Page 5 of 7

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Tuesday 03/02/2009 16:17
by Archie-250
- A la R2 : 440R, 447, 450 i 451.
- A la R2 Nord: Civies i 447.
- A la R2 Sud: Suposo que 450, 451 i algunes 440R més.

Salutacions. :hola

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Tuesday 03/02/2009 18:08
by canalcole
Archie-250 wrote:- A la R2 Sud: Suposo que 450, 451 i algunes 440R més.
I també 447.

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Tuesday 10/02/2009 20:10
by Mako448
Doncs avui a la C2 nord s'ha deixat veure una doble de 440R fent Aeroport-Sant Celoni,o sigui que les 440R també fan acte de presència a la C2nord,junt amb els civies i les 447.

Per certque entre el ramal de mercaderies i Montcada pel costat muntanya estaven construint un tram de via.Té a veure amb les obres del TAV? Potser desviaràn una mica cap al costat muntanya les actuals vies de la línia de Girona per tal de deixar espai per les obres de la LAV?

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Wednesday 11/02/2009 8:47
by daneel
Mako448 wrote:Doncs avui a la C2 nord s'ha deixat veure una doble de 440R fent Aeroport-Sant Celoni,o sigui que les 440R també fan acte de presència a la C2nord,junt amb els civies i les 447.

Per certque entre el ramal de mercaderies i Montcada pel costat muntanya estaven construint un tram de via.Té a veure amb les obres del TAV? Potser desviaràn una mica cap al costat muntanya les actuals vies de la línia de Girona per tal de deixar espai per les obres de la LAV?
Por lo que dices, entiendo que hablas del tramo entre la estación de Montcada y el Nus de la Trinitat ¿Es así?
Reproduzco un artículo de El periódico dónde verás la respuesta:

"La primera tuneladora del AVE inicia la cuenta atrás en Montcada
• Adif monta una máquina gemela a las del Eixample y Girona para que en abril perfore hacia la Trinitat

• Las obras del tramo de 4,7 km obligan a desplazar ahora en Vallbona las vías de Cercanías y Portbou

La vía del AVE a su paso por Barcelona tiene dos obras subterráneas clave, al margen de la macroestación de Sagrera. Son el túnel polémico, y siempre bajo los focos, del Eixample, y el tapado que cruza la Serralada Litoral entre el nudo de la Trinitat y Montcada. La construcción de este sector de la línea hacia Francia por el valle del Besòs está más avanzada y ha iniciado la cuenta atrás. Adif empezó a montar el jueves la gran tuneladora que en unas semanas, a final de abril, excavará en dirección a la capital tres kilómetros de galería. Será la primera en entrar en acción de las tres de iguales características que realizarán los tramos difíciles del AVE aún pendientes: Barcelona, Girona y Montcada.
Las máquinas de las dos capitales se están acabando de construir en Alemania. Se espera que lleguen al puerto de Barcelona en mayo, y que puedan empezar a funcionar en septiembre. Todas estas perforadoras las fabrica la empresa Herrenknecht, suministradora de la mayoría de aparatos similares en las grandes obras en ejecución: L-9 del metro y alta velocidad en toda España.

