Page 5 of 43

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Tuesday 18/09/2012 19:36
by fcuevas27
Yo he visto por diagonal mar... el 1101 y me ha chocado mucho, hibrido?

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Tuesday 18/09/2012 20:02
by mikado
5402 en la 62

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Friday 18/01/2013 15:05
by metring
http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... -innovacio

El primer bus de gas natural transformat en híbrid s'incorpora al servei amb passatgers

Image

El bus de GNC híbrid a la línia 37


Avui ha començat a circular amb passatgers, a la línia 37 de Barcelona, el prototip d'autobús de gas natural comprimit (GNC) convertit en híbrid elèctric, fruit d'un projecte sense precedents que han dut a terme TMB i Gas Natural Fenosa en la recerca de vehicles de transport públic urbà més nets i eficients.

Aquest autobús híbrid s'ha construït sobre la base d'un vehicle Iveco estàndard (de 12 metres de longitud) de la flota de TMB, al qual s'hi han afegit dos motors elèctrics per a la tracció, ultracondensadors per emmagatzemar l'electricitat produïda per un generador acoblat al motor tèrmic, un sistema per recuperar l'energia de les frenades i altres elements. D'aquesta manera, el bus circula només amb l’energia dels motors elèctrics i fa servir el motor de gas natural com a generador d'electricitat quan els ultracondensadors es buiden.

Programa de proves

Durant l'últim any, aquest prototip ha estat sotmès a un programa exhaustiu de proves, en circuit i en ruta, per contrastar les solucions tècniques adoptades, la reducció d’emissions i, en especial, l’estalvi en el consum de combustible. També s'ha seguit el procés administratiu per homologar-ne la transformació. Les proves han estat positives i s'ha comprovat que el funcionament com a híbrid permet estalviar fins a un 30% en el consum de combustible, en aquest cas gas natural, i una proporció semblant d'emissions contaminants.

S'ha de subratllar que la reducció d'emissions s'ha aconseguit a partir d'un autobús base de gas natural comprimit, que està considerat vehicle ambientalment millorat (EVV en la sigla anglesa) perquè gairebé no emet partícules i emet un 90% menys d'òxids de nitrogen en comparació amb un autobús dièsel. El nou híbrid és per tant un vehicle d'una altíssima qualitat ambiental.

Transformació de deu unitats

Un cop superades les proves i integrat el prototip al servei comercial, es considera viable la transformació en sèrie de cotxes de GNC en híbrids, que TMB durà a terme en deu unitats els pròxims mesos.

La realització del primer bus híbrid de GNC s’emmarca en el conveni subscrit l'abril del 2010 entre TMB i Gas Natural Fenosa per reduir les emissions dels autobusos de l’àrea metropolitana substituint una part de la flota i modernitzant-ne la resta.

La companyia energètica i TMB treballen conjuntament des de 1994 per a introduir el gas natural a la flota d’autobusos urbans i millorar d’aquesta manera la qualitat de l’aire a l’àrea metropolitana de Barcelona. En aquest sentit, el gas natural permet reduir en un 85% les emissions d'òxids de nitrogen, la pràctica totalitat de partícules en suspensió i fins a un 20% les emissions de CO2.

Paral·lelament, TMB està completant un programa de reconversió de 70 autobusos dièsel en híbrids i ha adquirit en diferents etapes 26 híbrids nous, cosa que situa la flota híbrida del transport urbà de Barcelona com la tercera d'Europa després de les de Londres i Manchester.

Gas Natural Fenosa

Gas Natural Fenosa és una de les companyies multinacionals líders en el sector del gas i l'electricitat, líder en comercialització de gas natural a la península Ibèrica i primera distribuïdora de gas natural de Llatinoamèrica.

Gas Natural Fenosa és l'empresa líder en eficiència energètica a Espanya i un referent en aquest camp en l'àmbit internacional. La companyia considera l'eficiència com l'eina principal per garantir el subministrament energètic, contribuir a la competitivitat dels seus clients i millorar la sostenibilitat mediambiental.

La companyia aporta als seus clients solucions de mobilitat, que inclouen l'ús de combustibles alternatius el cost i l'impacte mediambiental dels quals sigui menor que el dels combustibles tradicionals emprats en automoció. Entre altres tecnologies, s'inclou en aquest apartat el gas natural vehicular i el cotxe elèctric.

Pla de Sostenibilitat Ambiental

TMB és el principal operador de transport públic de l'àrea metropolitana de Barcelona. Gestiona una xarxa de metro de 102,6 quilòmetres de longitud i una xarxa d’autobusos de 103 línies servides per més de 800 vehicles en hora punta, a més dels transport d’oci. En conjunt TMB va transportar 577 milions de persones el 2011.

