Page 41 of 121

Ja???

Posted: Sunday 19/10/2008 22:53
by Guigui
Renfe451 wrote:M'han dit que demà tornen els Civies a la C2, aíxi que les 440R que estaven circulant les tornen a retirar.
Però ja han aixecat l'andana a Pg. de Gràcia?

Re: Ja???

Posted: Monday 20/10/2008 20:02
by cristian26
Guigui wrote:
Renfe451 wrote:M'han dit que demà tornen els Civies a la C2, aíxi que les 440R que estaven circulant les tornen a retirar.
Però ja han aixecat l'andana a Pg. de Gràcia?
Pel que vaig veure ahir, estan aixecant la part final de l'andana, en direcció Clot :boig

Re: Ja???

Posted: Monday 20/10/2008 22:28
by Mako448
cristian26 wrote:
Guigui wrote:
Renfe451 wrote:M'han dit que demà tornen els Civies a la C2, aíxi que les 440R que estaven circulant les tornen a retirar.
Però ja han aixecat l'andana a Pg. de Gràcia?
Pel que vaig veure ahir, estan aixecant la part final de l'andana, en direcció Clot :boig

Jo ho he vist avui així,i m'he quedat una mica parat.No m'esperava que elevesin l'andana,pensava que era col.locar una petita plataforma just al costat de la via per que la pujada al civia no sigui tant forta,arribo a PDG i dic oi no hi ha obres,desprès agafo una doble de 447 cap al Clot i al sortir de PDG em quedo parat veient que han aixecat la part final de l'andana costat nord,el terra de l'andana era negre-verd(no me'n recordo,colors adif,casualitat).El que em temo és que durant una temporadeta facin parar els trens en aquella banda mmentres a l'altra banda,al costat sud on hi ha mès viatgers hi haguin obres.Nomès de pensar-ho,el que és pot liar.

Per cert,que avui darrere del rodalies de Vilanova de les 17.10 per Sants he vist un civia 464+464 sense servei anant direcció Vilanova,estarà provant civies en doble per quan és tornin a incorporar a la C2 ho facin en doble?Seria una molt bona notícia,ara veient l'espai que han elevat l'andana a PDG,dubto i molt que càpiga una doble de 464.

I una altra coseta,el rodalies a Mataró que ha sortit de les 19.40 l'ha realitzada la 464-204,fins aqui res normal,sinó fos que s'ha liat amb els teleindicadors,primer posava "SIN SERVICIO", desprès atenció!!!!"VIC",malauradament ho ha canviat enseguida a "MATARÓ",llàstima.Un civia durant uns segons amb teleindicadors "VIC",a mès centrat en el teleindicador.ha estat un autèntic plaer que no ha durat ni 20 segons :P

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Posted: Tuesday 21/10/2008 14:18
by mikado
Otra composición 463+463

463.213 + 463.222 a las 13.57 entrando en L'H

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Posted: Wednesday 22/10/2008 9:48
by Renfe451
La 463-222 es de la tercera remesa??

Saludos

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Posted: Thursday 23/10/2008 15:00
by david_jim
Avui a Madrid, a l'estació de Nuevos Ministerios, he agafat el Civia 465 - 014, que anava junt al 009. Així que d'aquesta manera, els 4 Civia que hi havia de Caf a Barcelona, ja es troben a Madrid. No sé quant de temps porta aquí, però per dintre semblava com si portés tota la vida a Madrid, no hi havia cap signe, ni enganxina, ni res de res de que hagués estat a Barcelona.

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 24/10/2008 0:49
by Lluísbcn
Trencaré una llança a favor de Rodalies Renfe amb la distribució del material.

Des del punt de vista de l'aficionat, és millor tenir el màxim de varietat a tot arreu, i no veure passar tots els trens iguals a cada línia.

Però des del punt de vista de l'empresa, sol ser més eficient tenir material el més homogeni possible a totes les línies, i això pot implicar tenir la C1 només amb Cívies i la C4 només amb 447, o viceversa.

Per exemple, si no m'equivoco TMB disposa de 6 2000's, 15 2100's, 18 3000's (part reformats i part sense reformar), 39 5000's i uns 40 9000's.

Doncs bé, TMB podria tenir trens de tots els tipus a la les línies 2, 3, 4 i 5, i no ho fa. Prefereix tenir les línies 2 i 5 "pures" de 9000's i 5000's, i les línies 3 i 4 amb material més heterogeni (la totalitat de 2100's i els 9000's que no circulen a la L2 a la L4, i la totalitat de 3000's -reformats i sense- i 2100's, així com els 5000's que sobren de la L5 circulant a la L3).

