Page 5 of 7

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Posted: Tuesday 23/06/2009 8:40
by Trenscat
Doncs en principi pel què tinc entès els trens de la R4 sud finalitzaran a Sants del 3 al 16 d'agost, amb 6 trens/hora en hora punta i 4 trens/hora en hora vall, tots els trens desdoblats. Del 17 al 23 d'agost la R4 ja circularà per tota la seva longitud.
La R1 es va comentar que del 3 al 23 d'agost finalitzaria al Clot-Aragó.

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Posted: Wednesday 24/06/2009 17:34
by cristian26
Trenscat wrote:Doncs en principi pel què tinc entès els trens de la R4 sud finalitzaran a Sants del 3 al 16 d'agost, amb 6 trens/hora en hora punta i 4 trens/hora en hora vall, tots els trens desdoblats.
I la R4 nord on finalitzaria?
Del 17 al 23 d'agost la R4 ja circularà per tota la seva longitud.
I a partir del 23 d'agost què passa? :o

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Posted: Wednesday 24/06/2009 18:14
by victorcasta
cristian26 wrote:I a partir del 23 d'agost què passa? :o
Que... tot torna a la normalitat?

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Posted: Wednesday 24/06/2009 18:49
by cristian26
victorcasta wrote:
cristian26 wrote:I a partir del 23 d'agost què passa? :o
Que... tot torna a la normalitat?
És que en Trenscat fixa la data de normalització del servei del 17 al 23.
Del 17 al 23 d'agost la R4 ja circularà per tota la seva longitud.
Error d'escriptura, imagino. :oops:

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Posted: Wednesday 24/06/2009 20:31
by Pere
Trenscat es refereix que fins al 23 d'agost estarà tallat el tram de Clot Aragó a bifurcació Marina, i en canvi, de Sant Andreu Arenal a bifurcació Marina només ho estarà fins el 17 d'agost.

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Posted: Friday 26/06/2009 8:29
by Trenscat
Pere wrote:Trenscat es refereix que fins al 23 d'agost estarà tallat el tram de Clot Aragó a bifurcació Marina, i en canvi, de Sant Andreu Arenal a bifurcació Marina només ho estarà fins el 17 d'agost.
Exactament. Ara caldrà veure com es concreta tot plegat, no en tinc més detalls.

Pos estamos listos!!!!

Posted: Thursday 13/08/2009 9:53
by metring
Un extracte de la notícia de http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022


SIN MEJORAS DE TRÁFICO / Los trabajos de renovación de materiales harán que la catenaria sea más segura, pero no implicará una mayor velocidad de paso de los trenes ni de fluidez en la red de transporte, según reconocieron los responsables de Adif. «No tendrán ningún beneficio evidente para el pasajero», añadió Quingles, quien no supo precisar la cantidad de años que llevaba operando la vieja catenaria sustituida. «Se trata de tramos que han sido instalados y reparados en diferentes momentos. Tampoco es posible calcular la vida útil de los nuevos materiales», añadió.
Después de los trabajos de verano, Adif comenzará a extender la renovación de la catenaria en la estación de Sants, Clot-Aragó y Sant Andreu. En diciembre se harán trabajos de renovación intensivos en la estación de Sant Andreu Arenal, que implicarán cortes del servicio, aunque todavía no se han decidido las fechas del cierre del tramo.
Los mismos trabajos en la estación de Sants no implicarán grandes afectaciones, ya que los técnicos esperan poder realizar los cambios en las salidas y entradas de la estación con cortes de fin de semana. El proyecto global de renovación costará 11,7 millones de euros

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Posted: Wednesday 26/08/2009 9:58
by metring
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

Rodalies agafa aire gràcies a la col·locació de la nova catenària

1. • Adif destina 64 milions a millorar el fluid elèctric en 392 quilòmetres de via
2. • Els viatgers confien que la renovació freni les contínues fallades del servei

CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA

Una de les dues informadores de les taquilles de l’estació de Rodalies de plaça de Catalunya ha perdut el vano i ahir observava gelosa la seva airejada companya. La calor era asfixiant i tot servia per dirigir una mica de brisa cap a la cara. El tràfec era considerable, els turistes preguntaven pel Camp Nou, els avis es movien sense presses, grups de joves carregaven estris de platja. I les Rodalies, després d’un mes de baixa pel canvi de la catenària, tornaven a la normalitat amb l’esperança que el renovat flux elèctric freni les incidències a la xarxa ferroviària.
Els usuaris semblava que s’haguessin posat d’acord. Ahir, mentre s’esperaven a l’andana, compartien una moderada esperança i un mesurat optimisme. «Diuen que la nova catenària rígida és més fiable, així que l’únic que podem fer és confiar que sigui així i que no hi hagi tants problemes», explicava Óscar Sánchez mentre esperava el comboi amb direcció a Sant Andreu. La mateixa il·lusió compartia Iván García, un jove administratiu amb destí a Arenys de Mar que assegurava haver passat tres setmanes «complicades per culpa de les obres», que l’obligaven a agafar la L-1 del metro al Clot per anar al centre «en un tren que anava sempre ple».
Eren pocs els que notaven alguna diferència en el paisatge del suburbà. «La catenària és això d’allà dalt», li explicava una dona a la seva amiga. «Jo l’he agafat aquest matí i no he notat res de diferent, però si han fet obres se suposa que serà per bé», anotava la viatgera.
I en aquesta qüestió està treballant el Ministeri de Foment en els últims mesos: la inversió en la millora de les catenàries a Catalunya ja arriba als 64 milions d’euros. En total, Adif modernitza 392 quilòmetres de via, 47,5 dels quals pertanyen als túnels que travessen la ciutat (11,7 milions); 175, a la línia que uneix la capital catalana amb Puigcerdà (20 milions), i 170, repartits en diversos punts de la xarxa de Rodalies (31,8 milions). Aquestes renovacions –a excepció dels trams metropolitans del subsòl que, com en el cas d’aquest agost, obliguen a tallar el servei– es fan sempre en horari nocturn per mirar d’afectar al mínim possible al trànsit ferroviari.
A Barcelona ciutat, els trams pendents –Sant Andreu, la Sagrera i l’estació de França– s’actualitzaran durant el Nadal vinent.

ASSIGNATURES PENDENTS / Amb la catenària rígida col·locada, els viatgers consultats ahir no oblidaven les «assignatures pendents». La netedat dels trens, la puntualitat i, sobretot, l’aire condicionat a les estacions són tasques que, segons el seu punt de vista, queden per resoldre. Óscar, que sol fer trajectes curts que «rarament causen problemes», també alerta sobre els viatges a la costa, «en què el tren para massa estona a les estacions».
Malgrat que és força jove, Helena Coll fa anys que viatja a bord d’un Proximitat. «La nova catenària és una bona notícia, però veuràs com d’aquí a uns mesos apareix un altre problema que ens deixa sense transport», argumenta amb l’esperança d’equivocar-se.

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Posted: Wednesday 26/08/2009 16:13
by mix3
metring wrote:Malgrat que és força jove, Helena Coll fa anys que viatja a bord d’un Proximitat
:o :o Visca la traducció i revisió dels textos periodístics!

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Posted: Wednesday 26/08/2009 16:43
by cristian26
mix3 wrote:
metring wrote:Malgrat que és força jove, Helena Coll fa anys que viatja a bord d’un Proximitat
:o :o Visca la traducció i revisió dels textos periodístics!
A El Periódico, la traducció de l'original en castellà al català es fa automàticament, de manera que pot ser "normal" aquest tipus d'errades.

