Page 5 of 7

Ha Alacant

Posted: Monday 09/03/2009 20:46
by Guigui
wertymetrotren wrote:O HA ALACANT O QUE EH !!
Cert. Ha Alacant. Des de fa uns quants segles que ha.

Re: ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea

Posted: Thursday 12/03/2009 18:02
by metring
http://www.tinet.cat/portal/sheet-show.do?id=32098

Rangel justifica la retirada dels Euromed per millorar el servei de curta i mitja distància


El delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel, ha justificat la supressió del servei de trens de llarga distància, com ara l'Euromed, al seu pas per l'estació del centre de Tarragona per motius de sobreocupació de la línia convencional. Segons explica Rangel, el corredor del Mediterrani està al màxim de la seva capacitat i això impedeix la millora dels serveis de curta i mitja distància. És per això que es volen desviar trens com l'Euromed o el Talgo per la línia del TGV, que té parada a 10 quilòmetres del centre de la capital tarragonina, a l'estació del Camp de Tarragona, a Perafort.
L'Estat està duent a terme diverses obres en infraestructures ferroviàries a Catalunya que han de permetre la millora dels serveis de rodalies i regionals però paral·lelament, segons ha explicat el delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel, cal desviar altres serveis per la línia d'alta velocitat. És per això que els trens Euromed deixaran d'aturar-se a l'estació del centre de Tarragona i ho faran a l'estació del Camp de Tarragona, ja que circularan, a partir de mitjans de l'any vinent, per la via del TGV.

Aquesta mesura, 'lògica' per Rangel, ha creat certa alarma en la ciutadania tarragonina i entre diferents agents socials i econòmics, que veuen com la instal·lació de la capital perd pes enfront l'estació de l'extraradi. L'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, assegurava aquest dilluns que d'aquestes mesures en va poder parlar amb els responsables de Renfe el juliol passat i que hi ha un compromís per mantenir 'alguns' dels Euromed que passen per la ciutat i que la uneixen amb València.

Per la seva banda, però, el delegat espanyol a Catalunya demana paciència i que s'expliquin les coses correctament evitant 'especulacions' i donar 'visions parcials' de l'assumpte. Per evitar-ho properament es farà una reunió a Tarragona centrada en les infraestructures ferroviàries. Fins aleshores, però, no es donarà resposta a les preguntes que estan sorgint des del territori entorn aquests canvis.

Re: ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea

Posted: Thursday 12/03/2009 19:04
by wertymetrotren
metring wrote:http://www.tinet.cat/portal/sheet-show.do?id=32098

Rangel justifica la retirada dels Euromed per millorar el servei de curta i mitja distància


El delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel, ha justificat la supressió del servei de trens de llarga distància, com ara l'Euromed, al seu pas per l'estació del centre de Tarragona per motius de sobreocupació de la línia convencional. Segons explica Rangel, el corredor del Mediterrani està al màxim de la seva capacitat i això impedeix la millora dels serveis de curta i mitja distància. És per això que es volen desviar trens com l'Euromed o el Talgo per la línia del TGV, que té parada a 10 quilòmetres del centre de la capital tarragonina, a l'estació del Camp de Tarragona, a Perafort.
L'Estat està duent a terme diverses obres en infraestructures ferroviàries a Catalunya que han de permetre la millora dels serveis de rodalies i regionals però paral·lelament, segons ha explicat el delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel, cal desviar altres serveis per la línia d'alta velocitat. És per això que els trens Euromed deixaran d'aturar-se a l'estació del centre de Tarragona i ho faran a l'estació del Camp de Tarragona, ja que circularan, a partir de mitjans de l'any vinent, per la via del TGV.

Aquesta mesura, 'lògica' per Rangel, ha creat certa alarma en la ciutadania tarragonina i entre diferents agents socials i econòmics, que veuen com la instal·lació de la capital perd pes enfront l'estació de l'extraradi. L'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, assegurava aquest dilluns que d'aquestes mesures en va poder parlar amb els responsables de Renfe el juliol passat i que hi ha un compromís per mantenir 'alguns' dels Euromed que passen per la ciutat i que la uneixen amb València.

