Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?
Re: Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?
Digueu-me una cosa, per petita que sigui:
Demanariem al Sr. Salmeron que digués la seva, si anessim contra ell?????????
Això ho hem posat des del segon missatge, si o no???
Per favor!!!!!!!!
Demanariem al Sr. Salmeron que digués la seva, si anessim contra ell?????????
Això ho hem posat des del segon missatge, si o no???
Per favor!!!!!!!!
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?
Sí.metring wrote:Demanariem al Sr. Salmeron que digués la seva, si anessim contra ell?????????
Això ho hem posat des del segon missatge, si o no???
Però només es veu el que interessa...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?
Doncs jo us agraeixo que hàgiu obert aquest fil. Si no fos pel FTC no sabria ni qui és el tal Salmerón ni la història aquesta del magatzem de ferralla de cinc milions d'euros.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?
M'he mirat les notícies aportades així com els links relacionats i no es poden considerar en cap cas una prova però sí que clars indicis de que hi passava alguna cosa, de tota manera tot es tracta de notícies de l'any 2000 cap aquí i una petita part del que hi ha passat quan els problemes del Museu venen de molt abans.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Re: Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?
A veure, intentaré escriure les idees clares per no crear equívocs. Els que em coneguin personalment o pel fòrum sabran que puc ser pol·lèmic però constructiu, no m'agrada la violència -física, verbal o escrita- gratuïta. I si hi ha alguna manera de "desfacer entuertos" (ara que ens posem quixotescs), posaré tot el que pugui de la meva part.
1- Efectivament, a cap post del sr. Wefer ni de la sra. Metring es pot llegir "acuso al senyor Salmerón de ser un delinqüent per embutxacar-se diners". Retiro, doncs, la meva advertència (que no acusació) al respecte. Ara bé, el que sí que ningú pot negar és que qualsevol que llegeixi el fòrum pot interpretar que s'insinua aquesta possibilitat. Potser ho he entès jo malament, però el fet de que no hagi estat l'únic (fins a quatre foraires han parlat en aquest sentit) sembla indicar que el sr. Wefer i la sra. Metring s'han expressat amb una mica de confusió en algun moment. I pel que han reiterat després per activa i passiva, haurà estat involuntariament, perquè això sí que ho llegit una dotzena de vegades: l'objectiu del fil és fer una posada en comú per intentar aportar idees o esbrinar què es va fer dels 5 famosos milions. No tinc, doncs, cap motiu per a pensar el contrari. Els demano disculpes a ambdós.
2- El Museu va fer figa per molts motius: polítics i de gestió, però sobretot per la nula conservació que va fer el sr. Salmerón d'una gran part del patrimoni. L'estat en que van pujar alguns vehicles i en el que van retornar parla per sí sol, i per això no calen hemeroteques ni retalls de diaris. Respecte a la bona o mala restauració dels vehicles que van passar pel taller, és cert que el poc que es va fer del Chausson (com sabreu de les reunions de Patrimoni) va ser amb els peus. Ara bé, recordeu que va ser el darrer vehicle en començar-se, possiblement en un moment en que tothom sabia el negre futur del museu (un fet que justifica en part la feina barroera). En canvi, no he sentit ningú queixarse de la feina feta al Dodge Brothers, el llimavies, el tramvia de Mataró, la jardinera,... En tot cas, això és un comentari apart, no vull desviar el tema.
3- Hi va haver un pressupost d'uns 5 milions d'euros que no sabem en què es va utilitzar. Bé, això no vol dir que es malbaratés, encara que tampoc indica el contrari. Nosaltres no ho sabem, però al article de Regió 7 que us vaig passar ahir posava que el sr. Minoves havia presentat "un estat de comptes acurat", fet que indica que bé o malament, d'alguna forma es van justificar. A un altre article que ara no localitzo, es parlava d'una auditoria. Per això, si es vol desenredar el fil, s'ha de començar per aquí, buscar els documents (no crec que estiguin classificats), solicitar-ne una còpia i amb tota la informació "legal" a la mà, llavors sí que sol·licitar una entrevista no només amb Salmerón, sinò també amb Minoves, Orrius i qui sigui.
