Page 5 of 17

Suspensió de sou i feina per a 25 conductors

Posted: Tuesday 19/02/2008 23:09
by Guigui
Notícia de l'Avui:

----------------------------------------------------------------

TMB expedienta 25 conductors d'autobusos i els suspèn de sou i feina entre un i sis mesos per malmetre els vehicles

ACN / Miquel Codolar
Barcelona
Ult. Act. 19.02.2008 - 22:00 hs


Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha expedientat 25 conductors d'autobusos que es quedaran entre un i sis mesos sense sou ni feina, segons fonts coneixedores del procés a les quals ha tingut accés l'ACN.

Els autors dels danys als vehicles han rebut les sancions més fortes i sis d'ells hauran d'estar sis mesos sense sou ni feina
Els motius van des d'haver provocat que els serveis d'autobusos sortissin amb retard, no sortissin de les cotxeres o es veiessin obligats a parar enmig del carrer, fins a malmetre els vehicles punxant les rodes o fent pintades durant les parades i les vagues dels últims mesos. Els autors dels danys als vehicles han rebut les sancions més fortes i sis d'ells hauran d'estar sis mesos sense sou ni feina.

20 dies per recórrer
Tot i que els treballadors tenen vint dies per a recórrer les sancions a la justícia, el divendres els afectats ja hauran de deixar de treballar. Informats els sindicats, els treballadors rebran els expedients que indiquen les faltes que han comès i la seva gravetat en els pròxims dies.

Posted: Friday 22/02/2008 11:47
by Ecomobisostrans
TMB wrote:TMB comunica el resultat dels expedients oberts a empleats per incidents durant la vaga d’autobusos



La direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) està comunicant avui el resultat dels expedients disciplinaris individuals oberts a treballadors d’Autobusos arran de diversos incidents registrats durant les set jornades de la vaga convocada pels sindicats CGT i ACTUB entre els dies 21 i 24 de desembre de 2007 i del 2 al 4 de gener de 2008.



D’acord amb el règim disciplinari intern i la normativa laboral, es van obrir expedients per 36 possibles faltes molt greus, per la participació d’empleats en actes de sabotatge a vehicles de l’empresa, el boicot a la sortida dels serveis mínims i també les intimidacions a altres empleats, a través d’insults i coaccions, així com episodis de menyspreu als passatgers.



Un cop completada la tramitació i valorades les al·legacions presentades pels afectats, els expedients han conclòs amb la comunicació de sancions de suspensió de feina i sou a 24 treballadors per faltes molt greus. Les sancions aplicades són les següents:

Image

:anim :ok :plas :plas

Re: Conflicte i vaga al bus de TMB

Posted: Thursday 28/02/2008 16:37
by metring
De L.V.:

TMB cifra en 35 millones el coste salarial que supondría la reducción de jornada que piden los conductores

Barcelona. (EFE).- Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB) ha cifrado hoy en 35 millones de euros el coste salarial que supondría la reducción de jornada de 285 horas por año y conductor de autobús que reclaman los sindicatos CGT y Actub para conseguir dos días festivos a la semana.

Esta es la principal reivindicación de los dos sindicatos, que han convocado huelgas de 24 horas para los próximos días 3 al 7 de marzo, con la amenaza de convertir la protesta en indefinida si TMB no se aviene a negociar la implantación de los dos días festivos semanales sin reducción de salario.

La presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) y concejal del ayuntamiento de Barcelona, Assumpta Escarp, y el vicepresidente ejecutivo de la empresa, Dídac Pestaña, han asegurado hoy en rueda de prensa en Barcelona que la compañía de transporte también está a favor de los dos días de descanso para los conductores de autobuses.

No obstante, Pestaña ha indicado que la reducción de jornada que propugnan CGT y Actub supondría "un importante desequilibrio en las cuentas" de la empresa y un incremento de la masa salarial del 20%, cifrada en unos 35 millones de euros.

Ha añadido que, de implantarse las peticiones sindicales, "o bien se aumentan tarifas o se reduce el servicio", ya que, por el momento, TMB no se plantea contratar más conductores.

En el fondo de estas discrepancias subyace el hecho de que los conductores próximos a CGT y Actub reclaman obtener dos días de descanso semanales, no necesariamente en fines de semana, sin perder sueldo mientras que la empresa afirma ahora conceder los dos días, pero en el marco de una reorganización general de los horarios laborales incluida en el convenio colectivo.