11,6 METROS DE DIÁMETRO
El cabezal giratorio de 11,66 metros de diámetro que corta el subsuelo, las partes del escudo que impulsa la excavación y protege con presión el terreno y los cinco remolques de servicios auxiliares que forman en total los 105 metros del gusano mecánico, piezas todas ellas de gran tamaño, están ya a punto en el área de montaje situada en la confluencia de los ríos Besòs y Ripoll, al norte de Montcada. El primer remolque, como pudo observar este diario la semana pasada, está ya en el fondo del pozo de ataque abierto junto a la escuela Font Freda, a pocos metros de la pared que se empezará a perforar.
En paralelo al proceso de montaje, este mismo mes de febrero comenzarán los trabajos para desplazar las dos vías en servicio de la línea Barcelona-Granollers-Portbou en la zona del campo de fútbol del barrio de Vallbona. El traslado es necesario para poder construir el pozo por donde se extraerá la tuneladora en el 2010, cuando acabe el recorrido que realizará de norte a sur.
Todo el tramo Trinitat-Montcada mide 4,754 kilómetros, de los que 3,709 irán bajo tierra (3,017 se harán con la perforadora y 0,692 entre pantallas) y 1,045 por la superficie. El director de Infraestructuras de la línea, Rafael Rodríguez, explica que la excavación se hará a gran profundidad, hasta 50 metros en el punto más bajo, cruzando un terreno duro de pizarras que dará seguridad al avance de la tuneladora.
Bajo los viales elevados del nudo de la Trinitat existe ya una reserva de terreno para que pase la nueva línea al lado mismo de las vías en servicio. No obstante, para situar los dos trazados en paralelo será necesario desplazar unos metros los raíles convencionales. Esta fase de la obra, que afectará al servicio ferroviario en un grado aún por determinar, se acometerá al final y de forma coordinada con la ejecución del extremo norte del tramo Sagrera-Sant Andreu con el que enlazará un poco después del paseo de Santa Coloma
Entre el pozo de ataque y el río Ripoll, una zona de subsuelo blando formado por tierras de aluvión y mucha agua, se está inyectando hormigón para reforzar el terreno. Otro punto difícil, según Rodríguez, se sitúa en la frontera entre Vallbona y Trinitat Vella donde las vías, ya en superficie, cruzarán importantes conducciones de agua y electricidad de la red metropolitana."

La noticia aquí: http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Thursday 12/02/2009 1:25
by Busman
Avui he trigat 43 minuts en anar de Passeig de Gràcia a Castelldefels.

Per si ho llegeix algun responsable.

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Thursday 12/02/2009 16:28
by Mako448
Aquesta nit i la de demà segons la web de renfe tallen la circulació entre Arc de Triomf i Badalona per una banda,i entre Clot i Montcada per una altra banda.Així a últimes hores de divendres/dissabte i primeres hores de dissabte/diumenge,la C2 nord acabarà a Montcada i Reixac,i per seguir trajecte s'haurà de caminar fins Montcada i Reixac Manresa per continuar trajecte.La C1 acabarà a Badalona,i desde d'aquí hi haurà dos serveis d'autousos,una fins a Pep Aventura on enllaçaria amb la L2 i una altra fins a SantAdrià on enllaçaria amb el TRAM.El metro i el TRAM seràn gratuïts mentre hi hagui el tall.Els Regionals de Girona dissabte alguns es suprimiràn,altres passaràn amb 15-20 minuts de retard al seu pas per Sant Andreu Comtal,i altres seràn desviats via Cerdanyola Vallès-UAB-Baricentro.

Hi hauràn llançadores Sants-Aeroport(tant costava que fossin desde EDF?), l'últim tren que surti de l'Aeroport arribara a Montcada i Reixac Manresa,i tindrà com a destinació TERRASSA.Per tant avui i demà hi haurà un Aeroport-Terrassa.

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Thursday 12/02/2009 17:31
by trainman
Por lo que he visto, el sábado parece que el Delta Exprés Figueres-Sants (de domingo a viernes es el ya archiconocido Portbou-Tortosa) pasará por Cerdanyola

Y si el último Aeroport-Sant Celoni llega hasta Terrassa, es de suponer que pase pocos minutos después que el último L'Hospitalet-Terrassa

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Thursday 12/02/2009 17:38
by Mako448
trainman wrote:Por lo que he visto, el sábado parece que el Delta Exprés Figueres-Sants (de domingo a viernes es el ya archiconocido Portbou-Tortosa) pasará por Cerdanyola

Y si el último Aeroport-Sant Celoni llega hasta Terrassa, es de suponer que pase pocos minutos después que el último L'Hospitalet-Terrassa

Creo que lo que harán será que el L'H-Terrassa pasará a ser Aeroport-Terrassa.Se suprimirá entre L'Hospitalet y Sants.No se si me explico.

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Thursday 12/02/2009 18:32
by oscar440
trainman wrote:Por lo que he visto, el sábado parece que el Delta Exprés Figueres-Sants (de domingo a viernes es el ya archiconocido Portbou-Tortosa) pasará por Cerdanyola
(...)
¿A qué hora pasará por Cerdanyola?

