el tema, i no és fins ara que s'adonen que no estan preparats?

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Friday 04/02/2011 20:20
by Ramon
M'imagino que la idea és esperar fins al mes d'agost per fer tots aquests canvis. A les pàgines 16 a 18 de la presentació http://w3.bcn.es/fitxers/mobilitat/pact ... os.312.pdf es pot veure el recorregut exacte de les línies. En el cas de la V2, per exemple, la pujada pels carrers Nicaràgua, Constança i Caravel·la La Niña implicaria un canvi del sentit de circulació dels mateixos. El transbordament amb les línies convencionals de la Diagonal en aquest sentit tampoc seria immediat... No acabo de tenir molt clar que acabi funcionant a la perfecció, i em faig moltes preguntes:
Són eficaços els carrils BLIP (pàgina 25) a determinades zones i hores tenint en compte el trànsit i que la freqüència pot arribar a ser de 3 minuts? No s'acabaran formant cues de Retbus?
La fase especial (pàgina 26) i les graelles (pàgina 27) són una bona idea, però s'assemblarà la realitat a la teoria? La fase especial no disminuirà la velocitat comercial d'algunes línies convencionals? La línia H2 podria utilitzar el carrer d'Aragó enlloc del de Mallorca, i la H3 el carrer del Rosselló enlloc del de la Indústria...
No s'haurien de considerar línies ràpides que cobrissin altres eixos no estrictament horitzontals o verticals com la Diagonal, la Meridiana, Paral·lel - Creu Coberta - Sants, la Ronda de Dalt...?

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Saturday 05/02/2011 16:34
by Voyager
Hola

:plas muy interesante el dossier de presentacion del RETBUS, los inventos del CENIT son muy curiosos, carril virtual de bus, la graella,.....

Pero la realidad de la circulacion en Barcelona es muy diferente, yo creo que lo se intenta es reducir de alguna manera el numero de autobuses que circulan ya que no se plantea mejorar las demas lineas que no sean RETbus.

Que pensais que ha sido una decision politica y segun quien gane la alcaldia se realizara.

Saludos

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Saturday 05/02/2011 22:02
by wefer
Realment curiós el document de l'invent aquest del Retbus. Algunes parts que m'han fet... passar-m'ho bé:
El BLIP és un carril bus virtual que es reserva de forma temporal i exclusiva per al bus [...] L’autobús emetrà senyals visuals (flashing) durant la seva circulació.
Un autobús ambulància :x
Quan els carrils es comparteixin amb línies convencionals, una nova fase semafòrica (activada) permet l’avançament de busos convencionals per part dels vehicles de RETBUS
Carreres d'autobusos!!! :moya
Zones grogues en el carril adjacent a la parada d'autobús per a evitar el bloqueig dins el carril bus
Segur que en un carrer col·lapsat en hora punta, aquestes zones seran "utilíssimes". Per no parlar del compte amb el que hauran d'anar els autobuseros normals de que un Retbus no els "afaiti" el morro

Però algú creu que en una ciutat real, amb un trànsit dens i caòtic com el de Barcelona, qalsevol d'aquests invents és aplicable? Si ni tan sols hem aconseguit encara que la gent no aparqui al carril bus per anar a comprar el diari!!!

La gent que proposa tot això, han sortit alguna vegada al carrer de Barcelona? Han anat en cotxe, en bus o a peu? Em temo que no, perquè si no no ho entenc. És ciència ficció total. No flipava tant des que els xinesos van treure aquell tramvia que "volava" per sobre els cotxes a les autopistes. I tot plegat per fer unes línies que dupliquen el recorregut del metro però recorrent-lo de forma més lenta. Per favor...

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Friday 18/02/2011 22:44
by Voyager
[b]ADIOS AL RETBUS :hola

Hola
Hoy ha salido la noticia en varios medios de la suspension del proyecto Retbus. :'(

articulo del diario ara

Saludos.

