Page 5 of 6
Delta
Posted: Monday 12/10/2009 21:48
by Guigui
Entre Barcelona i St. Celoni, només faria parar els Delta a Granollers, que té prou població. La resta d'estacions podrien oferir bons enllaços.
Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?
Posted: Wednesday 14/10/2009 11:19
by genissimon
Si la xarxa estigués ben estructurada, els trens que anéssin més enllà de Maçanet-Massanes haurien d'anar directes fins a aquesta estació, ja que els usuaris de Granollers, Sant Celoni, Blanes i el Maresme tindrien un tren cada 30-60' per enllaçar a Maçanet. Això permetria esgarrapar alguns minuts als regionals, sobretot si s'exprimeix una mica el magí del gestor de la circulació a ADIF i s'utilitza la infraestructura adequadament per a fer avançaments (com el que vaig exposar fa un temps, on un CatExp avançaria a un rodalies aturat a Granollers-Centre).
Salut !!
Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?
Posted: Wednesday 14/10/2009 15:21
by Jordi Freixas
El que no és lògic és que pel cap de setmana, entre Granollers i Sant Celoni es redueixi la freqüència de trens de Rodalies a la meitat.
Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?
Posted: Wednesday 14/10/2009 15:40
by Vilarrubla
No és exclusiu de les ciutats que dius, la majoria de línies ho fan i és una caqueta.
Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?
Posted: Wednesday 14/10/2009 23:27
by Jordi Freixas
Ja, però si entre Sant Celoni i Granollers se t'escapa el tren, t'has d'esperar una hora. Mitja hora segons com, encara és "acceptable", però una hora...
Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?
Posted: Wednesday 14/10/2009 23:49
by 593Dromedario
genissimon wrote:Si la xarxa estigués ben estructurada, els trens que anéssin més enllà de Maçanet-Massanes haurien d'anar directes fins a aquesta estació, ja que els usuaris de Granollers, Sant Celoni, Blanes i el Maresme tindrien un tren cada 30-60' per enllaçar a Maçanet. Això permetria esgarrapar alguns minuts als regionals, sobretot si s'exprimeix una mica el magí del gestor de la circulació a ADIF i s'utilitza la infraestructura adequadament per a fer avançaments (com el que vaig exposar fa un temps, on un CatExp avançaria a un rodalies aturat a Granollers-Centre).
Salut !!
Com a mínim no estaria malament aprofitar les obres de l'AVE per quadruplicar vies entre Sagrera i Montcada, ja que de no fer-se ara es complicaria molt, i la infraestructura quedarà petita.
Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?
Posted: Wednesday 14/10/2009 23:57
by Jordi Freixas
En tot cas, fins a Granollers, no?
Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?
Posted: Wednesday 14/10/2009 23:57
by Vilarrubla
Jordi Freixas wrote:Ja, però si entre Sant Celoni i Granollers se t'escapa el tren, t'has d'esperar una hora. Mitja hora segons com, encara és "acceptable", però una hora...
Les ciutats que volia dir també és una hora. Com per exemple Vilafranca del Penedès, que és el destí que més cops he agafat en Rodalies a part de Sant Celoni.
La bona putada si que és Puigcerdà o la majoria d'autobusos... un cop anant a casa se'm va escapar el de Puigcerdà per culpa de un rodalies des de Sitges... sort que anava acompanyat i era l'hora de dinar XD
Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?
Posted: Thursday 15/10/2009 0:20
by Jordi Freixas
Home, és que per anar bé, la meva queixa hauria de ser extensible a TOTA la xarxa de Rodalies.
Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?
Posted: Saturday 17/10/2009 19:40
by Tony M. Nyphot
elnenabril wrote:Jo emplaÇo als ciutadans de Granollers a que lluiteu!!!, com han fet els de la Costa, perquè no és excusa que utilitzin que no hi ha demanda, aixo abans pasava a la Costa, s'equivocaven, ara hi ha molta més demanda que abans. Us desitjo sort!!!
