Tractant-se d'un ramal, això correspondria a una freqüència de 3 minuts en el tronc comú, que és l'habitual a la xarxa. El que ara no sé és si pensen augmentar la freqüència un cop la línia estigui plenament operativa.pol wrote:Trens cada 6 min?, això vol dir que començaran amb 5 o 6 trens, contant els que estaran a Can Zam.
Seguiment de les obres de la L9
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Freqüència
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Però la frequencia del tran comu si la posas a 3 minuts o 4 minuts, així en els ramasl la frequencia serà més baixa
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Seguiment de les obres de la L9
Una freqüència de 6 min pot ser insuficient per a una de les zones més denses de població del Barcelonès i no permetria descongestionar la L1 a Fondo i Santa Coloma de Gramenet.
En qualsevol cas, suposo que en el futur aquesta freqüència de pas es podria reduir a 5 i fins i tot a 4 min en els ramals fent una freqüència al tram comú de 4 ó 5 min. I encara en un futur més llunyà una segregació total dels ramals.
De totes maneres quan obrin primer fins Sagrera i després fins Zona Universitària si que es notarà el descens de passatgers a la L1 que ara està extremadament per sobre de la seva capacitat (només cal veure les dades de passatgers amb bitllet que ofereix l'ATM on es veu una diferència abismal de relació passatgers-capacitat amb altres línies com la L2, L4 o L5).
També cal comptar als inicis amb el factor novetat i descobriment que normalment fa que hi hagi menys passatgers dels habituals, a més en el cas de la L9 li hem de sumar que el primer tram serà molt curt i les possibilitats de transport seran només dues: mobilitat interna dins el municipi de Santa Coloma de Gramenet i connexió amb la L1 a Fondo, mentre que altres possibilitats quedaran pendents: accés a trens d'alta velocitat a Sagrera Estació, accés a trens de Rodalies a Sagrera, connexió amb el Vallés (St. Cugat Sabadell Terrassa) via FGC, accés a la Zona Universitària i altres destinacions i correspondències al nord de Barcelona.
En qualsevol cas, suposo que en el futur aquesta freqüència de pas es podria reduir a 5 i fins i tot a 4 min en els ramals fent una freqüència al tram comú de 4 ó 5 min. I encara en un futur més llunyà una segregació total dels ramals.
De totes maneres quan obrin primer fins Sagrera i després fins Zona Universitària si que es notarà el descens de passatgers a la L1 que ara està extremadament per sobre de la seva capacitat (només cal veure les dades de passatgers amb bitllet que ofereix l'ATM on es veu una diferència abismal de relació passatgers-capacitat amb altres línies com la L2, L4 o L5).
També cal comptar als inicis amb el factor novetat i descobriment que normalment fa que hi hagi menys passatgers dels habituals, a més en el cas de la L9 li hem de sumar que el primer tram serà molt curt i les possibilitats de transport seran només dues: mobilitat interna dins el municipi de Santa Coloma de Gramenet i connexió amb la L1 a Fondo, mentre que altres possibilitats quedaran pendents: accés a trens d'alta velocitat a Sagrera Estació, accés a trens de Rodalies a Sagrera, connexió amb el Vallés (St. Cugat Sabadell Terrassa) via FGC, accés a la Zona Universitària i altres destinacions i correspondències al nord de Barcelona.
Re: Seguiment de les obres de la L9
¡Santo cielo! ¿Dejarán hacer puenting con tanta altura? Porque la verdad es que me ha dado vértigo la foto aquí sentado, así que no me quiero ni imaginar si paso algún día por esa estación...
"La locura nunca tuvo maestro" (1995)
Re: Seguiment de les obres de la L9
En este interesante mapa ,de un dossier de la generalitat sobre la visita de Montilla a la L-9 ,figura la posición actúal de todas las tuneladoras:
http://www20.gencat.cat/docs/Sala%20de% ... 690584.pdf
En la que está en Sagrera (que se supone que tiene que seguir hasta Mandri) pone:" aturada programada".
¿ Alguien sabe por qué y hasta cuando estará parada ?