Comentaris TRANSPORT PÚBLIC: ADÉU AL RETBUS


Barcelona aparca la xarxa de grans busos ràpids per la crisi :nose

M. ORTEGA / A. BALANZÀ Barcelona. | Actualitzada el 18/02/2011 00:00

El caos de l'actual xarxa d'autobusos de Barcelona encara no té data de caducitat, després que l'Ajuntament de Barcelona anunciés ahir que paralitza l'inici de la revolucionària xarxa ortogonal, que preveia estructurar onze línies ràpides de bus sota el nom de Retbus. Les primeres línies de la nova xarxa quedaran congelades per manca de recursos econòmics, segons va explicar ahir la regidora de Mobilitat

Desorientació total

Posted: Friday 18/02/2011 22:56
by Guigui
Més enllà de la pròpia congelació del projecte -vista la darrera idea concreta, no deixa de tenir el seu sentit-, el que em sembla delirant són les batzegades sense solta ni volta que dóna darrerament l'Ajuntament. Està més clar que l'aigua que la camisa no li arriba al coll de l'Hereu.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Wednesday 02/03/2011 23:02
by Fran-Ikarus
Doncs ja han aparegut imatges dels autobusos de la sèrie 60XX amb la "lliurea RetBus".

Imagino que els posaran a circular en altres línies, no crec que els tinguin aturats pel sol fet d'estar amb aquesta decoració.

Serà curiós veure'ls...

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Monday 07/03/2011 18:30
by pau5321
Fran-Ikarus wrote:Doncs ja han aparegut imatges dels autobusos de la sèrie 60XX amb la "lliurea RetBus".

Imagino que els posaran a circular en altres línies, no crec que els tinguin aturats pel sol fet d'estar amb aquesta decoració.

Serà curiós veure'ls...
La gent que no sap que és el RetBus (que fora de l'afició i conductors no ho sap casi ningú), es pensarà que significa el "RET" que surt escrit al seu seient, no sabran que simplement són restes d'un altre projecte fantasma que amb l'excusa de la pasta, no el faràn, després de marejar als pobres conductor que si ara teniu que fer una sol·licitud que si ara noseque, per ara quan queda poc dir que no ho faràn, a més de publicar com serà explicant en un PDF que casi és ciencia-ficció com serà.

Què és "RET"?

Posted: Monday 07/03/2011 18:39
by Guigui
Veient "RET" als seients, els passatgers encara es creuran que és una versió progre de charcha.

Re: Què és "RET"?

Posted: Saturday 12/03/2011 1:01
by Sorrender
Jo crec que el RetBus es farà, es una cosa que qui la faci, li farà guanyar vots i no perdre'n. No cal una gran infraestructura i l'únic que hi guanya es el transport públic i hi perd el privat.
Guigui wrote:Veient "RET" als seients, els passatgers encara es creuran que és una versió progre de charcha.
Per què associes els progressistes amb parlar malament?

Progre

Posted: Saturday 12/03/2011 16:02
by Guigui
Sorrender wrote:Per què associes els progressistes amb parlar malament?
Progressistes, no. Progres.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Monday 14/03/2011 17:41
by mikado
Noticia cíclica, diría yo.

http://www.lavanguardia.es/vida/2011031 ... iudad.html


TMB implantará este año una red de autobuses rápidos que cruzarán la ciudad

Tendrán mayor frecuencia, mayor velocidad, preferencia de paso y más alta capacidad


Barcelona (Efe).- Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB) comenzará a implantar en el segundo semestre de este año el RET-Bus, una red reticular compuesta por 12 líneas de autobuses que cruzarán la ciudad horizontal y verticalmente con mayor frecuencia, mayor velocidad, preferencia de paso y más alta capacidad.

La presidenta de TMB, Assumpta Escarp, acompañada de los responsables de la compañía de autobuses y del área de movilidad del ayuntamiento, ha presentado hoy el proyecto, que está a punto para ser puesto en marcha una vez la Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM) tenga aprobado el presupuesto de este año.

Las cuatro primeras líneas de la nueva RET-Bus se pondrán en marcha este año y las siguientes en 2012 y 2013. Este nuevo entramado RET-bus contará con carriles preferentes para circular sus autobuses, que irán equipados con una especie de teletac que les dará prioridad en los semáforos, tendrá las paradas más distanciadas y contará con intercambiadores conectados con la red de metro, con los tranvías y con los otros autobuses de las líneas convencionales.

Se trata de una red de autobuses de alto nivel de servicio, parecido a las líneas Bus Rapid Transit (BRT) que funcionan en algunas ciudades europeas como Estocolomo (4 líneas), Manchester o Nantes. La novedad es que el RET-Bus de Barcelona será una red completa con 12 líneas, 7 en sentido mar-montaña y 5 en sentido Besós-Llobregat, integradas tarifariamente, y cinco de ellas tendrán bifurcaciones en sus extremos que las conectarán con otras poblaciones del área metropolitana.

