Page 5 of 14
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Tuesday 18/08/2009 17:59
by metring
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... s-de-.html
Los usuarios de Renfe se movilizan por las incidencias de ayer en las que se produjeron retrasos de hasta 5 horas
18/08/2009 | Actualizada a las 17:32h | Ciudadanos
Girona. (EFE).- La Plataforma de Usuarios de Renfe se ha quejado de "la falta total y absoluta de información, de coordinación y de gestión", puesta de manifiesto ayer por la compañía cuando unos problemas en tres puntos de la catenaria obligaron a cortar una de las vías entre Barcelona y Portbou.
La plataforma, que estudia la posibilidad de llevar a cabo nuevas movilizaciones en septiembre, ha calificado de "impresentable, lamentable y patética" la actuación de Renfe. Miembros de esta plataforma ciudadana, turistas y viajeros ocasionales sufrieron ayer retrasos de hasta 5 horas.
Ante la situación vivida ayer, la plataforma ha hecho un llamamiento a todos los afectados para que presenten una queja a Renfe para dejar constancia del mal funcionamiento del servicio.
Una de las portavoces de la plataforma, Marian Riembau, ha explicado que en cuanto a la hora de retraso que reconoce Renfe, "he recibido correos de gente que ha tardado más de 5 horas en llegar de Barcelona a Figueres (...) salió a las 19.00 horas de Barcelona y llegó a las 24.00 horas a Figueres". "La situación es patética, y el problema es que, sin capacidad de reacción, los trenes a tope, sin aire, como todos los trenes este verano, y esto es lo que hay, la situación es ya insostenible", ha añadido Riembau.
La portavoz ha asegurado que "los problemas técnicos todos los podemos entender, pero no que una vez más la gran falta de información con la que nos quedamos los usuarios cuando hay un incidente de este tipo". A su juicio, los responsables de la compañía ferroviaria "no saben informar y no saben reaccionar".
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Tuesday 18/08/2009 19:11
by BB9200
Hi ha que dir que les vegades que he anat a Girona, es nota que qui agafa el tren últimament se'l veu molt cabrejat. Cops a la porta del maquinista queixant-se del aire condicionat de la 440, queixes per retards, per pocs trens, per preu...
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Wednesday 19/08/2009 9:42
by metring
Buf, imagineu que això passa a Barcelona, quan un maquinista surt i entra tota l'estona de la cabina, i no et dona cap mena d'explicació d'endarreriments! Tot el meu suport i comprensió als gironins!
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Wednesday 19/08/2009 9:52
by metring
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 51409.html
Trens sense aire condicionat
Per a molts usuaris del trens de Renfe de la línia Portbou-Girona-Barcelona els viatges realitzats aquest estiu deuen haver estat molt calorosos. Principalment, i segons va explicar Marian Riembau, pel fet que molts dels combois no tenien l'aire condicionat posat durant els seus trajectes. La primera incidència i queixa que va fer Riembau va ser al mes de juliol i des d'aleshores han estat diverses les manifestacions de desgrat que han arribat a la portaveu d'aquesta plataforma d'Usuaris. La portaveu va voler deixar clar que
sense queixes Renfe no reacciona, per tant va convidar tots els usuaris que es trobin amb problemes que els facin per escrit a la web de Renfe.
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 51408.html
La Plataforma d´Usuaris de Renfe no descarta mobilitzacions
Denuncien la gestió «nefasta» i la «nul·la capacitat de reacció» de la companyia durant les incidències de dimarts
GIRONA| A.T.A Arran de les incidències ocurregudes durant la tarda de dimarts a l'estesa elèctrica de diverses catenàries de l'empresa Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif) i que va comportar llargs retards en el servei de trens de Renfe, la Plataforma d'Usuaris de Renfe no descarta organitzar al mes de setembre noves mobilitzacions.
El "caos ferroviari", segons van definir els usuaris de la línia Portbou-Girona-Barcelona, que es va viure ahir en aquesta línia de Renfe ha encès els viatgers que utilitzen aquest mitjà de transport públic per desplaçar-se fins a la Ciutat Comtal. Cansats de les continuades irregularitats i retards en el servei per part de Renfe els seus membres van informar ahir que no descarten convocar noves mobilitzacions al mes que ve. "Cal veure què passa, perquè al setembre ens hem de reunir amb el senyor Javier Pérez per tal de tractar el tema de la devolució exprés, però el malestar entre els usuaris és cada vegada més gran i la possibilitat de fer mobilitzacions la tenim present sempre", va explicar la portaveu de la Plataforma, Marian Riembau.