Saludos a todos.
http://www20.gencat.cat/docs/Sala%20de% ... 690584.pdf
En la que está en Sagrera (que se supone que tiene que seguir hasta Mandri) pone:" aturada programada".
¿ Alguien sabe por qué y hasta cuando estará parada ?
Saludos a todos.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
Segurament s'estigui procedint al manteniment dels capçals de la tuneladora ara que està aturada en un pou, per afrontar la perforació del proper tram.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Ja tinc ganes de provar aquest mini-tram de la L9... ara tocarà esperar. Sobre les dimensions de l'estació ja deia un de TMB fa molts anys que haurien d'haver fet el túnel 1 o 2 metres més ample de diàmetre ja que realment es veu tot molt "petit".
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
La tuneladora aturada al pou d'atac de la plaça de Les Havaneres al barri del Indians li estan canviant els capçals i fent d'altres tasques de manteniment, per iniciar la perforació del tunel cap al Guinardó, Lesseps i fins a Mandri. En hi ha per molts dies, pel que tinc entès estarà molts mesos aturada.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Respecte al tema del manteniment de la Tuneladora, interesant video del Youtube :
http://es.youtube.com/watch?v=2I5c3gIV_Tc
http://es.youtube.com/watch?v=2I5c3gIV_Tc
Re: Seguiment de les obres de la L9
Una pregunta, Can Zam te endana central?
ho dic per això: http://www10.gencat.cat/ptop/binaris/Es ... -33877.jpg
ho dic per això: http://www10.gencat.cat/ptop/binaris/Es ... -33877.jpg
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
Sí, té andana central.pol wrote:Una pregunta, Can Zam te endana central?
ho dic per això: http://www10.gencat.cat/ptop/binaris/Es ... -33877.jpg
Re: Seguiment de les obres de la L9
Gràcies.
Crec que no es fara servir cua de maniobres amb trens cada 6 min.
Crec que no es fara servir cua de maniobres amb trens cada 6 min.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Seguiment de les obres de la L9
El fet que siguin vies paraleles és segurament al fet que aquesta estació i aquests trams de vies els podien fer a cel obert i així podien estalviar-se uns quants quilòmetres d'aquesta tuneladora tan cara que han escollit per la L9.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
Can Zam té aquesta distribució de vies perquè està a continuació dels tallers i aquests estan tots en un mateix nivell.
D'altra banda, prefereixo utilitzar una tuneladora que sigui cara que no perllongar les obres dues o tres vegades més que el que han durat.
D'altra banda, prefereixo utilitzar una tuneladora que sigui cara que no perllongar les obres dues o tres vegades més que el que han durat.
Re: Seguiment de les obres de la L9
De las fotos que se han hecho públicas del tramo de la línea 9 de próxima apertura,si que es verdad que la estación de "Fondo" da la sensación de ser un poco "angosta"...
Me ha recordado una típica estación del "tube" Londinense.
Entiendo que del tramo hasta Sagrera,a excepción de Can Zam que tiene andén central,el resto serán iguales a Fondo....¿no?
Por cierto,otra preguntilla..
¿ En la estación de "Sagrera-Ave" se ha hecho algo ?
Porque para Abril del 2010,que es cuando está previsto que la L-9 llegue a Sagrera,la estación del AVE estará empezándose a construir,como mucho...
Saludos a todos.
Me ha recordado una típica estación del "tube" Londinense.
Entiendo que del tramo hasta Sagrera,a excepción de Can Zam que tiene andén central,el resto serán iguales a Fondo....¿no?
Por cierto,otra preguntilla..
¿ En la estación de "Sagrera-Ave" se ha hecho algo ?
Porque para Abril del 2010,que es cuando está previsto que la L-9 llegue a Sagrera,la estación del AVE estará empezándose a construir,como mucho...
Saludos a todos.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sagrera
Tot i que en desconec la situació real, el més lògic és que ja ho preparin tot, és a dir, que tinguin l'estació de metro acabada però fora de servei mentre no estigui en funcionament l'estació de Renfomentadif.sergi wrote:¿ En la estación de "Sagrera-Ave" se ha hecho algo ?
