Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Aquest vespre un tren s'ha quedat tirat a l'estació de Plaça de Catalunya. Ja us podeu imaginar les conseqüències...
A les nou del vespre la megafonia d'aquesta estació avisava de "grans irregularitats" en el servei sortint de Sants que en ocasions podia arribar fins als "40 minuts". Els trens circulaven quan podien.
A les nou del vespre la megafonia d'aquesta estació avisava de "grans irregularitats" en el servei sortint de Sants que en ocasions podia arribar fins als "40 minuts". Els trens circulaven quan podien.
Doncs avui a l'estació de Marça-Falset s'ha avariat un mercaderies a la sortida de l'estació i ha tingut que venir un altre mercaderies a auxiliar-lo (venia una 250 al rescat acoblada a la 269 titular del 2n mercaderies). Això ha provocat que tant el CEX BCN-Caspe com el Zaragoza-Barcelona anessin amb 1 hora de retard.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Punt:
--------------------------------
Una avaria a la zona d'obres del TGV provoca retards en la línia de tren del Baix Llobregat
LAURA RAHOLA. Barcelona
Una avaria va provocar ahir retards de prop d'una hora a la línia del Baix Llobregat i el Garraf de Rodalies Renfe. Els problemes es van concentrar entre les 8 i les 11 del matí, per culpa d'un problema en un dels circuits de les vies, segons va informar l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), responsable de les instal·lacions.
L'avaria es va produir entre Viladecans i l'estació de Sants, just en el tram on s'estan fent les obres per portar el TGV a Barcelona, i van provocar que alguns dels trajectes s'endarrerissin prop d'una hora respecte del que és habitual. L'Adif va assegurar que es tracta d'una avaria «puntual» i que no està relacionada amb els treballs de l'alta velocitat. En tot cas, els treballs sí que han influït a l'hora de resoldre les incidències, pel fet que les obres mantenen sense servei dues de les quatre vies en paral·lel que hi ha a l'entrada a Barcelona pel Baix Llobregat, i això redueix el marge de maniobra per desviar trens a la zona afectada.
Tant fonts d'Adif com de Renfe van explicar ahir que les afectacions a la línia C2 -Viladecans, Gavà, Castelldefels, Garraf, Sitges, Vilanova, Cubelles, Cunit, Calafell i Sant Vicenç de Calders-, que circula al costat de les obres del TGV, es preveu que siguin «mínimes», en condicions normals. És previst que els temps de viatge s'allarguin entre 5 i 10 minuts, segons el trajecte.
--------------------------------
Una avaria a la zona d'obres del TGV provoca retards en la línia de tren del Baix Llobregat
LAURA RAHOLA. Barcelona
Una avaria va provocar ahir retards de prop d'una hora a la línia del Baix Llobregat i el Garraf de Rodalies Renfe. Els problemes es van concentrar entre les 8 i les 11 del matí, per culpa d'un problema en un dels circuits de les vies, segons va informar l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), responsable de les instal·lacions.
L'avaria es va produir entre Viladecans i l'estació de Sants, just en el tram on s'estan fent les obres per portar el TGV a Barcelona, i van provocar que alguns dels trajectes s'endarrerissin prop d'una hora respecte del que és habitual. L'Adif va assegurar que es tracta d'una avaria «puntual» i que no està relacionada amb els treballs de l'alta velocitat. En tot cas, els treballs sí que han influït a l'hora de resoldre les incidències, pel fet que les obres mantenen sense servei dues de les quatre vies en paral·lel que hi ha a l'entrada a Barcelona pel Baix Llobregat, i això redueix el marge de maniobra per desviar trens a la zona afectada.
Tant fonts d'Adif com de Renfe van explicar ahir que les afectacions a la línia C2 -Viladecans, Gavà, Castelldefels, Garraf, Sitges, Vilanova, Cubelles, Cunit, Calafell i Sant Vicenç de Calders-, que circula al costat de les obres del TGV, es preveu que siguin «mínimes», en condicions normals. És previst que els temps de viatge s'allarguin entre 5 i 10 minuts, segons el trajecte.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Aquest matí un munt de trens amuntegats a l'entrada de Bcn-Sants, el meu L'H - Calella havia de sortir a les 08.18 de l'h, doncs bé ha sortit a les 08.31 a pas de tortuga, en arribar a Sants ha parat a Mercat nou i hem arribat a Catalunya a les 08.47 és a dir 29 minuts després de la teórica sortida. M'ha comentat una companya que uns amics seus de Vilanova i la G, portaven més d'una hora des que havien sortit i encara estaven etre Viladecans i el Prat
Información del Centre d'Informació Transmet
Dia: 07/12/2005 - Hora: 10:52
En aquests moments, i per causes alienes a l'empresa, no hi ha circulació de trens en la línia C3 entre les estacions de Granollers- Canovelles i Vic. Entre Granollers- Canovelles i Barcelona-L'Hospitalet els trens estan circulant amb demores d'uns 30 minuts. La resta de línies de Renfe Rodalies, així com les de Metro i Autobusos, Tramvia i les línies de Ferrocarrils funcionen amb normalitat a l'àrea metropolitana de Barcelona.
