Page 5 of 104

Posted: Wednesday 12/07/2006 13:14
by entfe001
aarongilp wrote:M'estic adonant que hi ha molta gent imbècil. Aviam, si els desestimen la proposta és perquè no és viable. Aleshores, què collons amenacen d'anar als tribunals??? Si després ells seran els primers que els farà gràcia veure casa seva des del tren...
Però és que l'argumentació que dóna el Ministeri per desestimar aquesta proposta no és de tipus tècnic sinó polític: cal tenir-ho tot llest el 2009.

Vísteme despacio que tengo prisa...

Posted: Wednesday 12/07/2006 13:57
by aarongilp
entfe001 wrote:
aarongilp wrote:M'estic adonant que hi ha molta gent imbècil. Aviam, si els desestimen la proposta és perquè no és viable. Aleshores, què collons amenacen d'anar als tribunals??? Si després ells seran els primers que els farà gràcia veure casa seva des del tren...
Però és que l'argumentació que dóna el Ministeri per desestimar aquesta proposta no és de tipus tècnic sinó polític: cal tenir-ho tot llest el 2009.

Vísteme despacio que tengo prisa...
I l'argumentació del poble és que no els agrada allí. I què? Tan dolenta és una com l'altra. Si no els agrada allí (que no és que no els agradi, és que els agrada queixar-se per tot), doncs que no mirin...

Posted: Friday 14/07/2006 13:37
by entfe001
Editorail d'ahir del Diari de Girona
Diari de Girona wrote:La indefinició del calendari del TAV

El projecte de construcció de la futura línia del tren d´alta velocitat (TAV) és, a hores d´ara, una total indefinició pel que fa tant al seu calendari com a la seva execució. La infraestructura que ha de condicionar el futur de les comunicacions de tota la demarcació de Girona és ara per ara tota una incògnita, ja que el Ministeri de Foment no ha concretat fins al moment alguns aspectes vitals per a la seva culminació. La data fixada per a la seva arribada a la ciutat de Girona, l´any 2009, comença a ser una utopia com a conseqüència precisament d´aquesta indefinició per part del Govern central. Encara és el moment que Foment s´ha de pronunciar sobre si acceptarà o no la proposta suggerida per l´Ajuntament de Girona per allargar el túnel de Pedret i causar, així, un menor impacte. Diari de Girona ja va avançar fa unes setmanes que la resposta de Foment serà negativa i que no acceptarà la proposta municipal. Ara ha estat l´alcaldessa de Girona, Anna Pagans, qui públicament s´ha mostrat preocupada pel retard que porten les obres ja que tret d´alguns estudis en el subsòl no s´ha fet res més. La preocupació de Pagans és extensible a d´altres ajuntaments i col·lectius ciutadans. Lluny queda aquella data de 2004 quan llavors governava el PP a Madrid i l´aleshores ministre de Foment, Francisco Álvarez Cascos, va presentar un ambiciós projecte que preveia dos túnels pel mig de la ciutat i per sota del riu Ter. Ha passat el temps -molt temps- i no s´ha materialitzat res, amb l´agreujant que sembla cada vegada més difícil que es pugui complir la previsió de 2009. Una obra d´aquesta envergadura comportarà moltes dificultats tècniques, algunes ja se saben i d´altres segur que sortiran quan es facin els treballs. Per aquest motiu caldria que, com més aviat millor, Foment es pronunciés públicament i agafés un compromís final tant pel que fa a la solució adoptada per fer passar el tren pel mig de Girona com per al calendari d´execució dels treballs.

Posted: Tuesday 08/08/2006 19:17
by wefer
http://www.avui.cat/
------------------------------------------
Les obres del TGV actuen de tallafocs a Biure d'Empordà
La destrucció de la vegetació de la zona va impedir a les flames acostar-se al nucli urbà

S.P.

Les obres del tren de gran velocitat (TGV) als termes de Biure i Capmany (Alt Empordà) van fer diumenge a la tarda de tallafocs i van evitar que les flames arribessin al nucli urbà de Biure. Per obrir pas al futur tren s'ha destruït molta vegetació de la zona i això va impedir que el foc empès per la tramuntana avancés en alguns punts. Ahir, un cop passat el perill, els veïns de Biure fins i tot en feien broma: "Com a mínim, aquest desastre del TGV ens ha servit per alguna cosa".

En canvi, una altra infraestructura que no va aconseguir barrar el pas a les flames originades a Capmany va ser l'autopista AP-7. Sí que va actuar com a tallafocs, i a més natural, el riu Fluvià a l'incendi que ahir va cremar a Palau Santa Eulàlia.

Pel que fa a la infraestructura del TGV, ha aixecat fortes protestes als municipis afectats entre Llers i la Jonquera pel fort impacte paisatgístic que representa però també perquè els propietaris dels terrenys -que són agrícoles- no estan d'acord amb el preu que la concessionària de les obres, TPFerro, paga per les expropiacions. Com que és un tram transfronterer, el fa una empresa privada que paga menys que el ministeri de Foment.