Esta nueva red de autobuses, que obligará a modificar algunos sentidos de circulación de algunas calles principales y retocar o suprimir algunas líneas del autobús convencional, reducirá el tiempo medio de viaje en un 13% y tendrá una frecuencia de paso de entre 3 y 5 minutos.

La distancia entre las paradas de estas líneas será algo mayor, de 630 metros, y la velocidad comercial aumentará un 25% con respecto al autobús convencional, situándose en unos 15 kilómetros por hora, aproximándose un poco más a la del metro.

La longitud total de las 12 líneas será de 227 kilómetros, con una capacidad de transporte de 60.000 viajeros cada hora (un 30% más que ahora) y con una flota de 280 autobuses, todos ellos articulados (de 18 metros de longitud) y con motores de gas natural o híbridos.

TMB prevé poder incorporar en un futuro a estas 12 líneas autobuses biarticulados, de 24 metros de longitud. Está previsto que uno de estos megaautobuses, con capacidad para 160 pasajeros, sea probado, en fase piloto porque aún no están homologados en España, el próximo año.

La puesta en marcha de cada una de las líneas tendrá un coste de un millón de euros y TMB espera que, una vez implantada toda la red reticular, el coste de explotación sea el mismo que en las líneas convencionales y de proximidad, que no desaparecerán sino que serán complementarias al nuevo sistema RET-Bus.

Otra de las ventajas de la nueva red es que será "más comprensible", según ha destacado Escarp, porque las líneas que cruzarán la ciudad verticalmente se llamarán "V-1, V-2, V-3..." y las que lo harán horizontalmente "H-1, H-2, H-3...".

Aunque las distancias entre las paradas de estas líneas estarán más distanciadas, están pensadas para que todo el mundo tenga una parada a una distancia de 500 metros como máximo e intercambiadores con conexión directa a otras líneas de autobús.

Las cuatro primeras líneas que se implantarán este año serán la H-2 (Collblanc/Av Carrilet-Besós/Verneda), la H-5 (Zona Universitaria-Fabra i Puig/Can Dragó), la V-1 (Plaza España-Sarrià/Pedralbes) y la V-5 (Paseo Marítimo-Montbau).

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Monday 14/03/2011 18:04
by mikado

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Monday 14/03/2011 18:23
by Sagrerenc
Pel que he llegit, s'instal·laran màquines de venda de bitllets a les parades, per la qual cosa suposo que els conductors deixaran de fer de cobradors i se centraran en la seva feina de conduir, amb la millora de velocitat que això suposa. Em sembla una bona notícia, ara només falta que es permeti entrar a l'autobús per totes les portes per tal d'eliminar els taponaments que es produeixen a la porta davantera de l'autobús.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Monday 14/03/2011 19:14
by Aureli
I així , entrant per totes les portes, no pagarà ningú, com al tramvia...

:cop

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Monday 14/03/2011 19:30
by Sagrerenc
Aureli wrote:I així , entrant per totes les portes, no pagarà ningú, com al tramvia...
:cop
Això s'hauria d'evitar amb més "batudes" de revisors, que suposo que seran rendibles econòmicament, tant al tram com a l'autobús. El frau no pot ser un motiu per penalitzar el temps de recorregut.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Monday 14/03/2011 19:44
by Miquel
I a causa del RetBus la línia 10, 56 i 74 deixaran de donar servei, i la 30 rebaixarà en unitats.
La Línia V5 no arriba fins l'actual terminal del 10 a Montbau, deixarà sense bus a tota la zona alta del barri.

Quant s'enterin per Montbau, no farà cap tipus de gràcia, ja que molts depenen del 10 per accedir a la part alta, en especial, la gent gran. :cop
I sense comentaris per la eliminació de parades, les que calia eliminar, ja que són les que menys gent en fa ús, les deixen. :emprenyat

Transport Guadiana

Posted: Monday 14/03/2011 20:17
by Guigui
Les notícies del Retbus, com el trànsit en hora punta: para i arrenca, para i arrenca.

Curiós que reactivin el tema a falta de dos mesos per a les eleccions, quan en fa dos que deien que quedava en un calaix.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Monday 14/03/2011 21:11
by 122-042-132
Si m'ho permeteu, la mateixa noticia, però en català
La Vanguardia en català (Ara)
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) començarà a implantar en el segon semestre d'aquest any el RET-Bus, una xarxa reticular formada per 12 línies d'autobusos que creuaran la ciutat horitzontal i verticalment amb major freqüència, major velocitat , preferència de pas i més alta capacitat.
La presidenta de TMB, Assumpta Escarp, acompanyada dels responsables de la companyia d'autobusos i de l'àrea de mobilitat de l'ajuntament, ha presentat avui el projecte, que està a punt per ser posat en marxa un cop l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) tingui aprovat el pressupost d'aquest any.