Que els Catalunya Exprés s'aturin a Maçanet no té res a veure amb possibles demandes del Maresme que són inexistents, simplement amb els canvis d'horaris del passat gener es van trencar els enllaços a Maçanet i per solventar aquest problema es va decidir que paressin tots els trens, a l'hora de la veritat aquesta decisió porta més maldecaps que una altra cosa, per una banda els expressos que no enllacen en cap sentit amb un tren de la costa fan una parada inútila, per altra banda el barrejar serveis amb tarifes diferents fa que sigui un maldecap fer bitllets directes, en tot cas pot ser una excusa més per deixar-los de fer.
Pel que fa a les queixes per l'espera d'un tren durant una hora, en les línies amb aquesta freqüència de pas els passatgers haurien de tenir el mínim seny per calcular arribar a l'estació amb un marge de temps prudencial per poder agafar el tren que els interessa, aquesta situació també es dóna fora de Rodalies i no suposa cap drama social. Així doncs és del tot normal veure l'andana buida quan falten tres quarts d'hora pel pas del proper tren i no començar a veure gent fins un quart d'hora abans.
Reflex del funcionament "normal"
Posted: Saturday 17/10/2009 20:13
by Guigui
Tony M. Nyphot wrote:per altra banda el barrejar serveis amb tarifes diferents fa que sigui un maldecap fer bitllets directes, en tot cas pot ser una excusa més per deixar-los de fer.
Hi ha molts països on regionals i rodalia tenen la mateixa tarificació. És una solució força més pràctica i que ajudaria a crear sinèrgies, per posar-ho en termes tant en voga.
Tony M. Nyphot wrote:Pel que fa a les queixes per l'espera d'un tren durant una hora, en les línies amb aquesta freqüència de pas els passatgers haurien de tenir el mínim seny per calcular arribar a l'estació amb un marge de temps prudencial per poder agafar el tren que els interessa, aquesta situació també es dóna fora de Rodalies i no suposa cap drama social.
En qualsevol país mínimament seriós, els horaris publicats serveixen per alguna cosa més que per donar indicacions una mica aproximades de quan es pot esperar que passi un tren.
Re: Reflex del funcionament "normal"
Posted: Saturday 17/10/2009 21:10
by Tony M. Nyphot
Guigui wrote:Tony M. Nyphot wrote:per altra banda el barrejar serveis amb tarifes diferents fa que sigui un maldecap fer bitllets directes, en tot cas pot ser una excusa més per deixar-los de fer.
Hi ha molts països on regionals i rodalia tenen la mateixa tarificació. És una solució força més pràctica i que ajudaria a crear sinèrgies, per posar-ho en termes tant en voga.
Tony M. Nyphot wrote:Pel que fa a les queixes per l'espera d'un tren durant una hora, en les línies amb aquesta freqüència de pas els passatgers haurien de tenir el mínim seny per calcular arribar a l'estació amb un marge de temps prudencial per poder agafar el tren que els interessa, aquesta situació també es dóna fora de Rodalies i no suposa cap drama social.
En qualsevol país mínimament seriós, els horaris publicats serveixen per alguna cosa més que per donar indicacions una mica aproximades de quan es pot esperar que passi un tren.
Pel que fa a la primera cita, els trens de Mitjana Distància de tarifa Regional i els trens de Rodalies tenen la mateixa tarifa, precisament fins al gener no era un problema quan només eren aquests trens els que prestaven servei a Maçanet, els maldecaps venen donats pels Catalunya Exprés que tenen una tarifa diferent: per a un trajecte Girona - Mataró amb enllaç usant un Exprés es paga aquesta tarifa per tot el trajecte, és a dir, pagant-lo també pel trajecte entre Maçanet i Mataró, al revés els viatgers es troben sorpresos per haver de pagar un suplement, alguns d'ells responen amb molt males maneres al requeriment de l'interventor per pagar el suplement necessari pel tren.
