No hi ha dret, ha sobre no fan la feina com deu mana quina barra que tenen els de la RenfeMako448 wrote:Mako448 wrote:He vist una nota informativa a l'estació de Martorell anunciant una vaga els propers dies 3,5 i 7 de Maig.
Vaga a Renfe-Adif
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Vaga a Renfe-Adif
Re: Vaga a Renfe-Adif
Ja és poden veure els horaris de la vaga a la web de Rodalies Catalunya.
A la R4 Sud com no s'han passat quatre pobles,horaris totalment horrorosos amb moltes franjes amb tren cada 45 minuts o cada hora.La R2 Nord sobretot també déu n'hi do amb les expedicions anulades,i la R2 Sud i R4 Nord tampoc se salven de la massiva anulació de trens amb franjes amb tren cada hora.A la R3 hi ha un algúns trens anulat,entre ells un que va a La Tour de Carol tant de pujada com baixada.La R7 pràcticament totes les expedicions que començen i acaben a Cerdanyola UAB anulades,i alguna de Martorell.La R1 la menys afectada,pel que he vist,pocs trens anulats,o menys que a la resta de línies de Rodalies(tot i que hi ha una franja amb 40 minus sense trens a la R1 direcció Nord i pel matí hi ha algún Blanes anulat)
En resum;línies més afectades:R2 i R4.Línia menys afectada:R1.
I ara llanço una pregunta;hi ha alguna possibilitat de que és desconvoqui la vaga?
A la R4 Sud com no s'han passat quatre pobles,horaris totalment horrorosos amb moltes franjes amb tren cada 45 minuts o cada hora.La R2 Nord sobretot també déu n'hi do amb les expedicions anulades,i la R2 Sud i R4 Nord tampoc se salven de la massiva anulació de trens amb franjes amb tren cada hora.A la R3 hi ha un algúns trens anulat,entre ells un que va a La Tour de Carol tant de pujada com baixada.La R7 pràcticament totes les expedicions que començen i acaben a Cerdanyola UAB anulades,i alguna de Martorell.La R1 la menys afectada,pel que he vist,pocs trens anulats,o menys que a la resta de línies de Rodalies(tot i que hi ha una franja amb 40 minus sense trens a la R1 direcció Nord i pel matí hi ha algún Blanes anulat)
En resum;línies més afectades:R2 i R4.Línia menys afectada:R1.
I ara llanço una pregunta;hi ha alguna possibilitat de que és desconvoqui la vaga?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Possibilitat de desconvocatòria a última hora
Veient precedents recents, sí.Mako448 wrote:I ara llanço una pregunta;hi ha alguna possibilitat de que és desconvoqui la vaga?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Vaga a Renfe-Adif
Noticia de la vaga de Rodalies els propers dies 3,5 i 7 de Maig,i atenció pel motiu que és:
El Sindicato de Maquinistas convoca tres días de huelga en Barcelona para pedir más plazas de párking subterráneas
Renfe sostiene que la empresa facilita a este colectivo 29 plazas de aparcamiento en supercicie | El paro tendrá lugar los días 3, 5 y 7 de mayo | Treball y Fomento fijan los servicios mínimos
01/05/2010 | Actualizada a las 12:24h | Ciudadanos
Barcelona. (Europa Press).- El Sindicato Español de Maquinistas y Ayudantes Ferroviarios (Semaf) convocará tres jornadas de huelga de 24 horas para los días 3, 5 y 7 de mayo para reclamar a Renfe 50 plazas en el parking subterráneo de la estación de Sants en Barcelona.
Según informó este sábado Renfe en un comunicado, la empresa facilita a este colectivo 29 plazas de aparcamiento en el parking situado en la parte superior de la estación y se ha comprometido a llegar hasta las 50 plazas solicitadas. No obstante, los convocantes reclaman medio centenar de plazas de aparcamiento subterráneo para los miembros del sindicato ferroviario residentes en la estación. La Conselleria de Trabajo de la Generalitat y el Ministerio de Fomento han fijado servicios mínimos esenciales en trenes de Rodalies, Media Distancia y AVE Larga Distancia para garantizar la movilidad de los usuarios.