Precisament fa un setmana, Foment va comunicar a Pont de Molins, un altre dels municipis en part desallotjats diumenge pels focs, que finalment no es construirà el talús que partia el poble en dos, sinó que s'hi farà un pont tal com reclamaven els veïns. L'alcalde va prometre que els mes vinent s farà una festa per celebrar el triomf de les reivindicacions veïnals.

Posted: Saturday 12/08/2006 2:11
by Izo
AVUI wrote:Precisament fa un setmana, Foment va comunicar a Pont de Molins, un altre dels municipis en part desallotjats diumenge pels focs, que finalment no es construirà el talús que partia el poble en dos, sinó que s'hi farà un pont tal com reclamaven els veïns. L'alcalde va prometre que els mes vinent es farà una festa per celebrar el triomf de les reivindicacions veïnals.
Quina gran notícia. Quan fa uns mesos vaig veure pel Telenotícies una recreació virtual del talús projectat em vaig horroritzar. Espero que el pont sigui de bon veure. 8)

Posted: Sunday 13/08/2006 11:00
by entfe001
Avui el Diari de Girona porta teca, a saber:
Diari de Girona wrote:El pas per Girona posa en perill un TAV complet el 2009

C.TARTERA/R.GARRIDO, GIRONA.

Girona és la preocupació. Hi ha més d´un tram en obres. Altres, estan a punt d´adjudicar-se. Alguns tenen el projecte executiu gairebé enllestit. El túnel de la frontera camina a un ritme envejable. Però el traçat del tren d´alta velocitat (TAV) per les comarques gironines té en el soterrament per la ciutat de Girona el corcó que fa perillar la posada en marxa del trajecte Barcelona-frontera francesa l´any 2009. A poc més d´un any i mig de la data promesa pel Ministeri de Foment i el Govern espanyol, el retard és tal que el tram que inclou la ciutat de Girona no disposa encara ni de la declaració d´impacte ambiental necessària. De fet, des de l´Ajuntament de Girona s´admet que des de fa uns mesos estan a l´espera que es desencalli aquest procés perquè tots els altres passos a seguir puguin continuar endavant.

Actualment, el traçat del tren d´alta velocitat per les comarques gironines té en la ciutat de Girona i el tram que l´inclou, la seva part més feble. El punt negre que suposa aquest tall del tren podria posar en perill els terminis previstos inicialment. I és que aquest tram és, a hores d´ara, el més retardat de tot el traçat.

Els dos extrems del projecte a les comarques gironines -el pas a la frontera francesa i l´entrada des de Tordera- són els que millor ritme porten. El traçat que travesa la demarcació entre Tordera i Fornells de la Selva té, a hores d´ara, obres a tot arreu. Els treballs van «a bon ritme» segons el Ministeri de Foment i, tal i com indica el subdelegat del Govern a Girona, Francesc Francisco-Busquets, «tot va segons el previst i amb els terminis complerts». És, possiblement, el tall amb menys problemes ara per ara.

En canvi, el tram entre Fornells de la Selva i Sant Julià de Ramis és el més complicat. Actualment, i segons el subdelegat, aquest traçat està encara pendent de la declaració d´impacte ambiental que ha d´atorgar el Ministeri de Medi Ambient i que Foment necessita per continuar. Segons Francisco-Busquets, «deu estar a punt de sortir», però de moment, no se´n sap res. Quan la declaració estigui enllestida, però, encara quedarà el tràmit de l´estudi informatiu i redactar posteriorment el projecte bàsic. El projecte executiu, l´adjudicació de les obres i l´inici dels treballs encara vindran després.

El soterrament a Girona

Aquest tram, a més, inclou el punt negre del pas soterrat per Girona, que actualment té un projecte executiu sense redactar i que no compta amb el consens general. És el punt que més preocupa, perquè travessar la ciutat per fer passar el TAV soterrat no serà un treball fàcil ni ràpid i, ara per ara, està pendent de molts condicionants i amb moltes opinions enfrontades. Foment manté que no serà un impediment per arribar a acomplir la data de 2009, però fins i tot alts càrrecs del Govern de la Generalitat com el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, han advertit darrerament de la dificultat que suposa acomplir els terminis si aquest pas per la ciutat de Girona no es desencalla. Quan més dies passen, sembla més difícil.

En el traçat que va des de Sant Julià de Ramis fins a Pontós, les previsions són més positives. Actualment, el Ministeri de Foment té pendent enviar als ajuntaments afectats el seu projecte bàsic. Posteriorment, es redactarà el projecte executiu i ja es podran, així, adjudicar les obres. Segons Francesc Francisco-Busquets, tots els trams que van des de Sant Julià de Ramis fins a Figueres haurien de tenir, si res es retarda, les obres a punt de licitar al darrer trimestre d´aquest 2006, per poder adjudicar-les entre finals d´any i principis de 2007 i iniciar inmediatament els treballs.

