Page 5 of 12

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Posted: Saturday 22/03/2008 10:21
by UT596001
entfe001 wrote:Fins quin punt arriba a ser carera l'Alsina Graells que és més barat un bitllet Barcelona - Almacelles (que desconec qui en té la concessió) que un Barcelona - Lleida...
La concessió del trajecte Barcelona-Almacelles (línia Barcelona-Osca) és d'ALOSA.

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Posted: Saturday 22/03/2008 11:50
by entfe001
En un altre ordre de coses, se sap alguna cosa pel que fa als serveis Avant? Van dir que es posarien en marxa cap a l'abril, que tenim a tocar. O Renfe Operadora seguirà amb la seva tradició de tractar els horaris com un secret del qual en depengui la Seguretat de la Nació :boig2?

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Posted: Saturday 22/03/2008 14:43
by victorcasta
Tenint en compte que els de l'AVE es van fer públics una setmana abans, no m'extranya que no s'hagin publicat. És possible que els Avant es posin en marxa coincidint amb l'augment de freqüències de l'AVE que també tindrà lloc a l'abril.

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Posted: Saturday 22/03/2008 17:25
by entfe001
victorcasta wrote:Tenint en compte que els de l'AVE es van fer públics una setmana abans, no m'extranya que no s'hagin publicat. És possible que els Avant es posin en marxa coincidint amb l'augment de freqüències de l'AVE que també tindrà lloc a l'abril.
Si els Avant els gestiona Media Distancia no t'estranyi que fins i tot es facin públics un dia després de posar-se en marxa el servei.

No seria el primer cop que a Girona hi ha hagut canvi d'horaris i aquests no han arribat fins al cap de tres o quatre dies.

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Posted: Saturday 22/03/2008 18:01
by Mako448
Suposo que els horaris dels Avant no cincidiràn amb horaris dels "CEX",que vull dir amb aixó?Vull dir que no sortin Avant's a Lleida quan a Sants surt un CEX cap a Lleida al cap de tres minuts,dubto que sorti un Avant cap a Lleida a les 12.00,14.00,17.00 i 19.00 hores?

Si posen un Avant amb hora de sortida a les 16.15(no crec que posin Avant amb sortida a i punt perqué simplement aquesta horaa sortiràn AVE'S),a quina hora arribaria a Lleida?A les 17.30,ho dic per així estrenar l'Avant en una tarda,i si arriba a aquesta hora,poder enllaçar amb el REX de tornada a les 17.50(hora sortida Lleida)

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Posted: Wednesday 26/03/2008 0:37
by Vox
AVE BCN-MAD-BCN catat els passats diumenge 16 i divendres 21 de març. L'anada amb un directe i tarifa Estrella i la tornada amb parada a Zgz i tarifa web.

En ambdós casos va arribar abans de l'hora programada (10 minuts en el cas de la tornada).

O em venen bitllets d'avió BCN-MAD a menys de 60€ anada i tornada (encara es posible volar per aquest preu d'entre 60 i 70 euros anada i tornada) o quedo amb l'AVE. Sensacional.

Vox

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Posted: Wednesday 26/03/2008 9:04
by megapauer
Vox wrote:O em venen bitllets d'avió BCN-MAD a menys de 60€ anada i tornada (encara es posible volar per aquest preu d'entre 60 i 70 euros anada i tornada) o quedo amb l'AVE. Sensacional.
Doncs jo em programo amb, com a molt, una setmana de marge, i sincerament, que em costi 70-80 euros o 160, doncs segueixo tirant d'avió, ja que fins i tot amb temps les tarifes reduïdes brillen per la seva ausència, especialment les web, que 24 hores després de posar-se a la venda un tren ja han desaparegut la majoria. Suposo que les agències hi tindran algo que veure.

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Posted: Wednesday 26/03/2008 23:13
by sortrens
He sentit tal cosa com que l'estació del Nord i l'estació de França podrien fer arribar l'Ave o només rodalies per evitar que Sants i Sagrera vagin molt carregats. Crec que aquesta info es molt rara, no crec que tornin a fer funcionar l'estació del Nord. A mi m'agradaria però.. Al menys estan restaurant l'estació del Nord perque el poliesportiu faci goig, cosa que podrien fer un Museu. No creieu?

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Posted: Wednesday 26/03/2008 23:43
by Vox
megapauer wrote:
Vox wrote:O em venen bitllets d'avió BCN-MAD a menys de 60€ anada i tornada (encara es posible volar per aquest preu d'entre 60 i 70 euros anada i tornada) o quedo amb l'AVE. Sensacional.
Doncs jo em programo amb, com a molt, una setmana de marge, i sincerament, que em costi 70-80 euros o 160, doncs segueixo tirant d'avió, ja que fins i tot amb temps les tarifes reduïdes brillen per la seva ausència, especialment les web, que 24 hores després de posar-se a la venda un tren ja han desaparegut la majoria. Suposo que les agències hi tindran algo que veure.
No entenc. Dius que una setmana abans d'un vols pots trobar anada i tornada per 70-80? Suposo que voldras dir anada o tornada, no? Fa més de 6 anys que vaig de forma regular a Madrid i una setmana abans no hi ha res a fer (excepte casos molt contats i com a molt en horaris tipus arrivada a Madrid a les 7AM i tornada a BCN a les 0:30AM).

