Nous Busos de TMB
Re: Nous Busos de TMB
Yo he visto por diagonal mar... el 1101 y me ha chocado mucho, hibrido?
Re: Nous Busos de TMB
http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... -innovacio
El primer bus de gas natural transformat en híbrid s'incorpora al servei amb passatgers
El bus de GNC híbrid a la línia 37
Avui ha començat a circular amb passatgers, a la línia 37 de Barcelona, el prototip d'autobús de gas natural comprimit (GNC) convertit en híbrid elèctric, fruit d'un projecte sense precedents que han dut a terme TMB i Gas Natural Fenosa en la recerca de vehicles de transport públic urbà més nets i eficients.
Aquest autobús híbrid s'ha construït sobre la base d'un vehicle Iveco estàndard (de 12 metres de longitud) de la flota de TMB, al qual s'hi han afegit dos motors elèctrics per a la tracció, ultracondensadors per emmagatzemar l'electricitat produïda per un generador acoblat al motor tèrmic, un sistema per recuperar l'energia de les frenades i altres elements. D'aquesta manera, el bus circula només amb l’energia dels motors elèctrics i fa servir el motor de gas natural com a generador d'electricitat quan els ultracondensadors es buiden.
Programa de proves
Durant l'últim any, aquest prototip ha estat sotmès a un programa exhaustiu de proves, en circuit i en ruta, per contrastar les solucions tècniques adoptades, la reducció d’emissions i, en especial, l’estalvi en el consum de combustible. També s'ha seguit el procés administratiu per homologar-ne la transformació. Les proves han estat positives i s'ha comprovat que el funcionament com a híbrid permet estalviar fins a un 30% en el consum de combustible, en aquest cas gas natural, i una proporció semblant d'emissions contaminants.
S'ha de subratllar que la reducció d'emissions s'ha aconseguit a partir d'un autobús base de gas natural comprimit, que està considerat vehicle ambientalment millorat (EVV en la sigla anglesa) perquè gairebé no emet partícules i emet un 90% menys d'òxids de nitrogen en comparació amb un autobús dièsel. El nou híbrid és per tant un vehicle d'una altíssima qualitat ambiental.
Transformació de deu unitats
Un cop superades les proves i integrat el prototip al servei comercial, es considera viable la transformació en sèrie de cotxes de GNC en híbrids, que TMB durà a terme en deu unitats els pròxims mesos.
La realització del primer bus híbrid de GNC s’emmarca en el conveni subscrit l'abril del 2010 entre TMB i Gas Natural Fenosa per reduir les emissions dels autobusos de l’àrea metropolitana substituint una part de la flota i modernitzant-ne la resta.
La companyia energètica i TMB treballen conjuntament des de 1994 per a introduir el gas natural a la flota d’autobusos urbans i millorar d’aquesta manera la qualitat de l’aire a l’àrea metropolitana de Barcelona. En aquest sentit, el gas natural permet reduir en un 85% les emissions d'òxids de nitrogen, la pràctica totalitat de partícules en suspensió i fins a un 20% les emissions de CO2.
Paral·lelament, TMB està completant un programa de reconversió de 70 autobusos dièsel en híbrids i ha adquirit en diferents etapes 26 híbrids nous, cosa que situa la flota híbrida del transport urbà de Barcelona com la tercera d'Europa després de les de Londres i Manchester.
Gas Natural Fenosa
Gas Natural Fenosa és una de les companyies multinacionals líders en el sector del gas i l'electricitat, líder en comercialització de gas natural a la península Ibèrica i primera distribuïdora de gas natural de Llatinoamèrica.
Gas Natural Fenosa és l'empresa líder en eficiència energètica a Espanya i un referent en aquest camp en l'àmbit internacional. La companyia considera l'eficiència com l'eina principal per garantir el subministrament energètic, contribuir a la competitivitat dels seus clients i millorar la sostenibilitat mediambiental.