El tram fins a la frontera

El traçat que uneix Figueres amb la frontera és una mica diferent. Els acords i contractes amb l´empresa TP Ferro fan d´aquest tram el més especial. Tot i això, actualment les obres s´estan executant i, previsiblement, no hi ha d´haver cap problema per complir els terminis marcats per l´empresa. De fet, aquesta mateixa setmana els responsables de TP Ferro van indicar que ja estava perforat el 45% del túnel i mantenien el febrer 2009 com a data perquè la connexió amb França estigui enllestida. La concessionària d´aquest tram entre Figueres i Perpinyà preveu començar a l´octubre les obres del viaducte de Pont de Molins -que ara porten retard per canvis en el projecte- i que aquests treballs acabin en un any. Pel que fa a les vies del traçat es preveuen col·locar al novembre del 2007.

A la Jonquera, on s´estan construint els 8,3 quilòmetres del túnel que ha de travessar els Pirineus perquè hi pugui passar el TAV, les obres avancen a bon ritme. Les dues tuneladores, Mistra i Tramuntana, podrien arribar en sis mesos a la part francesa. Ja han avançat un 45% del trajecte que haurà de salvar la part més complicada dels treballs per la composició i forma dels terrenys.
Diari de Girona wrote:«Al setembre estarà clar el pas per Girona, sinó podria ser preocupant»

R. GARRIDO, GIRONA.

El subdelegat del Govern de l´Estat a Girona, Francesc Francisco-Buquets, assegura que si el Ministeri de Foment tarda més de d´un mes i mig a desencallar els tràmits del pas soterrat del TAV per la ciutat de Girona, començaran a perillar els terminis marcats i anunciats. Tot i fer confiança al Ministeri i creure que finalment se´n sortirà, el subdelegat adverteix que s´han de fer tots els esforços possibles.

Francesc Francisco-Busquets creu que, segons els seus càlculs i seguint «la lògica dels tràmits», entre finals d´aquest mes d´agost i el proper setembre, «Foment desencallarà el pas per la ciutat de Girona». El subdelegat considera que, si això és així, els terminis marcats podran seguir segons el calendari establert. En canvi, Francisco-Busquets també és conscient que, si el problema del pas del TAV soterrat a Girona no té una solució abans que acabi setembre «la qüestió podria ser una mica preocupant» perquè perillarien les promeses de posar en marxa el tren d´alta velocitat entre Barcelona i la frontera francesa a l´any 2009.

«Hi ha al·legacions i algunes s´estimaran parcialment. Hi ha problemets a la sortida del tren per Pont Major, per exemple. Hi ha el tema de l´estació... Són qüestions que s´han de tractar i això costa», explica el subdelegat. Francesc Francisco-Busquets creu, tot i això, que tot està seguint un ritme «adequat» i que en breu «es desencallarà».

I és que el representant del Govern a Girona té ferma confiança en el ministeri de Foment i en l´Administració espanyola. «Totes les gestions que he fet per esbrinar com estan les coses, m´han confirmat que al 2009 tot estarà a punt. I si ells ho mantenen és perquè això és possible absolutament», afirma segur del que diu.

Actualment, el projecte executiu del pas soterrani està a punt de tancar-se, però els conflictes de Girona el tenen aturat. Francisco-Busquets, conscient com és de la necessitat de l´arribada del TAV a temps, ha intentat fins i tot «mediar dins les meves possibilitats». «És que tothom és conscient que això no es pot demorar més», assegura. El subdelegat creu, a més, que els compromissos de l´Estat amb l´empresa TP Ferro no permetran retards. «L´Estat se la juga molt perquè si l´empresa no pot rendibilitzar els túnels, els penalitzarà», diu.

«Els expropiats han pres una decisió però no saben quan marxaran»

C.T.T., GIRONA.

El regidor d´Urbanisme de l´Ajuntament de Girona, Joan Pluma, admet que el consistori es troba en la mateixa situació d´estancament en relació al projecte del tren d´alta velocitat -TAV- i el seu soterrament per la ciutat que ara fa uns mesos. «Estem pendents de l´estudi d´impacte ambiental i que es resolguin les al·legacions», explica Joan Pluma. El primer tinent d´alcalde considera que ara s´està dins dels terminis que es necessiten des de les Administracions per fer aquests processos necessaris pequè el TAV arribi a les comarques gironines, travessi per la ciutat de Girona, i continuï el seu traçat fins a la frontera francesa.

Joan Pluma destaca que, segons el calendari del Ministeri de Foment del Govern central, els terminis previstos inicialment indicaven que al mes de maig havia d´estar enllestit el document de la declaració d´impacte ambiental i «després hi havia un termini d´uns mesos de coixí i que ara no sabem si s´està avançant o no, per tant, no podem saber si estem dins dels terminis», admetia ahir el regidor de l´Ajuntament de la ciutat de Girona, Joan Pluma.

El primer tinent d´alcalde del consistori opina sobre el retard en els terminis pel tren d´alta velocitat per les comarques gironines i també per la ciutat de Girona que «qui més pressa té és Adif -l´Administrador d´Infrastructures Ferroviàries, l´empresa pública que s´encarrega de la gestió ferroviària- i també el Ministeri de Foment».

