Page 5 of 7
Re: ATP-ATO
Posted: Friday 20/02/2009 18:26
by Miquel
Perdoneu, però jo tampoc recordo cap cosa d'aquestes a la L3 quan es va implantar l'ATP, i encara menys que m'esperés 10 minuts al següent tren, i si ha pasat aixó suposo que deu haver estat a causa d'alguna incidència.
El que recordo es que el trajecte Montbau-Catalunya va pasar de fer-se en 9 minuts a 15 minuts.
I a la línia 1 els porten 1 terç, tant costa fer les proves i posar-ho tot de cop, em de fer sempre les coses tard, malament i a mitges. Aixó es oferir un bon servei? , hem d'anar més lents a causa d'un sistema de seguretat, ens em d'esperar més estona a les estacions petites, en uns trens que intenten posar-hi més espai, pero segueixen anat plens, en alguns casos pasant una calor insoportable, etc... , tant costa plantar uns horais aproximats.
Tant els hi costa posar 2 trens més amb mode manual en aquells espais de 4-5 minuts sense trens, que han d'anar amb l'escusa de l'ATP.
Crec que en altres països farien les coses millor sense haver de gastar-se 24 milions d'Euros.
Re: ATP-ATO
Posted: Friday 20/02/2009 18:56
by victorcasta
Per què vols posar-hi més trens en mode especial? Precisament aquest és un dels problemes que hi ha ara. El temps que es guanya anant més depressa entre estació i estació, l'has de perdre parat a l'estació. És millor que els que vagin en mode especial no circulin per sobre del límit de velocitat.
Re: ATP-ATO
Posted: Friday 20/02/2009 19:26
by Miquel
Si corren tots en mode especial, i no cal seguir les indicacions de l'ATP, fent horaris pensats, i ben planificats poden omplir els grans buits que hi han sense posar l'ATP, fins que es necessiti de debó, com a les altres linies.
Posted: Friday 20/02/2009 19:39
by victorcasta
Fa temps que és necessari l'ATP a la L1 perquè és per aquest motiu que no es pot ampliar el carrussel d'aquesta línia. En quant els horaris, l'error està en que els horaris que hi han ara estan confeccionats per a ATP-ATO quan encara se circula amb ATP manual.
Re: ATP-ATO
Posted: Friday 20/02/2009 20:06
by Miquel
Jo crec que podrien posar 2 trens més sense necessitat de posar l'ATP, fent horaris pensats, però ja sabem, si s'han de fer servir les neurones, que ens ho faci un sistema automàtic.
Re: ATP-ATO
Posted: Friday 20/02/2009 20:32
by victorcasta
Sense ATP, el carrussel de la L1 era de 24 trens i un tècnic em va comentar que ell creia que era possible estirar-ho fins a 25, i ficant-lo amb calçador. Ara, ja hi ha 26 trens al carrussel i les intencions són d'uns 31 trens circulant a la vegada.
Re: ATP-ATO
Posted: Saturday 21/02/2009 18:20
by metring
Avui a la L1, els panells informatius, entre hores d'arribada dels trens, anunciaven possibles problemes per la implantació de l'ATP.
Re: ATP-ATO
Posted: Saturday 21/02/2009 20:33
by josep_serre
Els primers temps de la línia 2 amb l'ATP-ATO van ser força lamentables, ja que tot i els avantatges que permet o ha de permetre l'ATO com ara frenades més ajustades i per tant increment de la velocitat mitjana a algun il·luminat se li va acudir disminuir la velocitat dels trens per consumir menys energia, tot fent el viatge a pas de tortuga, afortunadament des de fa molt de temps això ja no és així.
Jo veig bé l'ATP-ATO, però sempre que realment comporti una millora real, si tot el que ha de suposar és que els trens vagin més lents de forma innecessària ja el poden tirar a les escombraries.
Re: ATP-ATO
Posted: Saturday 21/02/2009 20:54
by liniadelRipollés
Molt bona aquesta.
Últimament també a Renfe informen bastant, encara que certes causes millor que no les diguessin tan obertament. Com li diuen a l'SNCF? ("accident de persona?)
metring wrote:Avui a la L1, els panells informatius, entre hores d'arribada dels trens, anunciaven possibles problemes per la implantació de l'ATP.
Re: ATP-ATO
Posted: Sunday 01/03/2009 23:37
by Lluita1714
victorcasta wrote:metring wrote:Avui he agafat la línia 1, i el tren tenia problemes per colocar-se bé a l'andana, frenava, no deixava obrir portes, i es tornava a moure. Pot tenir res a veure amb l'ATP?
I tant. L'ATP no deixa obrir portes si no el tren no se situa dins de la zona marcada en vermell al principi de l'andana. Si s'ha fet curt, es pot avançar, frenar i així poder-les obrir. Si t'has passat, s'haurà de saltar l'estació i continuar fins a la següent.