Per poder trovar vols anada i tornada amb preus entre 60/70 euros has de comprar 1 mes abans, potser, potser, 3 setmanes abans. I això amb Iberia o Spanair (poques vegades amb Air Europa tant just de temps) ja que Vueling aviat queda només vols a hores impossibles.

Crec que hauriem de comparar aquests preus barats dels vols regulars agafats amb temps amb els bitllets d'AVE agafats amb temps per una banda, i els preus del Puente amb els de poc temps de compra d'AVE, per l'altre.

I amb tot això afegeixo que gustosament pago 20-30€ més per l'AVE (en cas de dubte) per tal d'arribar a Puerta de Atocha i en 5mins de res esta ja passejant per la ciutat. I per arrivar a Sants i entrar al tren ràpidament, sense problemes.

Vox

Apliquem la lògica

Posted: Wednesday 26/03/2008 23:53
by Guigui
sortrens wrote:He sentit tal cosa com que l'estació del Nord i l'estació de França podrien fer arribar l'Ave o només rodalies per evitar que Sants i Sagrera vagin molt carregats. Crec que aquesta info es molt rara, no crec que tornin a fer funcionar l'estació del Nord. A mi m'agradaria però.. Al menys estan restaurant l'estació del Nord perque el poliesportiu faci goig, cosa que podrien fer un Museu. No creieu?
Amb l'asfalt que pobla l'Estació del Nord, tu mateix... I, pel que fa a l'Estació de França, diria que es tracta més aviat de desig o lògica lliure d'intoxicació política que no pas de previsions reals.

Re: Apliquem la lògica

Posted: Thursday 27/03/2008 23:43
by EUKibo
Guigui wrote:
sortrens wrote:He sentit tal cosa com que l'estació del Nord i l'estació de França podrien fer arribar l'Ave o només rodalies per evitar que Sants i Sagrera vagin molt carregats. Crec que aquesta info es molt rara, no crec que tornin a fer funcionar l'estació del Nord. A mi m'agradaria però.. Al menys estan restaurant l'estació del Nord perque el poliesportiu faci goig, cosa que podrien fer un Museu. No creieu?
Amb l'asfalt que pobla l'Estació del Nord, tu mateix... I, pel que fa a l'Estació de França, diria que es tracta més aviat de desig o lògica lliure d'intoxicació política que no pas de previsions reals.

Exacte. Els plans dels governs autonòmic i estatal actual és:

Alta Velocitat AVE i Avant pel túnel de Sagrada Família.
I retorn ilanielable i històric de la línia de l'aeroport a Mataró, per la qual cosa es tornarien a prioritzar afavorir la demanda a utilitzar una estació perquè hi vagi gent a fer fotos.

El que està clar és que amb el dèficit de trens que tenim no ens podem permetre el luxe de que o bé la banda Nord o bé la banda Sud del Barcelonès i les comarques colindants es quedin sense trens. A més, que en el cas de Barcelona on viu la mateixa població a la capital que a l'aglomeració central molts desplaçaments es fan de ciutat-no-Barcelona a ciutat-no-Barcelona (Badalona-Castelldefels, Granollers-UAB, Gavà-SantaColomaG.....).

L'estació de França no té un futur gaire bo com a estació cul de sac que és i amb la inexistent coordinació amb altres mitjans de transport públic (la L4 es troba molt lluny i l'accès és poc còmode i poc utilitzat com a enllaç).

L'única solució per a la Estació de França és que s'hi arregli l'enllaç amb la L4, es construeixi el TRAM i que s'utilitzi com a estació d'AVE, Avant, Regionals o reforç de la línia del Maresme. En tot cas això implicaria inutilitzar Sagrera o Sants, cosa que afectaria greument molts passatgers pel fet de plantejar-se: tenim una estació buida que l'hem d'omplir d'alguna manera.

Sants és l'omblic de la Renfe. Més enllà de Sants Renfe és un cau de rates sota la brossa d'anys acumulada i dubto que facin que els TGV de Paris els facin fer Sagrera-EDF i no Sagrera-Sants, tot i que es veu que Sants tindrà greus problemes amb els trens d'Europa ja que no podrà acceptar molts trens, no com Sagrera que serà més gran i disposarà de més vies i apartadors. A EDF la única solució que no perjudici a la gent que agafa el tren cada dia per a que cuatre gats puguin fer fotos és que alguns trens d'Alta Velocitat Europeus acabin el seu trajecte a aquesta estació. Així també s'aprofitaria l'atractiu que pot tenir la EDF i no Sants, l'atractiu turístic que té aquesta estació per trobar-se relativament al centre (insisteixo que li calen millors comunicacions) i la magnificiència de l'arquitectura de l'estació que seria una porta d'entrada ben maca i que deixaria bon sabor de boca a molts extrangers que vinguessin per primer cop a la ciutat.