Ella mateixa va explicar que cal posar fi a la "nul·la capacitat de reacció" que té l'empresa i que va tornar a demostrar un cop més dimarts amb la desinformació donada als usuaris. Tal i com s'explicava des de la Plataforma les informacions donades per l'empresa eren diferents en funció de l'estació on es trobaven els viatgers. A tall d'exemple a l'estació del Passeig de Gràcia se'ls va informar gairebé a les 18 hores que tenien l'opció d'anar fins a Sants, ja que allà hi trobarien un autobús que faria el recorregut en substitució als dels trens. En canvi, segons els usuaris de la Plataforma, el missatge que es va donar des del punt d'informació de l'estació del Clot era lleugerament diferent i fins i tot posava el dubte sobre la taula: "Si pot evitar viatjar avui millor, faci-ho un altre dia. Si vol pot anar a Sants, on potser posaran autobusos", entre d'altres.
Desorganització negativa
Per la seva banda, la portaveu va evidenciar la incomprensió dels usuaris davant d'una companyia que "després de quatre hores d'haver-se produït una incidència no és capaç de comunicar un missatge clar" i va afirmar que aquestes incongruències es donen habitualment perquè "els que han d'informar no ho facin correctament, perquè no saben el que han de dir". En aquest sentit, Riembau va justificar -tot i que amb indignació- que aquest desgavell es deu "al procés de fragmentació que està vivint l'empresa" una situació que preveuen que empitjori quan hi hagi el traspàs de Rodalies a la Generalitat, ja que hi haurà més agents implicats en la gestió d'un servei.
Segons va informar ahir Renfe, des de primera hora del matí el servei ja es donava amb normalitat.
Entendre problemes tècnics
Posted: Wednesday 19/08/2009 12:01
by Guigui
La portavoz ha asegurado que "los problemas técnicos todos los podemos entender, pero no que una vez más la gran falta de información con la que nos quedamos los usuarios cuando hay un incidente de este tipo".
Arribats a aquest desgavell, amb incidències tècniques cada dos per tres, ni això ja entenc.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Wednesday 19/08/2009 14:15
by metring
Només es pot entendre d'una manera: manteniment 0, esborrar pintades d'un tren, i poca cosa més, perquè sino de què es trenca una catenària per tres llocs? I avaries a trens amb tanta freqüència? Sort que els Talgo els fan el manteniment ells mateixos, que si no...
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Friday 21/08/2009 12:31
by BB9200
diari wrote:Trens sense aire condicionat
Per a molts usuaris del trens de Renfe de la línia Portbou-Girona-Barcelona els viatges realitzats aquest estiu deuen haver estat molt calorosos. Principalment, i segons va explicar Marian Riembau, pel fet que molts dels combois no tenien l'aire condicionat posat durant els seus trajectes. La primera incidència i queixa que va fer Riembau va ser al mes de juliol i des d'aleshores han estat diverses les manifestacions de desgrat que han arribat a la portaveu d'aquesta plataforma d'Usuaris. La portaveu va voler deixar clar que sense queixes Renfe no reacciona, per tant va convidar tots els usuaris que es trobin amb problemes que els facin per escrit a la web de Renfe.
No m'ho crec, que sigui cap problema. Més aviat el fet que hi ha massa aire condicionat. A les 440, és un martiri, a les 448 no tant però tela també.
Un altre detall: L'estat de la catenària és: Pals marrons completament (trobar un pal gris és pura coincidència), fil de catenària carcomits (un tir més i es trenquen), una via en molt bon estat, això sí, amb l'mplantació del tercer carril, estacions de Figueres, Flaçà, Camallera, Llançà, Celrà a mitges en bon estat, i estacions com Sant Jordi Desvalls copiant el sistema d'Alp.
Les 440: Temperatura en alguns casos de 15 graus (no, no és broma), sempre pintades de graffits, tapes aixecades que protegeixen la sortida als bogies, seients esgarrats, moltes vegades sense megafonia, la meitat d'elles pintada amb els colors de rodalies BCN o bé amb alguna lletra de grafit que ocupa tot el tren.