La incertesa sobre el pas del tren d´alta velocitat per la ciutat de Girona crea un problema pels veïns i les empreses que es poden veure afectades pel fet que el traçat passi per casa seva o per les seves propietats però que encara no tenen una seguretat absoluta. El representant municipal Joan Pluma admet que el fet de no tenir establerts els terminis ni el traçat per la ciutat exactes implica que tot i que veïns i empreses sospiten o coneguin que hauran de marxar, encara no saben quan es pot produir aquesta circumstància ni com es desenvoluparan les expropiacions. «Tothom, qui més qui menys, deu haver pres les seves decisions però ara per ara encara no saben quan hauran de marxar» posa de manifest el regidor d´Urbanisme i primer tinent d´alcalde de l´Ajuntament de Girona.
Diari de Girona wrote:Els enginyers discrepen sobre la dificultat de soterrar l´estació a la ciutat de Girona

ROBERT BURGELL, GIRONA.

El soterrament de l´estació a la ciutat de Girona del projecte del tren d´alta velocitat -TAV- suscita opinions enfrontades entre el col·lectiu d´enginyers experts en la matèria sobre els avantages i inconvenients que pot tenir aquesta obra. Mentre que alguns veuen els treballs factibles, altres destaquen alguns desavantatges com ara el fet que la ciutat estigui travessada per rius.

El secretari del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya, Josep Maria Rovira, titulat en enginyera industrial, explica que «una obra d'aquesta magnitud no té massa complicació, encara que a la ciutat Girona hi conflueixin quatre rius amb la dificultat que això pot suposar». Segons Josep Maria Rovira, «als anys 70 la prolongació de la línia 3 de Barcelona es va fer a escassos tres metres del mar i no va haver-hi cap problema». Amb aquesta afirmació el secretari del Col·legi d'Enginyers corrobora que «l'existència dels rius no ha d'afectar la construcció d'una estació soterrada a Girona».

Rovira es mostra molt optimista amb el futur soterrament de l'estació de Girona i explica que «aquesta obra és una demanda directa dels ajuntaments que d'aquesta forma aprofiten l'espai que ocupava anteriorment l'estació a la superfície per operacions immobiliàries». Josep Maria Rovira afirma que tot són avantatges en aquest tipus de projectes, excepte en dos punts: el tràfic de mercaderies perilloses que durant els primers anys passarà també per l'estació soterrada i això suposa un perill per als viatjants i l'elevat cost de l'obra.

El secretari del Col·legi d'Enginyers creu necessària la instal·lació d'un by-pass per al transport de mercaderies perilloses -que sempre circulen a la nit- que envolti la ciutat de Girona. D'aquesta forma la línia no travessarà la ciutat pel mig evitant riscos i anirà directament en direcció cap a França.

De totes formes Rovira estima que la implantació d'una estructura d'aquesta envergadura no finalitzarà fins a un termini de 10 anys, tot i així remarca que «s'hauria d'agilitzar al màxim la construcció del by-pass a Girona per motius, més que evidents, de seguretat per als ciutadants».

El segon problema que destaca Josep Maria Rovira en la construcció d'una infraestructura d'aquestes dimensions és l'elevat cost que suposarà aquesta. Tot i això explica que «mentre les administracions es facin càrrec de les despeses no hi ha d'haver cap problema per a la seva construcció». Així doncs, pel secretari del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya, Josep Maria Rovira, el projecte sembla viable.

D´altra banda,l'enginyer de camins, Ramon Galimany, que té des de fa 28 anys una consultoria a Figueres d'enginyeria civil i obres públiques, considera que el fet que es vulgui soterrar l'estació de Girona pel tren d'alta velocitat «és una obra molt complexa per l'afluència de rius de la ciutat de Girona i això comporta fer intensos estudis per soterrar la via per sota dels rius sense que l'aigua d'aquests es filtri als túnels del tren d´alta velocitat».

Segons Ramon Galimany això s'aconsegueix congelant el terreny i d´aquesta forma l´aigua queda dura com una roca. En el mateix sentit Galimany afirma que «el soterrament de l'estació de Girona resultarà molt rendible a llarg termini, tot i els problemes d´infraestructures que pugui presentar la construcció del soterrament de l´estació».
Haig de reconèixer que encara no m'ho he llegit pas tot :x Quan ho hagi fet ja en faré valoracions personals.

A banda de tot això, una notícia relacionada amb la polèmica del talús de Pont de Molins:
Diari de Girona wrote:Els membres de la plataforma de veïns de Pont de Molins acorden continuar actius

DDEG, PONT DE MOLINS

La plataforma de veïns de Pont de Molins ha decidit continuar l´activitat, tot i que ja s´ha aconseguit evitar la construcció d´un talús pel pas del TAV, el motiu inicial de la seva constitució. Amb l´acord unànime del ple de l´equip coordinador de la plataforma s´ha decidit prorrogar la seva existència.

La plataforma també ha anunciat la intenció de portar a terme amb el màxim consens possible i la participació de tots els veïns, administracions i societat civil, una festa de celebració pels dies 10 i 11 de setembre.

