Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
Avui anirem a la presentació de nous busos de TMB. A Maria Cristina a les 10:00. Després escriurem a la web d'Autobuseros la crònica del que passi.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
sabeis cuales son los 13xx transformados en hibridos?
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
En la presentación estaba el 1356, así que supongo que serán los de esa remesa. Concretamente, son 13 buses.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- res_publica
- N6
- Posts: 253
- Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
- Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
El 1355 está en la 37 el día de hoy, todavía no lleva las pegatinas de bus híbrido TMB
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
No.
Suele pasar.
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
Les noves incorporacions son 10 MAN Lion's City Hybrid (5411-5415), 5 Volvo 7900 Hybid (5000-5004) i 5 Iveco Citelis Hybrid (5100-5104).
La tecnologia híbrida, eficiència ambiental i econòmica per al bus
Avui s'han presentat els últims autobusos híbrids que s'han incorporat a la flota de TMB. La ciutat continua així beneficiant-se d'una millora en la qualitat ambiental i de l'estalvi que suposa el menor consum.
Amb la incorporació de 20 autobusos híbrids, que substitueixen 20 cotxes dièsel amortitzats, i la transformació de 13 autobusos de gas natural comprimit en híbrids, TMB fa un pas més en la reconversió ambiental de la flota, seguint les directrius europees i catalanes per al transport públic de superfície sobre reducció d'emissions i millora de la qualitat de l'aire. [...]
Cada any TMB substitueix autobusos que han esgotat la seva vida útil, després de 14-15 anys de funcionament, en funció de les necessitats. La renovació de flota del 2013 s'ha fet exclusivament amb vehicles híbrids, és a dir, propulsats elèctricament i amb un motor tèrmic auxiliar com a generador (funcionament en sèrie) o bé que combinen la tracció elèctrica i la del motor dièsel (funcionament en paral·lel). Per concurs, els vehicles nous van ser contractats a MAN (10 unitats del model Lion's City), Volvo (5 unitats del model 7900 Hybrid) i Iveco (5 unitats Citelis Hybrid). [...]
FONT: Hora Punta (TMB)
La tecnologia híbrida, eficiència ambiental i econòmica per al bus
Avui s'han presentat els últims autobusos híbrids que s'han incorporat a la flota de TMB. La ciutat continua així beneficiant-se d'una millora en la qualitat ambiental i de l'estalvi que suposa el menor consum.
Amb la incorporació de 20 autobusos híbrids, que substitueixen 20 cotxes dièsel amortitzats, i la transformació de 13 autobusos de gas natural comprimit en híbrids, TMB fa un pas més en la reconversió ambiental de la flota, seguint les directrius europees i catalanes per al transport públic de superfície sobre reducció d'emissions i millora de la qualitat de l'aire. [...]
Cada any TMB substitueix autobusos que han esgotat la seva vida útil, després de 14-15 anys de funcionament, en funció de les necessitats. La renovació de flota del 2013 s'ha fet exclusivament amb vehicles híbrids, és a dir, propulsats elèctricament i amb un motor tèrmic auxiliar com a generador (funcionament en sèrie) o bé que combinen la tracció elèctrica i la del motor dièsel (funcionament en paral·lel). Per concurs, els vehicles nous van ser contractats a MAN (10 unitats del model Lion's City), Volvo (5 unitats del model 7900 Hybrid) i Iveco (5 unitats Citelis Hybrid). [...]
FONT: Hora Punta (TMB)
Salvem l'Estació de França!
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
Cert, es van presentar el passat dilluns 10, junt amb la 3a fase de la nova xarxa de bus.m.h.t. wrote:Les noves incorporacions son 10 MAN Lion's City Hybrid (5411-5415), 5 Volvo 7900 Hybid (5000-5004) i 5 Iveco Citelis Hybrid (5100-5104).
Aquí teniu un vídeo que vaig enregistrar:
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
Fotografies dels nous autobusos: http://www.autobuseros4ever.tk/magazin/ ... ds-de-tmb/
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
Ja ha arribat a la cotxera el bus 1107, el nou Irizar I2e. Per tant, ja circulen per la xarxa les primeres fotos.
https://www.facebook.com/amicsbuscat/po ... 2348742550 (fotos autor desconegut)
https://www.facebook.com/amicsbuscat/po ... 2348742550 (fotos autor desconegut)
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
Per què és tan lleig?Adolescent barceloní wrote:Ja ha arribat a la cotxera el bus 1107, el nou Irizar I2e. Per tant, ja circulen per la xarxa les primeres fotos.
https://www.facebook.com/amicsbuscat/po ... 2348742550 (fotos autor desconegut)
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
La pàgina web d'Irízar no ens ho aclareix pas... (no hi figura, la gama i2):
http://www.irizar.com/es/
Dit això, sobre la gama immediatament més gran (i3) diuen que:
"¿Por qué un autobús de estas características tiene que carecer de diseño?
El Irizar i3 es un autobús que aun permitiendo un alto grado de accesibilidad y funcionalidad, conserva todos los rasgos y atributos de la familia Irizar en cuanto a SEGURIDAD, FIABILIDAD, RENTABILIDAD, SERVICIO Y GARANTÍA Irizar."