Les quatre primeres línies de la nova RET-Bus es posaran en marxa aquest any i les següents el 2012 i 2013. Aquest nou entramat RET-bus comptarà amb carrils preferents per circular els seus autobusos, que aniran equipats amb una mena de teletac que els donarà prioritat en els semàfors, tindrà les parades més distanciades i comptarà amb intercanviadors connectats amb la xarxa de metro, amb els tramvies i amb els altres autobusos de les línies convencionals.
Es tracta d'una xarxa d'autobusos d'alt nivell de servei, semblant a les línies Bus Rapid Transit (BRT) que funcionen en algunes ciutats europees com Estocolm (4 línies), Manchester o Nantes. La novetat és que el RET-Bus de Barcelona serà una xarxa completa amb 12 línies, 7 en sentit mar-muntanya i 5 en sentit Besòs-Llobregat, integrades tarifàriament, i cinc d'elles tindran bifurcacions en els seus extrems que les connectaran amb altres poblacions l'àrea metropolitana.
Aquesta nova xarxa d'autobusos, que obligarà a modificar alguns sentits de circulació d'alguns carrers principals i retocar o suprimir algunes línies de l'autobús convencional, reduirà el temps mitjà de viatge en un 13% i tindrà una freqüència de pas d'entre 3 i 5 minuts .
La distància entre les parades d'aquestes línies serà una mica més gran, de 630 metres, i la velocitat comercial augmentarà un 25% respecte a l'autobús convencional, situant-se en uns 15 quilòmetres per hora, aproximant una mica més a la del metro.
La longitud total de les 12 línies serà de 227 quilòmetres, amb una capacitat de transport de 60.000 viatgers cada hora (un 30% més que ara) i amb una flota de 280 autobusos, tots ells articulats (de 18 metres de longitud) i amb motors de gas natural o híbrids.
TMB preveu poder incorporar en un futur a aquestes 12 línies autobusos biarticulados, de 24 metres de longitud. Està previst que un d'aquests megaautobuses, amb capacitat per a 160 passatgers, sigui provat, en fase pilot perquè encara no estan homologats a Espanya, el proper any.
La posada en marxa de cadascuna de les línies tindrà un cost d'un milió d'euros i TMB espera que, un cop implantada tota la xarxa reticular, el cost d'explotació sigui el mateix que en les línies convencionals i de proximitat, que no desapareixeran sinó que seran complementàries al nou sistema RET-Bus.
Un altre dels avantatges de la nova xarxa és que serà "més comprensible", segons ha destacat Escarp, perquè les línies que creuaran la ciutat verticalment es diran "V-1, V-2, V-3 ..." y las que lo harán horizontalmente "H-1, H-2, H-3...". i les que ho faran horitzontalment "H-1, H-2, H-3 ...".
Encara que les distàncies entre les parades d'aquestes línies estaran més distanciades, estan pensades perquè tothom tingui una parada a una distància de 500 metres com a màxim i intercanviadors amb connexió directa a altres línies d'autobús.
Les quatre primeres línies que s'implantaran aquest any seran la H-2 (Collblanc / Av Carrilet-Besós/Verneda), l'H-5 (Zona Universitària-Fabra i Puig / Can Dragó), la V-1 (Plaça Espanya-Sarrià / Pedralbes) i la V-5 (Passeig Marítim-Montbau).

No cola

Posted: Monday 14/03/2011 22:18
by Guigui
La distància entre les parades d'aquestes línies serà una mica més gran, de 630 metres, i la velocitat comercial augmentarà un 25% respecte a l'autobús convencional, situant-se en uns 15 quilòmetres per hora, aproximant una mica més a la del metro.
... quedant a la meitat, si fa no fa.
Un altre dels avantatges de la nova xarxa és que serà "més comprensible", segons ha destacat Escarp, perquè les línies que creuaran la ciutat verticalment es diran "V-1, V-2, V-3 ..." y las que lo harán horizontalmente "H-1, H-2, H-3...". i les que ho faran horitzontalment "H-1, H-2, H-3 ...".
Això, afegim més combinacions de lletres i nombres, que al final, no hi haurà déu que ho entengui. I, ja posats, fem que les diagonals es diguin D-1, D-2, D-3... i les circulars C-1, C-2, C-3...