4- En això sí que seré categòric. El famós "Pèsol Negre" és un pamflet anarquista sense periodicitat fixa i també sense cap criteri periodístic (no ja en aquest tema, sinò en tots els que tracta). A tenor del seu estil, dubto que estigui escrit per professionals, tan sols aficionats amb la llengua fluixa que ni tan sols signen el que escriuen. Lògicament, careix de qualsevol tipus de registre o dipòsit legal. Per tant, tot i que potser diguin la veritat, per a mi la seva credibilitat és encara menor a la del Què!. Exemples de titulars del seu darrer número: "Stop control policial" (referit als graffittis), "El reciclatge no és una panacea", "TAV: más velocidad para la destrucción". Jutgeu vosaltres mateixos...
5- Com he dit abans, si ho volem fer bé i veure el destí dels 5 milions, anem a les fonts. Busquem on pot haver informació: DPTOP, Sindicatura de Comptes,... on sigui, i deixem-nos de romanços de diaris. Jo sóc periodista, i m'ofereixo a colaborar en el que pugui, posant-me a disposició del sr. Wefer i la sra. Metring per a ajudar-los en el que calgui en aquest tema. Si realment hi ha delicte, serà molt difícil de localitzar (la justícia ja hauria ficat la mà), però de totes formes podríem veure realment com van justificar els diners. Per tant, un cop superades les acusacions "i tu més" que han caracteritzat els darrers posts mutus, espero poder treballar junts per deixar de divagar i aportar fets i dades concretes, reals i definitives.
Sento el totxo 'a la santfeliuenca manera', però crec que calia...
1- Efectivament, a cap post del sr. Wefer ni de la sra. Metring es pot llegir "acuso al senyor Salmerón de ser un delinqüent per embutxacar-se diners". Retiro, doncs, la meva advertència (que no acusació) al respecte. Ara bé, el que sí que ningú pot negar és que qualsevol que llegeixi el fòrum pot interpretar que s'insinua aquesta possibilitat. Potser ho he entès jo malament, però el fet de que no hagi estat l'únic (fins a quatre foraires han parlat en aquest sentit) sembla indicar que el sr. Wefer i la sra. Metring s'han expressat amb una mica de confusió en algun moment. I pel que han reiterat després per activa i passiva, haurà estat involuntariament, perquè això sí que ho llegit una dotzena de vegades: l'objectiu del fil és fer una posada en comú per intentar aportar idees o esbrinar què es va fer dels 5 famosos milions. No tinc, doncs, cap motiu per a pensar el contrari. Els demano disculpes a ambdós.
2- El Museu va fer figa per molts motius: polítics i de gestió, però sobretot per la nula conservació que va fer el sr. Salmerón d'una gran part del patrimoni. L'estat en que van pujar alguns vehicles i en el que van retornar parla per sí sol, i per això no calen hemeroteques ni retalls de diaris. Respecte a la bona o mala restauració dels vehicles que van passar pel taller, és cert que el poc que es va fer del Chausson (com sabreu de les reunions de Patrimoni) va ser amb els peus. Ara bé, recordeu que va ser el darrer vehicle en començar-se, possiblement en un moment en que tothom sabia el negre futur del museu (un fet que justifica en part la feina barroera). En canvi, no he sentit ningú queixarse de la feina feta al Dodge Brothers, el llimavies, el tramvia de Mataró, la jardinera,... En tot cas, això és un comentari apart, no vull desviar el tema.
3- Hi va haver un pressupost d'uns 5 milions d'euros que no sabem en què es va utilitzar. Bé, això no vol dir que es malbaratés, encara que tampoc indica el contrari. Nosaltres no ho sabem, però al article de Regió 7 que us vaig passar ahir posava que el sr. Minoves havia presentat "un estat de comptes acurat", fet que indica que bé o malament, d'alguna forma es van justificar. A un altre article que ara no localitzo, es parlava d'una auditoria. Per això, si es vol desenredar el fil, s'ha de començar per aquí, buscar els documents (no crec que estiguin classificats), solicitar-ne una còpia i amb tota la informació "legal" a la mà, llavors sí que sol·licitar una entrevista no només amb Salmerón, sinò també amb Minoves, Orrius i qui sigui.
4- En això sí que seré categòric. El famós "Pèsol Negre" és un pamflet anarquista sense periodicitat fixa i també sense cap criteri periodístic (no ja en aquest tema, sinò en tots els que tracta). A tenor del seu estil, dubto que estigui escrit per professionals, tan sols aficionats amb la llengua fluixa que ni tan sols signen el que escriuen. Lògicament, careix de qualsevol tipus de registre o dipòsit legal. Per tant, tot i que potser diguin la veritat, per a mi la seva credibilitat és encara menor a la del Què!. Exemples de titulars del seu darrer número: "Stop control policial" (referit als graffittis), "El reciclatge no és una panacea", "TAV: más velocidad para la destrucción". Jutgeu vosaltres mateixos...