Los paros afectarán a la circulación de cinco trenes en el trayecto Barcelona-Madrid y tres en sentido inverso. Los viajeros afectados podrán viajar en trenes que tienen su salida programada entre 10 y 60 minutos después. Asimismo, los servicios esenciales para los trenes de Rodalies serán del 66% en hora punta. También circulará con normalidad el 65% de los trenes de Media Distancia y el 72% de los de Larga Distancia. Los porcentajes no son sobre el total de los trenes, sino solamente en los que presta servicio el colectivo llamado a la huelga.
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... arkin.html
I aixó és un motiu per fer vaga?Doncs jo quan treballi també faré vaga per protestar per qué no hi ha suficients places d'aparcament.Au va,segur que ho fan per falta d'aparcaments?Aixó no m'ho crec gens ni mica,que vaguin a treballar amb Transport Públic o aparquin en altres llocs,per aquesta "tonteria"ens hem de fotre tots els usuaris de Renfe.Té tela la cosa!Aixó és per posar-se a riure peró plorar alhora
El Sindicato de Maquinistas convoca tres días de huelga en Barcelona para pedir más plazas de párking subterráneas
Renfe sostiene que la empresa facilita a este colectivo 29 plazas de aparcamiento en supercicie | El paro tendrá lugar los días 3, 5 y 7 de mayo | Treball y Fomento fijan los servicios mínimos
01/05/2010 | Actualizada a las 12:24h | Ciudadanos
Barcelona. (Europa Press).- El Sindicato Español de Maquinistas y Ayudantes Ferroviarios (Semaf) convocará tres jornadas de huelga de 24 horas para los días 3, 5 y 7 de mayo para reclamar a Renfe 50 plazas en el parking subterráneo de la estación de Sants en Barcelona.
Según informó este sábado Renfe en un comunicado, la empresa facilita a este colectivo 29 plazas de aparcamiento en el parking situado en la parte superior de la estación y se ha comprometido a llegar hasta las 50 plazas solicitadas. No obstante, los convocantes reclaman medio centenar de plazas de aparcamiento subterráneo para los miembros del sindicato ferroviario residentes en la estación. La Conselleria de Trabajo de la Generalitat y el Ministerio de Fomento han fijado servicios mínimos esenciales en trenes de Rodalies, Media Distancia y AVE Larga Distancia para garantizar la movilidad de los usuarios.
Los paros afectarán a la circulación de cinco trenes en el trayecto Barcelona-Madrid y tres en sentido inverso. Los viajeros afectados podrán viajar en trenes que tienen su salida programada entre 10 y 60 minutos después. Asimismo, los servicios esenciales para los trenes de Rodalies serán del 66% en hora punta. También circulará con normalidad el 65% de los trenes de Media Distancia y el 72% de los de Larga Distancia. Los porcentajes no son sobre el total de los trenes, sino solamente en los que presta servicio el colectivo llamado a la huelga.
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... arkin.html
I aixó és un motiu per fer vaga?Doncs jo quan treballi també faré vaga per protestar per qué no hi ha suficients places d'aparcament.Au va,segur que ho fan per falta d'aparcaments?Aixó no m'ho crec gens ni mica,que vaguin a treballar amb Transport Públic o aparquin en altres llocs,per aquesta "tonteria"ens hem de fotre tots els usuaris de Renfe.Té tela la cosa!Aixó és per posar-se a riure peró plorar alhora
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Dret de vaga, però proporcionat
Comença a ser hora de reformular (o aplicar estrictament) el dret de vaga, perquè hi ha coses que passen de taca d'oli.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Vaga a Renfe-Adif
Quina vergonya, que per unes places d'aparcament, es molesti a tanta gent...
-
- N6
- Posts: 207
- Joined: Thursday 12/06/2008 19:59
- Location: Sant Joan de Vilatorrada
- Contact:
Re: Vaga a Renfe-Adif
Caram, si tothom fes vaga per problemes de trobar aparcament cada dia, aquest país ja seria del tercer mon ...
Re: Vaga a Renfe-Adif
Provoca vergonya aliena, una vaga per les raons que s'addueixen. ¿O és que hi ha altres raons? ¿Segueix a hores d'ara convocada, aquesta vaga?