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Thursday 12/02/2009 22:21
by Busman
Por cierto, ayer una 465 haciendo el Granollers Centre - Castelldefels, avistado a la entrada de Castelldefels a las 21.15 (es el que luego sale a las 21.24).

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Friday 13/02/2009 1:25
by oriolp13
Serà curiós veure un tren de passatgers passsar per l'estació abandonada de Baricentro :P

El cap de setmana del 13 al 15 de febrer

Posted: Friday 13/02/2009 21:24
by canalcole
http://web02.renfe.es/u13/MTR/UltimaHor ... 5B003F8E6E

Adif realitza obres de millora de la infraestructura a Castelldefels i a l'entorn de Nus de La Trinitat - Modificació de serveis

A causa de les obres de construcció d'un pas inferior a Castelldefels, des de les 22.20 hores del divendres dia 13 fins les 06.20h del dilluns dia 16 de febrer, es circularà en via única al pas per l’estació de Castelldefels. La reducció de la capacitat operativa generada per les obres comportarà un increment del temps de viatge d’entre 3 i 5 minuts als serveis ferroviaris al pas per l’estació i una reducció de l’oferta habitual.

D’aquesta manera durant el cap de setmana, els viatgers disposaran de dos trens per hora i sentit a la relació Sant Vicenç de Calders – Estació de França. Aquests trens efectuaran parada a totes les estacions del seu recorregut.

Adif i Renfe informaran de les modificacions al servei a través de megafonia a trens i estacions, cartelleria, Trasmet, servei SMS i al telèfon 902 24 02 02

Aquesta era la informació sobre els canvis per aquests dies, de la web de Renfe.
oscar440 wrote:
trainman wrote:Por lo que he visto, el sábado parece que el Delta Exprés Figueres-Sants (de domingo a viernes es el ya archiconocido Portbou-Tortosa) pasará por Cerdanyola
(...)
¿A qué hora pasará por Cerdanyola?
Segons la web de Renfe surt de Granollers a les 20.32 i va desviat a partir de Mollet St.Fost per Cerdanyola Universitat - Cerdanyola del Vallès - Pl.Catalunya, segons aquest document de Renfe:

http://web02.renfe.es/u13/MTR/UltimaHor ... 4feb09.doc

Algu sabria sobre quina hora passara aproximadament per Baricentro o Cerdanyola :nose

I aqui el document sobre el canvi d'horaris per aquest cap de setmana per a la C1 i C2:

http://web02.renfe.es/u13/MTR/UltimaHor ... ies%20.pdf

Posted: Friday 13/02/2009 21:52
by 593Dromedario
Tal com diu en Mako448, jo també vaig veure una 440R fent servei cap a Sant Celoni. No crec que sigui el més habitual, però alguna que altra se'n deixarà veure.

D'altra banda, la notícia del canvi d'horaris per aquest cap de setmana l'he sentit aquest matí quan he passat vora l'estació de Sant Andreu Comtal (tot i que en aquell moment no havia d'agafar cap tren). Fa poc ho he comprovat a la web de Renfe.

Que no us afecti gaire! ;)

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Saturday 14/02/2009 20:50
by canalcole
oriolp13 wrote:Serà curiós veure un tren de passatgers passsar per l'estació abandonada de Baricentro :P
Doncs aquest acumula 20 minuts de retard, més el que portara per desviarlo (uns 30 minuts)...

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Saturday 14/02/2009 21:49
by oriolp13
Avui he fet servir la C2 i comentar que, a Granollers hi ha moltísim material aparcat, sobretot a la via que està més aprop de l'estació, i el tren té la porta oberta per poder-lo travessar i arribar a l'andana principal. Comentar també que hem estat uns 10 minuts parats a l'entrada de Granollers, i no entenc perquè ja que no hem cisallat cap via.