5- Com he dit abans, si ho volem fer bé i veure el destí dels 5 milions, anem a les fonts. Busquem on pot haver informació: DPTOP, Sindicatura de Comptes,... on sigui, i deixem-nos de romanços de diaris. Jo sóc periodista, i m'ofereixo a colaborar en el que pugui, posant-me a disposició del sr. Wefer i la sra. Metring per a ajudar-los en el que calgui en aquest tema. Si realment hi ha delicte, serà molt difícil de localitzar (la justícia ja hauria ficat la mà), però de totes formes podríem veure realment com van justificar els diners. Per tant, un cop superades les acusacions "i tu més" que han caracteritzat els darrers posts mutus, espero poder treballar junts per deixar de divagar i aportar fets i dades concretes, reals i definitives.
Sento el totxo 'a la santfeliuenca manera', però crec que calia...
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?
I jo només puc dir que estic d'acord amb un 90% d'aquest missatge i que em sap greu no haver-nos començat a entendre fins ara.Trytasa Baldaquino wrote:Sento el totxo 'a la santfeliuenca manera', però crec que calia...
Més val tard que mai
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?
Disculpes acceptades
Moltes gràcies!!
Moltes gràcies!!
Re: Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?
Només una puntualització: Des de fa anys vinc resseguint la trajectòria dels cotxes que ara resten a les catacombes de TMB, i pel que jo sé, el tramvia 867 no tinc noticies que arribés a pujar al museu. Si no estic mal informat, provenia d'una restauració feta a corre-cuita a l'any 1981 arrel de l'exposició "Trens i Estacions", se'l va desproveïr de motor, i per raons desconegudes se li va canviar la calca per la de 870 (afortunadament l'ha tornada a recuperar). Durant tots aquests anys va restar sota cobert primer a les cotxeres de Diputació i després a les cotxeres del Tramvia Blau. De la restauració actual, em guardaré la meva opinió respecte a tonalitats de pintures i vernissos utilitzats. Si estic equivocat us pregaria que em rectifiquéssiu.metring wrote:Ah, me'n descuidava! Si no ens creieu, aneu a Tradinsa, i pregunteu-lis com estava el tramvia 867 quan els hi van portar
Respecte a l'assumpte general tractat, m'alegra que s'hagi arribat a un acord general.
Què és alló??
Re: Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?
És molt interesant que estigueu disposats a investigar el tema. Realment tot el patrimoni que s'està podrint allà s'ho mereix i és un pas més per intentar salvar-lo i aclari qué és el que realment va passar i qui és el responsable.
Anims!
Salutacions
Anims!
Salutacions
Re: Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?
Lo del 867, potser sigui el que dius, però si que havien vehicles del museu, als que s'hi va fer restauracions sui generis...Alemany wrote:Només una puntualització: Des de fa anys vinc resseguint la trajectòria dels cotxes que ara resten a les catacombes de TMB, i pel que jo sé, el tramvia 867 no tinc noticies que arribés a pujar al museu. Si no estic mal informat, provenia d'una restauració feta a corre-cuita a l'any 1981 arrel de l'exposició "Trens i Estacions", se'l va desproveïr de motor, i per raons desconegudes se li va canviar la calca per la de 870 (afortunadament l'ha tornada a recuperar). Durant tots aquests anys va restar sota cobert primer a les cotxeres de Diputació i després a les cotxeres del Tramvia Blau. De la restauració actual, em guardaré la meva opinió respecte a tonalitats de pintures i vernissos utilitzats. Si estic equivocat us pregaria que em rectifiquéssiu.metring wrote:Ah, me'n descuidava! Si no ens creieu, aneu a Tradinsa, i pregunteu-lis com estava el tramvia 867 quan els hi van portar
Respecte a l'assumpte general tractat, m'alegra que s'hagi arribat a un acord general.
Re: Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?
No, no ho discuteixo pas. Únicament ho feia per la referència a aquest vehicle en concret, que en qüestió de restauracions ha passat per més mans que "la Lirio". I sincerament, el resultat final m'ha decebut una mica. Val a dir també que jo sóc molt exigent en alguns aspectes.metring wrote:
Lo del 867, potser sigui el que dius, però si que havien vehicles del museu, als que s'hi va fer restauracions sui generis...