Doncs de la mateixa manera té lògica que Renfe volgui tenir la C1 "pura" de Cívies i la C4 "pura" de 447. A més a més -i corregiu-me si vaig errat- els Cívies tenen millors prestacions en quant a acceleració que les 447, cosa que significa que si a una línia només hi circulen Cívies es poden millorar els temps de viatge, en canvi si hi ha 447 (encara que en una petita quantitat), s'haurà de circular en les condicions del que menys prestacions tingui.

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 24/10/2008 10:19
by treneros
Lluísbcn wrote: Doncs de la mateixa manera té lògica que Renfe volgui tenir la C1 "pura" de Cívies i la C4 "pura" de 447. A més a més -i corregiu-me si vaig errat- els Cívies tenen millors prestacions en quant a acceleració que les 447, cosa que significa que si a una línia només hi circulen Cívies es poden millorar els temps de viatge, en canvi si hi ha 447 (encara que en una petita quantitat), s'haurà de circular en les condicions del que menys prestacions tingui.
Jo penso que la comparació amb les “línies pures” de TMB no te cap sentit, donat que les línies del Metro tenen la seva pròpia ruta i no es creuen mai al mateix nivell amb cap altre línia, mentre que a Renfe les línies comparteixen “ruta” o via en determinats moments amb la resta de les línies i els Civia igual han d’anar al darrere de una 440 com d’una 447 un cop entren o surten de Barcelona, i si, tenen millor acceleració que cap altre tipus d’unitat, el que potser els hi pot permetre recuperar temps un cop es “desfan” del “destorb” que duen al davant, encara que crec que el mateix dret tenen a recuperar temps els usuaris de la R1 com els de la R2, R3, R4, R7 o R10.

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 24/10/2008 12:51
by Vox
david_jim wrote:Avui a Madrid, a l'estació de Nuevos Ministerios, he agafat el Civia 465 - 014, que anava junt al 009. Així que d'aquesta manera, els 4 Civia que hi havia de Caf a Barcelona, ja es troben a Madrid. No sé quant de temps porta aquí, però per dintre semblava com si portés tota la vida a Madrid, no hi havia cap signe, ni enganxina, ni res de res de que hagués estat a Barcelona.
Correcte, ambdues estaven a Barcelona, de fet van ser les 4 primeres en arribar a BCN: la 009 i la 010 amb estrena el 10 de juliol de 2006. Aquestes (i crec que les 013 i 014) tenien detalls i monitors diferents a Civies més recents.

Per Atocha vaig veure dobles 465 a la C4 cap a Parla, impressionant imatge!

Vox

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 24/10/2008 17:24
by tren250
Surt de fàbrica la 465-710 ;) Van ràpides, pel que veig, en la seva construcció. I des de l'arribada dels 465 alsthom, estan fent molts més serveis cap a blanes i maçanet que abans. I hi ha una colla de civies (entre ells el 701 o el 709) que sempre li veig el mateix estat de brut. No els netegen mai o ho netegen tant de mala gana que acaben embrutant-los més?

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 24/10/2008 17:54
by Mako448
Lluísbcn wrote:
Però des del punt de vista de l'empresa, sol ser més eficient tenir material el més homogeni possible a totes les línies, i això pot implicar tenir la C1 només amb Cívies i la C4 només amb 447, o viceversa.

.

Peró clar,a la C1 posen civies de fins a VUIT Cotxes,mentres que a la C2 nomès ho posen de CINC,d'aixó que se'n diu?Perqué ho trobo totalment lamentable com mentres a la C1 au va fiquem civies de vuit cotxes,potser és correcte,peró a la C2 que té moltissima mès demanda(nomès la C2sud ja té mès demanda,i la C2 nord està creixent molt la demanda),posem civies de CINC cotxes.Aixó és el que no té ni cap ni peus,com les altres línies que no siguin la C1 a renfe l'hi és ben igual.Nomès reclamo que rebem el mateix tracte,i a la C2 els civies siguin de set i vuit cotxes,i no de cinc.És vergonyòs.Cal dir que segurament amb el retorn dels civies a la C2,tornaràn a circular sembla que en doble,algú de rodalies ens llegeix sembla :) ,jo vaig veur dilluns una doble de 464 sense servei circulant per la C2,entre Bellvitge i Sants.

I Igualment la C1 en tema de frequències i servei és infinitament mijor que la C2 i la C4.I a sobre aquestes dues línies tenen mès demanda.Nomès cal veure com surt una 450 a Sant Vicenç de Calders per la tarda,plena a vessar.