En este desencuentro, que ya dura meses, ha intentado mediar sin éxito el departamento de Treball, que ha propuesto que la empresa inicie el proceso de negociación del convenio laboral, en el marco del cual se debería incluir la aplicación y distribución concreta de los dos días de descanso, una apuesta que CGT y Actub han rechazado en dos ocasiones.

Ante la huelga de la próxima semana, Assumpta Escarp ha anunciado hoy que TMB hará una campaña informativa dirigida a los usuarios con un folleto en el que se explica su postura sobre el conflicto y detalles incluso de las jornadas anuales de trabajo en el sector de transporte de viajeros de varias ciudades españolas.

Escarp ha asegurado que la empresa "quiere negociar una salida pacífica" al conflicto laboral, que se ve dificultada por el "radicalismo de los dos sindicatos" convocantes, "que no tienen voluntad de llegar a un acuerdo".

La posible convocatoria de huelga indefinida, que decidirán los conductores de autobuses el próximo día 3 de marzo en una asamblea en Barcelona convocada por CGT y Actub en el primer día de huelga, "sólo demuestra -según la presidenta de TMB- el absoluto desprecio hacia el resto de trabajadores" de la empresa.

TMB ha abierto 36 expedientes, en el marco de las anteriores huelgas de diciembre y enero, por faltas graves, de los que 24 han supuesto sanciones a conductores que van de los 16 días a los seis meses de suspensión de trabajo y sueldo.

Además, ha interpuesto doce denuncias ante los Mossos d'Esquadra por coacciones y actos vandálicos.

Las secciones sindicales de CCOO y UGT en Autobuses de Barcelona han expresado su desacuerdo con la forma de reclamar los dos días de descanso semanal, una reivindicación que comparten por "necesaria", han indicado en sendos comunicados de prensa.

Las jornadas de huelga de los conductores de autobuses de Barcelona la próxima semana coincidirá con la que realizarán por tercera semana consecutiva los técnicos de señales del Metro de Barcelona, que reclaman la reclasificación de categorías, según ha explicado un representante sindical de este colectivo, Javier Heras.

I un laude de la Generalitat?

Posted: Thursday 28/02/2008 18:08
by Guigui
Recordo que, quan l'ACTUB va ordir l'última vaga salvatge, fa uns quants anys, per reclamar la readmissió d'un treballador que havia perjudicat l'empresa, la Generalitat va ordenar finalment un laude, i no van esperar tot el temps que ja dura aquest circ dels dos dies de descans. Per tant, què esperen?

Morro?

Posted: Friday 29/02/2008 11:22
by metring
Del 20 minutos:

TMB avisa que la vaga del bus amenaça d’encarir les tarifes

* La setmana que ve hi haurà cinc dies d’aturades i els conductors sospesen una protesta indefinida.
* L’empresa sosté que donar dos dies de descans als xofers costa 35 milions i caldria apujar bitllets.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) xifra en 35 milions el cost salarial que suposaria assumir les reivindicacions dels conductors de bus, que la setmana que ve faran cinc dies de vaga i amenacen amb fer aturades indefinides.

El cost salarial de les reivindicacions dels conductors podria veure reflexat en el preu del bitllet
Aquesta despesa s’hauria de sanejar a través de l’augment del preu dels bitllets de transport o amb una reducció del servei ordinari. CGT i Actub exigeixen la reducció de jornada i dos dies de festa setmanal.

El cost que representaria per a l’empresa l’augment salarial i la reducció de jornada de 285 dies, segons Dídac Pestanya, vicepresident executiu de TMB, podria superar el 20% de la massa salarial.

Els convocants de l’aturada mantenen les aturades de 24 hores entre els dies 3 i 7 de març, una data que s’aproxima a les eleccions generals del 9 de març i que, per la presidenta de TMB i regidora de l’Ajuntament, Assumpta Escarp, "és clau per a les reivindicacions sindicals"

Fulletons informatius

A partir d’avui, els usuaris del bus metropolità trobaran díptics i revistes sobre la vaga. Un d’ells l’edita TMB i detalla la posició de l’empresa favorable a una de les reivindicacions sindicals, els dos dies de descans setmanal. En l’altre fulletó, els vaguistes expliquen la seva indignació amb l’empresa que, segons ells, "els pren el pèl".