Per la seva banda, però, el delegat espanyol a Catalunya demana paciència i que s'expliquin les coses correctament evitant 'especulacions' i donar 'visions parcials' de l'assumpte. Per evitar-ho properament es farà una reunió a Tarragona centrada en les infraestructures ferroviàries. Fins aleshores, però, no es donarà resposta a les preguntes que estan sorgint des del territori entorn aquests canvis.

I per on pasaran els euromeds per anar ha valencia per que no hi ha cap via que anes del camp de tarragona - valencia no enteng :nose :?

Re: ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea

Posted: Thursday 12/03/2009 19:31
by canalcole
wertymetrotren wrote:I per on pasaran els euromeds per anar ha valencia per que no hi ha cap via que anes del camp de tarragona - valencia no enteng :nose :?
Quan estigui acabada, per via LAV.

Re: ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea

Posted: Thursday 12/03/2009 21:39
by Lluita1714
canalcole wrote:
wertymetrotren wrote:I per on pasaran els euromeds per anar ha valencia per que no hi ha cap via que anes del camp de tarragona - valencia no enteng :nose :?
Quan estigui acabada, per via LAV.
I mentre no es faci LAV en el tram Camp de Tarragona-València, s'haurà de fer un canvi d'ample no? quina xapussa, dins d'una mateixa companya, haver de fer això... Jo posaria un tercer rail a la LAV, però massa tard.

Re: ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea

Posted: Thursday 12/03/2009 22:22
by 594-001-0
Lluita1714 wrote:
canalcole wrote:
wertymetrotren wrote:I per on pasaran els euromeds per anar ha valencia per que no hi ha cap via que anes del camp de tarragona - valencia no enteng :nose :?
Quan estigui acabada, per via LAV.
I mentre no es faci LAV en el tram Camp de Tarragona-València, s'haurà de fer un canvi d'ample no? quina xapussa, dins d'una mateixa companya, haver de fer això... Jo posaria un tercer rail a la LAV, però massa tard.
Hombre, pues eso se ha hecho desde que se abrió la primera LAV en España y se seguirá haciendo, así que de chapuza no creo yo que tenga nada.

El ditxós ample ibèric

Posted: Thursday 12/03/2009 23:44
by Guigui
594-001-0 wrote:Hombre, pues eso se ha hecho desde que se abrió la primera LAV en España y se seguirá haciendo, así que de chapuza no creo yo que tenga nada.
La potineria, ja fa 160 anys que dura, des que una llumenera es va empescar els "seis pies castellanos", quan la tendència a Europa apuntava a la generalització de l'avui denominat ample UIC. I després han desaprofitat repetidament les ocasions per a rectificar. A la llarga, no els quedarà altre remei, i Catalunya seria el lloc ideal per a començar.

Re: El ditxós ample ibèric

Posted: Friday 13/03/2009 0:08
by Lluita1714
Guigui wrote:
594-001-0 wrote:Hombre, pues eso se ha hecho desde que se abrió la primera LAV en España y se seguirá haciendo, así que de chapuza no creo yo que tenga nada.
La potineria, ja fa 160 anys que dura, des que una llumenera es va empescar els "seis pies castellanos", quan la tendència a Europa apuntava a la generalització de l'avui denominat ample UIC. I després han desaprofitat repetidament les ocasions per a rectificar. A la llarga, no els quedarà altre remei, i Catalunya seria el lloc ideal per a començar.
Home! i tant, Catalunya és el lloc ideal, així tenen excuses per a les deficiències del servei.

Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona

Posted: Friday 13/03/2009 14:09
by Ferry1ac1
Això de Tarragona no té nom! :avall :cop :'( :martell2 :martell1

Necessiten trens al centre de la ciutat i una connexió ferroviària entre les estacions de Tarragona i Reus amb Camp de Tarragona.

No sé si és una xapussa o què és però està clar que és poc encoratjador pels usuaris del ferrocarril.

Potineria i cotxe oficial

Posted: Friday 13/03/2009 15:08
by Guigui
Ferry1ac1 wrote:No sé si és una xapussa o què és però està clar que és poc encoratjador pels usuaris del ferrocarril.
Digueu-li potineria, si voleu, però el que queda clar que és el resultat de la ignorància de qui usa i abusa del cotxe oficial.

Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona

Posted: Monday 16/03/2009 18:52
by wertymetrotren
Ferry1ac1 wrote:Això de Tarragona no té nom! :avall :cop :'( :martell2 :martell1

Necessiten trens al centre de la ciutat i una connexió ferroviària entre les estacions de Tarragona i Reus amb Camp de Tarragona.

No sé si és una xapussa o què és però està clar que és poc encoratjador pels usuaris del ferrocarril.
US TORNO HA DIR I HO DIC VEN CLAR TOT AIXO ES CULPA DE ADIF,EL CONSORCI DE TARRAGONA,EL CONSORCI DE REUS, LA GENERALITAT DE CATALUNYA I DEL ESTAT ESPANYOL I PUNT I FINAL :emprenyat :emprenyat :nono :nono >:( >:( :'( :'( :'(

Ben clar

Posted: Monday 16/03/2009 20:02
by Guigui
wertymetrotren wrote:US TORNO HA DIR I HO DIC VEN CLAR
Amb un mínim respecte per les normes ortogràfiques més elementals, quedaria encara més clar.

Gràcies.

Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona

Posted: Tuesday 17/03/2009 13:53
by express
Això de l'estació del Camp de Tarragona ha sigut la gran pifiada que s'ha pogut veure mai. Aqui al forum es va parlar però ho torno a exposar i donar-li tota la raó a la persona que ho va dir.

Mireu l'exemple de Paris, allí cada estació te lo seu i cadascuna es dedica a un tipus de trànsit. Per que aqui a Espanya no es pot fer?? Per que tenen que posar una estació central a Barcelona i fer tot el que van fer?? Per que no posen l'estació de l'AVE fora de la ciutat i des d'allí posar una linia de rodalies/metro per enllaçar les dues estacions??

Ja se que es una mica tard i que tot està fet, pero tornant al tema de Tarragona aqui el que falta es que faiguin una línia de rodalies que faigui Tarragona-Reus-Camp Tarragona (via Roda) aquest seria la línia bàsica, a partir d'aqui es prol.longaria més... es una idea que des del moment que es va inagurar aquesta estació sempre l'he pensat i crec que es la més idónea...

I pel que fa al respecte als trens de llarga distància: per el que es pot comprovar Renfe fa passar tots els trens per l'AV i el que crec que faràn es fer un intercambiador entre la zona de Cambrils-Salou-Hospitalet de l'Infant i allí enllaçar amb la linia combencional... es una idea... però pot escurçar el temps de viatge, poc però la pot escurçar.

Despres d'explicar tot aquest paràgraf... ja he acabat i espero que alguna de les coses que aqui menciono es duguin a terme, ja que per molts tarragonins surtirem beneficiats.

Estacions d'AV

Posted: Tuesday 17/03/2009 14:10
by Guigui
express wrote:Mireu l'exemple de Paris, allí cada estació te lo seu i cadascuna es dedica a un tipus de trànsit. Per que aqui a Espanya no es pot fer?? Per que tenen que posar una estació central a Barcelona i fer tot el que van fer?? Per que no posen l'estació de l'AVE fora de la ciutat i des d'allí posar una linia de rodalies/metro per enllaçar les dues estacions??
Fals. A París, els TGV arriben a les estacions "normals", passa que, en haver-hi vàries terminals, arriben en una de diferent en funció del punt d'origen, com la resta de trens. I només faltava que a Barcelona deixessin l'estació d'AV fora del centre perquè la gent encara s'hagués de tirar, pel cap baix, mitja hora de rodalia... o de cotxe, sabent com és el personal d'aquest país.

Si hi ha una de les poques coses, en termes d'AV, que s'acabaran fent bé a Barcelona, aquesta és l'emplaçament de l'estació. I el mateix hauria hagut de passar a Tarragona. A Perafort no satisfà ningú, ni tarragonins ni reusencs. En canvi, en qualsevol punt cèntric d'alguna de les dues ciutats hauria beneficiat directament la meitat de la població i facilitat l'accés a l'altra meitat.

Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona

Posted: Tuesday 19/05/2009 13:09
by metring
http://www.tinet.cat/portal/sheet-show.do?id=34450

Front polític i socioeconòmic per exigir més serveis i parades de tren a l'Aldea

font:ACN

publicat:
19-05-2009 (CET)

Càrrecs institucionals, polítics i representants dels agents socioeconòmics de les Terres de l'Ebre s'han reunit aquest dilluns al migdia a l'Ajuntament de l'Aldea (Baix Ebre) per exigir al govern espanyol que solucioni el dèficit de serveis ferroviaris i impulsi l'estació de l'Aldea-Amposta-Tortosa com el node central de les comunicacions ferroviàries del territori. Els assistents a l'acte institucional reclamen que l'Euromed s'aturi a l'Aldea i que la planificació del futur corredor mediterrani del tren d'alta velocitat tingui en compte també l'estació. Els grans absents de la trobada han estat els càrrecs institucionals i polítics del PSC, que ha qualificat l'acte d''electoralista' i d''aparador'.
Alcaldes, càrrecs instittucionals i polítics van assistir a l'acte Organitzat pels ajuntaments de l'Aldea, Amposta i Tortosa, l'acte ha aplegat una setantena de càrrecs institucionals del Govern a les Terres de l'Ebre (alcaldes, directors de serveis territorials d'ERC i ICV, diputats al Parlament i senadors), polítics (de tots els partits excepte el PSC), representants patronals, Cambra de Comerç, sindicats i de les universitat pública de les Terres de l'Ebre. Tots ells que han acordat fer 'pinya' per exigir al Ministeri de Foment que compleixi els compromisos i executi les partides pressupostàries per millorar els serveis de l'estació de l'Aldea, que dóna servei als 150.000 habitants del Baix Ebre i el Montsià.

La petició de millores, recollides en la moció aprovada per l'Ajuntament de l'Aldea i altres institucions, se sustenta sobre la reclamació de redactar i executar un pla director que millori el servei ferroviari i l'estació de tren que inclou la millora dels accessos des de la N-235, l'ampliació de l'aparcament, la rehabilitació de l'edifici de l'estació però corregir el recent escurçament, de matinada i de nit, del seu horari d'obertura. Paral·lelament, entre d'altres mesures, incorpora l'increment de la freqüència de parades de trens regionals i la llargament reivindicada aturada d'un Euromed diari, aprovada per la Comissió de Foment del Senat.

Més i tot, els assistents han reclamat que el govern estatal converteixi la de l'Aldea en la 'gran estació central' de les Terres de l'Ebre i tingui en compte la seva situació 'estratègica', a 200 km de Barcelona i València i un centenar de Tarragona i Castelló, en la futura construcció de la línia d'alta velocitat del corredor mediterrani, tant per al transport de mercaderies com en per al de passatgers, connectant amb el nord d'Europa i els principals ports del continent.

Corredor d'alta velocitat
Així ho ha manifestat el president de la Cambra de Comerç de Tortosa, José Luis Mora, que ha posat la qüestió de la millora de les infraestructures ferroviàries com un aspecte essencial de les polítiques de 'reequilibri territorial' per rellançar l'economia de les Terres de l'Ebre. En una línia molt similar s'ha pronunciat el president del Consell Econòmic i Social de les Terres de l'Ebre, Josep Maria Franquet, qui ha recordat la importància de l'alta velocitat en el desenvolupament econòmic i la necessitat de potenciar el transport ferroviari.

'És més que evident que la competitivitat del territori passa perquè les connexions ferroviàries siguin les adequades. És pels interessos econòmics del territori: es tracta d'una lluita de futur', ha dit l'alcalde de l'Aldea. 'Difícilment podem aspirar al tren d'alta velocitat i la millora de les infraestructures quan el més bàsic, que pari un Euromed al dia, n no es compleix. No és una qüestió de diners o de projectes i aprovacions grandiloqüents', ha recordat l'alcalde de Tortosa, el convergent Ferran Bel. L'alcalde d'Amposta, el convergent Manel Ferré, ha posat l'èmfasi en la 'unitat' aconseguida com a punt de partida per resoldre el dèficit d'infraestructures del territori.