Què és alló??
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Re: Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?
Amic, rellegeix-te l'article de la Fotracapèdia... Les restes del patrimoni estan salvades (és un dir, seria més adient definir-ho "emmagatzemades sota sostre") des de fa anys, i ara reposen al soterrani de Triangle.MZA_1600 wrote:És molt interesant que estigueu disposats a investigar el tema. Realment tot el patrimoni que s'està podrint allà s'ho mereix i és un pas més per intentar salvar-lo i aclari qué és el que realment va passar i qui és el responsable.
Anims!
Salutacions
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?
A mi una cosa no em quadra de tot això i no són els diners... Quan vaig anar al museu, em van donar un poster gegant, que encara guardo, on surt el patrocini de l'ajuntament de Castellar de N'hug.
Si tant estava en contra de tot això, com patrocinava el museu?
Si tant estava en contra de tot això, com patrocinava el museu?
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?
Doncs devia ser que el patrocini era "de boquilla", no sé...
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?
Si puc, us escanejaré part de póster, perquè segur que si era un patrocinador, aportava alguna cantitat de diners.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?
A mi tambe m'agradaria saber que es el que va passar realment i tambe m'ha sorpres veure el Sr. Salmeron al reportatge de El Periodico de Catalunya dient que ha estat dos anys per Europa fent reportatges de Transports mentre al Clot del Moro es seguien podrint peçes valuoses al dur clima Pre-pirinec, qui es el respaonsable del que encara ara queda alla?
Intentare donar la meva opinio sobre el tema, opinio que pot ser erronia i parcial, pero es el que jo veig del tema siguent tans sols un afeccionat que veu les coses desde fora, com tants d'altres, deixant clar que ni conec al Sr. Salmeron ni se mes del que ha aparegut a premsa, televisio i per internet, tampoc estic en cap associacio i desconec totalment les fobies i filies en aquest tema i Senyor, ja m'en he adonat que en temes ferroviaris aixo de fobies, filies i demes esta a l'ordre del dia, es una llàstima....
>Tema Sr. Slameron i els seus llibres, S'ha criticat bastant pel fet de contindre errors, imprecisions etc.. be es cert que hi algunes errades, pero tambe es cert que son llibres que abasten aproximadament desde l'any 1985 fins al 1992 en les seves dates de publicacio, es obvi que en 17 i fins a 24 anys, es poden haber trobat mes dades, que mes gent hagi investigat, que hagin aparegut mes arxius etc......per a mi els llibres estan molt ben treballats, malgrat les errades (moltes vegades causades per les fonts orals a les que es va adreçar) pero el mes important es que estan FETS, perque hi ha gent que sap molt de temes transportils i trens, pero no ha fet cap llibre, val que eren amb patrocini de la Generalitat, pero es un feina FETA i consultable, no es facil ni escriure ni publicar un llibre i menys una col.leccio, ho dic per experiencia propia, aixi que en aquest camp, la tasca es prou important, a mes per a molts aquests llibres van suposar com una font d'inspiracio per introduir-se en aquestes questions i mirar de trobar mes dades, no sabria dir quin tant per cent, pero moltissima gent que critica aquests llibres, es va iniciar una mica amb ells, encara que per molts els hi costi tant de reconieixer.
>Tema MUseu del Clot del Moro, no sabria com començar, sols veient el que resta del "naufragi" donen ganes de plorar, es un somni fet miques, pero en fi....
S'ha dit que el Sr. Salmeron era "proper"a cert grup politic, ho desconec totalment, pero per a mi l'historia del Clot del Moro es força clara, algú amb contactes proposa millorar un comarca mitjançant quelcom que la dinamitzi turisticament, aquest quelcom era un museu del transport, teniem un fabrica de ciment que probablement es restauraria per la seva importancia arquitectònica, teniem la posibilitat de fer un trenet amb un parc gaudinià a mig trajecte, un trenet reproduccio del que ja habia existit feia anys (la idea es prou romantica e interesant) teniem una colla de empreses que estaven encantades de deixar al rebost del pirinieu molts vehicles que no sabien on fotre'ls ni que fer amb ells, a l'hora es crea una escola-taller per que els joves de la comarca, no fotessin el camp i apreguessin un ofici i de pas doncs poc a poc annessin restaurant tots els vehícles, feina ingent certament, i aixi com que tot quadrava doncs projecte endavant, es proposa una accio per dinamitzar una comaca i es fa amb l'ajut de la Generalitat una proposta personal.