La protecció del medi es un dels eixos vertebradors de les polítiques estratègiques de TMB, com es desprèn del seu Pla Director de Sostenibilitat Ambiental, que aposta per l’ecoeficiència, la lluita contra la contaminació i el canvi climàtic, i la promoció de la cultura de la sostenibilitat.

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Friday 18/01/2013 17:24
by gatvell
Això em sembla una gran notícia.
Ara ja canviaran 10 unitats més, a veure si hi haurà una progressió cap a una gran quantitat de busos.

Com a màxim, el mateix nombre de busos

Posted: Friday 18/01/2013 17:28
by Guigui
No n'hi haurà més que abans, ni ganes que en té TMB.

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Friday 18/01/2013 21:44
by gatvell
SI no en tinguessin ganes ja no haurien fet ni un de proves.
Ja veuràs que a mida que pugi el preu del petroli, n'aniran fent més o si més no pasant-se a gas.

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Friday 18/01/2013 21:48
by alf
Y todo esto con tal de no poner unos cables y tener unos buses realmente limpios y eficientes. Enfin...

La flota no augmentarà

Posted: Friday 18/01/2013 22:50
by Guigui
gatvell wrote:SI no en tinguessin ganes ja no haurien fet ni un de proves.
Ja veuràs que a mida que pugi el preu del petroli, n'aniran fent més o si més no pasant-se a gas.
El que estic dient és que el parc mòbil de TMB no augmentarà pel que fa al nombre d'autobusos. Si de cas, els aniran substituint, però en cap cas s'ampliarà la flota.

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Saturday 19/01/2013 16:40
by Busman
alf wrote:Y todo esto con tal de no poner unos cables y tener unos buses realmente limpios y eficientes. Enfin...
Un autobús que tiene su capacidad de circulación limitada a unas determinadas vías con una infrastructura especial no entra precisamente en la definición de eficiencia: el día que hay un corte de tráfico o cualquier incidencia hay que interrumpir el servicio de una línea o más líneas en lugar de simplemente desviarlas.

Limpio todo lo que quieras, eficiente tengo muchas dudas.

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Saturday 19/01/2013 19:47
by gatvell
Guigui, tu i jo diem el mateix però amb paraules diferents. Joem referia, com tu, a anar substituïnt autobusos dièsel a aquest nou model o, com a mínim, amb gas natural.

Busman, Segons com es miri un autobus es ineficient. Però la ventatja que té, i supera al metro, es la proximitat i que pots crear una malla on servixi a tota una ciutat, cosa que no es pot fer amb un altre transport públic. Si es ineficient per a tema de talls de trànsit o altres incidèndies, segons el teu parer hauriem de tancar definitivament el servei de rodalies i regionals de RENFE.

I afegeixo una altre cosa, no hi ha cap transport públic que sigui eficient en tots els aspectes, veuràs que sempre hi ha quelcom que no acava d'anar bé.

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Sunday 20/01/2013 11:14
by Busman
gatvell wrote: Busman, Segons com es miri un autobus es ineficient. Però la ventatja que té, i supera al metro, es la proximitat i que pots crear una malla on servixi a tota una ciutat, cosa que no es pot fer amb un altre transport públic. Si es ineficient per a tema de talls de trànsit o altres incidèndies, segons el teu parer hauriem de tancar definitivament el servei de rodalies i regionals de RENFE.
No, perquè com tu mateix dius, l' avantatge que ha de tenir el bus és la proximitat, avantatge que es perd quan necessites una infrastructura especial per a que funcioni aquest servei de bus.

Que un bus amb cables sigui ineficient no vol dir que qualsevol mitjà que funcioni amb cables sigui ineficient. La inficiència ve de situar els cables en el context equivocat.

Posted: Sunday 20/01/2013 13:10
by Fran-Ikarus
gatvell wrote:Això em sembla una gran notícia.
Ara ja canviaran 10 unitats més, a veure si hi haurà una progressió cap a una gran quantitat de busos.
I què és més eficient? (pregunto des de la ignorància). Invertir en "hibridar" primer busos de gas natural com aquest, o en continuar hibridant busos diesel com els ja existents de la sèrie 67XX, fins a tenir tota la sèrie "hibridada"?

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Sunday 20/01/2013 13:31
by premixero
la hibridacion tanto de los vehiculos de gas como los diesel de la serie 6700 responden a un convenio de colaboracion entre iveco, gas natural, endesa y tmb para ver la viabilidad de las acciones tanto en materia economica como de funcionamiento por lo que de principio no se hibridara nada mas que la serie 6700 y unos cuantos 1300. lo que esta claro es que seguramente las proximas renovaciones de flota iran por ese camino

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Sunday 20/01/2013 17:05
by gatvell
Fran-Ikarus.
No se ben bé quins tipus de combustibles empren els busos de TMB. Entenc que la majoria deuen ser de dièsel i una petita part gas natural i algun altre totalment elèctric.
El motor de combustió es poc eficient per si mateix. Tenen un rendiment al voltant d'un 30%, o sigui per cada tres litres que es consumeixen un es per força motriu i els altres dos per calor.
El motor elèctric es, ara per ara, el més eficient; ja que es va donant electricitat fins a que la roda gira, res més.

En un autobus totalment elèctric tens l'inconvenient de la durada de les bateries, el pes d'aquestes i els components tòxics que solen tindre.

Un bus que té un dipòsit de gas que es crema en una turbina i es fa electricitat té un alt rendiment i a més que l'electricitat es el que fa que es mogui el vehicle, aquest no depèn de les bateries amb el qual pot tindre un alta capacitat de quilometratge per dia o estona engegat.

També cal explicar que el bus dièsel es el més barat, l'elèctric segurament un entremigt i el miste de gas i electricitat segurament sigui el més car.

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Sunday 20/01/2013 18:21
by alf
Busman wrote:Un autobús que tiene su capacidad de circulación limitada a unas determinadas vías con una infrastructura especial no entra precisamente en la definición de eficiencia: el día que hay un corte de tráfico o cualquier incidencia hay que interrumpir el servicio de una línea o más líneas en lugar de simplemente desviarlas.

Limpio todo lo que quieras, eficiente tengo muchas dudas.
Te equivocas. Todo trolebús moderno lleva una pequeña batería auxiliar, que en estos casos permite que el bus baje los troles automáticamente, recorra el tramo provisional, y en cuestion de un minuto el operador vuela a colocar los troles.
Es cierto que el recorrido queda fijo, pero acaso tenemos que ser tan chapuceros que hay que cambiar líneas de bus cada tanto? Que yo sepa, en Barcelona poco cambian las líneas, por eso. Para líneas de tráfico pesado, como la NoXarBus, pienso que las ventajas de un trolebús superan las desventajas. Si pensamos a largo plazo, en líneas que no se cambiarán en un tiempo previsible. Dudo de que este tipo de buses a gas híbridos, o híbridos diesel sean una buena inversión, actualmente el bus diesel más antiguo que circula por la ciudad tenía unos 14 años. Una tecnología tan compleja como esta que se propone a la larga puede ser muy cara de mantener, o resulta tener una vida útil muy corta, lo cual anula el ahorro en combustible. Vehículos eléctricos tienen mejor vida útil, nivel de ruido, aceleración, potencia, y eficiencia del motor a la cual se suma el freno regenerativo. Todas esas características serían ideales pasa la NoXarBus, y francamente estoy sorprendido de que no haya surgido la propuesta. El coste de instalación y adquisición de vehículos (que son bastante más caros) se amortizaría a la larga, con el ahorro en combustible, mantenimiento y renovación de la flota (bien mantenidos duran 20 años sin ningún problema), además de la mayor eficiencia y comodidad.
Piensa en la cantidad de emisiones que nos ahorramos justo en las partes más contaminadas de la ciudad. Y el ruido que causan los buses, es algo que no consideramos, pero los buses son una de las principales fuentes de contaminación acústica en la ciudad.

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Thursday 28/02/2013 19:17
by premixero
Mañana dia 1 presentacion en la pl. españa del van hool

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Thursday 28/02/2013 22:08
by raulitinbcn
premixero wrote:Mañana dia 1 presentacion en la pl. españa del van hool
A quina hora? :o

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Thursday 28/02/2013 23:25
by premixero
no lo ponia pero supongo que para las 12 seguramente antes seria mucho madrugar

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Friday 01/03/2013 15:44
by Voyager
Hola
Comentais que se ha presentado el Van Hool Exquicity.
¿ Se ha realizado la presentacion?
¿Donde estaba publicado que se realizaba esta presentacion en Pl.España?

Saludos
Si hay alguna noticia comentarla

Re: Nous Busos de TMB

Posted: Friday 01/03/2013 15:52
by raulitinbcn
Voyager wrote:Hola
Comentais que se ha presentado el Van Hool Exquicity.
¿ Se ha realizado la presentacion?
¿Donde estaba publicado que se realizaba esta presentacion en Pl.España?

Saludos
Si hay alguna noticia comentarla
Yo voy a salir de casa ahora y en una media hora calculo, en metro, estar allá. Sabeis si se mueven solos, quiero decir, sin grúa-remolcador?