Page 5 of 32

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Monday 28/12/2009 13:36
by metring
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... cesos.html

Las obras en la estación del Hospital Clínic (L5) obligan a cerrar uno de sus accesos

Mientras duran lo trabajos de rehabilitación, los usuarios podrán utilizar los accesos de esta estación de las calles Comte de Urgell con Roselló

28/12/2009 | Actualizada a las 11:52h | Ciudadanos

Barcelona. (EFE).- Las obras de rehabilitación que se están realizando en la estación de metro Hospital Clínic de la línea 5 ha obligado a cerrar desde hoy el acceso por la calle Villarroel, una actuación que, según ha informado la empresa TMB, tendrá una duración de 16 días. Mientras duran las obras, los usuarios podrán utilizar los accesos de esta estación de las calles Comte de Urgell con Roselló.

La estación Hospital Clínic está siendo objeto de obras de rehabilitación integral desde noviembre pasado, junto con las estaciones de Sant Pau y Dos de Maig (L5) y Sant Andreu (L1), dentro del programa de modernización de las estaciones más antiguas o más estropeadas por el tráfico que lleva a cabo la empresa TMB, con una inversión global de 6,2 millones de euros.

Los proyectos consisten en rediseñar los vestíbulos para aprovechar mejor el espacio, sustituir pavimentos, escalones, techos y revestimientos de paredes, mejorar la iluminación, renovar la señalización informativa y el mobiliario e instalar barreras de control del tipo más efectivo donde sea necesario.

En el diseño arquitectónico se procura distribuir los espacios para facilitar los flujos de personas, aumentar la sensación de luminosidad con acabados de tonalidades claras y facilitar el mantenimiento posterior con la elección de materiales de elevada resistencia.

En los tres casos se complementarán los trabajos de adaptación de la estación de personas con modalidad reducida, para disminuir los huecos o las separaciones verticales y horizontales entre los trenes y los andenes.

La actuación principal es el recrecimiento de los andenes en unos quince centímetros, para situarlos al mismo nivel de la plataforma de los convoyes.

"Roselló" no existeix

Posted: Monday 28/12/2009 13:38
by Guigui
Mientras duran lo trabajos de rehabilitación, los usuarios podrán utilizar los accesos de esta estación de las calles Comte de Urgell con Roselló
No hi ha cap carrer a Barcelona que es digui com aquest darrer.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Monday 28/12/2009 17:11
by Busman
El nou vestíbul de Selva de Mar està força avançat. Se sap per quan el de Poblenou? No sé d' una altra estació a tota la xarxa que li calgui una actualització com la que cal a Poblenou. A banda de tenir molts més passatgers que Selva de Mar -tot i que més pobres, clar- és de les poques de la xarxa on encara no s'ha substituït la cartelleria dels vestíbuls, encara de color gris i amb les novetats posades amb enganxines cutres. A banda de que no té ascensor i només compta amb unes escales mecàniques força inútils si tenim en compte que l' únic accés no en té (i que, a més, és massa estret).

La cartelleria em sembla un tema flagrant, perquè no deu costar tant canviar-la. De vegades m'he plantejat de començar a arrencar les enganxines i tornar-les a arrencar cada cop que les tornin a posar fins que es dignin a canviar les cartelleries; però a banda de que és vandalisme, no serveix de res: en efecte, n'hi ha algunes d' arrencades des de fa més de dos anys i no les han tornat a posar pas.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Monday 28/12/2009 22:00
by metring
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN

Les estacions de metro de Les Corts i Tarragona ja són accessibles
publicat el 28/12/2009 a les 19:52 h. Redacció bcn.cat

Amb l'adaptació a persones amb mobilitat reduïda de les estacions de l'L3 de Les Corts i Tarragona ja són 96 les estacions de la xarxa de metro completament accessibles. Les dues estacions recentment adaptades estrenen nous ascensors.

El 75% de les estacions de la xarxa de metro són completament accessibles. Amb la finalització dels treballs d'adaptació a persones amb mobilitat reduïda de les estacions de l'L3 de Les Corts i Tarragona ja són 96 les estacions sense barreres.

En concret, les dues estacions estrenen nous ascensors. En el cas de Les Corts, s'han col·locat tres nous ascensors, un que connecta l'exterior amb el vestíbul, situat al parc de Can Bruixa, i dos més entre el vestíbul i les andanes laterals.

A més, l'estació de Les Corts ha triplicat la superfície del vestíbul, passant dels 110 metres quadrats originals, als 340 actuals.