Porque para Abril del 2010,que es cuando está previsto que la L-9 llegue a Sagrera,la estación del AVE estará empezándose a construir,como mucho...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Sagrera
La estacion de metro,se inagurará igualmente aunque la de renfe no esté lista, tan facil, como que el pasillo que enlace con la estación, lo tapien, y la estación en servicio tan normal. Recordar que alli cerquita vive gente, que tambien puede utilizar metro, hasta incluso los mismos trabajadores de adif.Guigui wrote:Tot i que en desconec la situació real, el més lògic és que ja ho preparin tot, és a dir, que tinguin l'estació de metro acabada però fora de servei mentre no estigui en funcionament l'estació de Renfomentadif.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Re: Seguiment de les obres de la L9
"La estacion de metro,se inagurará igualmente aunque la de renfe no esté lista, tan facil, como que el pasillo que enlace con la estación, lo tapien, y la estación en servicio tan normal. Recordar que alli cerquita vive gente, que tambien puede utilizar metro, hasta incluso los mismos trabajadores de adif."
No lo veo claro,la verdad...¿que pasillo de enlace con la estación de renfe van a tapiar,si de la estación de renfe no se ha puesto ni una piedra ?
En todo caso se tendría que salir al exterior por una boca provisional,o algo así,y esta quedaría justo en medio de todo el "fregao"...y hasta llegar a los pisos que quedan más cerca hay un buen trocito.
Habría que hacer un "corredor" que sorteara todo el "fregao" de las obras.
El caso es que el otro día,en "El Periódico" decían que todo el tramo hasta Sagrera funcionaría en Abril del 2010,menos Santa Rosa que lo haría en 2011,pero de "Sagrera-ave" no decían nada.
No lo veo claro,la verdad...¿que pasillo de enlace con la estación de renfe van a tapiar,si de la estación de renfe no se ha puesto ni una piedra ?
En todo caso se tendría que salir al exterior por una boca provisional,o algo así,y esta quedaría justo en medio de todo el "fregao"...y hasta llegar a los pisos que quedan más cerca hay un buen trocito.
Habría que hacer un "corredor" que sorteara todo el "fregao" de las obras.
El caso es que el otro día,en "El Periódico" decían que todo el tramo hasta Sagrera funcionaría en Abril del 2010,menos Santa Rosa que lo haría en 2011,pero de "Sagrera-ave" no decían nada.
-
- N1
- Posts: 8
- Joined: Wednesday 04/02/2009 19:44
- Location: Las Corts - Collblanc
Re: Seguiment de les obres de la L9
En otoño pasado se iniciaron las obras de la estación Zona Universitaria en terrenos del Club de Polo en la esquina de Diagonal y Av. Gregorio Marañon. Es la primera vez que veo que se aisla visual y acústicamente la obra de su entorno con unas espléndidas pantallas sonoreductoras perfectamente colocadas y elevadas hasta unos 5 metros en una zona donde no existen pisos y lo más cercano son las instalaciones del propio Club de Polo y las facultades universitarias a los otros lados de las dos ruidosas avenidas.
Es inevitable, y nada odiosa, la comparación con el resto de obras en otras estaciones y pozos de tuneladora en los que se trabaja a pié de pisos y no se ha hecho nada por aliviar las incomodidades y molestias de los vecinos. Sería bueno saber si esta protección a los usuarios del Club de Polo, tanto caballos como socios, (los estudiantes están soportando la ampliación de facultades sin ningún alivio) la estamos pagando entre todos o, lo que sería mucho más lógico, ha sido pagada por dicho Club.
Es inevitable, y nada odiosa, la comparación con el resto de obras en otras estaciones y pozos de tuneladora en los que se trabaja a pié de pisos y no se ha hecho nada por aliviar las incomodidades y molestias de los vecinos. Sería bueno saber si esta protección a los usuarios del Club de Polo, tanto caballos como socios, (los estudiantes están soportando la ampliación de facultades sin ningún alivio) la estamos pagando entre todos o, lo que sería mucho más lógico, ha sido pagada por dicho Club.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Em fa gràcia la reiteració en anomenar a la L11 "metro lleuger". És, en tot cas, un "metro curt", o un "metro lent", o un "metro mal fet", però no pas un metro lleuger.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.