Pel que fa a la segona cita, la prudència és la personal per personar-se a l'estació d'origen del viatge amb un temps prudencial, és bastant habitual al nostre país la impuntualitat, quanta gent s'ha presentat mitja hora tard a una cita o ha vist com algú es presentava amb aquest retard sense una causa justificada? El mateix passa a l'hora d'anar a agafar un tren o un autobús, hi ha gent que espera fins a l'últim minut i després qualsevol contratemps personal li suposa perdre'l.
Compromís real
Posted: Sunday 18/10/2009 0:50
by Guigui
Perdre un tren o autobús que surt puntual perquè hom arriba un minut tard, és una mala passada, però justificable per part de l'empresa de transport si no té res a veure amb el retard. Però no garantir cap enllaç perquè una empresa es malfia de la pròpia puntualitat, és ser -i perdoneu l'expressió- molt cafre.
Sé que és un debat filosòfic, però uns països es decanten per una opció, i uns altres per una altra. I uns són tinguts per seriosos, i altres no.
Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?
Posted: Tuesday 24/09/2019 15:00
by the sapus
Avui, repassant el nou format del fòrum m'han aparegut alguns missatges antics, i he cregut divertit recuperar aquest fil que vaig obrir fa 10 anys!
Al menys per mi és molt trist veure com 10 anys després, seguim arrossegant els mateixos problemes tot i els canvis que s'han produït a les infraestructures, i mira que les propostes i les solucions eren ben lògiques!
Per cert, anar de Sabadell o Terrassa a Granollers amb tren segueix sent una quimera... i la solució segueix sent una trista corba a l'alçada del Barberà del Vallès. I per anar del Vallès a Girona haig de seguir passant per Barcelona...
Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?
Posted: Tuesday 24/09/2019 22:25
by Tioviejo50
Es cert....Estaria bè que es pogues anar directe de Sabadell a Granollers sense pasar per Barcelona....o tambè anar de Martorell a Sabadell....i si la Generalitat, perlongues desde Granollers, el ff.cc. fins Mataro, la pera...però, s'omplen la boca de que agafen el transport públic, dia sense cotxes etc..,lamentable...
Granollers a Terrassa i Sabadell sin pasar por BCN
Posted: Wednesday 25/09/2019 16:53
by França451
Granollers Centre-Cerdanyyola UAB x R8> Cerdanyola UAB-Cerdanyola del Vallès x R7> Cerdanyola del Vallès-Sabadell-Terrassa x R4. Sin pasar por Barcelona
Terrassa/Sabadell-Montcada i R Manresa xR4> Montcada i R-Granollers x R2. Sin pasar por Barcelona
Dos opciones donde Barcelona no lo pìsas, y que existen desde hace años y paños.
Back to topic!
Posted: Wednesday 25/09/2019 16:59
by Guigui
Torneu al tema del fil, si us plau.
Re: Per què els Catalunya Express no paren a Granollers Centre?
Posted: Saturday 28/09/2019 11:30
by the sapus
Tornant al tema del fil, i assumint que per arribar a Granollers haig d'agafar tres trens, segueixo sense poder arribar allà i agafar un Regional Express per anar fins a Girona.O sigui, segueixo tenint que perdre una hora de trajecte (entre arribar a Barcelona i tornar enrere fins a Granollers) més el temps que perdi amb l'enllaç corresponent per poder anar Fins a Girona.
Granollers-Girona
Posted: Saturday 28/09/2019 16:28
by Guigui
Els Regionals (que no són MD) fan parada a Granollers Centre. Vénen a ser un de cada dos R11. Alternativament, agafes un rodalia fins a Sant Celoni, on enllaces amb l'MD. En cap cas, has de passar per Barcelona.
Re: Granollers-Girona
Posted: Monday 07/10/2019 15:47
by 437.001
Guigui wrote: ↑Saturday 28/09/2019 16:28
Els Regionals (que no són MD) fan parada a Granollers Centre. Vénen a ser un de cada dos R11. Alternativament, agafes un rodalia fins a Sant Celoni, on enllaces amb l'MD. En cap cas, has de passar per Barcelona.
Tret que no baixis amb un AVE.