Page 5 of 30

Figaró mantindrà l'estació

Posted: Thursday 05/02/2009 20:27
by UT440_132M
http://www.el9nou.cat/noticies.php?codi ... 74&ed_ov=v

Foment garanteix que el desdoblament de línia del Nord mantindrà l'estació de Figaró

Un tren a l'actual estació de Figaró (R. Ferrandis)

El Ministeri de Foment ha assegurat que la modificació de l'estudi del desdoblament de les vies del tren de la línia Barcelona-Vic no contemplarà l'eliminació de l'estació de Figaró-Montmany, tal com s'havia previst inicialment.

Responsables del Ministeri de Foment es van reunir abans d'ahir a Madrid amb els alcaldes de Figaró-Montmany, Tagamanent, Aiguafreda i Sant Martí de Centelles per tractar sobre el projecte ferroviari, han informat avui fonts municipals.

Els alcaldes van presentar al Ministeri el projecte alternatiu que la Comunitat de Municipis del Vallès va encarregar a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i que manté l'estació de Figaró però canvia la ubicació actual per situar-la a la zona de les piscines municipals.

A la reunió, els responsables de Foment van assegurar als alcaldes que es mantindrà l'estació al Figaró, cosa que comportarà la construcció de dos túnels, un per cada via, per sota la Cuspinera. A més, el nou traçat ferroviari serà compatible amb la variant de la C-17.

El traçat actual de la via de tren es convertirà en una via verda destinada a vianants i ciclistes que unirà el municipi del Figaró amb el de Sant Martí de Centelles i es convertirà en un nou accés a la nova estació des del centre del municipi. EFE

Aprovat el pla de rodalies, que inclou la doble via fins a V

Posted: Monday 23/02/2009 21:33
by UT440_132M
http://www.el9nou.cat/noticies.php?codi ... 07&ed_ov=o

El Pla de Rodalies aprovat pel Consell de Ministres inclou la doble via fins a Vic

El Consell de Ministres va aprovar, divendres, el Pla de Rodalies de Barcelona. Aquest Pla, que estima en 4.000 milions d’euros la inversió a la xarxa ferroviària fins al 2015, inclou la doble via fins a Vic. De totes maneres, aquesta reivindicada inversió ja va fent el seu curs: Foment té l’estudi informatiu i, ara, ha de continuar la tramitació administrativa per aprovar el projecte executiu per procedir, després, a l’adjudicació de les obres.

Un cop comencin les obres, està previst que s’allarguin durant 12 anys i que tinguin un cost de 689,5 milions d’euros. Per aquest motiu, el Pla aprovat divendres l’únic que fa és confirmar la voluntat política de tirar endavant aquesta obra i garantir que hi haurà el finançament necessari per executar-la.

De totes maneres, hauran de ser els pressupostos generals de l’Estat de cada any els que incloguin les partides per fer el desdoblament. Aquesta inversió és un nou pas pel traspàs de Rodalies. El secretari d’Estat d’Infraestructures, Víctor Morlán, té previst explicar els detalls del Pla els propers dies en una roda de premsa a Barcelona.

[ Resum del Consell de Ministres de divendres ]

Re: Aprovat el pla de rodalies, que inclou la doble via fins a V

Posted: Monday 23/02/2009 21:43
by cristian26
UT440_132M wrote:Un cop comencin les obres, està previst que s’allarguin durant 12 anys i que tinguin un cost de 689,5 milions d’euros
12 ANYS?????? :pal :viejoverde

Desdoblament factible fins a Torelló

Posted: Tuesday 20/10/2009 16:49
by UT440_132M
UT440_132M wrote:Notícia a l'edició d'Osona i el Ripollès d'El 9 Nou: http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 76&ed_ov=o
El 9 Nou d'Osona i El Ripollès wrote:L’Ajuntament de Torelló demana que el desdoblament de la línia de tren arribi fins a la població

L’Ajuntament de Torelló ha presentat una al·legació a l’estudi informatiu del projecte de desdoblament de la via del tren entre Montcada i Vic. L’al·legació va en la línia de demanar que el desdoblament no es quedi a Vic sinó que arribi fins a Torelló.