La companyia aporta als seus clients solucions de mobilitat, que inclouen l'ús de combustibles alternatius el cost i l'impacte mediambiental dels quals sigui menor que el dels combustibles tradicionals emprats en automoció. Entre altres tecnologies, s'inclou en aquest apartat el gas natural vehicular i el cotxe elèctric.
Pla de Sostenibilitat Ambiental
TMB és el principal operador de transport públic de l'àrea metropolitana de Barcelona. Gestiona una xarxa de metro de 102,6 quilòmetres de longitud i una xarxa d’autobusos de 103 línies servides per més de 800 vehicles en hora punta, a més dels transport d’oci. En conjunt TMB va transportar 577 milions de persones el 2011.
La protecció del medi es un dels eixos vertebradors de les polítiques estratègiques de TMB, com es desprèn del seu Pla Director de Sostenibilitat Ambiental, que aposta per l’ecoeficiència, la lluita contra la contaminació i el canvi climàtic, i la promoció de la cultura de la sostenibilitat.
El primer bus de gas natural transformat en híbrid s'incorpora al servei amb passatgers
El bus de GNC híbrid a la línia 37
Avui ha començat a circular amb passatgers, a la línia 37 de Barcelona, el prototip d'autobús de gas natural comprimit (GNC) convertit en híbrid elèctric, fruit d'un projecte sense precedents que han dut a terme TMB i Gas Natural Fenosa en la recerca de vehicles de transport públic urbà més nets i eficients.
Aquest autobús híbrid s'ha construït sobre la base d'un vehicle Iveco estàndard (de 12 metres de longitud) de la flota de TMB, al qual s'hi han afegit dos motors elèctrics per a la tracció, ultracondensadors per emmagatzemar l'electricitat produïda per un generador acoblat al motor tèrmic, un sistema per recuperar l'energia de les frenades i altres elements. D'aquesta manera, el bus circula només amb l’energia dels motors elèctrics i fa servir el motor de gas natural com a generador d'electricitat quan els ultracondensadors es buiden.
Programa de proves
Durant l'últim any, aquest prototip ha estat sotmès a un programa exhaustiu de proves, en circuit i en ruta, per contrastar les solucions tècniques adoptades, la reducció d’emissions i, en especial, l’estalvi en el consum de combustible. També s'ha seguit el procés administratiu per homologar-ne la transformació. Les proves han estat positives i s'ha comprovat que el funcionament com a híbrid permet estalviar fins a un 30% en el consum de combustible, en aquest cas gas natural, i una proporció semblant d'emissions contaminants.
S'ha de subratllar que la reducció d'emissions s'ha aconseguit a partir d'un autobús base de gas natural comprimit, que està considerat vehicle ambientalment millorat (EVV en la sigla anglesa) perquè gairebé no emet partícules i emet un 90% menys d'òxids de nitrogen en comparació amb un autobús dièsel. El nou híbrid és per tant un vehicle d'una altíssima qualitat ambiental.
Transformació de deu unitats
Un cop superades les proves i integrat el prototip al servei comercial, es considera viable la transformació en sèrie de cotxes de GNC en híbrids, que TMB durà a terme en deu unitats els pròxims mesos.
La realització del primer bus híbrid de GNC s’emmarca en el conveni subscrit l'abril del 2010 entre TMB i Gas Natural Fenosa per reduir les emissions dels autobusos de l’àrea metropolitana substituint una part de la flota i modernitzant-ne la resta.
La companyia energètica i TMB treballen conjuntament des de 1994 per a introduir el gas natural a la flota d’autobusos urbans i millorar d’aquesta manera la qualitat de l’aire a l’àrea metropolitana de Barcelona. En aquest sentit, el gas natural permet reduir en un 85% les emissions d'òxids de nitrogen, la pràctica totalitat de partícules en suspensió i fins a un 20% les emissions de CO2.
Paral·lelament, TMB està completant un programa de reconversió de 70 autobusos dièsel en híbrids i ha adquirit en diferents etapes 26 híbrids nous, cosa que situa la flota híbrida del transport urbà de Barcelona com la tercera d'Europa després de les de Londres i Manchester.
Gas Natural Fenosa
Gas Natural Fenosa és una de les companyies multinacionals líders en el sector del gas i l'electricitat, líder en comercialització de gas natural a la península Ibèrica i primera distribuïdora de gas natural de Llatinoamèrica.
Gas Natural Fenosa és l'empresa líder en eficiència energètica a Espanya i un referent en aquest camp en l'àmbit internacional. La companyia considera l'eficiència com l'eina principal per garantir el subministrament energètic, contribuir a la competitivitat dels seus clients i millorar la sostenibilitat mediambiental.
La companyia aporta als seus clients solucions de mobilitat, que inclouen l'ús de combustibles alternatius el cost i l'impacte mediambiental dels quals sigui menor que el dels combustibles tradicionals emprats en automoció. Entre altres tecnologies, s'inclou en aquest apartat el gas natural vehicular i el cotxe elèctric.
Pla de Sostenibilitat Ambiental
TMB és el principal operador de transport públic de l'àrea metropolitana de Barcelona. Gestiona una xarxa de metro de 102,6 quilòmetres de longitud i una xarxa d’autobusos de 103 línies servides per més de 800 vehicles en hora punta, a més dels transport d’oci. En conjunt TMB va transportar 577 milions de persones el 2011.
La protecció del medi es un dels eixos vertebradors de les polítiques estratègiques de TMB, com es desprèn del seu Pla Director de Sostenibilitat Ambiental, que aposta per l’ecoeficiència, la lluita contra la contaminació i el canvi climàtic, i la promoció de la cultura de la sostenibilitat.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Nous Busos de TMB
Això em sembla una gran notícia.
Ara ja canviaran 10 unitats més, a veure si hi haurà una progressió cap a una gran quantitat de busos.
Ara ja canviaran 10 unitats més, a veure si hi haurà una progressió cap a una gran quantitat de busos.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Com a màxim, el mateix nombre de busos
No n'hi haurà més que abans, ni ganes que en té TMB.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Nous Busos de TMB
SI no en tinguessin ganes ja no haurien fet ni un de proves.
Ja veuràs que a mida que pugi el preu del petroli, n'aniran fent més o si més no pasant-se a gas.
Ja veuràs que a mida que pugi el preu del petroli, n'aniran fent més o si més no pasant-se a gas.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Nous Busos de TMB
Y todo esto con tal de no poner unos cables y tener unos buses realmente limpios y eficientes. Enfin...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La flota no augmentarà
El que estic dient és que el parc mòbil de TMB no augmentarà pel que fa al nombre d'autobusos. Si de cas, els aniran substituint, però en cap cas s'ampliarà la flota.gatvell wrote:SI no en tinguessin ganes ja no haurien fet ni un de proves.
Ja veuràs que a mida que pugi el preu del petroli, n'aniran fent més o si més no pasant-se a gas.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nous Busos de TMB
Un autobús que tiene su capacidad de circulación limitada a unas determinadas vías con una infrastructura especial no entra precisamente en la definición de eficiencia: el día que hay un corte de tráfico o cualquier incidencia hay que interrumpir el servicio de una línea o más líneas en lugar de simplemente desviarlas.alf wrote:Y todo esto con tal de no poner unos cables y tener unos buses realmente limpios y eficientes. Enfin...
Limpio todo lo que quieras, eficiente tengo muchas dudas.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Nous Busos de TMB
Guigui, tu i jo diem el mateix però amb paraules diferents. Joem referia, com tu, a anar substituïnt autobusos dièsel a aquest nou model o, com a mínim, amb gas natural.
Busman, Segons com es miri un autobus es ineficient. Però la ventatja que té, i supera al metro, es la proximitat i que pots crear una malla on servixi a tota una ciutat, cosa que no es pot fer amb un altre transport públic. Si es ineficient per a tema de talls de trànsit o altres incidèndies, segons el teu parer hauriem de tancar definitivament el servei de rodalies i regionals de RENFE.