Re: Vaga a Renfe-Adif
No acabo d'entendre una cosa: els maquinistes fan vaga a Sants, segons els mitjans de comunicació. Aleshores vol dir que tot tren que passi per l'estació acaba allà?
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Vaga a Renfe-Adif
Mirant TV3 per internet, al costat la gent pot posar missatges i un ha dit això:Pe Jorba wrote:Provoca vergonya aliena, una vaga per les raons que s'addueixen. ¿O és que hi ha altres raons? ¿Segueix a hores d'ara convocada, aquesta vaga?
jordi maquinista rodalies
El principal motiu de la vaga de maquinistes es la prevenció de riscos laborals.
El tema del parking es una manipulació de l empresa
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Vaga a Renfe-Adif
No he vist ni sentit cap representant dels maquinistes que hagi sortit a informar reivindicant altres coses diferents de les que hem conegut a través de Renfe. (¿De quins riscos ens parlen? Que ens els aclareixin bé.) En tot cas, no sé si aquesta vaga hauria pogut ser considerada il.legal í no sé si s'haurien pogut establir uns serveis mínims assegurant més circulacions encara. No cal dir que -en dia de pluja, per acabar-ho d'adobar- els vaguistes estan fent amics per sempre entre els usuaris, entre els seus clients, que són els únics perjudicats per aquesta acció/inacció. Potser és hora de començar a posar fil a l'agulla per controlar aquesta gent.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Vaga a Renfe-Adif
La pluja no crec que formés part de la vaga?
Pe Jorba wrote:No he vist ni sentit cap representant dels maquinistes que hagi sortit a informar reivindicant altres coses diferents de les que hem conegut a través de Renfe. (¿De quins riscos ens parlen? Que ens els aclareixin bé.) En tot cas, no sé si aquesta vaga hauria pogut ser considerada il.legal í no sé si s'haurien pogut establir uns serveis mínims assegurant més circulacions encara. No cal dir que -en dia de pluja, per acabar-ho d'adobar- els vaguistes estan fent amics per sempre entre els usuaris, entre els seus clients, que són els únics perjudicats per aquesta acció/inacció. Potser és hora de començar a posar fil a l'agulla per controlar aquesta gent.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Vaga a Renfe-Adif
No els maquinistes estan distribuïts per diferents residències laborals, Sants, L'Hospitalet, Vilanova i altres que no sé quines són, els que fan vaga són els de Sants.
metring wrote:No acabo d'entendre una cosa: els maquinistes fan vaga a Sants, segons els mitjans de comunicació. Aleshores vol dir que tot tren que passi per l'estació acaba allà?
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Vaga a Renfe-Adif
On estàven els inspectors de seguiment de les vagues??
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Els motius segons uns i altres
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/05 ... _97070.php
El director de Rodalies assegura que no entén la vaga de maquinistes de Renfe
L'empresa carrega l'aturada a l'exigència dels treballadors de tenir places de parquing cobertes, mentre el sindicat SEMAF acusa l'empresa de no complir mesures de seguretat. Al torn del matí, només tres treballadors han fet vaga, segons Renfe, però l'aturada ha afectat 175.000 viatgers de Rodalies, mitja distància, llarga distància i AVE
ACN
Sants Estació
Ult. Act. 03/05/2010 16:55
El director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, ha assegurat que des de Renfe no s'entén el sentit de la vaga de maquinistes de l'estació de Sants. Renfe ha establert serveis mínims. Segons ha dit Remacha, l'empresa ha fet un esforç per arribar a un acord amb els treballadors, que justifiquen l'aturada per la reivindicació de més seguretat laboral.
El director de Rodalies de Catalunya ha afirmat que l'empresa es va reunir divendres amb el comitè de vaga per intentar arribar a un acord que, finalment, va resultar impossible. Renfe ha promès tenir instal·lades totes les passarel·les que demanaven maquinistes en un màxim de sis mesos. Aquest serà el cas de les que se situïn en les estacions de Mataró i Granollers centre. Mentre que les de l'Hospitalet, Vilanova, Terrassa i Manresa estaran llestes en tres mesos.