En l’escrit presentat a la subdirecció general de Plans i Projectes del Ministeri de Foment, l’Ajuntament exposa que el traçat que contempla l’estudi abasta “únicament” les poblacions que van des de Montcada i Reixac fins a Vic. I que el municipi de Torelló queda fora de l’àmbit del projecte, “tot i la curta distància existent entre els municipis de Vic i Torelló”. I afegeix que l’Ajuntament de Torelló “està en disposició de cedir a l’autoritat ferroviària un terreny de 18.173 metres quadrats de superfície per destinar-lo a la nova estació ferroviària del municipi”.

Finalment, l’Ajuntament justifica el seu interès directe en el projecte, atès l’interès general del desdoblament de la línia, tant pels municipis afectats pel traçat com pels que es troben en el seu àmbit d’influència, a banda de les previsibles conseqüències que la prolongació del desdoblament comportarà per Torelló.

Per tot plegat es demana la prolongació del traçat previst i que es contempli, “com a final del primer tram del desdoblament, el municipi de Torelló”; tenint en compte les circumstàncies de mobilitat intercomarcal i les relacions de tota índole (laboral, comercial, social, educativa, sanitària, etc.) que mantenen les poblacions de la comarca d’Osona entre si i amb la ciutat de Barcelona i la seva àrea metropolitana.
M'autocito, per dir que a l'edició en paper d'ahir d'El9Nou d'Osona i el Ripollès, hi ha una notícia respecte el pla d'infraestructures aprovat fa uns dies, on es diu que les negociacions per fer arribar la doble via a Torelló i de pas integrar-se al nucli de rodalia, estan força avançades. També deia que la construcció de la nova estació Torelló sud, que servirà sobretot a la gent de la Garrotxa, podria ser construïda per la Generalitat en comptes d'ADIF.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Wednesday 21/10/2009 22:29
by Tony M. Nyphot
Seria absurd no aprofitar el desdoblament per fer-lo arribar a Torelló quan la plana de Vic és molt més fàcil que tot el traçat entre la capital catalana i l'osonenca.

La notícia

Posted: Thursday 22/10/2009 23:38
by UT440_132M
El que us havia avançat:
http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/1009 ... a_del_tren

La negociació per fer arribar la doble via del tren fins a Torelló està molt avançada
El Pacte Naiconal per a les Infraestructures preveu avançar el desdoblament fins a Torelló

Miquel Franch creuant les portes de l'estació de Vic, amb motiu d'un viatge d'alcaldes osonencs a Barcelona

pdf Text complet del Pacte Nacional per a les Infraesctures
enllaç Informació del Pacte Nacional per a les Infraestructures a la web de la Generalitat

última actualització: 22-10-2009 (20:00)

Josep Comajoan La via desdoblada del tren podria arribar a Torelló al mateix temps que a Vic. El Pacte Nacional per a les Infraestructures preveu avançar el desdoblament fins a Torelló en una primera fase. L'alcalde de Torelló també té avançada la negociació per la construcció d'una segona estació.
Divendres va firmar-se a Barcelona el Pacte Nacional per a les Infraestructures. La lletra petita del Pacte no ha dut gaire sorpreses pel que fa a Osona i el Ripollès. El més significatiu, en tot cas, és l’avançament a una primera fase –en principi, abans de 2015– del desdoblament de la línia de tren no només fins a Vic, sinó també fer-lo arribar a Torelló.

L’alcalde de Torelló, Miquel Franch (PSC), té el 29 d’octubre una reunió a Barcelona amb els responsables de Transports. S’hi haurien d’acabar de perfilar alguns detalls del que s’insinua en el Pacte Nacional per a les Infraestructures: el desdoblament de la línia de tren fins a Torelló pot avançar-se i arribar al mateix temps que a Vic. El Pacte, de fet, cita una partida de 34 milions d’euros, que després no s’especifica com es finançarà.

“Sobre la taula hi ha la possibilitat que el desdoblament arribi a Torelló en aquesta primera fase”, es limita a dir de moment Franch. Però no es pot estar d’afegir: “Quan jo ho deia, ningú em creia”. I és que Franch fa temps que batalla pel tema del tren.