Segons han comunicat, «resta molta feina per fer, i un cop superat exitosament el contenciós del talús, hi ha diversos aspectes del municipi que poden ser potenciats, i així ajudar a l´objectiu comú de treballar en equip per ajudar a fer de Pont de Molins, un poble modèlic».

Les coves, el patrimoni històric, la dotació d´infraestructures de telecomunicacions, la preservació dels indrets naturals, la potenciació del turisme cultural, el comerç, els serveis, i la proposta de promoure un polígon tecnològic a Pont de Molins, segons la informació facilitada per la plataforma, seran algunes «de les propostes clarament positives que ajudaran a divulgar per tal de fomentar la capacitat i la voluntat de treball d´un petit gran poble».

La plataforma deixa clar que no té ni ha tingut mai una vocació derrotista ni perpètuament opositora i reivindicativa.

Posted: Sunday 13/08/2006 14:51
by wefer
El secretari del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya, Josep Maria Rovira, titulat en enginyera industrial, explica que «una obra d'aquesta magnitud no té massa complicació, encara que a la ciutat Girona hi conflueixin quatre rius amb la dificultat que això pot suposar». Segons Josep Maria Rovira, «als anys 70 la prolongació de la línia 3 de Barcelona es va fer a escassos tres metres del mar i no va haver-hi cap problema».
Això no és del tot cert.
La construcció de la prolongació Drassanes-Paral·lel de la "Línea III" es va fer a finals dels 60, encara que la inauguració va ser a mitjans de 1970. La prolongació Fernando-Drassanes es va inaugurar abans, el 1968.
D'altra banda, la construcció SÍ va presentar molts problemes, sobretot pel fet de trobar-se el túnel tant proper amb el mar.

Pel que fa al tema gironí, no em sorprèn ja que és el que tots intuïm des de fa temps: que és probable que no s'arribi a temps per inaugurar el 2009.
I de fet, tal com estan ara les coses, millor, perquè fer el projecte i la construcció en tant poc temps, ja sabem el que implica: fer les coses ràpid i malament.
Una altra cvosa que em sobta és el fet que es digui que l'estació de Girona és l'únic escull per l'arribada de la LAV a França. Diria que a Barcelona la cosa encara està més verda, entre el túnel de l'Eixample i l'estació de la Sagrera que ni tant sols s'ha començat. I pel Vallès tampoc es veu moviment...
Així que hi ha diversos fronts on les coses pinten magres sobretot si no volem repetir un fracàs com el que està suposant la LAV BCN-Madrid.

Posted: Monday 14/08/2006 14:05
by aarongilp
Deixant de banda les picabaralles amb la conya del soterrament de l'estació de Girona, segueixo "flipant" del absurd d'algunes "campanyes". Reconec que no és que fos molt bona idea fer un talús enmig d'un poble, però ara que ja els han donat la raó, què coi volen més? Diuen que han de fer "de Pont de Molins un poble modèlic"...doncs aleshores que no es queixin tant ni siguin burros...si seran els primers a agafar el TAV per poder dir, quan passin pel pont..."Mira, aquella d'allà és casa meva...quin goig que fa des d'aquí dalt!"...

Posted: Monday 14/08/2006 16:28
by entfe001
Comença -de nou- el circ polític. Es nota que hi ha eleccions.
Diari de Girona wrote:Xuclà demanarà que el TAV pari a l´aeroport perquè arribi el 2009

JORDI BES, GIRONA.

El diputat de CiU per Girona, Jordi Xuclà, va avançar ahir que demanarà al Congrés que es construeixi una estació del tren d´alta velocitat (TAV) a l´aeroport de Vilobí per si el nou ferrocarril no arriba l´any 2009 a la ciutat de Girona com estava previst. El convergent va advertir que «serà impossible» que el TAV compleixi el termini perquè l´Ajuntament no està assabentat sobre com evoluciona l´obra. «Seria imperdonable que l´Estat hagués fet una gran inversió i el tren no es posés en funcionament a Girona», va advertir Xuclà.

Segons el diputat, com mostrava el reportatge publicat ahir a Diari de Girona sobre el TAV, les obres de la línia avancen «a bon ritme» des de Tordera fins a Fornells de la Selva, ha indicat el subdelegat del Govern, Francesc Francisco-Busquets. Per això, CiU requerirà al Congrés dels Diputats que es construeixi l´estació a l´aeroport per si les obres del TAV estiguessin acabades fins a Fornells però encara no s´hagués enllestit el soterrament de la línia a Girona, cosa que Xuclà veu molt possible.

A més, Xuclà va afirmar que amb la nova estació es donaria «una millor connexió a l´aeroport». De fet, la Comissió de Foment del Congrés dels Diputats ja va aprovar al 2005 que sempre que la demanda ho justifiqui, es construirà una estació del TAV a l´aeròdrom gironí. El diputat considera que amb la irrupció de les línies de baix cost, la nova estació està suficientment justificada, raó per la qual demana la infraestructura a Vilobí.