Coses que vec jo, doncs varies, per començar, que pinten al pirineu vehicles que sempre han sigut urbans de BCN?, es feia extrany veure chaussons o tranvies al bosc en comptes de bolets, tants vehicles que les empreses "facturaven" cap alla dalt, ja es veia que era materialment imposible de restaurar, les companyes encantades treient-se del damunt aquestes "noses", en aquest desatre tambe tenen molta culpa aquestes empreses, que una mica amb els ulls tapats van enviar a la "condemna" molts vehicles, amb els ulls tapats o creient en un projecte molt costos i complicat, tambe val a dir que segurament en molts casos o era el Clot del Moro o era a la ferralla directament.
TEMA DINERS> principal motiu del post, be tothom qui ha restaurat un cotxe antic a fons sap que si no va amb en compte hom pot perdre fins i tot la camisa i quedar-se amb roba interior...... materials, hores de profesionals, trasllats, papereig, recambis, eines etc.. etc.. etc..
Es fa dificil parlar de diners sense coneixer a fons el tema i menys opinar, pero amb deu anys, sous, grues, plataformes, obres, restauracions, gastos de posar en marxa la escola, el tren, materials etc.. etc... es molt fácil que s'en vagin aquests diners i molts mes, jo no crec en malversacio si no amb un calcul erroni d'algo que costa moltissim, pero moltissim, i que ha vegades un bon aficionat, no siginifica un bon contable o gestor, o que no es va dimensionar be el que hi havia que gastar, que era moltissimmm, potser es va prometer mes i al final no va ser tant??
L'idea semblava bona, un museu, una escola, dinamitzar al comarca, i els politics van recolzar aquest somni de tindre tot el material antic en temes tranpsortils en un sol lloc i restaurat, pero a la realitat el tema no crec que fos viable tal com estaba plantejat ni el bosc el lloc adequat, despres les desavinences del Alcalde amb el Sr Salmeron, ves tu a saber per que exactament... rivalitats o histories que desconec i que no m'ineteresen gaire, per semblar-me xafardaries, pero que potser en el tema estuigui la clau del fracas, van fer que allo juntament amb la falta de diners, s'anes apagant, mentre anaven arribant mes vehicles per els quals no hi habia ni aixopluc ni res, i alla s'han quedat orfes de qualsevol interes o atencio, es un desguaç de joies al bell mig de la muntanya, tambe es cert que els qui ens agraden els vehicles antics tenim certa tendencia a juntar-se amb moltes coses en comptes de anar poc a poc i d'una a una, un mica sindrome de diogenes, si, pero sense cap implicacio negativa i d'aixo tambe hi ha un mica.
Total no crec que hi hagi que investigar molt, segons quines coses, un cop ja estan realitzades, es molt dificil cambiar-les, i en aquests temes o hi han molts, molts diners, lo que vol dir interes, molt interes, o no es pot fer res malgrat que les iniciatives siguin bones o interesants, pero com que sempre es depen de politics i dels diners de tots, doncs ja se sap...
Certament no se si he aportat res de nou pero aqui esta la meva opinio.
Intentare donar la meva opinio sobre el tema, opinio que pot ser erronia i parcial, pero es el que jo veig del tema siguent tans sols un afeccionat que veu les coses desde fora, com tants d'altres, deixant clar que ni conec al Sr. Salmeron ni se mes del que ha aparegut a premsa, televisio i per internet, tampoc estic en cap associacio i desconec totalment les fobies i filies en aquest tema i Senyor, ja m'en he adonat que en temes ferroviaris aixo de fobies, filies i demes esta a l'ordre del dia, es una llàstima....