També és a punt d’aconseguir de la Generalitat una important inversió, que hauria d’arribar abans que el desdoblament, per a la segona estació, tal com va avançar EL 9 NOU el març de 2008. Una estació que fins i tot podria construir la Generalitat i no pas Adif, extrem aquest que Franch prefereix no comentar. Sí que reitera la necessitat d’augmentar des de ja les freqüències dels trens que paren a Torelló en tantes com a Vic. “Per a això ni cal el desdoblament”, matisa Franch.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Friday 23/10/2009 20:28
by Vilarrubla
Una pregunta, el desdoblament contempla millores de traçat? Tot i que en bona part és força recte, no recordo com és la zona del Congost? (crec que ho dic bé XD) Entre les Garrigues i Centelles.

Nou traçat a la vall del Congost

Posted: Friday 23/10/2009 21:04
by UT440_132M
Segons el projecte, a El Figaró s'hi construirà una nova estació, més al sud que l'actual. A partir d'allà, el traçat, no tindrà res a veure amb l'actual, està previst fer un túnel fins a St. Martí de Centelles, d'uns 5 km. aprox. El tram més complicat de desdoblar, serà aquest, entre La Garriga (Les Garrigues és una comarca en terres de Lleida XD) i Centelles.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Saturday 24/10/2009 0:15
by Vilarrubla
Merci!! En tot cas "a les terres de Lleida", no? XD Mira que he pensat que ho estava escrivint d'alguna manera rara i no he acabat de trobar el que era XD pensant en el tema del Congost.

Llàstima... les vistes del Figaró eren força maques... però si ha de millorar el servei benvingut!!

Re: Nou traçat a la vall del Congost

Posted: Saturday 24/10/2009 0:27
by davidbarna
UT440_132M wrote:Segons el projecte, a El Figaró s'hi construirà una nova estació, més al sud que l'actual. A partir d'allà, el traçat, no tindrà res a veure amb l'actual, està previst fer un túnel fins a St. Martí de Centelles, d'uns 5 km. aprox. El tram més complicat de desdoblar, serà aquest, entre La Garriga (Les Garrigues és una comarca en terres de Lleida XD) i Centelles.
Una opció alternativa per desdoblar és fer una segona línia paral·lela a la primera, una mica a l'estil de les Costes del Garraf. El que caldria veure és si aquesta alternativa és més econòmica i ràpida d'implementar. La contrapartida és que el recorregut és més sinuós.

Tot i això, si de rectificar la via es tracta, hi ha trams on es podria fer sense massa problemes. Cal recordar que aquesta línia nasqué com a ferrocarril per a transportar mercaderies i, a més a més, viatgers, i això es nota en el perfil de la línia.

Traçat nou

Posted: Saturday 24/10/2009 0:34
by Guigui
davidbarna wrote:Una opció alternativa per desdoblar és fer una segona línia paral·lela a la primera, una mica a l'estil de les Costes del Garraf. El que caldria veure és si aquesta alternativa és més econòmica i ràpida d'implementar. La contrapartida és que el recorregut és més sinuós.
La decisió sembla que ja està presa: serà un traçat totalment nou en aquest tram.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Friday 30/10/2009 4:31
by Jordi Freixas
Doncs serà una llàstima, perquè aquesta part del traçat és guapo. Però de totes maneres, un gran problema que té la línia en aquesta zona és que hi han algunes vivendes enganxades a banda i banda de la via. Tampoc es poden expropiar a la lleugera només perquè fent passar el tren per allà, el paisatge mola més.

Torelló tindrà una segona estació

Posted: Saturday 31/10/2009 14:33
by UT440_132M
http://www.osona.com/noticia/16742/tore ... tacio/tren

Redacció osona.com | Actualitzat el 30/10/2009 a les 16:59h

Torelló tindrà una segona estació de tren

Primera trobada per posar fil a l’agulla a l’equipament, que afavorirà el sistema bimodal cotxe-tren/bus

L’alcalde de Torelló, Miquel Franch, i el regidor de Promoció Econòmica, Marc Fontserè, es van reunir, aquest dijous a Barcelona, amb el director general de Transport Terrestre de la Generalitat, Manel Villalante. L’objectiu de la trobada va ser analitzar la viabilitat d’una nova estació de tren a Torelló (anomenada també d’intercanvi modal), valorar el desdoblament de la via de tren des de Vic fins a Torelló i, alhora, la viabilitat econòmica d’aquesta actuació.

