Page 5 of 7

Re: actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Posted: Saturday 07/11/2009 21:25
by canalcole
solde13 wrote:Aquest mati he anat a Sant Andreu Comtal i també m'ha sobtat que la de granollers fos la 2 i la l'aeroport la 1
Sobre quina hora has estat? Jo m'he passat tot el matí per allí. :)

Re: actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Posted: Sunday 08/11/2009 22:11
by solde13
canalcole wrote:
solde13 wrote:Aquest mati he anat a Sant Andreu Comtal i també m'ha sobtat que la de granollers fos la 2 i la l'aeroport la 1
Sobre quina hora has estat? Jo m'he passat tot el matí per allí. :)
Doncs he arribat a Sant Andreu Comtal a tres quarts de 12 aproximadament i he tornat amb el rodalies de les 13:19 que anava a Sant Celoni.

Re: actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Posted: Sunday 08/11/2009 22:18
by canalcole
solde13 wrote:
canalcole wrote:
solde13 wrote:Aquest mati he anat a Sant Andreu Comtal i també m'ha sobtat que la de granollers fos la 2 i la l'aeroport la 1
Sobre quina hora has estat? Jo m'he passat tot el matí per allí. :)
Doncs he arribat a Sant Andreu Comtal a tres quarts de 12 aproximadament i he tornat amb el rodalies de les 13:19 que anava a Sant Celoni.
Jo a aquestes hores estava per allí els tallers, i després he anat a dinar. ;)

Re: actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Posted: Thursday 12/11/2009 20:07
by Tony M. Nyphot
solde13 wrote:
593Dromedario wrote:Finalment ahir a primera hora es va fer el canvi i ara els trens cap a Granollers i és amunt passen per la via 4.

També, tal com apuntàveu, s'han renumerat les vies, però al revés de com es disposaven abans: la via 1 és en sentit Sants i la via 2 en sentit Granollers. Així que, si ja a alguns se us feia estrany que els trens a l'aeroport passessin per la via "6", imagineu ara que els de Sant Celoni passin per la via "2".
Aquest mati he anat a Sant Andreu Comtal i també m'ha sobtat que la de granollers fos la 2 i la l'aeroport la 1
Tant a Passeig de Gràcia com a Clot la via 2 és la que va a Granollers, és normal que també ho sigui a Sant Andreu Comtal.

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Posted: Wednesday 18/11/2009 1:17
by Jordi Freixas
Amb tot això de Sant Andreu Comtal em sorgeix un dubte: el ramal que connectava aquesta estació amb la línia de la costa, ja quedarà eliminat de manera definitiva?

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Posted: Wednesday 18/11/2009 8:40
by Trenscat
Jordi Freixas wrote:Amb tot això de Sant Andreu Comtal em sorgeix un dubte: el ramal que connectava aquesta estació amb la línia de la costa, ja quedarà eliminat de manera definitiva?
Això sembla, de triangle ferroviari allò ja no en tindrà res. Serà els "catets" ferroviaris d'ara en endavant... (això de catets es pot interpretar de dues maneres... :twisted: )

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Posted: Wednesday 18/11/2009 10:52
by davida
Catetos: Llamase de los responsable de Renfe, Adif, Fomento que quitaron un cateto al triangulo de SAC con lo que que se elimina una alternativa en caso de incidencia en las zona de la Sagrera y los tuneles de Barcelona. Y una posibilidad futura de poner mas trenes en la linia de Mataró sin pasar por los tuneles saturado de Barcelona. Por ejemplo Mataró - Sant Andreu Comtal con posibilidad de prolongarlos hasta Montcada Bifurcació - Terrassa creando nuevas combinaciones.

Cateto: Llamese al ministerio de Fomento que visto el colapso de cercanias Barcelona se dedican a eliminar vias triples (El Prat - Bellvitge) y cuadruples (Bellvitge - Sants), conexiones entre lineas (triangulo de Barcelona o Gornal), tener lineas de cercanias con frecuencias superiores a las 1h (C3, C7 en fin de semana) para poblaciones a <30km de Barcelona o hacer proyectos de construir soterramientos de lineas de via doble saturadas sin preveer una tercera o cuarta via (tunel Torrassa Belvitge) y en que la velocidad prevista es considerablemente inferior a cuando por superficie.