Segons el director de Rodalies de Catalunya, on es van topar amb l'oposició dels treballadors va ser en la proposta referent a les places de pàrquing a l'estació de Sants. Remacha ha assegurat que la companyia pública s'ha compromès a oferir cinquanta places d'aparcament al pàrquing que hi ha sobre l'estació i, en cas que aquest es vegi afectat per obres, en instal·lacions properes. Però, segons ha explicat, els treballadors demanden que aquestes places estiguin al nou pàrquing subterrani, que ja emplenen els clients durant dos dies a la setmana. Remacha ha afegit que aquesta mesura suposaria deixar els clients de Renfe sense cent places.
Demandes de seguretat dels treballadors
Per contra, els sindicats han afirmat que, entre els motius que els han portat a convocar la vaga, la qüestió de les places d'aparcament és secundària. Segons han explicat, les principals raons estan relacionades amb la seguretat laboral i han recordat que, al llarg d'aquest any, hi ha hagut diversos incidents per deficiències en les instal·lacions. A més, han afegit que Renfe està difonent "tendenciosament" les noticies per posar la població en contra dels treballadors i de la vaga.
De fet, els avisos de megafonia de les estacions expliquen que la causa de l'aturada és l'exigència dels treballadors de 50 places d'aparcament cobert a l'estació de Sants.
SEMAF denuncia la falta de plataformes per pujar als trens en zones fora de les andanes, poca il·luminació i la falta d'asfaltat entre vies, la qual cosa, entre d'altres coses, ha produït "alguns accidents". El portaveu del sindicat, Jordi Escudé, ha assenyalat que l'empresa és una "passota" perquè fa temps que fan aquestes reivindicacions i no han fet res per evitar la vaga, que també es durà a terme els dies 5 i 7 de maig.
Uns 175.000 viatgers i 450 trens afectats
Remacha ha declarat que fins a 175.000 viatgers veuran afectat el seu viatge al llarg de tota la jornada, donat que 450 trajectes s'han suspès. Entre les sis de la matinada i les onze, prop de 65.000 viatgers han patit les conseqüències de la vaga. La majoria d'ells, fins a 62.000, corresponen als de rodalies; 1.500, a mitja distancia; i 900, a viatgers del TGV i llarga distancia. Els serveis mínims decretats pel Departament de Treball i el Ministeri de Foment preveuen que el 66% dels trens circulin en les hores de màxima demanda (entre les 6h i les 9,30h i les 17h i les 20,30h). En canvi, durant la resta de la jornada només hi haurà un 33% dels trens. En el cas de la mitja distancia, estan garantits un 65% dels trajectes i, en el de llarga distancia, una mitjana del 72% dels serveis.
Tres treballadors en vaga
Segons ha dit el director de Rodalies de Catalunya, en els tres primers torns del dia, s'han adherit a la vaga tres treballadors, el que representa un seguiment del 3,44%. Remacha ha afegit que la resta, exceptuant els què han hagut de treballar per garantir els serveis mínims, han estat fent tasques de formació i reciclatge.
El director de Rodalies assegura que no entén la vaga de maquinistes de Renfe
L'empresa carrega l'aturada a l'exigència dels treballadors de tenir places de parquing cobertes, mentre el sindicat SEMAF acusa l'empresa de no complir mesures de seguretat. Al torn del matí, només tres treballadors han fet vaga, segons Renfe, però l'aturada ha afectat 175.000 viatgers de Rodalies, mitja distància, llarga distància i AVE
ACN
Sants Estació
Ult. Act. 03/05/2010 16:55
El director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, ha assegurat que des de Renfe no s'entén el sentit de la vaga de maquinistes de l'estació de Sants. Renfe ha establert serveis mínims. Segons ha dit Remacha, l'empresa ha fet un esforç per arribar a un acord amb els treballadors, que justifiquen l'aturada per la reivindicació de més seguretat laboral.
El director de Rodalies de Catalunya ha afirmat que l'empresa es va reunir divendres amb el comitè de vaga per intentar arribar a un acord que, finalment, va resultar impossible. Renfe ha promès tenir instal·lades totes les passarel·les que demanaven maquinistes en un màxim de sis mesos. Aquest serà el cas de les que se situïn en les estacions de Mataró i Granollers centre. Mentre que les de l'Hospitalet, Vilanova, Terrassa i Manresa estaran llestes en tres mesos.