També va al·legar que la possibilitat que el TAV parés a Vilobí evitaria que molts gironins s´haguessin de dirigir a Girona ciutat per agafar el tren. «Seria d´una gran utilitat que alguns trens paressin a l´aeroport», va assegurar Xuclà, qui proposa que cada dia en parin alguns a Girona i d´altres a l´aeroport «perquè el TAV no es converteixi en un tren lent».
El diputat gironí va contestar les declaracions del regidor d´Urbanisme de l´Ajuntament de Girona, Joan Pluma, segons les quals admetia que el consistori no està al dia de com segueixen els tràmits del soterrament del TAV a la ciutat. Pluma va afirmar que els terminis previstos pel Ministeri de Foment indicaven que el mes de maig havia d´estar enllestit el document de declaració d´impacte ambiental. I el regidor va afegir: «Després hi havia un termini d´uns mesos de coixí i que ara no sabem si s´està avançant o no, per tant, no podem saber si estem dins dels terminis».

Xuclà va advertir que «el fet que Pluma encara parli de la declaració d´impacte ambiental fa impossible que el TAV pugui estar acabat l´any 2009 a la ciutat». En aquest sentit, considera que «l´Ajuntament de Girona segueix el procés amb passivitat i amb una falta de lideratge de la resta de municipis de la demarcació», i conclou: «El consistori està desinformat i amb els ulls clucs sobre el TAV».

Per altra banda, el diputat convergent va avançar que exigirà responsabilitats en cas que el tram entre Figueres i Perpinyà no entri en funcionament a principis de 2009. L´Estat té l´obligació contractual amb l´empresa concessionària del tram que si no hi circulen trens a l´abril de 2009, l´haurà de compensar. «O fem un metro regional de Figueres a Perpinyà per anar a fer el cafè i tornar o algú té responsabilitats en el càlcul de quan estaria enllestit el tram», va ironitzar Xuclà.
:x

Posted: Monday 14/08/2006 19:01
by davida
wefer wrote:I pel Vallès tampoc es veu moviment...
Fals aquesta setmana davant casa meva estan fet cates geologiques. Es on la linia El Papiol Mollet passa de via doble a senzilla. Segons esta prevista es te que remodelar aquest tram perque sigui via doble l'enllaç amb la linia actual a mes a mes del nou enllaç a Mollet amb la LAV

Posted: Monday 14/08/2006 22:50
by wefer
davida wrote:Fals aquesta setmana davant casa meva estan fet cates geologiques. Es on la linia El Papiol Mollet passa de via doble a senzilla.
Les cates geològiques del túnel de la LAV entre Sants i Sagrera les van fer fa uns dos anys o tres davant de casa meva. I de moment, encara res de res :D Igualment, la via doble en aquest tram haurà se servir per posar en marxa la línia de rodalies entre el Vallès i el Llobregat, més que la LAV.

Sigui com sigui queda clar que la LAV BCN-Girona té força números per no estar inaugurada l'any 2009.

Posted: Monday 14/08/2006 22:52
by UT596001
Relacionat amb això, al diari "El 9 Nou" del Vallès Oriental entrevisten cada divendres a tots els alcaldes de la comarca que es veuen afectats per el pas del TGV i expliquen el traçat per dins del seu terme municipal. És força interessant.

Posted: Monday 14/08/2006 22:55
by UT596001
wefer wrote:
davida wrote:Fals aquesta setmana davant casa meva estan fet cates geologiques. Es on la linia El Papiol Mollet passa de via doble a senzilla.
Les cates geològiques del túnel de la LAV entre Sants i Sagrera les van fer fa uns dos anys o tres davant de casa meva. I de moment, encara res de res :D Igualment, la via doble en aquest tram haurà se servir per posar en marxa la línia de rodalies entre el Vallès i el Llobregat, més que la LAV.

Sigui com sigui queda clar que la LAV BCN-Girona té força números per no estar inaugurada l'any 2009.
La Papiol-Mollet, si no vaig mal errat, tindrà 3r carril per tal que els mercants, al sortir de la zona Franca, vagin per el ramal de mercaderies ara en construcció fins el Papiol, on pendrien la Papiol-Mollet fins a Mollet i d'allà per la LAV fins la frontera. Ara la via doble acaba prop de Santa Perpètua i acaba fins a Mollet, per tant també és neccesari fer via doble per aquests trens.

Posted: Monday 14/08/2006 23:22
by entfe001
wefer wrote:Sigui com sigui queda clar que la LAV BCN-Girona té força números per no estar inaugurada l'any 2009.
Optimista ets per dir que hi ha força números... si els té tots!

Posted: Thursday 28/12/2006 0:18
by wefer
http://www.avui.cat/
---------------------------------------
El TGV haurà de parar en una estació provisional a Girona
L'alcaldessa demana a Foment un calendari d'obres
L'estació de busos s'haurà de traslladar

Elisabet Escriche

El tren de gran velocitat començarà a funcionar a Girona sense tenir acabada la nova estació que haurà de donar servei a la gran velocitat, el tren convencional i el servei d'autobusos i que es construirà entre la plaça Europa i el carrer Tomàs Mieres. Així ho va anunciar ahir l'alcaldessa, Anna Pagans, que per determinar com resoldrà aquesta situació ja ha demanat al ministeri de Foment un calendari d'execució de les obres.