Les 448: Generalment en bon estat, però amb sovints problemes de tancament de portes que ocasionen evidents retards, a vegades sense aire condicionat, de vegades grafitejada.
Quan hi ha una incidència, la companyia es frega les mans i passa de tot. Retards de 30 minuts a Girona, i cap avís per megafonia, amb màquines de venda automàtica de bitllets sovint avariades.
Quan hi ha problemes a la infraestructura, una 440 o 448 va a 40/50 km/h, arribant amb retards de vegades d'una hora.
Moltes cues a les taquilles, sovint insuficients, a Girona i Figueres.
Vaja, i no és l'únic.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Thursday 24/09/2009 10:42
by metring
Si us plau, si algú de vosaltres sap com contactar amb la plataforma, que ens ho faci saber. Ho hem intentat, i no hem trobat la manera.
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 59104.html
La plataforma d´usuaris de Renfe convoca els estudiants en la nova assemblea
GIRONA | DDG
La Plataforma d'usuaris de mitjana distància de la línia ferroviària Portbou-Girona-Barcelona ha convocat una nova assemblea per dimarts vinent, 30 de setembre, a les vuit del vespre a l'Estació Espai Jove de Girona, segons es pot llegir en un comunicat a la seva pàgina web. En aquesta ocasió, però, la Plataforma també ha volgut fer una crida als estudiants de les comarques gironines, "molt perjudicats pel servei de Renfe", per tal que s'afegeixin a les mobilitzacions que s'acordin a la trobada.
L'assemblea, segons explica la plataforma, ha de servir per mantenir la lluita reivindicativa per millorar el servei d'aquesta línia "vistes les escasses concessions de Renfe a la millora del servei i les negociacions poc fructíferes realitzades fins ara". La reunió, a més, haurà de servir per preveure com pot afectar la nova via d'ample europeu que s'està construint entre Barcelona i la Jonquera i que, per ara, només servirà per transportar mercaderies.
Finalment, en el comunicat la plataforma esmenta els quatre punts essencials de reclamació que té contra Renfe, de qui recorda que "es nega reiteradament a resoldre'ls".
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Thursday 24/09/2009 14:26
by Tony M. Nyphot
metring wrote:Si us plau, si algú de vosaltres sap com contactar amb la plataforma, que ens ho faci saber. Ho hem intentat, i no hem trobat la manera.
En aquest tipus de plataformes el millor sol ser anar en persona a una de les reunions convocades, normalment aquestes assemblees no tenen un cap ben definit i la comunicació amb un membre per un altre canal és font freqüent de malentesos. S'hi podria acostar algú de la zona, però en el pitjor dels casos potser s'hauria de plantejar si algú té disponibilitat per desplaçar-s'hi abans del dia de la convocatòria.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Thursday 24/09/2009 14:55
by metring
La cosa és que ens agradaria que poguessin participar en el fòrum, i veure si els podem ajudar d'alguna manera, col·laborant.
Lema adaptat
Posted: Thursday 24/09/2009 16:18
by Guigui
Adaptant el títol del fil, vindria a ser: "A diferència de Renfe, l'FTC escolta les queixes dels gironins".
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Thursday 24/09/2009 19:06
by Tony M. Nyphot
Que no hi hagi algú que escolti és, evidentment, un problema. Ara bé, el que cal no és que s'escolti a qui es queixa sinó que s'actuï per solucionar el motiu de les queixes, en aquest sentit Renfe és l'únic interlocutor vàlid perquè és qui pot atendre les peticions de la plataforma, amb tots els respectes per aquest fòrum.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Thursday 24/09/2009 19:16
by metring
Ja, però el fòrum pot ser un altre element útil, per donar a conèixer la problemàtica, com qualsevol mitjà de comunicació. És més, de vegades les operadores no hi actuen, fins que no es donen a conèixer problemes als mitjans, per fer pressió.
Quan es fan el sord
Posted: Thursday 24/09/2009 19:25
by Guigui
Dit sense embuts: quan l'interlocutor es fa el sord, cal pressionar-lo per altres mitjans, legítims però contundents.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Friday 25/09/2009 15:41
by Tony M. Nyphot
Desconeixia que el poder d'aquest fòrum fos tal com per pressionar a Renfe Operadora. Me n'alegro.