TMB afirma que ha proposat avançar un any la negociació del conveni pero el comité d'empresa ho ha refusat
TMB assegura haver acceptat avançar un any la negociació del conveni col·lectiu i pactar les dues hores de descans, això sí, no sempre en caps de setmana.

Una proposta que, segons Escarp "no ha estat acceptada perquè els sindicats no es volen reunir amb l’empresa" i això, segons la responsable de TMB, "manté els vaguistes movent-se entre amenaces i segrestant el dret de mobilitat dels usuaris".
Agressió i sabotatges. Denúncies penals

Els Mossos d’Esquadra, al marge dels expedients oberts per l’empresa cap als treballadors que han influit en la vaga amb accions violentes, mantenen oberts 12 expedients per sabotatges i agressions.

Campanya electoral. Rebentar mítings

En un acte electoral en el que hi participava l’alcalde, Jordi Hereu, hi va haver dimecres aldarulls provocats per conductors vaguistes. Uns i altres s’acusen d’agressió quan un conductor va increpar els polítics.

Jornada laboral. 1.690 hores l’any

Segons dades aportades per TMB, els conductors de Madrid fan 1.661 hores l’any i els de Barcelona, 1.690. Els de Tenerife ja es col·loquen a 1.760, seguits pels de València, a 1.776, i Màlaga i Las Palmas a 1.800.

diferències en 4 anys. més autobusos

Els hàbits canvien, com ho demostra el fet que entre 2003 i 2007, TMB hagi augmentat en 133 els busos en dissabte i 97 en diumenge. 190 més en laborable de juliol, 150.000 hores més a l’estiu i 625 treballadors més.

Vaga pendent de negociacions d'última hora

Posted: Saturday 01/03/2008 23:00
by Guigui
Notícia de l'Avui:

----------------------------------------------------------------------

Els conductors d'autobús de Barcelona insten TMB a negociar durant el cap de setmana per evitar la vaga

El delegat de CGT ha defensat que "la vaga de dilluns encara es pot evitar", i que l'acord sobre els dos dies de descans per als conductors que reivindiquen CGT i ACTUB "arribarà més aviat o més tard"

EUROPA PRESS
Barcelona
Ult. Act. 01.03.2008 - 18:25 hs


Els conductors d'autobús de Barcelona, que han convocat vaga de dilluns a divendres de la setmana que ve i cada dijous de manera indefinida, han instat avui TMB a negociar i han mostrat la seva disposició a reunir-se durant el cap de setmana per evitar les aturades, sempre que l'entitat municipal reconegui dos dies de descans setmanal per als conductors sense reducció de jornada ni de salari.

El delegat de CGT Josep Garganté ha defensat que "la vaga de dilluns encara es pot evitar", i que l'acord sobre els dos dies de descans per als conductors que reivindiquen CGT i ACTUB "arribarà més aviat o més tard". Amb tot, ha lamentat que TMB "només" parlés en l'última reunió -dimecres- sobre serveis mínims a aplicar en les aturades, i no sobre com evitar-los.

Diversos conductors de TMB han repartit fullets informatius sobre la seva reivindicació entre els vianants en un acte a la Plaça Catalunya de Barcelona, on també han informat turistes, que han vist com diverses persones han pujat a una marquesina del Bus Turístic amb pancartes a les quals es llegia 'Tot és pels dos dies'.

Garganté ha destacat que augmentar els descansos dels conductors de Barcelona no té per què traduir-se en un augment del preu dels bitllets per a l'usuari, ja que "a Madrid ja tenen dos dies de descans i el bitllet és més barat".

Re: Conflicte i vaga al bus de TMB

Posted: Sunday 02/03/2008 12:40
by entfe001
Com si no em rebentés prou la vaga, que obligarà a canviar els meus hàbits de transport durant la setmana amb la pèrdua de temps que em suposarà, a sobre haig d'aguantar ser espectador de la pugna mediàtica entre patronal i sindicats per posar als usuaris de la seva part.

Per cert, una vaga de transport públic a una setmana de les eleccions generals fa bastant tuf.