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Posted: Wednesday 18/11/2009 12:13
by josep_serre
L'eliminació del tram Sant Andreu Comtal Bifurcació Sant Andreu correspon més aviat ainteressos urbanístics, el tram Bifurcació Gornal l'Hospitalet segueix en servei tot i que actualment en via única, el tram El Prat Barcelona Sants de la línia Aeroport Barcelona Sants i la línia Barcelona Sants Can Tunis així com Bifurcació El Prat Can Tunis van ser clausurades sí, però la gent ho diu ara, perquè no ho deia abans?
davida wrote:Catetos: Llamase de los responsable de Renfe, Adif, Fomento que quitaron un cateto al triangulo de SAC con lo que que se elimina una alternativa en caso de incidencia en las zona de la Sagrera y los tuneles de Barcelona. Y una posibilidad futura de poner mas trenes en la linia de Mataró sin pasar por los tuneles saturado de Barcelona. Por ejemplo Mataró - Sant Andreu Comtal con posibilidad de prolongarlos hasta Montcada Bifurcació - Terrassa creando nuevas combinaciones.

Cateto: Llamese al ministerio de Fomento que visto el colapso de cercanias Barcelona se dedican a eliminar vias triples (El Prat - Bellvitge) y cuadruples (Bellvitge - Sants), conexiones entre lineas (triangulo de Barcelona o Gornal), tener lineas de cercanias con frecuencias superiores a las 1h (C3, C7 en fin de semana) para poblaciones a <30km de Barcelona o hacer proyectos de construir soterramientos de lineas de via doble saturadas sin preveer una tercera o cuarta via (tunel Torrassa Belvitge) y en que la velocidad prevista es considerablemente inferior a cuando por superficie.

Visió nul·la

Posted: Wednesday 18/11/2009 15:42
by Guigui
josep_serre wrote:però la gent ho diu ara, perquè no ho deia abans?
Perquè l'home és l'animal més curt de vista que existeix, incapaç de preveure qualsevol problema fins que no se'l troba.

Re: actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Posted: Wednesday 18/11/2009 17:43
by 593Dromedario
Tony M. Nyphot wrote:
solde13 wrote:
593Dromedario wrote:Finalment ahir a primera hora es va fer el canvi i ara els trens cap a Granollers i és amunt passen per la via 4.

També, tal com apuntàveu, s'han renumerat les vies, però al revés de com es disposaven abans: la via 1 és en sentit Sants i la via 2 en sentit Granollers. Així que, si ja a alguns se us feia estrany que els trens a l'aeroport passessin per la via "6", imagineu ara que els de Sant Celoni passin per la via "2".
Aquest mati he anat a Sant Andreu Comtal i també m'ha sobtat que la de granollers fos la 2 i la l'aeroport la 1
Tant a Passeig de Gràcia com a Clot la via 2 és la que va a Granollers, és normal que també ho sigui a Sant Andreu Comtal.
Curiosament, a partir de Sant Andreu això canviava. La majoria d'estacions fins a Girona (potser totes, i més amunt no ho sé) tenen per via 1 la dels trens sentit França, i per via 2 la dels trens sentit Barcelona. Era com si al TF "comencés" la línia cap a Girona.

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Posted: Wednesday 18/11/2009 23:07
by Jordi Freixas
Possiblement, de Sant Andreu Comtal en avall estigui al revers.

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Posted: Friday 20/11/2009 13:32
by metring
Aquí teniu unes fotos fresques del lloc. Impressiona veure que només queden dues vies, amb la quantitat que n'hi havien abans, la veritat.

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Posted: Saturday 21/11/2009 13:16
by canalcole
Les fotos SAC 4 i SAC 5 i m'impressionen. :o

Un solar

Posted: Saturday 21/11/2009 13:22
by Guigui
canalcole wrote:Les fotos SAC 4 i SAC 5 i m'impressionen. :o
Sí, l'Hereu es deu emocionar de tanta ferida urbana aixecada. I encara sort que ja no queden tants rapinyaires del totxo que es freguin les mans...