Re: Reestructuració total de la C2 per obres del TAV

Posted: Saturday 14/02/2009 22:38
by trainman
El Delta Exprés Figueres-Sants ha pasado por Cerdanyola a las 21:13. La composición era 448-011+448-024

Re: El cap de setmana del 13 al 15 de febrer

Posted: Sunday 15/02/2009 23:46
by ferroviario_catalan
canalcole wrote:Segons la web de Renfe surt de Granollers a les 20.32 i va desviat a partir de Mollet St.Fost per Cerdanyola Universitat - Cerdanyola del Vallès - Pl.Catalunya, segons aquest document de Renfe:
No me encaja este recorrido para absolutamente nada! Si pasa por la linea Mollet-papiol, no puede pasar por Cerdanyola, a no ser que en Cerdanyola-UAB, invierta la marcha...cosa que no creo.
Tambien, creo que por esa linea, que nunca circulan trenes que no sean mercancias, me parece que no está adaptada a trenes comerciales (repito, me parece).
Lástima que acabo de leer esto ahora, si lo llego a saber, ayer me hubiera tirado todo el santo día en Baricentro, para ver si era cierto, o bien inmortalizar el acontecimiento!!!
Nadie tiene fotos de alguno de estos trenes por el ramal Papiol-Mollet?

Re: El cap de setmana del 13 al 15 de febrer

Posted: Monday 16/02/2009 0:54
by oriolp13
ferroviario_catalan wrote:
canalcole wrote:Segons la web de Renfe surt de Granollers a les 20.32 i va desviat a partir de Mollet St.Fost per Cerdanyola Universitat - Cerdanyola del Vallès - Pl.Catalunya, segons aquest document de Renfe:
No me encaja este recorrido para absolutamente nada! Si pasa por la linea Mollet-papiol, no puede pasar por Cerdanyola, a no ser que en Cerdanyola-UAB, invierta la marcha...cosa que no creo.
Tambien, creo que por esa linea, que nunca circulan trenes que no sean mercancias, me parece que no está adaptada a trenes comerciales (repito, me parece).
Lástima que acabo de leer esto ahora, si lo llego a saber, ayer me hubiera tirado todo el santo día en Baricentro, para ver si era cierto, o bien inmortalizar el acontecimiento!!!
Nadie tiene fotos de alguno de estos trenes por el ramal Papiol-Mollet?
¿Que tiene de especial una línea de mercancías, para que no puedan pasar trenes en servicio comercial?
Es más, diría que sí que pueden pasar trenes comerciales.

Re: El cap de setmana del 13 al 15 de febrer

Posted: Monday 16/02/2009 6:50
by victorcasta
oriolp13 wrote:
ferroviario_catalan wrote:No me encaja este recorrido para absolutamente nada! Si pasa por la linea Mollet-papiol, no puede pasar por Cerdanyola, a no ser que en Cerdanyola-UAB, invierta la marcha...cosa que no creo.
Tambien, creo que por esa linea, que nunca circulan trenes que no sean mercancias, me parece que no está adaptada a trenes comerciales (repito, me parece).
Lástima que acabo de leer esto ahora, si lo llego a saber, ayer me hubiera tirado todo el santo día en Baricentro, para ver si era cierto, o bien inmortalizar el acontecimiento!!!
Nadie tiene fotos de alguno de estos trenes por el ramal Papiol-Mollet?
¿Que tiene de especial una línea de mercancías, para que no puedan pasar trenes en servicio comercial?
Es más, diría que sí que pueden pasar trenes comerciales.
El tram Cerdanyola UAB - Mollet, ha vist passar uns quants trens de passatgers. Que ara em vingui al cap, els Trenhotel de la neu que fa uns anys circulaven entre Madrid i Bourg-Saint-Maurice feien servir aquesta via.

Re: El cap de setmana del 13 al 15 de febrer

Posted: Monday 16/02/2009 18:37
by canalcole
ferroviario_catalan wrote:
canalcole wrote:Segons la web de Renfe surt de Granollers a les 20.32 i va desviat a partir de Mollet St.Fost per Cerdanyola Universitat - Cerdanyola del Vallès - Pl.Catalunya, segons aquest document de Renfe:
No me encaja este recorrido para absolutamente nada! Si pasa por la linea Mollet-papiol, no puede pasar por Cerdanyola, a no ser que en Cerdanyola-UAB, invierta la marcha...cosa que no creo.
Si no te lo crees miras el documento de la Renfe en el que lo decia. :|