Segons el director de Rodalies de Catalunya, on es van topar amb l'oposició dels treballadors va ser en la proposta referent a les places de pàrquing a l'estació de Sants. Remacha ha assegurat que la companyia pública s'ha compromès a oferir cinquanta places d'aparcament al pàrquing que hi ha sobre l'estació i, en cas que aquest es vegi afectat per obres, en instal·lacions properes. Però, segons ha explicat, els treballadors demanden que aquestes places estiguin al nou pàrquing subterrani, que ja emplenen els clients durant dos dies a la setmana. Remacha ha afegit que aquesta mesura suposaria deixar els clients de Renfe sense cent places.
Demandes de seguretat dels treballadors
Per contra, els sindicats han afirmat que, entre els motius que els han portat a convocar la vaga, la qüestió de les places d'aparcament és secundària. Segons han explicat, les principals raons estan relacionades amb la seguretat laboral i han recordat que, al llarg d'aquest any, hi ha hagut diversos incidents per deficiències en les instal·lacions. A més, han afegit que Renfe està difonent "tendenciosament" les noticies per posar la població en contra dels treballadors i de la vaga.
De fet, els avisos de megafonia de les estacions expliquen que la causa de l'aturada és l'exigència dels treballadors de 50 places d'aparcament cobert a l'estació de Sants.
SEMAF denuncia la falta de plataformes per pujar als trens en zones fora de les andanes, poca il·luminació i la falta d'asfaltat entre vies, la qual cosa, entre d'altres coses, ha produït "alguns accidents". El portaveu del sindicat, Jordi Escudé, ha assenyalat que l'empresa és una "passota" perquè fa temps que fan aquestes reivindicacions i no han fet res per evitar la vaga, que també es durà a terme els dies 5 i 7 de maig.
Uns 175.000 viatgers i 450 trens afectats
Remacha ha declarat que fins a 175.000 viatgers veuran afectat el seu viatge al llarg de tota la jornada, donat que 450 trajectes s'han suspès. Entre les sis de la matinada i les onze, prop de 65.000 viatgers han patit les conseqüències de la vaga. La majoria d'ells, fins a 62.000, corresponen als de rodalies; 1.500, a mitja distancia; i 900, a viatgers del TGV i llarga distancia. Els serveis mínims decretats pel Departament de Treball i el Ministeri de Foment preveuen que el 66% dels trens circulin en les hores de màxima demanda (entre les 6h i les 9,30h i les 17h i les 20,30h). En canvi, durant la resta de la jornada només hi haurà un 33% dels trens. En el cas de la mitja distancia, estan garantits un 65% dels trajectes i, en el de llarga distancia, una mitjana del 72% dels serveis.
Tres treballadors en vaga
Segons ha dit el director de Rodalies de Catalunya, en els tres primers torns del dia, s'han adherit a la vaga tres treballadors, el que representa un seguiment del 3,44%. Remacha ha afegit que la resta, exceptuant els què han hagut de treballar per garantir els serveis mínims, han estat fent tasques de formació i reciclatge.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Vaga a Renfe-Adif
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1021
Segunda jornada de huelga de los maquinistas de Barcelona-Sants
• Hoy funcionarán dos de cada tres trenes de Rodalies programados entre las 06.00 y las 09.30 horas, y entre las 17.00 y las 20.30 horas
• Los trabajadores reclaman poder disponer de 50 plazas en el aparcamiento subterráneo de la estación
EFE
BARCELONA
Los maquinistas de la residencia Barcelona-Sants de Renfe han iniciado hoy una segunda jornada de huelga de 24 horas convocada por el Sindicato Español de Maquinistas y Ayudantes Ferroviarios (SEMAF), que afecta a los trenes de Rodalies, Media y Larga Distancia.
Según los servicios mínimos decretados por el Ministerio de Fomento y la Generalitat, hoy funcionarán con normalidad dos de cada tres trenes de Rodalies programados entre las 06.00 y las 09.30 horas, y entre las 17.00 y las 20.30 horas, que son las horas de mayor demanda.