'Renfe ha de considerar l'estació de l'Aldea com la gran estació central de les Terres de l'Ebre. El Govern ja ha traslladat a l'Estat la necessitat que sigui un punt clau en el corredor del mediterrani', ha reblat el delegat del govern a les Terres de l'Ebre, Lluís Salvadó, que ha posat l'estació com el 'símbol d'esdevenir un territori de primera divisió'.

Unitat i absents
Però tot i destacar la 'unitat' i 'consens' aconseguit, la trobada d'aquest dilluns ha tingut en els càrrecs institucionals i polítics del PSC els seus grans absents (només l'alcalde d'Aldover, Joan Ferré, s'ha deixat veure entre els assistents). Tant el PSC, com el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP), han justificat la seva absència argumentant que 'els motius de la convocatòria s'han de conduir per la via de la negociació i els escenaris de diàleg institucional'.

En aquest sentit, i tot recordant el seu suport a les iniciatives de millora de les infraestructures ferroviàries així com les partides pressupostàries previstes, han adduït que la millora de l'estació de l'Aldea és un 'tema prioritari en l'agenda de les negociacions entre el DPTOP i el Minitseri de Foment' així com dels parlamentaris socialistes a Madrid. 'El PSC fem una aposta per treballar i tirar endavant aquelles infraestructures necessàries per al creixement del territori i defugim actes electoralistes, actes en definitiva d'aparador, que no aporten solucions per a l'interès de la gent del territori', tanca el comunicat socialista.

'No ha quedat un acte deslluït', ha respost a l'absència l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel. 'Els que no estaven ho hauran d'explicar. Estaven representants de dos dels partits del Govern i els de l'altre partit no hi estaven. No voldria pensar que algú els va estirar les orelles (al PSC) per l'acte de Gandesa (reivindicant la sortida de l'A-68 per Catalunya) i això hagi afectat l'acte de l'Aldea', ha argumentat Bel.

Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona

Posted: Tuesday 19/05/2009 21:27
by 594-001-0
Si claro, que el Euromed pare en L'Aldea... Y en Salou, Vinaròs, Benicàssim, Xàtiva y Villena también, que encima dan bastantes más viajeros a trenes de LD estas estaciones que L'Aldea.

Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona

Posted: Wednesday 20/05/2009 23:34
by 437.001
Que uno o dos Euromed hiciesen una parada en Aldea O Vinaroz (la una o la otra son válidas para dar servicio a la vez al norte de Castellón y al sur de Tarragona), y otra en Játiva y en Villena no sería malo.
Atención, no se está hablando de todos los Euromed, sólo de uno por sentido.
Y sólo es una propuesta.
Teniendo en cuenta que en Francia, hay TGV que paran en ciudades como Montélimar, Rethel, Agde, Remiremont, Auray, Guingamp... no veo qué lo impediría en España.
El tren no para 30 minutos en cada estación.

Millora de connexió de Tarragona i Reus amb la LAV

Posted: Thursday 21/05/2009 9:36
by Guigui
Extracte de: http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... litat.html

Sí a la connexió de vies

Amb l'aprovació d'una altra esmena d'ICV-IU, el govern estatal també s'ha fet seva una altra proposta inclosa en el Pacte Nacional d'Infraestructures: la connexió entre la línia convencional i la del TAV. El text assumit pel Congrés, així, insta a «dissenyar una xarxa de serveis intercity» sobre els eixos Tortosa-Tarragona i Reus-Tarragona-Barcelona, entre altres, «que aprofiti al màxim la nova xarxa ferroviària d'alta velocitat connectant-la amb la d'ample ibèric a través dels corresponents canviadors d'ample en punts estratègics del recorregut». Intercanviadors com el proposat a l'Arboç, perquè l'alta velocitat pugui entrar a Tarragona i Reus per la línia de la costa.

Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona

Posted: Thursday 21/05/2009 9:40
by metring
Però de qunts temes diferents parlen a la notícia??????????????? :x :x :x :x

Va de trens

Posted: Thursday 21/05/2009 9:49
by Guigui
metring wrote:Però de qunts temes diferents parlen a la notícia??????????????? :x :x :x :x
Han fet un "tot en u". Al capdavall -pensaran- va de trens, i sembla que al Congrés tinguessin una trobada ferroviària...