Més vaga i més ganduleria

Posted: Sunday 02/03/2008 20:17
by Guigui
Notícia de l'Avui, amb dades interessants facilitades per TMB:

---------------------------------------------------------------------

Els conductors d'autobús de Barcelona inicien una vaga de 5 dies

De dilluns 3 a divendres 7 de març només hi haurà serveis del 50% de 6.30 a 9.30 h i de 17.00 a 20.00 hores

EUROPA PRESS
Ajuntament de Barcelona
Ult. Act. 02.03.2008 - 18:54 hs


Els conductors d'autobús de Barcelona inicien dilluns 3 de març una vaga de cinc dies per reclamar dos dies de descans a la setmana.

De dilluns a divendres, hauran de complir uns serveis mínims del 50% les hores punta, segons ha estipulat la conselleria de Treball per a les mobilitzacions d'aquest col·lectiu, que impulsen els sindicats CGT i ACTUB.

Així doncs, la Generalitat ha disposat que de 6.30 a 9.30 hores i de 17.00 a 20.00 hores hi haurà uns serveis mínims del 50%.

Per a cada dia de vaga, durant les hores no cobertes per les franges horàries de les hores punta, els conductors hauran de mantenir el 25% del servei per a aquelles línies sense transport alternatiu (9, 11, 13, 21, 24, 63, 65, 92, 95, 109, 157 i 193), intentant respectar una freqüència màxima entre vehicles de 30 minuts.

Per a les línies del Bus del Barri, el govern ha estipulat que cobreixi el servei un vehicle per a cada una de les línies durant les franges horàries de les hores puntes. Respecte al servei de llançadores, es mantindrà el 100% del servei quan s'estableixi per substituir els trams de metro afectats per obres.

Els conductors, que repetiran les aturades cada dijous de manera indefinida si no arriben a un acord amb TMB, reclamen dos dies de descans setmanal sense reducció de jornada ni de salari.


Les Claus
El president de TMB, Dídac Pestaña, ha dit avui que s'ha produït un increment de les baixes mèdiques dels conductors d'autobusos en els dies previs a la vaga de dilluns que ve, un percentatge que ha xifrat entre un 22% i un 23% de la plantilla i que suposa 700 dels seus 2.800 conductors.
Dídac, en declaracions a EFE, ha precisat que aquest increment de les baixes mèdiques "per qüestions de poca importància" ja es va produir dies abans de les aturades convocades el Nadal passat, encara que en aquella ocasió el percentatge va ser d'un 18%.
La mitjana de baixes mèdiques en la companyia va ser d'un 9% el 2007.
Pestaña ha precisat que l'empresa té diferents interpretacions sobre aquest augment de les baixes mèdiques abans del començament de la vaga "perquè cada persona que agafa la baixa és per un factor, però hi ha un grup de treballadors que defugen el conflicte i que segurament volen evitar el perjudici econòmic que la vaga els pot causar", ja que l'aturada que comença demà dilluns és de cinc dies fet que suposa una perduda de sou d'una setmana.
El president de TMB ha indicat que "tant de bo el sindicat CGT acceptés la proposta mediadora de la Generalitat, i que defensen els sindicats CCOO, UGT i SIT, d'avançar la negociació del conveni col·lectiu, que venç a final d'any, i incloure-hi el compromís de l'empresa d'establir la jornada laboral amb dos dies de festa setmanals".
Dídac ha reiterat que la petició de la CGT de dos dies de festes setmanals per als conductors amb el mateix sou "és inviable; o bé es redueix el servei, cosa que no es pot fer, o s'incrementen les despeses en uns 35 milions d'euros perquè hauríem de contractar més conductors".
La proposta de l'empresa és incorporar aquests dos dies fixos de festa setmanal però redefinint la jornada laboral dels conductors dins de la negociació del conveni col·lectiu.

Els salvatges tornen a la càrrega

Posted: Monday 03/03/2008 11:23
by Guigui
Notícia de l'Avui:

------------------------------------------------------------

La vaga d'autobusos comença amb un guàrdia urbà ferit i un conductor detingut

EFE
Sant Andreu
Ult. Act. 03.03.2008 - 08:55 hs


La vaga d'autobusos de Barcelona, convocada pels sindicats CGT i Actub entre aquest dilluns i divendres que ve, s'ha iniciat aquest matí amb un incident a la cotxera de Sant Andreu en el que ha quedat ferit un Guàrdia Urbà i el seu presumpte agressor.