Crec que a llarg termini es pot arribar a adaptar la EDF a Alta Velocitat. Tot i que sembla que està més avançada la idea de portar els FGC. En tot cas, si porten els FGC del Vallès, les vies seran d'ample compatible, i es podria compartir l'EDF per FGC i TAV. D'aquesta manera també s'augmenten les comunicacions deficients que té l'estació.

Posted: Thursday 27/03/2008 23:49
by victorcasta
EUKibo wrote:I retorn ilanielable i històric de la línia de l'aeroport a Mataró, per la qual cosa es tornarien a prioritzar afavorir la demanda a utilitzar una estació perquè hi vagi gent a fer fotos.
Doncs sembla que els plans per al ramal de l'aeroport és que hi vagin els trens procedents de Manresa i Terrassa.

D'altra banda, Adif no té cap intenció de desprendre's de l'Estació de França, que podria jugar un paper clau en la no tan futura liberalització del tràfic de passatgers.

FGC a l'EdF?

Posted: Thursday 27/03/2008 23:52
by Guigui
EUKibo wrote:Tot i que sembla que està més avançada la idea de portar els FGC.
Primera notícia...

Re:

Posted: Friday 28/03/2008 0:24
by Vox
victorcasta wrote:
EUKibo wrote:I retorn ilanielable i històric de la línia de l'aeroport a Mataró, per la qual cosa es tornarien a prioritzar afavorir la demanda a utilitzar una estació perquè hi vagi gent a fer fotos.
Doncs sembla que els plans per al ramal de l'aeroport és que hi vagin els trens procedents de Manresa i Terrassa.

.
Exacte.

Vox

Re: Apliquem la lògica

Posted: Friday 28/03/2008 8:54
by Trenscat
EUKibo wrote:Crec que a llarg termini es pot arribar a adaptar la EDF a Alta Velocitat. Tot i que sembla que està més avançada la idea de portar els FGC. En tot cas, si porten els FGC del Vallès, les vies seran d'ample compatible, i es podria compartir l'EDF per FGC i TAV. D'aquesta manera també s'augmenten les comunicacions deficients que té l'estació.
Ja m'imagino una 112 i una 111 de FGC al costat d'un 103 de Siemens... o un 103 a Peu del Funicular! "Atenció, aquest tren només obre portes a dos cotxes" (o menys) xD

Re: Re:

Posted: Friday 28/03/2008 11:27
by EUKibo
Vox wrote:
victorcasta wrote:
EUKibo wrote:I retorn ilanielable i històric de la línia de l'aeroport a Mataró, per la qual cosa es tornarien a prioritzar afavorir la demanda a utilitzar una estació perquè hi vagi gent a fer fotos.
Doncs sembla que els plans per al ramal de l'aeroport és que hi vagin els trens procedents de Manresa i Terrassa.
Exacte.
Vox
No
Aniràn els trens de Mataró i els trens de Terrassa.

Hi haurà 44 trens Regionals diaris que podran circular per vies TAV.
Hi haurà 28 trens Regionals diaris que hauran de circular per vies Convencionals (Els que s'aturin a Vilanova i Manresa).

A part hi haurà la xarxa Avant de la Generalitat de Catalunya.

Font?

Posted: Friday 28/03/2008 12:19
by Guigui
EUKibo, quina és la font de l'arxiu que adjuntes?

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Posted: Friday 28/03/2008 14:05
by Ecomobisostrans
La imatge que cita n'Eukibo es aquesta:

Image

I em sona que es tracta d'una proposta de restructuracio dels serveis de rodalies que es va fer fa temps, però no se de qui era. ¿Gencat, potser? Suposo que els numerets que es veuen amb les linies son el nº de circulacions per hora que hi hauria a cada tram.

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Posted: Friday 28/03/2008 21:32
by UT440_132M
3 circulacions per hora entre La Garriga i Vic, pero si ara mateix en circulen mes diria. Com sempre a Vic ens tenen deixats de la ma de deu... :emprenyat

Re: Re:

Posted: Friday 28/03/2008 21:55
by Vox
EUKibo wrote: No
Aniràn els trens de Mataró i els trens de Terrassa.

Hi haurà 44 trens Regionals diaris que podran circular per vies TAV.
Hi haurà 28 trens Regionals diaris que hauran de circular per vies Convencionals (Els que s'aturin a Vilanova i Manresa).

A part hi haurà la xarxa Avant de la Generalitat de Catalunya.
Jo diria que tota la branca nord de l'actual R1 pasarà a ser R2 (o a l'inversa, no sé) però el cas es que l'idea es que hi hagi una linea tot costa. Es el primer cop que sento això de la R1 a l'aeroport. Quina font oficial has agafat? o es una proposta/somni?

Vox