>Tema Sr. Slameron i els seus llibres, S'ha criticat bastant pel fet de contindre errors, imprecisions etc.. be es cert que hi algunes errades, pero tambe es cert que son llibres que abasten aproximadament desde l'any 1985 fins al 1992 en les seves dates de publicacio, es obvi que en 17 i fins a 24 anys, es poden haber trobat mes dades, que mes gent hagi investigat, que hagin aparegut mes arxius etc......per a mi els llibres estan molt ben treballats, malgrat les errades (moltes vegades causades per les fonts orals a les que es va adreçar) pero el mes important es que estan FETS, perque hi ha gent que sap molt de temes transportils i trens, pero no ha fet cap llibre, val que eren amb patrocini de la Generalitat, pero es un feina FETA i consultable, no es facil ni escriure ni publicar un llibre i menys una col.leccio, ho dic per experiencia propia, aixi que en aquest camp, la tasca es prou important, a mes per a molts aquests llibres van suposar com una font d'inspiracio per introduir-se en aquestes questions i mirar de trobar mes dades, no sabria dir quin tant per cent, pero moltissima gent que critica aquests llibres, es va iniciar una mica amb ells, encara que per molts els hi costi tant de reconieixer.
>Tema MUseu del Clot del Moro, no sabria com començar, sols veient el que resta del "naufragi" donen ganes de plorar, es un somni fet miques, pero en fi....
S'ha dit que el Sr. Salmeron era "proper"a cert grup politic, ho desconec totalment, pero per a mi l'historia del Clot del Moro es força clara, algú amb contactes proposa millorar un comarca mitjançant quelcom que la dinamitzi turisticament, aquest quelcom era un museu del transport, teniem un fabrica de ciment que probablement es restauraria per la seva importancia arquitectònica, teniem la posibilitat de fer un trenet amb un parc gaudinià a mig trajecte, un trenet reproduccio del que ja habia existit feia anys (la idea es prou romantica e interesant) teniem una colla de empreses que estaven encantades de deixar al rebost del pirinieu molts vehicles que no sabien on fotre'ls ni que fer amb ells, a l'hora es crea una escola-taller per que els joves de la comarca, no fotessin el camp i apreguessin un ofici i de pas doncs poc a poc annessin restaurant tots els vehícles, feina ingent certament, i aixi com que tot quadrava doncs projecte endavant, es proposa una accio per dinamitzar una comaca i es fa amb l'ajut de la Generalitat una proposta personal.
Coses que vec jo, doncs varies, per començar, que pinten al pirineu vehicles que sempre han sigut urbans de BCN?, es feia extrany veure chaussons o tranvies al bosc en comptes de bolets, tants vehicles que les empreses "facturaven" cap alla dalt, ja es veia que era materialment imposible de restaurar, les companyes encantades treient-se del damunt aquestes "noses", en aquest desatre tambe tenen molta culpa aquestes empreses, que una mica amb els ulls tapats van enviar a la "condemna" molts vehicles, amb els ulls tapats o creient en un projecte molt costos i complicat, tambe val a dir que segurament en molts casos o era el Clot del Moro o era a la ferralla directament.
TEMA DINERS> principal motiu del post, be tothom qui ha restaurat un cotxe antic a fons sap que si no va amb en compte hom pot perdre fins i tot la camisa i quedar-se amb roba interior...... materials, hores de profesionals, trasllats, papereig, recambis, eines etc.. etc.. etc..
Es fa dificil parlar de diners sense coneixer a fons el tema i menys opinar, pero amb deu anys, sous, grues, plataformes, obres, restauracions, gastos de posar en marxa la escola, el tren, materials etc.. etc... es molt fácil que s'en vagin aquests diners i molts mes, jo no crec en malversacio si no amb un calcul erroni d'algo que costa moltissim, pero moltissim, i que ha vegades un bon aficionat, no siginifica un bon contable o gestor, o que no es va dimensionar be el que hi havia que gastar, que era moltissimmm, potser es va prometer mes i al final no va ser tant??
L'idea semblava bona, un museu, una escola, dinamitzar al comarca, i els politics van recolzar aquest somni de tindre tot el material antic en temes tranpsortils en un sol lloc i restaurat, pero a la realitat el tema no crec que fos viable tal com estaba plantejat ni el bosc el lloc adequat, despres les desavinences del Alcalde amb el Sr Salmeron, ves tu a saber per que exactament... rivalitats o histories que desconec i que no m'ineteresen gaire, per semblar-me xafardaries, pero que potser en el tema estuigui la clau del fracas, van fer que allo juntament amb la falta de diners, s'anes apagant, mentre anaven arribant mes vehicles per els quals no hi habia ni aixopluc ni res, i alla s'han quedat orfes de qualsevol interes o atencio, es un desguaç de joies al bell mig de la muntanya, tambe es cert que els qui ens agraden els vehicles antics tenim certa tendencia a juntar-se amb moltes coses en comptes de anar poc a poc i d'una a una, un mica sindrome de diogenes, si, pero sense cap implicacio negativa i d'aixo tambe hi ha un mica.