Fonts de CGT han informat que l'incident s'ha produït quan els piquets intentaven informar els vehicles afectats pels serveis mínims en la cotxera del Triangle ferroviari, situada al barri de Sant Andreu.

La Guàrdia Urbana ha carregat, segons les mateixes fonts, i en el forcejament ha estat detingut un delegat de CGT per una presumpta agressió a un agent municipal, que ha quedat ferit, han indicat fonts d'aquest cos policial.

En les altres cotxeres d'Autobusos de Barcelona també s'ha produït tensió entre els efectius policials i els piquets informatius però no hi ha hagut incidents destacables i els vehicles han pogut sortir a la seva hora.

Els serveis mínims es compleixen amb normalitat, ha dit el president del comitè d'empresa d'Autobusos, Saturnino Mercader, que ha informat que s'ha demanat una reunió urgent amb el Departament de Treball perquè estableixi "clarament" a quina hora han de sortir els autobusos de les cotxeres.

L'empresa i els dos sindicats convocants de l'atur discrepen sobre aquest tema ja que TMB considera que els autobusos han de sortir de les cotxeres amb temps per arribar a l'inici de les parades a l'hora de sortida dels mínims mentre que CGT i Actub opinen que els vehicles han de partir de les cotxeres a l'hora que marca el decret de la Generalitat i no abans.

Fonts de TMB han informat que aquest diumenge a la nit, poc abans de l'inici de la vaga, es van registrar trencaments de vidres i punxades de rodes en sis autobusos que circulaven per la ciutat de Barcelona, sense que cap passatger resultés ferit.

Coincidint amb el primer dia de vaga, l'empresa ha constatat que aquesta matinada s'han segellat amb silicona els panys d'entrada de 14 estacions del Metro de Barcelona a diferents línies, en una acció que no s'ha reivindicat. Malgrat aquest incident, el servei s'ha iniciat amb normalitat a les 05,:00 hores del matí.

Els conductors d'autobusos celebren aquest matí una assemblea en la qual no es descarta que puguin decidir fer indefinida la vaga, que s'ha convocat per reclamar dos dies de festa consecutius a la setmana sense reducció de sou.

Absentisme i vaga

Posted: Monday 03/03/2008 12:03
by Guigui
Notícia d'Europa Press:

--------------------------------------------------------------

L'absentisme dels conductors d'autobús de Barcelona arriba al 22% a un dia de la vaga

02/03/2008 18:54

La CGT demanarà una auditoria per la campanya de publicitat de TMB sobre les aturades

BARCELONA, 2 de març (EUROPA PRESS)

L'absentisme laboral dels conductors d'autobús de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha arribat avui al 22% --uns 700 treballadors--, un dia abans de començar la vaga convocada per les centrals sindicals CGT i ACTUB i que està prevista que s'allargui fins al divendres 7 de març i cada dijous de manera indefinida, ha informat a Europa Press un portaveu de la companyia i ha confirmat el delegat sindical de la CGT, Saturnino Mercader.

La mitjana d'absentisme a l'hivern sol rondar el 9%, segons TMB, i el 12%, segons Mercader, de manera que les baixes laborals s'han incrementat com a mínim en deu punts. El portaveu de la companyia ha atribuït l'augment a la vaga, ja que ha dit que "està relacionat amb els que no volen posicionar-se obertament contra la vaga".

El delegat de la CGT ha explicat que l'increment es deu al fet que part dels treballadors que estan contra la vaga "no volen tenir un descompte en la nòmina i s'agafen la baixa", i que altres empleats "no tenen molt clara" la seva posició respecte les aturades, mentre que ha assegurat que els que estan a favor de la vaga "s'estan mantenint" als seus llocs de treball.

Ha explicat que des de fa uns deu dies s'ha incrementat l'absentisme, que ha obligat a suprimir entre 90 i 100 serveis durant aquesta setmana, de manera que "hi ha hagut menys autobusos al carrer".

Tot i així, ha assegurar que TMB és una de les empreses del sector que "té més absentisme per la falta de descansos", ja que "a Sevilla o Madrid" les baixes solen estar entre el 6 i el 8%, ha dit.