Pel que fa a l'adaptació de l'estació de Tarragona, també s'han instal·lat tres nous ascensors, que a l'igual que a Les Corts connecten l'exterior amb el vestíbul i aquest amb les andanes.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Saturday 02/01/2010 15:08
by metring
Unes de Sant Andreu d'avui. La zona d'andanes segueix pràcticament igual que fa uns dies.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Monday 04/01/2010 19:01
by metring
http://www.tmb.cat/ca_ES/premsa/notespr ... premsa.jsp

Tancament temporal d’un accés de l’estació de metro Sant Pau | Dos de Maig (L5)

Avui dilluns, dia 4 de gener, s’ha tancat temporalment l’accés de de Dos de Maig, de l’estació Sant Pau | Dos de Maig, de la línia 5 de metro, per fer-hi obres de rehabilitació. El temps previst de tancament és d’uns 18 dies i mentre durin aquests treballs els usuaris poden utilitzar l’accés de Cartagena.

Aquesta estació està sent objecte d’obres de rehabilitació integral des del novembre passat, juntament amb les estacions d’Hospital Clínic (L5) i de Sant Andreu (L1), dins del programa de modernització de les estacions més antigues o desgastades que porta a terme Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), amb una inversió global de 6,2 milions d’euros.

Els projectes consisteixen a reconfigurar vestíbuls per aprofitar millor l’espai, substituir paviments, graons, sostres i revestiments de parets, millorar la il·luminació, renovar la senyalització informativa i el mobiliari, i instal·lar barreres de control del tipus més efectiu on sigui necessari. En el disseny arquitectònic es procura distribuir els espais per facilitar els fluxos de persones, augmentar la sensació de lluminositat amb acabats de tonalitats clares i facilitar el manteniment posterior amb l’elecció de materials d’elevada resistència.

En tots tres casos es complementaran els treballs d’adaptació de l’estació a persones amb mobilitat reduïda, per disminuir els gaps o separacions verticals i horitzontals entre trens i andanes. L’actuació principal és el recreixement de les andanes en uns 15 centímetres, per situar-les al mateix nivell dels estreps dels trens.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Tuesday 05/01/2010 10:38
by Platanito
tmb wrote:per disminuir els gaps
Això és català?
tmb wrote:Sant Pau | Dos de Maig
La "C" de l'IEC (qui ha recomanat l'ús d'aquest signe gràfic, que no ortogràfic) vol dir "Catalans"?

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Tuesday 05/01/2010 11:55
by El LLOP
Platanito wrote:
tmb wrote:per disminuir els gaps
Això és català?
doncs no, es un anglicisme com un casa de pagès. Recordem la mítica frase del Tube Londinenc: "Mind the gap". Una pijotada com qualsevol altre.

"Gap"

Posted: Tuesday 05/01/2010 13:03
by Guigui
Són els mateixos que són incapaços d'indicar al seu web l'hora com cal. Sembla que ens hem convertit en una sucursal del Soho.

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Thursday 07/01/2010 23:02
by Fran-Ikarus
Si més no, hem d'agraïr que no n'hagin fet una traducció "al uso" com les dels diversos missatges de l'interior dels trens...

"Mind the gap! Importa el decalatge! ¡Importa la brecha!" :x

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Friday 08/01/2010 14:47
by Busman
No, 'Mind' ho traduïrien com "ment, mente".

Traducció automaticoide

Posted: Friday 08/01/2010 16:35
by Guigui
"Ment la diferència!"

I, ja posats: "Esquena a tòpic!" Vejam si l'endevineu...

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Sunday 10/01/2010 19:49
by metring
Ahir vaig veure rètols a Sant Andreu,a on s'avisa que des de demà, dia 11, la sortida de l'avinguda Torres i Bages restarà fora de servei.

Se abre y se cierra

Posted: Wednesday 13/01/2010 19:20
by metring
http://www.tmb.cat/ca_ES/siterelated/no ... 4&idioma=C


14/01/2010 Reobertura d’un accés de l’estació de metro d’Hospital Clínic (L5)

Dijous 14 de gener es reobre l’accés de Villarroel de l’estació d’Hospital Clínic, de la línia 5 de metro, que estava tancat des del passat 28 de desembre amb motiu de les obres de rehabilitació que s’hi han dut a terme.

L’accés ha estat fora de servei durant 17 dies complint amb la previsió que s’havia fet per les obres. Mentre han durat aquests treballs els usuaris han pogut utilitzar els dos accessos oberts de Comte d’Urgell.

Aquesta estació és objecte d’obres de rehabilitació integral des del novembre passat, juntament amb les estacions de Sant Pau | Dos de Maig (L5) i de Sant Andreu (L1), dins del programa de modernització de les estacions més antigues o desgastades que porta a terme Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), amb una inversió global de 6,2 milions d’euros.

Els projectes consisteixen a reconfigurar vestíbuls per aprofitar millor l’espai, substituir paviments, graons, sostres i revestiments de parets, millorar la il·luminació, renovar la senyalització informativa i el mobiliari, i instal·lar barreres de control del tipus més efectiu on sigui necessari. En el disseny arquitectònic es procura distribuir els espais per facilitar els fluxos de persones, augmentar la sensació delluminositat amb acabats de tonalitats clares i facilitar el manteniment posterior amb l’elecció de materials d’elevada resistència.