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Posted: Wednesday 26/08/2009 17:02
by joarló88
cristian26 wrote:
mix3 wrote:
metring wrote:Malgrat que és força jove, Helena Coll fa anys que viatja a bord d’un Proximitat
:o :o Visca la traducció i revisió dels textos periodístics!
A El Periódico, la traducció de l'original en castellà al català es fa automàticament, de manera que pot ser "normal" aquest tipus d'errades.
Tant costa contractar un corrector perquè no passi això? (A veure si a El Periódico em capta la indirecta)

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Posted: Wednesday 26/08/2009 17:43
by victorcasta
joarló88 wrote:Tant costa contractar un corrector perquè no passi això? (A veure si a El Periódico em capta la indirecta)
Ja en tenen. Tenen un modest equip de lingüistes que es dediquen a corregir les errades del traductor i altres fallades d'expressió que poden ser típiques d'un traductor. Tot i així, amb les presses se'ls hi pot passar alguna.

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Posted: Thursday 27/08/2009 1:35
by joarló88
Bé, queden perdonats.

Em veig obligat a dir: :topic

Societat del benestar

Posted: Tuesday 01/09/2009 21:41
by Guigui
metring wrote:La netedat dels trens, la puntualitat i, sobretot, l’aire condicionat a les estacions són tasques que, segons el seu punt de vista, queden per resoldre.
Ah, no els importa tant anar enllaunats, esperar un munt de temps i arribar tard com suar una mica més del compte. Realment, quina societat del benestar, que té problemes tan nimis!

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Posted: Saturday 20/03/2010 19:22
by metring
Poso la part a on es parla de la catenària:

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... a-web.html


Adif instal·la la catenària rígida a Sants i Rodalies estrena web

20/03/10 02:00 - Barcelona - el punt

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha començat a instal·lar 9 quilòmetres de nova catenària rígida a les vuit vies d'ample ibèric i a les capçaleres de l'estació de Sants de Barcelona en una nova fase de substitució de l'antiga catenària flexible als túnels de la capital catalana. La substitució es fa de nit per no afectar cap dels serveis ferroviaris de rodalies, regionals i llarga distància que circulen per l'estació central de Barcelona. Cinc vehicles de via i una trentena d'operaris i tècnics especialitzats duen a terme els treballs d'aquesta cinquena fase de renovació de la catenària. Avui als túnels de la ciutat ja hi ha nova catenària rígida als trams de Passeig de Gràcia, Plaça de Catalunya, Arc de Triomf-Clot, accés a l'estació de França i Sant Andreu Arenal-Torre Baró, així com Clot-Aragó. Als túnels només quedarà el tram entre Arc de Triomf i Sant Andreu Arenal, on s'instal·larà la catenària rígida aprofitant la interrupció de servei prevista durant la construcció de la nova estació de rodalies de la Sagrera. La renovació representa una inversió d'11,7 milions per a una xarxa de fins a 47,5 quilòmetres. [...]

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Posted: Thursday 28/10/2010 15:57
by metring
Al Bloc de DPTOP, diuen:

28 d’octubre
00.30h - Manel Nadal visita a l'estació de Sants els treballs d'instal·lació de la catenària rígida a Rodalies

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Posted: Friday 28/01/2011 22:58
by victorcasta
Adif ha tret a licitació la instalació de catenària rígida al túnel urbà de Sabadell.

N'hi ha per tant?

Posted: Friday 28/01/2011 23:10
by Guigui
Jo no entenc aquesta moda de posar catenària rígida. Si bé és cert que hi havia hagut força enganxades abans d'instal·lar-la, ara n'hi ha pràcticament tantes com incidents per defectes en la catenària rígida, o molt em falla la percepció.

Re: N'hi ha per tant?

Posted: Saturday 29/01/2011 12:17
by Altaria_Trianilla
Guigui wrote:Jo no entenc aquesta moda de posar catenària rígida. Si bé és cert que hi havia hagut força enganxades abans d'instal·lar-la, ara n'hi ha pràcticament tantes com incidents per defectes en la catenària rígida, o molt em falla la percepció.
A més, amb la conseqüent limitació de velocitat a 100 km/h en els trams amb catenària rígida (l'exemple el tenim a la R7).

Re: Catenaria rígida per a Rodalies

Posted: Saturday 29/01/2011 13:01
by victorcasta
Quin tram de l'R7 té catenària rígida, a part del túnel urbà de Barcelona?