Re: Conflicte i vaga al bus de TMB

Posted: Monday 03/03/2008 17:35
by oscar440
Com a usuari afectat, podria dir el que penso d´aquesta vaga dels "senyors autobuseros", però no ho diré per respecte a les normes del fòrum i els altres foraires. Nomès diré que em sembla una vergonya que es deixi a milers de persones incomunicades, i barris que no disposen d´altres transports o linies de busos del barri no tinguin cap tipus de servei. És una vergonya. Gent gran, de movilitat reduïda, que no pot anar amb el Metro, ja que no totes les estacions estan adaptades. Augmenta, això sí, la masificació de persones al Metro, amb els riscos i les incomoditats que això comporta.

Ja ho vaig una vegada i ho torno a repetir: no em solidaritzo pas amb els "senyors autobuseros", tots tenim problemes a la nostra feina i no per això hem d´anar a tocar els pebrots als altres. Aquesta vaga em sembla del tot ilegal, i els serveis mínims ridículs que s´anuncien són una vergonya i d´una falta total de respecte als ciutadans.

Salutacions. :avall

Poca planificació

Posted: Monday 03/03/2008 17:53
by Peter
Aquest matí a les 8:40 he vist un autobus de la línia 6 que anava ple a rebentar com a conseqüència dels serveis mínims. TMB no pot posar en aquests dies "especials" autobusos articulats en totes les línies que sigui possible i així intentar donar servei al màxim número de gent possible? El 6 en aquest cas, no passa per ningún carrer estret i es podria cubrir perfectament amb busos articulats. Segur que a moltes altres línies es podria aplicar aquesta mateixa solució. I amb un 50% de serveis, segur que les cotxeres estaran plenes de busos articulats.
Però clar... aquestes coses s'han de planificar i em sembla que estan més per la labor d'editar panfletos per dir que nosaltres som els bons i ells els dolents, que no pas en pensar amb els usuaris. :avall

Els conductors tampoc hi ajuden

Posted: Monday 03/03/2008 18:16
by Guigui
Peter wrote:Aquest matí a les 8:40 he vist un autobus de la línia 6 que anava ple a rebentar com a conseqüència dels serveis mínims. TMB no pot posar en aquests dies "especials" autobusos articulats en totes les línies que sigui possible i així intentar donar servei al màxim número de gent possible? El 6 en aquest cas, no passa per ningún carrer estret i es podria cubrir perfectament amb busos articulats. Segur que a moltes altres línies es podria aplicar aquesta mateixa solució. I amb un 50% de serveis, segur que les cotxeres estaran plenes de busos articulats.
Però clar... aquestes coses s'han de planificar i em sembla que estan més per la labor d'editar panfletos per dir que nosaltres som els bons i ells els dolents, que no pas en pensar amb els usuaris. :avall
Tampoc m'estranyaria gens que fossin els conductors qui, amb la seva vocació de servei i ganes de guanyar-se el públic, hagin decidit treure els autobusos més petits possibles. I sort que no han tret busos de barri per cobrir el 7.

Digueu-me malpensat, però els conductors de TMB no són els meus ídols, precisament...

Serveis "minimassos"

Posted: Monday 03/03/2008 22:01
by Guigui
Vist ara fa un moment a l'Av. República Argentina a l'alçada del metro Vallcarca: mentre la gent s'atonyina a la parada que va amunt, baixen dos 92 seguits. Una mica més enllà, a la Pl. Mons, em ve un tercer 92 de cara.

Si ho han fet expressament, els ha sortit a la perfecció. I sí, sóc molt malpensat, moltíssim; però és que no em donen altra opció!

Re: Conflicte i vaga al bus de TMB

Posted: Monday 03/03/2008 22:30
by metring
Per cert, heu llegit el fulletó editat per TMB sobre el tema? Intentaré penjar-lo.

Re: Conflicte i vaga al bus de TMB

Posted: Monday 03/03/2008 22:42
by metring
Del Vilaweb:

Els conductors d'autobusos de TMB faran aturades cada dijous, però descarten la vaga indefinida

Avui no hi haurà més serveis mínims

Els conductors d'autobusos de TMB, reunits en assemblea, han refusat la vaga indefinida però, en canvi, han mantingut les aturades previstes per aquesta setmana fins divendres i també les de cada dijous. Pel que fa a la vaga d'avui, els sindicats sostenen que un 97% dels conductors l'han seguit. Al matí, però, hi ha hagut incidents: un guàrdia urbà ha quedat ferit i han detingut un conductor de TMB a les cotxeres de Sant Andreu. Mossos i guàrdia urbana han carregat contra els piquets informatius, que volien impedir la sortida d'alguns vehicles. A més, l'empresa ha denunciat dotze sabotatges a autobusos: vuit trencaments de vidres i quatre rodes punxades.