Saludos
Dia: 07/12/2005 - Hora: 10:52
En aquests moments, i per causes alienes a l'empresa, no hi ha circulació de trens en la línia C3 entre les estacions de Granollers- Canovelles i Vic. Entre Granollers- Canovelles i Barcelona-L'Hospitalet els trens estan circulant amb demores d'uns 30 minuts. La resta de línies de Renfe Rodalies, així com les de Metro i Autobusos, Tramvia i les línies de Ferrocarrils funcionen amb normalitat a l'àrea metropolitana de Barcelona.
Saludos
Eso de pasar de 6 vias ( 2 vilanova+2 vilafranca+1 aeropuerto+1 can tunis), a sólo 4 ( 2 vilafranca, 1 viaducto gornal, 1 vilanova) con limitaciones de velocidad, con sants en obras, con el traslado de la estación del prat, y el desmantelamiento del puente del prat.....
La verdad es que la linea de vilanova no está para que pasen los grandes lineas. Debería dejarse exclusivamente para rodalies. Pero es que en vilafranca la cosa no está mejor.....
Qué 2 años nos esperan.....
La verdad es que la linea de vilanova no está para que pasen los grandes lineas. Debería dejarse exclusivamente para rodalies. Pero es que en vilafranca la cosa no está mejor.....
Qué 2 años nos esperan.....
A les 13.00, segons aquest Centre d'Informació, s'ha solventat la incidència.trainman wrote:Información del Centre d'Informació Transmet
Dia: 07/12/2005 - Hora: 10:52
En aquests moments, i per causes alienes a l'empresa, no hi ha circulació de trens en la línia C3 entre les estacions de Granollers- Canovelles i Vic. Entre Granollers- Canovelles i Barcelona-L'Hospitalet els trens estan circulant amb demores d'uns 30 minuts. La resta de línies de Renfe Rodalies, així com les de Metro i Autobusos, Tramvia i les línies de Ferrocarrils funcionen amb normalitat a l'àrea metropolitana de Barcelona.
Inclemència meteorològica? Allau? Atropellament a pas a nivell? Suïcidi?
Hoy por cierto he notado y supongo que será permanente que los trenes (CRECANIAS/REGINALES/ G.L....) utilizan la vía del aeropuerto en la salida de BCN , lo que sería la vía 3 en el haz de vías de SANTS/TORRASSA. Mientras que los que entran a barcelona lo hacen por lo que sería a contravía antes, es decir por la vía 4 (mirando desde Montaña), la que antes utilizaban los Vilanova para salir, dejando la anterior de entrada y el ramal de Can Tunis libres.
En hospitalet será así hasta que acaben las obras de la LAV , 1 via vilanova +1 via en viaducto del gornal.mikado wrote:Hoy por cierto he notado y supongo que será permanente que los trenes (CRECANIAS/REGINALES/ G.L....) utilizan la vía del aeropuerto en la salida de BCN , lo que sería la vía 3 en el haz de vías de SANTS/TORRASSA. Mientras que los que entran a barcelona lo hacen por lo que sería a contravía antes, es decir por la vía 4 (mirando desde Montaña), la que antes utilizaban los Vilanova para salir, dejando la anterior de entrada y el ramal de Can Tunis libres.
En la recta de entrada a Sants, me parece que se trasladaran a las cuatro vias (que no se si 3 ) lado mar, dejando las dos ( o 3) lado montaña para las obras del AVE.
Segons ma explicat una companya de clase que ve a BCN am el R3 de >Rodalies, un home de sobte a l'altura de les franqueses del valles a salta a la via i per conseguent a sigut envestit pel tren de rodalies. El home de mitjana edat ha mort a l'acte. La linia ha estat tallada durant una hora aprox. fins l'aixecament del cadaver al voltants de les 11.ooH (ho dic de cap), retar que se sumava al ja inical que portava renfe d'una mitja hora almenys a la linia R3.