Total no crec que hi hagi que investigar molt, segons quines coses, un cop ja estan realitzades, es molt dificil cambiar-les, i en aquests temes o hi han molts, molts diners, lo que vol dir interes, molt interes, o no es pot fer res malgrat que les iniciatives siguin bones o interesants, pero com que sempre es depen de politics i dels diners de tots, doncs ja se sap...
Certament no se si he aportat res de nou pero aqui esta la meva opinio.
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?
Acabo de llegir totes les opinions despres de vacances i en la meva opinió wefer nomes volia donar a coneixer el tema del "Museu-Cementiri del transport" a molta gent que el desconeixia, sobre tot ara que aquest "senyor" comença a treure el cap mediatic un altre cop com si aqui no hagués passat res. I sobre la questió dels diners suposo que mai sabrem la veritat, pero una cosa no es pot negar, i es que els tramvies, autobusos i cotxes de bombers van estar molts anys a la intemperie podrint-se i comprar unes quantes carpes o fer uns coberts ni que fos sense parets , nomes amb un sostre que els protegis, no sembla una cosa tan cara........i si el Salmeron era qui manava quina cosa havia mes important que protegir el que havia arreplegat????....demanar als que pensem d´aquesta manera que fem una investigació gairebé judicial es treure les coses de context.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?
El Clot del Moro als anys 80 del segle XX pretenia ser un carrilet turístic en base a treball de socis-voluntaris amb una petita exposició de material de ferrocarrils industrials i secundaris (creació del CEFIS). Va néixer gràcies a la cessió d'electricitat i un magatzem (sense tan sols ni aigua corrent a l'antiga cotxera del carrilet) per part de l'empresa Filatures del Berguedà SA que ocupava l'espai de la pedrera de l'antiga ASLAND, a la part superior de la fàbrica de ciment.
Es comencen a portar els primers vehicles: un tractor de gasolina i unes vagonetes de via 60 de Ciments Benet, de Surroca i material procedent de València entre el qual un cotxe de fusta del Limón Exprés, ex-CGFC tipus Martorell.
Hi ha una greu capacitat d'espai a l'interior del magatzem. Gran part del material s'ha de deixar a l'exterior del recinte que, ni tan sols disposa d'una tanca.
A finals dels 80 es rep una comunicació de TMB o Ajuntament de Barcelona o COOB'92. S'ha d'enderrocar la cotxera de Llevant, on fins llavors es "preserva" la col·lecció oficial de tramvies i busos ex-TB. Es porta tot el que es pot a Castellar, ja que l'alternativa és el desballestament. Aquí comencen els problemes greus d'espai i de diners (gastats en transports especials i grues). S'ha d'apilonar el material com qui diu "de qualsevol manera".
En aquella mateixa època s'organitzen uns campaments d'estiu per a nens i nenes a les antigues vivendes dels treballadors de la colònia del Clot del Moro, a l'est de la fàbrica ASLAND, davant del xalet atribuit a Gaudí. Aquests marrecs es dediquen sistemàticament a trencar tots els vidres del material emmagatzemat davant la passivitat dels monitors de les colònies d'estiu. Això passa durant uns quants anys i contribueix decisivament al deteriorament del material, ajudat per les inclemències meteorològiques. També hi ajuda que algunes peces van arribar en un estat més que ruinós.
El 1991 s'obre el Museu del Transport de Castellar, el material es va "restaurant" en base a treball voluntari en caps de setmana.
Posteriorment es crea el Consorci del Ferrocarril Turístic, la Fundació Museu del Transport, l'Escola de Restauració de Vehicles Antics de Transport i es comencen a rebre ajuts del Departament de Treball i de la Unió Europea per als cursos de Formació Professional Ocupacional que s'imparteixen.
Es treballa intensament per a la construcció d'unes instal·lacions adequades tant per a la preservació dels vehicles com la seva restauració. Sempre es topa amb el problema de la presència del Parc Natural Cadí - Moixeró així com el poc ajut del sr. Casanelles, ja llavors director del mNACTEC. El problema més greu era que l'actuació al Clot del Moro beneficiaria molt a La Pobla de Lillet, malgrat estar dintre el terme municipal de Castellar de n'Hug.