Re: Se abre y se cierra

Posted: Thursday 14/01/2010 9:14
by Platanito
tmb wrote:Dijous 14 de gener es reobre l’accés de Villarroel de l’estació d’Hospital Clínic, de la línia 5 de metro, que estava tancat des del passat 28 de desembre amb motiu de les obres de rehabilitació que s’hi han dut a terme.
Precisament ahir mateix vam assistir una dona a la boca més propera (Urgell costat Besós), totalment desorientada, incapaç de trobar l'enorme façana amb la seva entrada gegantina perfectament il.luminada que li tallava el carrer a només cent metres, perquè sempre havia sortit al carrer per la boca que estava tancada i per això no trobava l'hospital.

Dona jove i sense problemes visuals aparents, per cert. :D

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Friday 15/01/2010 9:23
by Vox
Acabo de veure que efectivament ja s'ha reobert l'accés d'Hospital Clínic que estava tancat desde finals d'any (el que dona a Villarroel amb el Clínic). Escales normals noves, passadissos refets etc M'he quedat flipat, només han trigat 3 setmanes!Sembla mentida :D

Ara llegeixo que anunciaven 16 dies d'obres. Igualment, es poc per ser BCN. :)

Vox

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Monday 18/01/2010 22:08
by metring
Més obres a Sant Andreu:

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Friday 22/01/2010 14:34
by metring
http://www.tmb.cat/ca_ES/siterelated/no ... 9&idioma=C

Reobertura de l’accés Dos de Maig i tancament de l’accés Cartagena de l’estació de metro Sant Pau | Dos de Maig (L5)

Demà dissabte, dia 23 de gener, es reobre l’accés de Dos de Maig, de l’estació Sant Pau | Dos de Maig, de la línia 5 de metro, que estava tancat des del passat 4 de gener amb motiu de les obres de rehabilitació que s’hi han dut a terme. L’accés ha estat fora de servei durant 19 dies complint en tot moment amb la previsió que s’havia fet per les obres. Mentre han durat aquests treballs els usuaris han pogut utilitzar l’accés obert de Cartagena.

En aquest sentit i seguint amb la remodelació integral de l’estació, el dilluns 25 de gener, es procedirà a tancar temporalment l’accés de Cartagena de la mateixa estació de Sant Pau | Dos de Maig. El temps previst de tancament és d’uns dos mesos i mig aproximadament i mentre durin aquests treballs els usuaris poden utilitzar l’accés ja remodelat de Dos de Maig.

Aquesta estació és objecte d’obres de rehabilitació integral des del novembre passat, juntament amb les estacions d’Hospital Clínic (L5) i de Sant Andreu (L1), dins del programa de modernització de les estacions més antigues o desgastades que porta a terme Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), amb una inversió global de 6,2 milions d’euros.

Els projectes consisteixen a reconfigurar vestíbuls per aprofitar millor l’espai, substituir paviments, graons, sostres i revestiments de parets, millorar la il·luminació, renovar la senyalització informativa i el mobiliari, i instal·lar barreres de control del tipus més efectiu on sigui necessari. En el disseny arquitectònic es procura distribuir els espais per facilitar els fluxos de persones, augmentar la sensació de lluminositat amb acabats de tonalitats clares i facilitar el manteniment posterior amb l’elecció de materials d’elevada resistència.

En tots tres casos es complementaran els treballs d’adaptació de l’estació a persones amb mobilitat reduïda, per disminuir els gaps o separacions verticals i horitzontals entre trens i andanes. L’actuació principal és el recreixement de les andanes en uns 15 centímetres, per situar-les al mateix nivell dels estreps dels trens.

Barcelona, 22 de gener de 2010

Re: Remodelació d'estacions de metro

Posted: Friday 22/01/2010 14:39
by victorcasta
A mi el que m'agradaria saber és per què s'estan remodelant estacions a l'L4 i no anivellen l'andana amb els trens. Quan hi havia els 1100 deien que era pels trens i ara que tots són nous, segueix havent-hi aquesta diferència de nivell bestial.

La llengua, un fidel reflex de la ment

Posted: Friday 22/01/2010 14:47
by Guigui
L’accés ha estat fora de servei durant 19 dies complint en tot moment amb la previsió que s’havia fet per les obres.
El simple esment d'aquest fet denota la seva trista excepcionalitat.
En tots tres casos es complementaran els treballs d’adaptació de l’estació a persones amb mobilitat reduïda, per disminuir els gaps o separacions verticals i horitzontals entre trens i andanes.
Atenció al nou terme que sembla haver entrat definitivament en el diccionari normatiu temebès.