Què ha passat aquest vespre a Castellbisbal o Martorell?
He agafat el rodalies de la línia R4 a Sants a les 20.05 (aprox.) destinació Martorell. Totha anat com sempre, fins que ha Molins hem tingut la primera "sorpresa": ha entrat per la via "apartador" on normalment acaben i comencen aquells famosos trens R1/R4 Molins - Mataró. Després que baixés la gent, ha dit per megafonia que per causa d'una avaria estariem en aquella estació "unos minutos". Al cap de poc més de 5 minuts (potser han estat prop de 10) hem continuat. Ha anat una mica per sota de la velocitat habitual entre El Papiol i Castellbisbal i un cop hem arribat a Castellbisbal s'ha aturat i ja no ens hem mogut d'allà.
Després d'obrir les portes el maquinista ha baixat a l'andana i ha caminuat una mica per davant del tren. No sé ben bé què ha anat a mirar, i després ha tornat a entrar a la cabina. Sense dir res pels altaveus, hem vist que sortia un altre cop de la cabina, amb les seves coses, ha tancat amb clau i ha marxat en direcció a la cua del tren sense dir res.
Al cap d'una estona m'he adonat que els indicadors havien deixat d'anunciar "Propera parada: Martorell" per dir "Tren amb destina´ció: Terrassa". He pensat el pitjor, i llavors ha dit per megafonia que haviem d'agafar el tren que acabava d'arribar a Castellbisbal, que aquest tren on estàvem encara marxava cap a Terrassa.
Hem pujat al tren del costat (ha calgut creuar les vies) que era de la R7. Hem estat una estona allà parats encara, el tren en què haviem vingut ha marxat per on havia vingut. Ha arribat un tren des de Martorell i al cap d'una estona hem marxat cap a Martorell, això sí, amb una paradeta abans de creuar el Llobregat per deixar passar un altre rodalies. Finalment hem arribat a la via 3, cosa ben estranya ja que hauríem d'haver parat a la 4, 6 o 8 (en aquest cas la 8 per ser un R7). Temps de retard: 30 minuts.
I jo em pregunto: què ha passat? Al tram entre Castellbisbal i Martorell hem circulat per la via com sempre, no semblava que n'hi hagués cap de tallada. Què han dit a la gent que esperava a Martorell per agafar el tren que ha girat cua cap a Terrassa? Si ni tan sols estava oberta la taquilla a Martorell...
A veure si algú té informació del que ha passat ...
Després d'obrir les portes el maquinista ha baixat a l'andana i ha caminuat una mica per davant del tren. No sé ben bé què ha anat a mirar, i després ha tornat a entrar a la cabina. Sense dir res pels altaveus, hem vist que sortia un altre cop de la cabina, amb les seves coses, ha tancat amb clau i ha marxat en direcció a la cua del tren sense dir res.
Al cap d'una estona m'he adonat que els indicadors havien deixat d'anunciar "Propera parada: Martorell" per dir "Tren amb destina´ció: Terrassa". He pensat el pitjor, i llavors ha dit per megafonia que haviem d'agafar el tren que acabava d'arribar a Castellbisbal, que aquest tren on estàvem encara marxava cap a Terrassa.
Hem pujat al tren del costat (ha calgut creuar les vies) que era de la R7. Hem estat una estona allà parats encara, el tren en què haviem vingut ha marxat per on havia vingut. Ha arribat un tren des de Martorell i al cap d'una estona hem marxat cap a Martorell, això sí, amb una paradeta abans de creuar el Llobregat per deixar passar un altre rodalies. Finalment hem arribat a la via 3, cosa ben estranya ja que hauríem d'haver parat a la 4, 6 o 8 (en aquest cas la 8 per ser un R7). Temps de retard: 30 minuts.
I jo em pregunto: què ha passat? Al tram entre Castellbisbal i Martorell hem circulat per la via com sempre, no semblava que n'hi hagués cap de tallada. Què han dit a la gent que esperava a Martorell per agafar el tren que ha girat cua cap a Terrassa? Si ni tan sols estava oberta la taquilla a Martorell...
A veure si algú té informació del que ha passat ...
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Sí, sobretot la teva càmera amb lo lleugera que ésliniadelRipollés wrote:Ja veig que, d'ara en endavant, he de portar càmera sempre, vagi on vagi.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat