Jo no la faria arribar en ample mètric, i jo crec en un canvi de via molt progressiu, afectant el mínim possible als viatgersJordi Freixas wrote:Bé. Ja vaig llegir aquest comentari en el seu moment, el qual el trobo molt interessant. Una altra cosa és... no començaria a ser hora de buscar nous horitzons de cara a aquesta línia?
Qui diu que més enllà de Suria no es pot recuperar algun dia la línia fins a Berga? Què passarà si algun dia, la línia arribés a Puigcerdà tal i com crec recordar que estava previst inicialment? La fariem arribar en ample mètric?
Per no afectar la circulació, el que faria és el següent.
1. Construcció de l'Eix transversal ferroviari.
2. Canvi d'ample en el ramal d'Igualada (serveis substitutoris d'autobús), un cop acabat, integrar-lo a l'ETF amb trens de Martorell Enllaç a Lleida.
3. Canvi d'ample en el ramal de Manresa (serveis substitutoris d'autobús), un cop acabat, integrar-lo a l'ETF, amb trens fins a Girona.
4.Creació de dues vies més junt o a prop (depenent de la zona) de les vies actuals, en ample UIC. Un cop acabades les obres desviar els trens, amb el nou ample per aquestes noves vies, i ampliar el servei als ramals de Manresa i Igualada, i ETF si cal. Un cop acabat el canvi d'ample de les vies antigues del tronc central, seran aquestes les que faran servir els serveis metropolitans, i les noves, els trens semi-directes.
Despres d'això, per a mi és quan Súria i Sallent, Berga, (i per a mi, La Pobla de Lillet i Ribes del Freser) ja tindràn preferència.