El projecte constructiu està previst fer-lo en tres fases. La primera, que s'acabarà el febrer del 2009, tirarà endavant les vies del TGV; la segona, que finalitzarà nou mesos més tard, les del tren convencional i, l'última, l'estació. "La terminal és l'última que es construeix perquè vol dir tirar a terra l'actual estació i el viaducte", va concretar ahir el regidor d'Urbanisme, Joan Pluma.

"Pot ser que els TGV arribin i parin a Girona, però que el bitllet s'hagi d'adquirir en una guixeta de l'estació actual, que està cridada a desaparèixer...", es va lamentar Pluma. Per veure com es gestiona aquesta situació, el consistori ha sol·licitat a l'Estat que detalli el projecte d'execució de les obres. "Sabem que l'estació d'autobusos s'haurà de traslladar, perquè la futura terminal se situarà al lloc que ocupa ara, però volem saber també com repercutirà la situació en els fluxos de passatgers i als serveis tant del TGV com del tren convencional", va explicar Pluma.

Al·legacions rebutjades

Fa poques setmanes que Foment va rebutjar per motius mediambientals les al·legacions presentades per l'Ajuntament on se sol·licitava la perllongació dels túnels tant pel nord com pel sud. L'alcaldessa va anunciar ahir que tècnics municipals estudiaran la resolució de l'Estat i va advertir que li "agradaria descartar la via del contenciós administratiu".

Posted: Thursday 28/12/2006 8:06
by Bauvilla
O sigui que tindrem al viaducte una via d'ample ibèric i una d'ample interncional....

wefer wrote:http://www.avui.cat/
---------------------------------------
El TGV haurà de parar en una estació provisional a Girona
L'alcaldessa demana a Foment un calendari d'obres
L'estació de busos s'haurà de traslladar

Elisabet Escriche

El tren de gran velocitat començarà a funcionar a Girona sense tenir acabada la nova estació que haurà de donar servei a la gran velocitat, el tren convencional i el servei d'autobusos i que es construirà entre la plaça Europa i el carrer Tomàs Mieres. Així ho va anunciar ahir l'alcaldessa, Anna Pagans, que per determinar com resoldrà aquesta situació ja ha demanat al ministeri de Foment un calendari d'execució de les obres.

El projecte constructiu està previst fer-lo en tres fases. La primera, que s'acabarà el febrer del 2009, tirarà endavant les vies del TGV; la segona, que finalitzarà nou mesos més tard, les del tren convencional i, l'última, l'estació. "La terminal és l'última que es construeix perquè vol dir tirar a terra l'actual estació i el viaducte", va concretar ahir el regidor d'Urbanisme, Joan Pluma.

"Pot ser que els TGV arribin i parin a Girona, però que el bitllet s'hagi d'adquirir en una guixeta de l'estació actual, que està cridada a desaparèixer...", es va lamentar Pluma. Per veure com es gestiona aquesta situació, el consistori ha sol·licitat a l'Estat que detalli el projecte d'execució de les obres. "Sabem que l'estació d'autobusos s'haurà de traslladar, perquè la futura terminal se situarà al lloc que ocupa ara, però volem saber també com repercutirà la situació en els fluxos de passatgers i als serveis tant del TGV com del tren convencional", va explicar Pluma.

Al·legacions rebutjades

Fa poques setmanes que Foment va rebutjar per motius mediambientals les al·legacions presentades per l'Ajuntament on se sol·licitava la perllongació dels túnels tant pel nord com pel sud. L'alcaldessa va anunciar ahir que tècnics municipals estudiaran la resolució de l'Estat i va advertir que li "agradaria descartar la via del contenciós administratiu".

Posted: Thursday 28/12/2006 10:53
by wefer
http://www.elperiodico.cat/
-----------------------------------------
Foment farà un estudi de les vibracions de l'AVE a Girona

1. • La ciutat tindrà una estació de busos provisional fins que acabin els treballs
2. • L'alcaldessa Pagans, satisfeta perquè el ministeri salva el Barri Vell del tren


FERRAN COSCULLUELA
GIRONA

L'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, va valorar ahir positivament l'expedient d'informació pública del projecte de l'AVE al seu pas per la ciutat --publicat el 5 de desembre al BOE-- i que entre altres qüestions preveu la construcció d'una estació d'autobusos provisional (la nova s'ubicarà al mateix lloc que la futura estació de l'AVE), i l'elaboració d'un estudi sobre les vibracions i els sorolls "introduïts per la nova línia" a les zones urbanes per on va soterrada.
Pagans va explicar que el document aprovat per Foment beneeix el traçat proposat per l'ajuntament --que evita el pas de la línia de tren convencional pel Barri Vell-- i suposa que, d'una manera "definitiva", el tren d'alta velocitat es posa en marxa, després de la "certa lentitud" que ha patit el projecte durant els últims temps.