Ironia
Posted: Friday 25/09/2009 15:47
by Guigui
Mode irònic
off.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Posted: Friday 25/09/2009 16:18
by metring
Vinga,
plis
Usuaris aturaran un tren a Barcelona el dia 13
Posted: Thursday 01/10/2009 10:54
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/09 ... _73385.php
Els usuaris de Renfe aturaran un tren a Barcelona el proper 13 d'octubre en protesta pel mal servei
ACN
Girona
Ult. Act. 30/09/2009 23:09
La plataforma d'Usuaris i Usuàries de Renfe ha decidit portar a terme una nova acció reivindicativa en protesta pels continus retards que acumula la línia Portbou-Barcelona. L'assemblea ha decidit aturar un comboi a l'estació de passeig de Gràcia el proper 13 d'octubre. El tren escollit és el Catalunya Exprés que arribarà poc després de tres quarts de vuit del matí a Barcelona. L'acció de protesta mantindrà el format de la sardana simbòlica que ja es va fer ara fa uns mesos a Sant Celoni; és a dir, els usuaris s'agafaran de les mans i aniran passant de vagó en vagó per impedir que es tanquin les portes del tren.
La plataforma d'usuaris de Renfe ha convocat aquest dimecres una assemblea a Girona on hi ha assistit una trentena de membres. La reunió ha servit per posar sobre la taula l'estat en què es troben les converses amb la companyia i decidir si s'emprenen o no noves accions de protesta.Tots els assistents han votat per unanimitat acceptar la proposta que els ha fet la companyia per retornar-los l'import del bitllet si els trens acumulen retard. Segons la plataforma, Renfe pagarà el preu íntegre del viatge a partir dels quinze minuts per sobre de l'hora prevista d'arribada.Tot i això, però, els usuaris han decidit portar a terme noves mobilitzacions, perquè sostenen que Renfe no ha complert la majoria dels punts bàsics que consten en el manifest fundacional de la plataforma. Per això, els usuaris han decidit portar a terme una nova sardana reivindicativa de protesta. L'acció s'ha convocat per al proper dimarts 13 d'octubre i afectarà el Catalunya Exprés que arriba a l'estació de passegi de Gràcia poc després de tres quarts de vuit del matí.
Protesta anul·lada
Posted: Tuesday 13/10/2009 11:54
by metring
Anem llestos si fins i tot hi han discrepàncies entre els qui reivindiquen millora de servei. Així encara faran menys cas
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 63064.html
Les discrepàncies al si de la Plataforma d´usuaris anul·len la protesta contra Renfe
Un tren havia de ser aturat amb una nova cadena humana a Sant Celoni, però el comboi ha circulat amb normalitat
DDG/ACN La Plataforma d'Usuaris de Renfe tenia previst per avui al matí una de les seves protestes en contra de la deixadesa del servei a Catalunya. Segons estava previst, un grup de viatgers havia d'aturar un dels combois (el que havia sortit de Figueres a les 6 del matí) en arribar a les 7 a Sant Celoni. Tal i com ja va passar en una altra ocasió, els usuaris volien mantenir aturat el tren fent un cercle entre l'interior del comboi i l'exterior agafats de la mà i mentre pugen i baixen per les portes, formant una cadena humana que impediria la sortida del tren.
Tot i això, a l'arribada a Sant Celoni d'aquest ferrocarril, el servei ha continuat amb normalitat i ningú ha protestat. Posteriorment, alguns usuaris han assegurat que la protesta es farà en arribar a Barcelona aquest mateix tren, però tampoc s'hi ha fet res en arribar a destí.
I és que els usuaris de la línia feroviària Portbou-Barcelona han suspès finalment la mobilització anunciada per discrepàncies en el si de la plataforma. Tot i que l'Assemblea va aprovar aturar un tren per fer sentir el seu malestar pel mal servei de Renfe, la manca d'organització els ha portat a desconvocar la protesta a darrera hora. Diversos usuaris han explicat que ara caldrà plantejar-se el futur de la plataforma.
Malament
Posted: Tuesday 13/10/2009 12:40
by Guigui
Malament rai. A Renfomentadif, s'estaran trencant de riure i no es veuran sinó confirmats en la seva política de menysteniment sistemàtic de l'usuari.