Compliment dels serveis mínims

Els serveis mínims, que establien el 50% del servei entre dos quarts de set i dos quarts d'onze del matí, i entre les cinc i les vuit del vespre, s'han complert, segons que ha informat TMB. Durant la resta del dia, només ha estat actiu un 25% del servei a dotze línies de les més de cent que cada dia recorren la ciutat, aquelles que arriben a zones en què no hi ha cap altre transport alternatiu: 9, 11, 13, 21, 24, 63, 65, 92, 95, 109, 157 i 193.

TMB, disposada a negociar

TMB sosté que la mobilització no té sentit, perquè la companyia està disposada a negociar els dos dies de descans setmanal. En aquest sentit, TMB sosté que la CGT i ACTUB no només tenen com a objectiu els dos dies de descans setmanal, sinó que també volen una reducció de 285 hores de treball anual, i un increment salarial del voltant del 20%.

La reivindicació dels sindicats

Els sindicats ACTUB i CGT, però, diuen que exigeixen la aplicació immediata dels dos dies de descans setmanals i, a més, trenta minuts diaris. L'última reunió amb TMB no va acostar posicions.

Re: Conflicte i vaga al bus de TMB

Posted: Tuesday 04/03/2008 9:30
by Peter
metring wrote:Per cert, heu llegit el fulletó editat per TMB sobre el tema? Intentaré penjar-lo.
Aquest fulletó es troba a gairebé totes les estacions de metro, es una quartilla de color vermell. Igualment, tant ahir com avui, en tots els diaris gratuïts i en molts dels de pagament hi ha publicat aquest anunci de TMB. (com se les gasten...)

A la web de TMB (una altra notícia):
03/03/2008 TMB insta a desconvocar la vaga d'Autobusos per negociar immediatament els dos dies
La direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha expressat avui novament la seva voluntat d’obrir negociacions per a la inclusió dels dos dies de descans setmanals fixos en el pròxim conveni col·lectiu.

La direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha expressat avui novament la seva voluntat d’obrir negociacions per a la inclusió dels dos dies de descans setmanals fixos en el pròxim conveni col·lectiu, per a la qual cosa ha emplaçat els impulsors de la vaga de conductors a desconvocar-la de manera immediata.

TMB entén que una mobilització de tipus radical i violent com la que s’està portant a terme no té sentit quan l’empresa ja ha dit sí a negociar ara la inclusió dels dos descansos setmanals fixos en el nou conveni, a partir de la proposta plantejada pel mediador del Departament de Treball de la Generalitat.

Aquesta via de solució, que compta amb el suport de tres sindicats que sumen la majoria del comitè d’empresa, està bloquejada per l’immobilisme de CGT i ACTUB. Aquests dos sindicats minoritaris han reconegut que, darrere la reclamació dels dos descansos setmanals, estan exigint una reducció de 285 hores de treball anuals per conductor i un increment dels costos salarials de l’ordre del 20%, equivalents a 35 milions d’euros.

TMB rebutja un cop més els comportaments violents i intimidatoris associats a la vaga, que contrasten amb les declaracions de voluntat negociadora d’alguns líders sindicals.

Estat inexistent

Posted: Tuesday 04/03/2008 10:23
by Guigui
I la justícia no sap actuar d'ofici? Ah, és clar, no es troba en perill la unidad en el destino y lo universal... :avall

El que ens costa la vaga

Posted: Wednesday 05/03/2008 9:33
by Peter
Al diari Metro es pot llegir:
" 1 Millón de euros es lo que cuesta la campaña de TMB contra los huelguistas según ha denunciado la CGT, que es uno de los sindicatos convocantes"

I això ho paguem entre tots...

Re: Conflicte i vaga al bus de TMB

Posted: Wednesday 05/03/2008 11:48
by josep_serre
El milió d'€ no s'ho creu ningú, per molt menys s'editen fulletons i es publiquen els anuncis corresponents, vaja, penso jo.