Uff!
Això em sembla que només serà el pic de l'iceberg
Re: ATP-ATO
Posted: Monday 02/03/2009 10:11
by Mortadel·lo
he agafat uns dies la L1 ultimament i a Hospital de Bellvitge l'entrada és força espectacular cada vegada
Re: ATP-ATO
Posted: Monday 02/03/2009 10:25
by wefer
Des que tenim l'ATP a la L1, he pogut comprovar que els trens van ostensiblement més lents que abans. El fet és que ara, per fer el trajecte que faig cada dia, haig de posar-hi uns quants minuts suplementaris.
Si això es deixa així, voldrà dir que necessitaran més trens per transportar la mateixa gent.
Les freqüències no ho són tot.
Re: ATP-ATO
Posted: Monday 02/03/2009 11:18
by josep_serre
Sí però hi ha gent que s'ha de penjar la medalla de l'ATO encara que representi un empitjorament del servei.
Condecorats compulsius
Posted: Monday 02/03/2009 11:20
by Guigui
josep_serre wrote:Sí però hi ha gent que s'ha de penjar la medalla de l'ATO encara que representi un empitjorament del servei.
I m'hi jugo el coll que aquesta gent només agafa el metro si abans els netegen trens i instal·lacions i els diuen on per han de passar la targeta que el cap de protocol es treu de la cartera moments abans.
Re: ATP-ATO
Posted: Monday 02/03/2009 12:03
by victorcasta
Passa que fins ara, els trens podien i superaven els límits de velocitat, sempre i quan el traçat ho admetés. Anar de Santa Eulàlia a Torrassa abans es podien agafar els 80, quan el màxim permès en la xarxa és de 70 i en via recta.
Re: ATP-ATO
Posted: Monday 02/03/2009 18:25
by Miquel
Com diu en Wefer, les freqüències no ho son tot, Dimarts pasat vaig anar a comprovar en un 6000 la velocitat entre St Eulàlia i Torrassa, el codi es 60-70, peró ara només s'hi ha estat uns segons a 70 Km/h la resta entre 50 i 65, ja vaig dir que aixó farà que trigui 5-10 segons més, la L-1 amb un trajecte de 21 km, ja és llarg, si el fem anar lent, encara pitjor, l'usuari que s'hagi de fer tota o quasi tota la línia s'estarà emprenyat, ja que ha vist que ha d'invertir més temps a fer el trajecte i que en cap cas la reducció de freqüència li farà contrapes, ja que no es el mateix trigar 10-15 minuts més que esperarte 2 menys.
Per cert, Universitat-Torrassa en 18 minuts. Ara mateix, me'n recordo d'aquell anunci de TMB en que diu que el Metro és un servei Ràpid i Eficaç. Deurien somiar, suposo.
Re: ATP-ATO
Posted: Tuesday 03/03/2009 12:01
by wefer
victorcasta wrote:Passa que fins ara, els trens podien i superaven els límits de velocitat, sempre i quan el traçat ho admetés.
Sí, per exemple un dels canvis més grans el noto en el tram entre Clot i Marina, on hi ha dues corbes "brusques", una entre Clot i Glòries, i una altra molt semblant entre Glòries i Marina. Es noten sobretot en sentit sud. Allà, alguns motoristes anaven a tot drap, i realment el cop que donava el tren de vegades feia fins i tot por. Ara, en canvi, els trens el passen amb una suavitat total, anant molt més lents.
També he notat que ara el tren, també en sentit sud, frena molt per entrar a Sagrera, cosa que abans no es feia, entrant la majoria dels motoristes com a qualsevol altra estació.
També cal dir que tots els panells de temps tenen posat de forma gairebé constant el missatge que diu que es poden produïr problemes per culpa de l'ATP, i que puntualment també es continua repetint aquest missatge a través de megafonia.
Re: ATP-ATO
Posted: Tuesday 03/03/2009 13:37
by metring
He de dir que avui he arribat a patir, veient persones que intentaven obrir portes, i el metro tornava a moure's, i això en dues estacions seguides.
Re: ATP-ATO
Posted: Wednesday 04/03/2009 11:58
by Danzig
això passa sovint, però no s'ha de patir, les portes no s'obren fins que el tren no està totalment aturat
el metro ara triga una mica més, però no em digueu que no preferiu perdre un parell de minuts si així anem més segurs...millor tard que mai, com va passar a València
Re: ATP-ATO
Posted: Wednesday 04/03/2009 13:00
by metring
Danzig wrote:això passa sovint, però no s'ha de patir, les portes no s'obren fins que el tren no està totalment aturat
el metro ara triga una mica més, però no em digueu que no preferiu perdre un parell de minuts si així anem més segurs...millor tard que mai, com va passar a València
No, si pel que patia era perquè la gent s'agafava a les portes i clar, si arrenca el tren...