Jo, a la vista de les seves diverses games, arribo a la conclusió personal de que aquesta línia de dissenys seus queda molt reeixida tant en el PB (que, tanmateix, va ser força impactant en el moment de la seva aparició, i jo diria que va crear tants "fans" com detractors) com en el i6 (i els seus predecessors Century), però va quedant menys afavorida a mesura que es baixa als models més petits, i4, i3... El frontal encara fa patxoca, però la part del darrere...
En general, pel que fa a urbans, recordo dissenys més afortunats (Castrosua CS40, Citaro, Hispano VOV...) entre els anys 90 i començament de segle, que en l'actualitat.
http://www.irizar.com/es/
Dit això, sobre la gama immediatament més gran (i3) diuen que:
"¿Por qué un autobús de estas características tiene que carecer de diseño?
El Irizar i3 es un autobús que aun permitiendo un alto grado de accesibilidad y funcionalidad, conserva todos los rasgos y atributos de la familia Irizar en cuanto a SEGURIDAD, FIABILIDAD, RENTABILIDAD, SERVICIO Y GARANTÍA Irizar."
Jo, a la vista de les seves diverses games, arribo a la conclusió personal de que aquesta línia de dissenys seus queda molt reeixida tant en el PB (que, tanmateix, va ser força impactant en el moment de la seva aparició, i jo diria que va crear tants "fans" com detractors) com en el i6 (i els seus predecessors Century), però va quedant menys afavorida a mesura que es baixa als models més petits, i4, i3... El frontal encara fa patxoca, però la part del darrere...
En general, pel que fa a urbans, recordo dissenys més afortunats (Castrosua CS40, Citaro, Hispano VOV...) entre els anys 90 i començament de segle, que en l'actualitat.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
Ahora falta su hermano, porque segun se dijo en su dia serian dos los irizar i2e que vendrian, por otro lado en san sebastian otra de las ciudades que harian la prueba ya lo tienen circulando desde hace un tiempo, 2 o tres meses.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
A la plana de catàlegs (http://www.irizar.com/es/descargas/catalogos/) de la web d'Irizar he trobat això: http://www.irizar.com/es/download/2805/
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
Ja s'ha desvetllat a quina línia funcionarà: a la línia 20, al torn 2. Ho confirma Johny Gómez, al Facebook d'AutobusesBCN:
Johny Gómez wrote:Cotxera de triangle. Correrà en el torn 2 de la línia 20 durant l'agost a les tardes.
Salvem l'Estació de França!
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
si sin matricula y sin probar como han hecho con los demas.......
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
Ahir vaig pujar-hi per primer cop (5104, a la 19)Adolescent barceloní wrote:Cert, es van presentar el passat dilluns 10, junt amb la 3a fase de la nova xarxa de bus.m.h.t. wrote:Les noves incorporacions son 10 MAN Lion's City Hybrid (5411-5415), 5 Volvo 7900 Hybid (5000-5004) i 5 Iveco Citelis Hybrid (5100-5104).
No negaré les seves virtuts, però pel que fa a comoditat precisament no m'ho va semblar massa.
Serà exactament igual que els que van estar provant ("per a homologació") durant tants mesos?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- res_publica
- N6
- Posts: 253
- Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
- Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
Tengo metido el recuerdo de los City bus de la Renault en esos vehículos, es como volver 15 años atrásFran-Ikarus wrote:
Ahir vaig pujar-hi per primer cop (5104, a la 19)
No negaré les seves virtuts, però pel que fa a comoditat precisament no m'ho va semblar massa.
Serà exactament igual que els que van estar provant ("per a homologació") durant tants mesos?
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
No.
Suele pasar.
-
- N3
- Posts: 35
- Joined: Friday 01/08/2014 0:33
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
Yo me subí en el 5100 en la línea 92 y la verdad que me gusto muchores_publica wrote:Tengo metido el recuerdo de los City bus de la Renault en esos vehículos, es como volver 15 años atrásFran-Ikarus wrote:
Ahir vaig pujar-hi per primer cop (5104, a la 19)
No negaré les seves virtuts, però pel que fa a comoditat precisament no m'ho va semblar massa.
Serà exactament igual que els que van estar provant ("per a homologació") durant tants mesos?
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
Avui mateix he pujat al Irizar i2e, el 1107. Aqui teniu la meva opinió, i alguna foto més:
http://magazin.amicsbuscat.tk/20140821/ ... -electric/
http://magazin.amicsbuscat.tk/20140821/ ... -electric/
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
-
- N3
- Posts: 35
- Joined: Friday 01/08/2014 0:33
Re: Seguiment d'autobusos híbrids/elèctrics de TMB
Hola, que fa el torn 2 de la 20?raulitinbcn wrote:Avui mateix he pujat al Irizar i2e, el 1107. Aqui teniu la meva opinió, i alguna foto més:
http://magazin.amicsbuscat.tk/20140821/ ... -electric/
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Torn 2 del 20
???ivan123456 wrote:Hola, que fa el torn 2 de la 20?
Anar darrere el torn 1 i abans del torn 3...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.