Fuentes de Renfe han informado de que, en los trayectos de Media Distancia, se garantiza el 65% de los trenes en los que trabaja el colectivo llamado a la huelga.
Trenes Avant
De los seis trenes Avant diarios que conectan Barcelona, Camp de Tarragona y Lleida, se verá afectado un tren por sentido y los usuarios afectados podrán viajar en trenes que tienen su salida programada entre 15 y 20 minutos después.
En los trenes de Larga Distancia Convencional y Alta Velocidad con origen o destino Barcelona, estarán operativos el 72% de los programados.
AVE
Las mismas fuentes indican, además, que de los 56 trenes AVE que enlazan a diario Barcelona y Madrid, los paros afectarán a la circulación de trenes en sentido Madrid y tres en el sentido inverso, y que los pasajeros a los que afecte la huelga podrán viajar en trenes que tienen su salida programada entre 10 y 60 minutos después.
Los trenes de larga Distancia Transversales que enlazan la Ciudad Condal con el norte y el sur de España circularán con normalidad, y en el Corredor del Mediterráneo se verá afectados los convoyes Barcelona-Montpelier (Francia) y viceversa.
La convocatoria de huelga se sustenta en la exigencia por parte de los maquinistas del SEMAF residentes en la estación de Sants de disponer de 50 plazas en el aparcamiento subterráneo de la estación, frente a las 29 que tienen en el aparcamiento situado en la parte superior, según informan el Ministerio de Fomento y Renfe.
Otras peticiones
Desde Renfe se ha asegurado que en los últimos meses han negociado cuestiones referentes a la prevención de riesgos laborales, y entre ellas la instalación de pasarelas para maniobras fuera de los andenes, y la rehabilitación de las zonas de descanso del personal.
Renfe se ha comprometido a instalar en el plazo de tres meses plataformas en L'Hospitalet de Llobregat, Vilanova i la Geltrú, Terrassa, Manresa, y en seis meses en Mataró y Granollers, obras que cuentan con un presupuesto 360.000 euros.
Segunda jornada de huelga de los maquinistas de Barcelona-Sants
• Hoy funcionarán dos de cada tres trenes de Rodalies programados entre las 06.00 y las 09.30 horas, y entre las 17.00 y las 20.30 horas
• Los trabajadores reclaman poder disponer de 50 plazas en el aparcamiento subterráneo de la estación
EFE
BARCELONA
Los maquinistas de la residencia Barcelona-Sants de Renfe han iniciado hoy una segunda jornada de huelga de 24 horas convocada por el Sindicato Español de Maquinistas y Ayudantes Ferroviarios (SEMAF), que afecta a los trenes de Rodalies, Media y Larga Distancia.
Según los servicios mínimos decretados por el Ministerio de Fomento y la Generalitat, hoy funcionarán con normalidad dos de cada tres trenes de Rodalies programados entre las 06.00 y las 09.30 horas, y entre las 17.00 y las 20.30 horas, que son las horas de mayor demanda.
Fuentes de Renfe han informado de que, en los trayectos de Media Distancia, se garantiza el 65% de los trenes en los que trabaja el colectivo llamado a la huelga.
Trenes Avant
De los seis trenes Avant diarios que conectan Barcelona, Camp de Tarragona y Lleida, se verá afectado un tren por sentido y los usuarios afectados podrán viajar en trenes que tienen su salida programada entre 15 y 20 minutos después.
En los trenes de Larga Distancia Convencional y Alta Velocidad con origen o destino Barcelona, estarán operativos el 72% de los programados.
AVE
Las mismas fuentes indican, además, que de los 56 trenes AVE que enlazan a diario Barcelona y Madrid, los paros afectarán a la circulación de trenes en sentido Madrid y tres en el sentido inverso, y que los pasajeros a los que afecte la huelga podrán viajar en trenes que tienen su salida programada entre 10 y 60 minutos después.
Los trenes de larga Distancia Transversales que enlazan la Ciudad Condal con el norte y el sur de España circularán con normalidad, y en el Corredor del Mediterráneo se verá afectados los convoyes Barcelona-Montpelier (Francia) y viceversa.