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Posted: Saturday 21/11/2009 13:40
by Aureli
Llàstima que es perdi la connexió entre SAC i la C1 pel triangle ferroviari. Quin argument han donat per a perdre aquesta connexió mar-muntanya...?

Escapçament del triangle ferroviari

Posted: Saturday 21/11/2009 13:50
by Guigui
D'aquí a uns quants anys, amb la boca petita se'n penediran tant com ja ho deuen fer a hores d'ara d'haver desmantellat l'enllaç a Granollers entre les línies de França i Vic.

L'argument que donin no importa massa, ja que no diran la veritat: especulació.

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Posted: Saturday 21/11/2009 15:27
by metring
Exacte, comencen a veure que van errar en decisions que han restrenyit les rodalies, i van i ho repeteixen, d'això se'n diu no aprendre dels errors. A veure què diuen d'això aquesta tarda a la Soci.

Allò de l'home i l'animal

Posted: Saturday 21/11/2009 15:58
by Guigui
metring wrote:d'això se'n diu no aprendre dels errors.
Ja ho diuen: l'home és l'únic animal que ensopega dos cops amb la mateixa pedra. Jo, fins i tot diria: l'home és l'únic animal. Punt.

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Posted: Tuesday 24/11/2009 9:43
by metring
Atenció, que la cosa començarà a canviar molt!!

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

Inici d’obres a l’estació de Sant Andreu Comtal

1. • Foment comença els treballs previs per soterrar la nova parada de Renfe

EL PERIÓDICO
BARCELONA

El Ministeri de Foment, a través del gestor d’infraestructures ferroviàries Adif, ha començat els treballs previs per a la construcció de la nova estació soterrada de Sant Andreu Comtal, vinculada al tram la Sagrera-Nus de la Trinitat de l’AVE
Madrid-Barcelona-frontera francesa. Les obres es prolongaran fins al 30 de novembre, mentre que el desmuntatge es farà efectiu entre aquesta data i el 2 de desembre vinent en horari nocturn per evitar que es produeixin afectacions en el trànsit dels trens.

Aquestes tasques prèvies se centren en el desmantellament de les instal·lacions ferroviàries que estan fora de servei, una vegada s’ha fet el desviament de les dues vies generals de circulació al seu pas per l’àmbit de l’estació. Paral·lelament, s’estan duent a terme operacions de demolició de les andanes que han quedat fora d’ús.

DESMUNTATGE DE LA PASSAREL·LA / L’execució d’aquestes operacions permetrà iniciar la construcció de les estructures de la futura estació, que consistiran en l’execució de pantalles perimetrals de puntals i les fonamentacions dels pilars i del futur cobriment del corredor ferroviari en l’àmbit d’aquest sector. Per portar a terme aquestes operacions serà necessària la utilització de grues de grans dimensions amb una altura superior als 10 metres. Per aquests motius, és necessari procedir al desmuntatge parcial de la passarel·la de vianants que uneix l’edifici de viatgers i la plaça de l’Estació amb el carrer de Ferran Junoy, i que té una longitud de 61,7 metres.

RECORREGUT ALTERNATIU / Amb motiu del desmuntatge parcial de la passarel·la, quedarà fora de servei el sector que uneix l’edifici de viatgers amb el carrer de Ferran Junoy (Però si això ja fa dies que està fet, ja ho vaig mostrar a les meves fotos de l'altre dia!!) , amb la qual cosa quedarà operativa únicament la part que dóna accés a les andanes de l’estació que estan en servei. Per facilitar la mobilitat dels vianants s’ha establert, d’acord amb l’ajuntament, un itinerari alternatiu a través dels jardins del Rec i el pont de Sant Adrià.

Re: Inici actuacions línia AVE a l'entorn de St.Andreu Comtal

Posted: Wednesday 25/11/2009 13:13
by metring
Avui ja he entés el que deien a la notícia, i és que el pont no estava tallat del tot l'altre dia i encara es podia passar a l'altre banda, per si volies anar a La Maquinista :D però ara no, has d'atravessar els jardins del Rec Comtal del costat, i creuar.