El Pla de Transport de Viatgers de Catalunya recull la voluntat –expressada dins el Pla d’Infraestructures de Transport a Catalunya (PITC)- d’afavorir la complementarietat entre el vehicle privat i el transport públic, mitjançant la creació d’aparcaments d’intercanvi modal (park and ride). La creació d’aquests intercanviadors modals en les proximitats de les estacions de ferrocarril i d’autobusos, hauria de contribuir al traspàs d’usuaris del vehicle privat cap a un sistema bimodal cotxe-tren/bus, que, en el conjunt del desplaçament, significaria una reducció molt notable del trajecte en cotxe.

La Direcció General de Transport Terrestre i el Departament de Política Territorial, juntament amb l’Ajuntament de Torelló, han vist la conveniència de i la necessitat d’afavorir la complementarietat entre el vehicle privat i el transport públic. En aquest sentit, han impulsat l’anàlisi de la ubicació d’un intercanviador modal que inclouria, en una primera fase, la construcció d’una nova estació de tren, un aparcament de turismes, un aparcament d’autobusos i una zona d’equipaments públics. En una segona fase, i tal com recull el Pla Nacional d’Infraestructures, es desdoblarà la via del tren des de Vic fins a Torelló (concretament fins al lloc on s’emplaçarà aquest intercanviador modal).

A part de la construcció d’aquestes noves infraestructures, es pretén allargar Rodalies fins a Torelló, la qual cosa representaria disposar de més freqüència de pas, millors trens i la integració tarifària.

Aquest intercanviador modal s’ubicarà en una zona d’equipaments d’uns 20.000 metres quadrats situada a l‘entrada sud de Torelló, a uns 500 metres de la sortida de l’Eix Torelló-Vall d’en Bas.

Aquest projecte suposarà una millora notable per les comunicacions de Torelló, i per extensió d’Osona Nord, però també afavorirà la comarca de la Garrotxa (54.450 habitants, el 60,4% dels quals viuen a Olot), amb la ciutat d’Olot situada a 20 minuts d’aquesta nova estació.

Actualment, entre Torelló i Barcelona hi ha un tren per hora i sentit, amb un temps d’espera de 20 minuts. El Pla de Transport de Viatgers de Catalunya 2008-2012, amb aquest intercanviador construït, proposa quatre serveis en hora punta entre Torelló i Barcelona, amb un temps d’espera de set minuts i mig. Un cop fet el desdoblament entre Montcada i Reixac i Vic i entre Vic i Torelló, la proposta és de sis serveis en hora punta entre Torelló i Barcelona i un temps d’espera de cinc minuts.

La dinamització de la zona on s’ubicarà aquest intercanviador modal afavorirà també dues noves actuacions: una en l’àmbit de les comunicacions i que consistirà en la implantació d’un metro comarcal que potenciï els desplaçaments en mode ferroviari entre els diferents municipis d’Osona, Torelló, Manlleu, Vic i Centelles; i l’altra en l’àmbit de la promoció econòmica, ja que en l’entorn d’aquest intercanviador modal s’estan desenvolupament unes 70 hectàrees de sòl industrial, de les quals 40 hectàrees les desenvolupa un consorci format per l’Ajuntament de Torelló i l’Incasòl (al 50%) i les 30 hectàrees restants les desenvolupa la iniciativa privada. Tant el consorci com els promotors privats ja treballen conjuntament per desenvolupar, al mateix temps, la urbanització d’aquestes 70 hectàrees.

En una primera fase d’actuació, el pressupost previst és d’uns 15 milions d’euros, quantitat que inclou el cost dels terrenys i les diverses infraestructures, com ara l’aparcament adequat per a la intermodalitat amb 250 places (que inicialment podrien ser 150); també inclouria una zona destinada a la parada dels serveis d’autobús, que incrementarà el potencial intermodal de l’estació, i una zona destinada a parada de taxis.

Es deixa una zona reservada, d’uns 2.000 metres quadrats, per emplaçar-hi un equipament, possiblement hoteler, i amb una zona d’aparcament propi de 65 places.

Pel que fa referència a l’estació, es preveu un edifici climatitzat que estarà situada a nivell de carrer, amb escales i ascensors que permetin accedir a les andanes en ambdues direccions. En aquest punt del traçat es disposarà de tres vies, una per cada costat de l’andana i la tercera sense parada a l’estació. L’entorn i l’aparcament gaudirà de vegetació arbòria per tal de millorar la integració paisatgística de la futura infraestructura.