Com pot ser que visqui mès gent o semblant entre Barcelona i Terrassa que entre Barcelona i Mataró?I el primer cas tinguin un trist tren cada 15 minuts i el segon cada 10 minuts.I no em serveix que a Terrassa i Manresa tinguin FGC,perqué també puc dir que a Badalona tenen metro i tram.A la C1 viuen gloriosos en comparació amb la C2 i la C4.No vull dir que sigui perfecte,peró mijor que a la C2 i a la C4 segur.Perqué una vergonya tenir un tren cada hora entre VIlafranca i Sant Vicenç,una vergonya les frequències de Barcelona a Granollers i Sant Celoni en festius,i de Sant Celoni cap amunt tots els dies.El cas que la C1 la tenen massa MIMADA.

I sempre estaré en contra de l'homogeni de materia,diré que és absurd treure les 447 de la C1.A la C2 un gaudeix i molt,fins abans del 4/10 a la C2 et trobaves una varietat enorme de material de rodalies,465,440R,447,450,451,tot el material disponible de rodalies al nucli de Barcelona,vaja.Alló sí que era gaudir de bona varietat.La C3 també és una mica entretinguda veient 447 en simple i doble i ídem amb 440R,amb la particularitat dels encreuaments.Ara la C4 i C7 tot 4477excepte algún cas especial i regionals a Lleida).Per cert,ara a la C2 hi ha moltíssimes 447.Dilluns no vaig veure cap 451(450 sí),tots els VIlanova-Sant Celoni amb doble de 447.I un Granollers-Castelldefels amb doble de 440R.

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 24/10/2008 17:58
by Mako448
tren250 wrote:Surt de fàbrica la 465-710 ;) Van ràpides, pel que veig, en la seva construcció. I des de l'arribada dels 465 alsthom, estan fent molts més serveis cap a blanes i maçanet que abans. I hi ha una colla de civies (entre ells el 701 o el 709) que sempre li veig el mateix estat de brut. No els netegen mai o ho netegen tant de mala gana que acaben embrutant-los més?
El 465-209 ja no hi és a Birfucació?Vaig veure una foto de la 465-208 que estava diumenge passat a Vilanova(a la vía 12 crec)Supsoo que hauràn tret la 465-209 per fer-hi pobres.

Que bé,són tres civies per mes,no un com deien els de renfe.Bona notícia.

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 24/10/2008 18:04
by tren250
Completament d'acord. Mentres, a la C3, tenim wue aguantar les anodines 440. Que serveixen, però començo a estar una mica tip. I per això de la C2, la meva opinió la tens a l'enquesta. La homogenitat és tan desagradable... un dels motius pel qual la C4 no té molt encant en rodalies :( de material. I en MD, el mateix. I dir que és innaceptable que la ONCE hagi dissenyat uns trens tan dolents per la movilitat reduïda... tan difícil era ficar uns trens estil AGC, Francilien o dos pisos DB?
Mako448 wrote:
tren250 wrote:Surt de fàbrica la 465-710 ;) Van ràpides, pel que veig, en la seva construcció. I des de l'arribada dels 465 alsthom, estan fent molts més serveis cap a blanes i maçanet que abans. I hi ha una colla de civies (entre ells el 701 o el 709) que sempre li veig el mateix estat de brut. No els netegen mai o ho netegen tant de mala gana que acaben embrutant-los més?
El 465-209 ja no hi és a Birfucació?Vaig veure una foto de la 465-208 que estava diumenge passat a Vilanova(a la vía 12 crec)Supsoo que hauràn tret la 465-209 per fer-hi pobres.

Que bé,són tres civies per mes,no un com deien els de renfe.Bona notícia.
Sí, només i ha el 710 ;) No, i l'entrega dels civia III Alstom és una rapidesa esperada per mi per lo ràpid i eficient que és alstom. Altres empreses ho haurien entregat amb anys de retard ;)

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 24/10/2008 18:20
by Kailka
Edició en paper diari Metro Catalunya del dia 22/10/2008:
Enllaunats a Blanes

El trasllat a la C-1 dels Civia, més estrets que els vells 447, fa que alguns trens pateixin una sobresaturació

Renfe redueix combois de sis a tres vagons i provoca que molts usuaris hagin d’anar drets durant una hora i mitja.