I afegeixo una altre cosa, no hi ha cap transport públic que sigui eficient en tots els aspectes, veuràs que sempre hi ha quelcom que no acava d'anar bé.
Busman, Segons com es miri un autobus es ineficient. Però la ventatja que té, i supera al metro, es la proximitat i que pots crear una malla on servixi a tota una ciutat, cosa que no es pot fer amb un altre transport públic. Si es ineficient per a tema de talls de trànsit o altres incidèndies, segons el teu parer hauriem de tancar definitivament el servei de rodalies i regionals de RENFE.
I afegeixo una altre cosa, no hi ha cap transport públic que sigui eficient en tots els aspectes, veuràs que sempre hi ha quelcom que no acava d'anar bé.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Nous Busos de TMB
No, perquè com tu mateix dius, l' avantatge que ha de tenir el bus és la proximitat, avantatge que es perd quan necessites una infrastructura especial per a que funcioni aquest servei de bus.gatvell wrote: Busman, Segons com es miri un autobus es ineficient. Però la ventatja que té, i supera al metro, es la proximitat i que pots crear una malla on servixi a tota una ciutat, cosa que no es pot fer amb un altre transport públic. Si es ineficient per a tema de talls de trànsit o altres incidèndies, segons el teu parer hauriem de tancar definitivament el servei de rodalies i regionals de RENFE.
Que un bus amb cables sigui ineficient no vol dir que qualsevol mitjà que funcioni amb cables sigui ineficient. La inficiència ve de situar els cables en el context equivocat.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
I què és més eficient? (pregunto des de la ignorància). Invertir en "hibridar" primer busos de gas natural com aquest, o en continuar hibridant busos diesel com els ja existents de la sèrie 67XX, fins a tenir tota la sèrie "hibridada"?gatvell wrote:Això em sembla una gran notícia.
Ara ja canviaran 10 unitats més, a veure si hi haurà una progressió cap a una gran quantitat de busos.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Nous Busos de TMB
la hibridacion tanto de los vehiculos de gas como los diesel de la serie 6700 responden a un convenio de colaboracion entre iveco, gas natural, endesa y tmb para ver la viabilidad de las acciones tanto en materia economica como de funcionamiento por lo que de principio no se hibridara nada mas que la serie 6700 y unos cuantos 1300. lo que esta claro es que seguramente las proximas renovaciones de flota iran por ese camino
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Nous Busos de TMB
Fran-Ikarus.
No se ben bé quins tipus de combustibles empren els busos de TMB. Entenc que la majoria deuen ser de dièsel i una petita part gas natural i algun altre totalment elèctric.
El motor de combustió es poc eficient per si mateix. Tenen un rendiment al voltant d'un 30%, o sigui per cada tres litres que es consumeixen un es per força motriu i els altres dos per calor.
El motor elèctric es, ara per ara, el més eficient; ja que es va donant electricitat fins a que la roda gira, res més.
En un autobus totalment elèctric tens l'inconvenient de la durada de les bateries, el pes d'aquestes i els components tòxics que solen tindre.
Un bus que té un dipòsit de gas que es crema en una turbina i es fa electricitat té un alt rendiment i a més que l'electricitat es el que fa que es mogui el vehicle, aquest no depèn de les bateries amb el qual pot tindre un alta capacitat de quilometratge per dia o estona engegat.
També cal explicar que el bus dièsel es el més barat, l'elèctric segurament un entremigt i el miste de gas i electricitat segurament sigui el més car.
No se ben bé quins tipus de combustibles empren els busos de TMB. Entenc que la majoria deuen ser de dièsel i una petita part gas natural i algun altre totalment elèctric.
El motor de combustió es poc eficient per si mateix. Tenen un rendiment al voltant d'un 30%, o sigui per cada tres litres que es consumeixen un es per força motriu i els altres dos per calor.
El motor elèctric es, ara per ara, el més eficient; ja que es va donant electricitat fins a que la roda gira, res més.