CRITERIS GENERALS

L'expedient d'informació pública estableix els criteris generals que ha de seguir el projecte constructiu de la línia, per la qual cosa és de suposar que aviat es divulgaran els detalls d'aquesta infraestructura bàsica per a la ciutat, que l'alcaldessa va definir com "l'obra més important que realitzarà Girona durant aquest segle".
L'arribada de l'AVE a Girona no només significa l'accés als beneficis de la línia d'alta velocitat, sinó que a més comportarà una gran transformació urbanística, ja que, amb el soterrament de les línies fèrries, permetrà desmantellar el pas elevat que travessa la ciutat.

NEGOCIAR

Pagans també va subratllar la importància que la nova estació del tren d'alta velocitat estigui "ben feta" i s'ubiqui al centre, i per això va advertir que el consistori no escatimarà esforços a l'hora de negociar amb Foment i Adif perquè es facin bé les coses. "Ens haurem d'arremangar tots per definir un bon projecte del tren d'alta velocitat i del convencional", va insistir. Pagans va recordar que el consistori demana que la nova estació afecti tan poc com sigui possible l'entorn del Parc Central.

Posted: Thursday 28/12/2006 21:31
by entfe001
Ara s'adona el Ministeri que al febrer del 2009 no estarà acabat el tram Barcelona - Figueres ni de casualitat?

La pressa és mala consellera...

Posted: Thursday 28/12/2006 22:22
by MRS
Bauvilla wrote:O sigui que tindrem al viaducte una via d'ample ibèric i una d'ample interncional....
[/quote]

Em sembla que no serà així. És a dir, en teoria, durant nou mesos el TAV anirà per les vies del nou traçat soterrat d'ample internacional i, en canvi, el tren convencional seguirà passant pel viaducte.

Posted: Saturday 30/12/2006 12:08
by entfe001
Estació d'Alta Velocitat de Vilafant :x
Diari de Girona wrote:Foment confirma que l´estació del TAV de Figueres s´ubicarà al terme de Vilafant

DDEG/ACN, FIGUERES.

El Ministeri de Foment ha fet pública la informació de la variant de la línia de tren convencional Barcelona-Portbou i va confirmar que l´estació de Figueres s´ubicarà a Vilafant. L´estudi informatiu de la variant, amb la construcció d´una doble estació de línia convencional-TGV, ja s´ha publicat al BOE i l´alcalde de Figueres, Joan Armangué, ha qualificat el projecte com un fet de «gran importància històrica».

Segons la resolució, i d´acord amb l´article 10 del Reglament del Sector Ferroviari actual, s´ha publicat l´estudi al BOE per un període de quaranta dies hàbils, amb l´objectiu que aquest sigui examinat i avaluat per consideració d´aquells qui ho vulguin. D´aquesta manera es podran aportar, durant aquest termini de temps, les observacions que es creguin oportunes. La publicació fa referència al disseny del traçat de la línia i també inclou els procediments d´avaluació de l´impacte mediambiental.

L´estudi es trobarà a l´Àrea de Foment de Girona, als locals d´ADIF de Barcelona i a la Direcció General de Ferrocarrils de Madrid. A més a més, estarà a disposició dels interessats, un extracte de la documentació als ajuntaments de Vilamalla, el Far de l´Empordà, Santa Llogaia d´Àlguema, Cabanes, Vilafant, Figueres, Vilabertran i Peralada.

Segons declaracions de l´alcalde de Figueres, «la variant de la línia de tren convencional és una fita històrica i d´una gran transcendència per a la ciutat». Els seus efectes representaran l´eliminació dels passos a nivell i de la barrera ferroviària que actualment divideix la ciutat i la construcció d´una nova estació intermodal, tren convencional -TGV, que situarà l´estació de Figueres entre les més importants de Catalunya. Serà la primera estació catalana on confluiran els dos traçats internacionals més rellevants de ferrocarril del país.

Fites històriques

Fonts de l´Ajuntament de Figueres han explicat que aquest projecte, tant pels seus efectes directes com pels induïts, té una transcendència per a la ciutat similar a la que en el seu moment va tenir l´atorgament de la «Carta Pobla» (any 1267). La concessió de privilegis i la regulació pròpia del comerç i els mercats, en les activitats econòmiques i en el mateix govern municipal, van ser la base del desenvolupament de Figueres.

Les mateixes fonts han afegit que un segon fet important va ser la construcció del castell de Sant Ferran (segle XVIII), on l´acceleració de l´activitat econòmica i el desenvolupament urbanístic van possibilitar que Figueres assumís la capitalitat de l´Alt Empordà.

Com a tercera fita històrica, s´hi troba la concessió del títol de ciutat (1875) i l´arribada del ferrocarril (1877), i finalment, la darrera gran fita històrica de Figueres, segons fonts de l´Ajuntament, és l´actual projecte d´una nova estació ferroviària. Aquest, a part de fer possible que s´eliminin els actuals passos a nivell i l´actual barrera del tren, generarà efectes, directes i indirectes, per la transformació del sector oest de la ciutat. La futura estació de Figueres es convertirà, segons han afirmat, en un «nou punt de comunicacions supracomarcals».
Per cert, algú coneix la cançó de la font de Vilafant? :D