Abans d’acabar aquest any, la Direcció Generat de Transport Terrestre encarregarà el projecte del nou intercanviador. La previsió de l’estudi de viabilitat és que aquest intercanviador modal podria entrar en funcionament dins l’any 2012.

- Notícies publicades

Segona estació a Torelló

Posted: Saturday 31/10/2009 15:34
by Guigui
Seria interessant saber a quanta distància quedaria aquesta nova estació de l'actual, perquè sembla que l'efegecització del ferrocarril a Catalunya avança inexorablement.

A aquest pas, un Barcelona-Puigcerdà trigarà aproximadament el mateix que les diligències de fa dos-cents anys.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Saturday 31/10/2009 18:22
by Jordi Freixas
Doncs a mi em sembla més que això que volen fer serà una espècie de Torelló Delicias xD

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Saturday 31/10/2009 22:33
by 437.001
No acabo d´entendre per què cal un nou túnel de 5km entre El Figaró i St.Martí si per la via actual no n´hi ha cap. No trobo que sigui un tram especialment indesdoblable...
ok, hi ha el viaducte de la Fontmolsa, però tampoc n´hi ha per tant, no? O la qüestió és GASTAR?

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Sunday 01/11/2009 17:58
by Jordi Freixas
Com he indicat una mica més amunt, en aquest tram hi han diverses vivendes que es troben enganxades a banda i banda la via. Això vol dir que fer passar una segona via per allà, pot suposar que un dels dos cantons (o els dos cantons) haurien d'expropiar-se i tirar les cases a terra. A més, sobretot a la zona del Figaró així com en una part del traçat en direcció Vic, la via passa molt a prop de la C17 i sobretot del carrer lateral que dóna just a l'estació. Ja només d'entrada, aquí el desdoblament pot suposar que aquest carrer acabaria esborrat per falta d'espai.

I a veure, tot això és la teoria que tinc jo. Del cert del cert... no en sé els motius, però si se t'acudeix alguna manera de fer passar la via per allà sense tocar les cases, ni de que provoqui afectacions permanents a la C17 i els seus voltants, ja m'ho diràs.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Friday 06/11/2009 18:53
by 437.001
Jordi Freixas wrote:Com he indicat una mica més amunt, en aquest tram hi han diverses vivendes que es troben enganxades a banda i banda la via. Això vol dir que fer passar una segona via per allà, pot suposar que un dels dos cantons (o els dos cantons) haurien d'expropiar-se i tirar les cases a terra. A més, sobretot a la zona del Figaró així com en una part del traçat en direcció Vic, la via passa molt a prop de la C17 i sobretot del carrer lateral que dóna just a l'estació. Ja només d'entrada, aquí el desdoblament pot suposar que aquest carrer acabaria esborrat per falta d'espai.

I a veure, tot això és la teoria que tinc jo. Del cert del cert... no en sé els motius, però si se t'acudeix alguna manera de fer passar la via per allà sense tocar les cases, ni de que provoqui afectacions permanents a la C17 i els seus voltants, ja m'ho diràs.
Curiós que FA 25 ANYS per desdoblar una línia convencional, expropiar una casa es veia com a NORMAL.
Curiós que AVUI EN DIA per fer una LAV es vegi normal expropiar una casa.
Curiós que AVUI EN DIA per fer una autovia o una carretera de dos carrils es vegi normal expropiar una casa.
Curiós que AVUI EN DIA per desdoblar una línia convencional, el fet d´expropiar una casa sigui poc menys que un delicte.
Curiós que avui en dia no es construeixin línies convencionals si no és amb grans trams soterrats que en multipliquen el cost...
Qui cobra? Les constructores. Les de qui? Vet aquí una bona pregunta. :D :D :D

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Friday 06/11/2009 19:31
by Vilarrubla
pels expropiats sempre "el fet d'expropiar una casa sigui poc menys que un delicte" tant si és una LAV com una carretera com una línia convencional XD

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Saturday 07/11/2009 0:57
by Jordi Freixas
Jo, el que dic és que per desdoblar aquell tram fan falta unes quantes expropiacions. Si m'en preguntes la opinió, et diré que ho veig malament, però igual que a l'expropiar una VIVENDA en qualsevol altre cas. Però insisteixo en que simplement he plantejat el problema.