En un autobus totalment elèctric tens l'inconvenient de la durada de les bateries, el pes d'aquestes i els components tòxics que solen tindre.
Un bus que té un dipòsit de gas que es crema en una turbina i es fa electricitat té un alt rendiment i a més que l'electricitat es el que fa que es mogui el vehicle, aquest no depèn de les bateries amb el qual pot tindre un alta capacitat de quilometratge per dia o estona engegat.
També cal explicar que el bus dièsel es el més barat, l'elèctric segurament un entremigt i el miste de gas i electricitat segurament sigui el més car.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Nous Busos de TMB
Te equivocas. Todo trolebús moderno lleva una pequeña batería auxiliar, que en estos casos permite que el bus baje los troles automáticamente, recorra el tramo provisional, y en cuestion de un minuto el operador vuela a colocar los troles.Busman wrote:Un autobús que tiene su capacidad de circulación limitada a unas determinadas vías con una infrastructura especial no entra precisamente en la definición de eficiencia: el día que hay un corte de tráfico o cualquier incidencia hay que interrumpir el servicio de una línea o más líneas en lugar de simplemente desviarlas.
Limpio todo lo que quieras, eficiente tengo muchas dudas.
Es cierto que el recorrido queda fijo, pero acaso tenemos que ser tan chapuceros que hay que cambiar líneas de bus cada tanto? Que yo sepa, en Barcelona poco cambian las líneas, por eso. Para líneas de tráfico pesado, como la NoXarBus, pienso que las ventajas de un trolebús superan las desventajas. Si pensamos a largo plazo, en líneas que no se cambiarán en un tiempo previsible. Dudo de que este tipo de buses a gas híbridos, o híbridos diesel sean una buena inversión, actualmente el bus diesel más antiguo que circula por la ciudad tenía unos 14 años. Una tecnología tan compleja como esta que se propone a la larga puede ser muy cara de mantener, o resulta tener una vida útil muy corta, lo cual anula el ahorro en combustible. Vehículos eléctricos tienen mejor vida útil, nivel de ruido, aceleración, potencia, y eficiencia del motor a la cual se suma el freno regenerativo. Todas esas características serían ideales pasa la NoXarBus, y francamente estoy sorprendido de que no haya surgido la propuesta. El coste de instalación y adquisición de vehículos (que son bastante más caros) se amortizaría a la larga, con el ahorro en combustible, mantenimiento y renovación de la flota (bien mantenidos duran 20 años sin ningún problema), además de la mayor eficiencia y comodidad.
Piensa en la cantidad de emisiones que nos ahorramos justo en las partes más contaminadas de la ciudad. Y el ruido que causan los buses, es algo que no consideramos, pero los buses son una de las principales fuentes de contaminación acústica en la ciudad.
Re: Nous Busos de TMB
Mañana dia 1 presentacion en la pl. españa del van hool
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Nous Busos de TMB
A quina hora?premixero wrote:Mañana dia 1 presentacion en la pl. españa del van hool
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Nous Busos de TMB
no lo ponia pero supongo que para las 12 seguramente antes seria mucho madrugar
Re: Nous Busos de TMB
Hola
Comentais que se ha presentado el Van Hool Exquicity.
¿ Se ha realizado la presentacion?
¿Donde estaba publicado que se realizaba esta presentacion en Pl.España?
Saludos
Si hay alguna noticia comentarla
Comentais que se ha presentado el Van Hool Exquicity.
¿ Se ha realizado la presentacion?
¿Donde estaba publicado que se realizaba esta presentacion en Pl.España?
Saludos
Si hay alguna noticia comentarla
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Nous Busos de TMB
Yo voy a salir de casa ahora y en una media hora calculo, en metro, estar allá. Sabeis si se mueven solos, quiero decir, sin grúa-remolcador?Voyager wrote:Hola
Comentais que se ha presentado el Van Hool Exquicity.
¿ Se ha realizado la presentacion?
¿Donde estaba publicado que se realizaba esta presentacion en Pl.España?
Saludos
Si hay alguna noticia comentarla
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -