No, la de la foto sóc jo.viscaelcat wrote:Metring, tu ets el del cabell llarg i les ulleres de la primera foto? I la dona de la foto tmb10.jpg?
El número de la jardinera li han posat i de seguida li han tret, jo crec que estarien fent alguna prova.
Un altre tema, en el llibre no hi ha tot el material històric que hi ha a les cotxeres. Faltarien per exemple els camions de bombers. A l'exposició hi havia un cartell amb els noms de tot el material.
Fundació TMB
Re: Fundació TMB
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
Re: Fundació TMB
No fotis!!! En aquesta afició acostumat a que només hi ha homes... Doncs he estat apunt de dir-te quelcom, però com que fa molts anys que no passava per aquí no sabia què dir. I qui és el de les ulleres? També del fòrum? Suposo que em deus haver vist en algun moment, ja he ensenyat la foto on surto.
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Fundació TMB
Bona nit....no he pogut escriure abans; jo he arribat cap a les 10:40 i després de veure l´exposició de dalt he pogut baixar sense problemes a les cotxeres del metro, aixó si, passant de les noies que repartien els llibres que no ho tenien massa clar, simplement m´he anat tal cual. Wefer, metring, us he buscat pero no us he vist, no debem haber coincidit per poc.
Sobre el que es diu del tramvia 867, el que han exposat per sorpresa meva, es el de les cotxeres del Tibidabo, que per raons desconegudes arrosegava una numeració erronia desde una exposició anterior de fa molts, molts anys, ara ho han arreglat, pero no li han fet gaire mes. De fet el frontal del tester del tramvia i les resistencies del sostre no son de l´estat original sino de la seva ultima epoca. En la meva opinió deurien treure les resistencies i posar el frontal del tester com era d´origen, semblant a com han deixat el 58. Alguns detallets mes sobre les finestres i els paraxocs també hi ha, pero vaja, res de greu ni solucionable després.
L´important es que continuin restaurant vehicles perque alla abaix tenen feina i grossa: a mes a mes, alguns tramvies i un cotxe de bombers que ja estaven restaurats en l´anterior visita (i que podrien haber pujat adalt) avui he pogut veure que tenien trencats els plastics que els protegien i logicament han acabat amb dos dits de terra a sobre,....malament....es que no poden asfaltar allo d´abaix???...el trolebus de l´AAFB estaba amb les portes obertes i tenia terra per fer una platja adins...pero si estaba millor fa uns mesos!!!
Al fons de tot on no es veia gaire be res havia un munt de ferros que eren baranes clasiques de boques de metro....pujaré mes tard les fotos.
Estaben treballant a dins i fora d´un 1100 als tallers...crec que ja no circula cap...estic equivocat???...per que si no, algu sap que feien amb aquell???
Demà les fotos i mes comentaris....bona nit...
Sobre el que es diu del tramvia 867, el que han exposat per sorpresa meva, es el de les cotxeres del Tibidabo, que per raons desconegudes arrosegava una numeració erronia desde una exposició anterior de fa molts, molts anys, ara ho han arreglat, pero no li han fet gaire mes. De fet el frontal del tester del tramvia i les resistencies del sostre no son de l´estat original sino de la seva ultima epoca. En la meva opinió deurien treure les resistencies i posar el frontal del tester com era d´origen, semblant a com han deixat el 58. Alguns detallets mes sobre les finestres i els paraxocs també hi ha, pero vaja, res de greu ni solucionable després.
L´important es que continuin restaurant vehicles perque alla abaix tenen feina i grossa: a mes a mes, alguns tramvies i un cotxe de bombers que ja estaven restaurats en l´anterior visita (i que podrien haber pujat adalt) avui he pogut veure que tenien trencats els plastics que els protegien i logicament han acabat amb dos dits de terra a sobre,....malament....es que no poden asfaltar allo d´abaix???...el trolebus de l´AAFB estaba amb les portes obertes i tenia terra per fer una platja adins...pero si estaba millor fa uns mesos!!!
Al fons de tot on no es veia gaire be res havia un munt de ferros que eren baranes clasiques de boques de metro....pujaré mes tard les fotos.
Estaben treballant a dins i fora d´un 1100 als tallers...crec que ja no circula cap...estic equivocat???...per que si no, algu sap que feien amb aquell???
Demà les fotos i mes comentaris....bona nit...
Re: Fundació TMB
Espero que sigui aixi la veritat m'he portat una miqueta de decepcio al veure al canvi, ja que es una caracteristica del chausson que sempre m'havia cridat l'atencio, pero be ens hem de congratular de tenir el que tenim despres de tot, la veritat es que m'ha fet molta ilusio tornar a veure el meu vell amic chaussonMarcel Estadella wrote:Bona tarda .
Els quatre autobusos exposats (59 , 265 , 7092 i 3036) están en estat de marxa .
Pel que fa al Chausson , ja en orígen portàven canvi Wilson , pero d'accionament pneumàtic enlloc del clàssic electromecànic a través del selector que coneixem . Donades les complicacions per a canviar el sistema amb el canvi trovat , s'ha optat per aquesta solució , que espero provisional .
Salutacions
Marcel
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Fundació TMB
http://www.elperiodico.cat/
TMB va exposar ahir a la cotxera del Triangle set vehicles històrics
1. • La col·lecció reuneix 60 peces
HELENA LÓPEZ
BARCELONA
«Me’n recordo del primer dia que vaig treballar a TMB. El meu pare em va acompanyar fins a la plaça de Catalunya, on ens va passar a recollir un tramvia reservat per al personal que em va portar fins a Sarrià», recorda Antonio Calzada, el més veterà dels treballadors de TMB en actiu. Treballa a l’empresa des del 1962, i en aquests gairebé 50 anys ha vist rodar vehicles de tots els colors i formes. Del cèlebre verd Porcioles a l’actual blanc-i-vermell. Memòria viva del transport públic a la ciutat, Calzada és membre del consell assessor de la futura Fundació TMB, que ahir va exposar set dels seus vehicles més preats a les cotxeres del Triangle.
Marcos té 7 anys –«gairebé vuit», puntualitza–, i a la seva edat ja és un gran amant de tot el que es mou. Cotxes, autobusos, camions, tramvies... «He conduït un bus, i no d’aquests, dels que van per la carretera», explica el nen, un dels que més disfruten de la mostra, on ha anat amb el seu pare, treballador de TMB. «Quan sigui gran vull ser conductor. O millor, cap de conductors», apunta el nen sense deixar-se anar del volant del tramvia 58, acabat de restaurar.
«Mentre s’acaben els tràmits per a la constitució formal de la fundació, hem volgut mostrar avui al públic per primera vegada una part del nostre patrimoni a la vegada que presentem el catàleg Els vehicles històrics de TMB, que conté descripcions i fotografies de les peces de la col·lecció, tant les restaurades com les pendents de rehabilitació», afirma Dídac Pestaña, vicepresident de TMB, davant del mític autobús Pegasus turquesa articulat, que ha unit durant generacions les facultats de la UAB.
Conservar el patrimoni
«El nostre primer objectiu és conservar el patrimoni cultural i històric de TMB. El segon és l’exposició permanent, i com a objectiu final, hi ha el museu», resumeix Pestaña. Tot i que encara no s’intueix el futur museu, o potser precisament per això, els amants dels autobusos antics van disfrutar ahir moltíssim pujant una vegada i una altra a tots els vehicles i intercanviant-se flaixos amb una cara encara més radiant que la dels seus fills. «Aquest camió surt a Soldados de Salamina», comenta un entregat aficionat als seus companys assenyalant el model Dodge vermell radiant, una de les peces més admirades de la mostra.
Per Calzada, que a més de ser el més antic a l’empresa és president de l’Associació de Col·leccionistes Empleats de Metro i Autobusos, la joia de la corona és el clàssic Chausson 59, autobús que va unir Barcelona amb Santa Coloma i Badalona entre el 1955 i el 1976. «Hem trigat més de dos anys a restaurar-lo. Estava destrossat i hem treballat només a partir de fotos. Hem viatjat fins i tot a França per recollir informació perquè la restauració sigui al més fidel possible», apunta Calzada.
TMB va exposar ahir a la cotxera del Triangle set vehicles històrics
1. • La col·lecció reuneix 60 peces
HELENA LÓPEZ
BARCELONA
«Me’n recordo del primer dia que vaig treballar a TMB. El meu pare em va acompanyar fins a la plaça de Catalunya, on ens va passar a recollir un tramvia reservat per al personal que em va portar fins a Sarrià», recorda Antonio Calzada, el més veterà dels treballadors de TMB en actiu. Treballa a l’empresa des del 1962, i en aquests gairebé 50 anys ha vist rodar vehicles de tots els colors i formes. Del cèlebre verd Porcioles a l’actual blanc-i-vermell. Memòria viva del transport públic a la ciutat, Calzada és membre del consell assessor de la futura Fundació TMB, que ahir va exposar set dels seus vehicles més preats a les cotxeres del Triangle.
Marcos té 7 anys –«gairebé vuit», puntualitza–, i a la seva edat ja és un gran amant de tot el que es mou. Cotxes, autobusos, camions, tramvies... «He conduït un bus, i no d’aquests, dels que van per la carretera», explica el nen, un dels que més disfruten de la mostra, on ha anat amb el seu pare, treballador de TMB. «Quan sigui gran vull ser conductor. O millor, cap de conductors», apunta el nen sense deixar-se anar del volant del tramvia 58, acabat de restaurar.
«Mentre s’acaben els tràmits per a la constitució formal de la fundació, hem volgut mostrar avui al públic per primera vegada una part del nostre patrimoni a la vegada que presentem el catàleg Els vehicles històrics de TMB, que conté descripcions i fotografies de les peces de la col·lecció, tant les restaurades com les pendents de rehabilitació», afirma Dídac Pestaña, vicepresident de TMB, davant del mític autobús Pegasus turquesa articulat, que ha unit durant generacions les facultats de la UAB.
Conservar el patrimoni
«El nostre primer objectiu és conservar el patrimoni cultural i històric de TMB. El segon és l’exposició permanent, i com a objectiu final, hi ha el museu», resumeix Pestaña. Tot i que encara no s’intueix el futur museu, o potser precisament per això, els amants dels autobusos antics van disfrutar ahir moltíssim pujant una vegada i una altra a tots els vehicles i intercanviant-se flaixos amb una cara encara més radiant que la dels seus fills. «Aquest camió surt a Soldados de Salamina», comenta un entregat aficionat als seus companys assenyalant el model Dodge vermell radiant, una de les peces més admirades de la mostra.
Per Calzada, que a més de ser el més antic a l’empresa és president de l’Associació de Col·leccionistes Empleats de Metro i Autobusos, la joia de la corona és el clàssic Chausson 59, autobús que va unir Barcelona amb Santa Coloma i Badalona entre el 1955 i el 1976. «Hem trigat més de dos anys a restaurar-lo. Estava destrossat i hem treballat només a partir de fotos. Hem viatjat fins i tot a França per recollir informació perquè la restauració sigui al més fidel possible», apunta Calzada.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Fundació TMB
A internet, només he vist dues notícies, molta informació no és que aparegui
Re: Fundació TMB
Segur que feien un suposat manteniment per no quedar malament, heu vist els 1100 del Pati tots grafitegats??TramviaBlau wrote:Estaben treballant a dins i fora d´un 1100 als tallers...crec que ja no circula cap...estic equivocat???...per que si no, algu sap que feien amb aquell???
O potser no us han deixat veurel's.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Fundació TMB
I si es veritat que TMB preserva un metro de la serie 1000 ?????
Fins fa poc temps era una llegenda urbana que hi había un 100 a Can Buxeres.
A aquest foro mateix s'habia afirmat i desmentit diversas vegadas.
A la fí ha aparegut i resulta cert que hi es.
No es posible que en quedi algun amagat a algun lloc ????
Salutacions.
Fins fa poc temps era una llegenda urbana que hi había un 100 a Can Buxeres.
A aquest foro mateix s'habia afirmat i desmentit diversas vegadas.
A la fí ha aparegut i resulta cert que hi es.
No es posible que en quedi algun amagat a algun lloc ????
Salutacions.
Re: Fundació TMB
El fet que tinguessin un 100 a Can Boixeres mai no ha estat una llegenda urbana, sino un fet constatat. I de 1000 no en queda cap, en el Consell Assessor ens ho han dit un munt de cops.foronda 141 wrote:I si es veritat que TMB preserva un metro de la serie 1000 ?????
Fins fa poc temps era una llegenda urbana que hi había un 100 a Can Buxeres.
A aquest foro mateix s'habia afirmat i desmentit diversas vegadas.
A la fí ha aparegut i resulta cert que hi es.
No es posible que en quedi algun amagat a algun lloc ????
Salutacions.
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Fundació TMB
A veure si puc pujar les fotos de les baranes antigues....no ho he fet mai....1, 2, 3,....probant
- Attachments
-
- resized_IMG_2174.jpg (39.16 KiB) Viewed 5608 times
-
- resized_IMG_2173.jpg (53.44 KiB) Viewed 5605 times
-
- resized_IMG_2171.jpg (39.01 KiB) Viewed 5610 times
Re: Fundació TMB
Snif, snif Què bonic!!!!! Moltes gràcies per penjar aquestes fotos!!!!!!!!!!!!!! Seran les originals de Liceu, o d'altre estació?? El rètol no hi era?
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Fundació TMB
No es veia gaire en aquell racó, pero em sembla que no.....penjo tres fotos mes.
- Attachments
-
- resized_IMG_2170.jpg (43.49 KiB) Viewed 5550 times
-
- resized_IMG_2178.jpg (41.72 KiB) Viewed 5552 times
-
- resized_IMG_2179.jpg (45.15 KiB) Viewed 5549 times
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Fundació TMB
Em sembla que hi han masses baranes per ser només de Liceu... Bestial!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Fundació TMB
A veure...Els primers poden ser perfectament els de Liceu, els de la segona foto no sé identificar ara, i els de la tercera, podrien ser els de Rocafort. Vegeu la foto de http://www.transport.cat/wiki/index.php ... 0-4975.jpg, i comproveu-ho
Re: Fundació TMB
Els 1100's que vaig veure no estava cap pintat i hi havia un que li estaven netejant els motors amb aire apressió.
Per fi em vaig poder despedir d'ells pujant-me a la cabina. Tinc moltíssimes fotos.
jo hi vaig veure dues composicions senceres i 4 cotxes motors dos i dos. i una composicio de dos 1167 i 1168 (em sembla) tenien els cables d'entre els vagons tallats i per dins en bastant deixats.
Salut!
Per fi em vaig poder despedir d'ells pujant-me a la cabina. Tinc moltíssimes fotos.
jo hi vaig veure dues composicions senceres i 4 cotxes motors dos i dos. i una composicio de dos 1167 i 1168 (em sembla) tenien els cables d'entre els vagons tallats i per dins en bastant deixats.
Salut!
El metro de Barcelona amb conductors!!!!
Visita--- http://www.livestream.com/metropolitantelevision i http://www.worldtv.com/metropolitan_television
Visita--- http://www.livestream.com/metropolitantelevision i http://www.worldtv.com/metropolitan_television
Re: Fundació TMB
Veient las fotos de las restas de forjats he pensat que es podria proposar al Consell Asesor famos si fora possible incloure aquest material dins del fons del posible futur museu, ja que forma part de l'historia del transport a Barcelona, i ja serie el sumum el que es reposes alguna com cal no com el cas de Liceu
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Fundació TMB
Ara per ara, veient el vandalisme com està a barcelona, i com fa les coses TMB, jo preferiria restaurar-les i exposar-les al museu que tindran en un futur.BRILL 18 wrote:Veient las fotos de las restas de forjats he pensat que es podria proposar al Consell Asesor famos si fora possible incloure aquest material dins del fons del posible futur museu, ja que forma part de l'historia del transport a Barcelona, i ja serie el sumum el que es reposes alguna com cal no com el cas de Liceu
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Fundació TMB
Dons tens rao es veritat no habia pensat en aquest punt es una llastima pero vivim en un societat de salvatges i amb poc respecteLluita1714 wrote:Ara per ara, veient el vandalisme com està a barcelona, i com fa les coses TMB, jo preferiria restaurar-les i exposar-les al museu que tindran en un futur.BRILL 18 wrote:Veient las fotos de las restas de forjats he pensat que es podria proposar al Consell Asesor famos si fora possible incloure aquest material dins del fons del posible futur museu, ja que forma part de l'historia del transport a Barcelona, i ja serie el sumum el que es reposes alguna com cal no com el cas de Liceu
Re: Fundació TMB
Jo ja ho he dit més d'una vegada, crec que TMB hauria de fer reproduccions dels forjats en el centre de Barcelona, començant per les boques del Pg. de Gràcia (estacions de Pg. de Gràcia i Diagonal) i després la resta, Urquinaona, Jaume I etc...
Re: Fundació TMB
Nois, referent a lo del vandalisme, precisament els forjats són la cosa que més resisteix a aquests tipus d'atacs, no com el vidre, com havien posat en el seu moment a Liceu, per tant, crec que seria una iniciativa fantàstica restablir els forjats als accessos de les estacions que pertanyien, així tornarien a formar part de l'entorn de la ciutat, i de les mirades i fotografies dels turistes, tal i com hauria de ser.