Per acabar, només unes dades sobre el sr. Josep Orriols i Coch alcalde de Castellar de n'Hug:
És alcalde des del 1979, presentant-se a les eleccions tant sota el paraigües del PSC (1979), com del Progrés del Berguedà (agrupacions d'independents vinculats al PSC, 1987 i 1991) com sota el paraigües de CiU (1995, 1999, 2003 i 2007).
Va estavellar el cotxe de l'ADF de Castellar de n'Hug contra la porta de l'Escola de Restauració i va agredir a un professor que estava impartint classe (consultable a l'hemeroteca del Regió-7). Podeu veure l'article d'El Mundo del 9 de juliol de 2003: El juez sanciona al alcalde de Castellar de N'Hug. Condena a Orriols a pagar tres multas por agredir a un profesor y vejar al director de un museo
Salut !!
Es comencen a portar els primers vehicles: un tractor de gasolina i unes vagonetes de via 60 de Ciments Benet, de Surroca i material procedent de València entre el qual un cotxe de fusta del Limón Exprés, ex-CGFC tipus Martorell.
Hi ha una greu capacitat d'espai a l'interior del magatzem. Gran part del material s'ha de deixar a l'exterior del recinte que, ni tan sols disposa d'una tanca.
A finals dels 80 es rep una comunicació de TMB o Ajuntament de Barcelona o COOB'92. S'ha d'enderrocar la cotxera de Llevant, on fins llavors es "preserva" la col·lecció oficial de tramvies i busos ex-TB. Es porta tot el que es pot a Castellar, ja que l'alternativa és el desballestament. Aquí comencen els problemes greus d'espai i de diners (gastats en transports especials i grues). S'ha d'apilonar el material com qui diu "de qualsevol manera".
En aquella mateixa època s'organitzen uns campaments d'estiu per a nens i nenes a les antigues vivendes dels treballadors de la colònia del Clot del Moro, a l'est de la fàbrica ASLAND, davant del xalet atribuit a Gaudí. Aquests marrecs es dediquen sistemàticament a trencar tots els vidres del material emmagatzemat davant la passivitat dels monitors de les colònies d'estiu. Això passa durant uns quants anys i contribueix decisivament al deteriorament del material, ajudat per les inclemències meteorològiques. També hi ajuda que algunes peces van arribar en un estat més que ruinós.
El 1991 s'obre el Museu del Transport de Castellar, el material es va "restaurant" en base a treball voluntari en caps de setmana.
Posteriorment es crea el Consorci del Ferrocarril Turístic, la Fundació Museu del Transport, l'Escola de Restauració de Vehicles Antics de Transport i es comencen a rebre ajuts del Departament de Treball i de la Unió Europea per als cursos de Formació Professional Ocupacional que s'imparteixen.
Es treballa intensament per a la construcció d'unes instal·lacions adequades tant per a la preservació dels vehicles com la seva restauració. Sempre es topa amb el problema de la presència del Parc Natural Cadí - Moixeró així com el poc ajut del sr. Casanelles, ja llavors director del mNACTEC. El problema més greu era que l'actuació al Clot del Moro beneficiaria molt a La Pobla de Lillet, malgrat estar dintre el terme municipal de Castellar de n'Hug.
Per acabar, només unes dades sobre el sr. Josep Orriols i Coch alcalde de Castellar de n'Hug:
És alcalde des del 1979, presentant-se a les eleccions tant sota el paraigües del PSC (1979), com del Progrés del Berguedà (agrupacions d'independents vinculats al PSC, 1987 i 1991) com sota el paraigües de CiU (1995, 1999, 2003 i 2007).
Va estavellar el cotxe de l'ADF de Castellar de n'Hug contra la porta de l'Escola de Restauració i va agredir a un professor que estava impartint classe (consultable a l'hemeroteca del Regió-7). Podeu veure l'article d'El Mundo del 9 de juliol de 2003: El juez sanciona al alcalde de Castellar de N'Hug. Condena a Orriols a pagar tres multas por agredir a un profesor y vejar al director de un museo
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?
I pel que diu la notícia, encara el seguien votant, així els hi va...
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?
Un breu resum de tot plegat a: http://blogs.elpunt.cat/carlesgorini/20 ... transport/
I aquí el desencadenant del final de tot plegat: http://www.3cat24.cat/noticia/50901/alt ... -llicencia
Salut !!
I aquí el desencadenant del final de tot plegat: http://www.3cat24.cat/noticia/50901/alt ... -llicencia
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.