La convocatoria de huelga se sustenta en la exigencia por parte de los maquinistas del SEMAF residentes en la estación de Sants de disponer de 50 plazas en el aparcamiento subterráneo de la estación, frente a las 29 que tienen en el aparcamiento situado en la parte superior, según informan el Ministerio de Fomento y Renfe.
Otras peticiones
Desde Renfe se ha asegurado que en los últimos meses han negociado cuestiones referentes a la prevención de riesgos laborales, y entre ellas la instalación de pasarelas para maniobras fuera de los andenes, y la rehabilitación de las zonas de descanso del personal.
Renfe se ha comprometido a instalar en el plazo de tres meses plataformas en L'Hospitalet de Llobregat, Vilanova i la Geltrú, Terrassa, Manresa, y en seis meses en Mataró y Granollers, obras que cuentan con un presupuesto 360.000 euros.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Vaga a Renfe-Adif
Sabeu si la vaga afecta també a trens de mercaderies? Ho dic perquè demà divendres volia anar de "mini cacera" i no sé si tindré moviment o no.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Vaga desconvocada
http://www20.gencat.cat/portal/site/msi ... mt=default
[06/05/2010 18:43]
R2 Nord, R1, R7, R2 Sud, R3, R4
Desconvocada vaga de maquinistes prevista per dia 07/05. La circulació es realitzarà en el seu horari habitual.
[06/05/2010 18:43]
R2 Nord, R1, R7, R2 Sud, R3, R4
Desconvocada vaga de maquinistes prevista per dia 07/05. La circulació es realitzarà en el seu horari habitual.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Vaga a Renfe-Adif
Bé, almenys demà tindré més que un tren cada 60 minuts de Barcelona a Martorell A veure si hi ha sort amb els mercaderies!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Vaga a Renfe-Adif
CC.OO. y CGT convocan una huelga de 24 horas en Renfe para el próximo día 28
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... ia-28.html
Madrid. (EFECOM).- Los sindicatos CC.OO y CGT han convocado una huelga de 24 horas para el próximo 28 de mayo en Renfe en protesta contra la entrada en vigor del acuerdo de Desarrollo Profesional.
En un comunicado de prensa, CGT ha mostrado su disconformidad con dicha reforma, ya que no se han tenido en cuenta las propuestas y reivindicaciones planteadas por este sindicato en la negociación. En este sentido, piden que el posible acuerdo cuente con el aval de una amplia mayoría de los trabajadores, garantías de empleo, estabilidad y calidad del mismo, así como garantías de conciliación de la vida familiar y laboral.
También solicitan que la promoción profesional cumpla criterios de equidad interna y que los procesos de selección externos sean "públicos y transparentes". Exigen "justicia retributiva" y que el acuerdo vaya acompañado de la financiación adicional en consonancia con los cambios normativos propuestos.CC.OO y CGT han acordado también una nueva ronda de asambleas conjuntas y nuevas jornadas de huelga en junio si la empresa no está dispuesta a negociar.
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... ia-28.html
Madrid. (EFECOM).- Los sindicatos CC.OO y CGT han convocado una huelga de 24 horas para el próximo 28 de mayo en Renfe en protesta contra la entrada en vigor del acuerdo de Desarrollo Profesional.
En un comunicado de prensa, CGT ha mostrado su disconformidad con dicha reforma, ya que no se han tenido en cuenta las propuestas y reivindicaciones planteadas por este sindicato en la negociación. En este sentido, piden que el posible acuerdo cuente con el aval de una amplia mayoría de los trabajadores, garantías de empleo, estabilidad y calidad del mismo, así como garantías de conciliación de la vida familiar y laboral.
También solicitan que la promoción profesional cumpla criterios de equidad interna y que los procesos de selección externos sean "públicos y transparentes". Exigen "justicia retributiva" y que el acuerdo vaya acompañado de la financiación adicional en consonancia con los cambios normativos propuestos.CC.OO y CGT han acordado también una nueva ronda de asambleas conjuntas y nuevas jornadas de huelga en junio si la empresa no está dispuesta a negociar.