Com llaunes de sardines. Així han de viatjar els usuaris en alguns dels nous trens Civia que van a Blanes. És un dels danys col·laterals de la retirada dels trens de Passeig de Gràcia, a causa de les obres per corregir la distància de mig metre entre el vagó i l’andana. Ara, nou combois de la C2 i la C10 s’han traslladat a la C1, la línia del Maresme, i ja han provocat les primeres queixes. Alguns passatgers denuncien que han de viatjar en un cotxe amb només tres vagons per fer la ruta Barcelona-Blanes-Ma­ça­net, un tram amb alt volum de passatgers ja que l’utilitzen molts turistes que visiten la capital catalana. Com si agafessin el metro a hora punta, però en un viatge pot durar una hora i mitja.

Efecte llauna. Abans del 6 d’octubre, data en què va passar el darrer Civia per Passeig de Gràcia, els trens que es dirigien a Blanes-Maçanet corresponien al model antic, les unitats 447, amb més capacitat, i amb dos cotxes amb tres vagons cadascun. Sandra Valls, de Pineda de Mar, ha patit en la pròpia pell dues vegades l’efecte llauna les darreres setmanes. L’última dijous passat: “Vam agafar el tren direcció Maçanet de les 20.20 i, només era un sol tren amb tres vagons. És clar, a Sants ja va quedar quasi ple, i quan vam arribar a Plaça de Catalunya, ja no hi cabia més gent. Era un Civia”, relata indignada. Renfe admet que pot haver-hi algun cas puntual de saturació, que serà solucionat. A més, assegura que en hora punta tots els trens circulen amb doble composició.


111 places disposa cada vagó de Civia, 63 de les quals assegudes. Una capacitat molt menor a la dels trens antics, que compten amb 230 places, 78 amb seient.

No hi ha dret. La gent s’està una hora drets i apretats com si fossin sardines” - Sandra Valls, usuària de Pineda de Mar.


JOSEP GUITART - Barcelona.

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 24/10/2008 18:25
by tren250
Kailka wrote:vells 447
sin comentarios :( el que escriu això mai ha pujat a la C3 o C7 :emprenyat . Ara, si, els trens de blanes ja des de sants, els civia la gent està ja a dins apretadíssima. I a part que les portes últimament s'avarien molt :roll: .

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 24/10/2008 18:27
by Mako448
tren250 wrote: I dir que és innaceptable que la ONCE hagi dissenyat uns trens tan dolents per la movilitat reduïda... tan difícil era ficar uns trens estil AGC, Francilien o dos pisos DB?

Doncs sí els civies són uns trens tant dolents per la movilitat reduida,les 213 ni te cuento. :)

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 24/10/2008 18:54
by Kailka
tren250 wrote:Ara, si, els trens de blanes ja des de sants, els civia la gent està ja a dins apretadíssima. I a part que les portes últimament s'avarien molt :roll: .
Deixant de banda els problemes a la resta de línies de Renfe (que són iguals o potser més importants que els de la C1), destacar que des del passat Dilluns, qualsevol dels trens que passen per Badalona entre les 08:00 i les 08:30 (l'horari en que he experimentat) van ja plens quan arriven a aquesta estació, per la qual cosa els usuaris ens veiem obligats a viatjar com si d'una llauna de sardines es tractés.

Abans d'aquests "importants" canvis que ha efectuat la Renfe (la setmana passada sense anar més lluny), es podia viatjar normal, sense aglomeracions´... . Ara, els trens que abans anaven en doble composició, es realitzen amb un servei d'una única composició (no sé de quin tipus perquè no conec la terminologia utilitzada per a parlar dels Civies).

Fluixets de vocabulari

Posted: Friday 24/10/2008 22:19
by Guigui
Edició en paper diari Metro Catalunya del dia 22/10/2008:
[...] Alguns passatgers denuncien que han de viatjar en un cotxe amb només tres vagons per fer la ruta Barcelona-Blanes-Ma­ça­net [...]

[...] les unitats 447, amb més capacitat, i amb dos cotxes amb tres vagons cadascun. [...]
Trens mixts passatgers-mercaderies...? :x

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 24/10/2008 23:33
by Vox
Kailka wrote:
tren250 wrote:Ara, si, els trens de blanes ja des de sants, els civia la gent està ja a dins apretadíssima. I a part que les portes últimament s'avarien molt :roll: .
Deixant de banda els problemes a la resta de línies de Renfe (que són iguals o potser més importants que els de la C1), destacar que des del passat Dilluns, qualsevol dels trens que passen per Badalona entre les 08:00 i les 08:30 (l'horari en que he experimentat) van ja plens quan arriven a aquesta estació, per la qual cosa els usuaris ens veiem obligats a viatjar com si d'una llauna de sardines es tractés.

Abans d'aquests "importants" canvis que ha efectuat la Renfe (la setmana passada sense anar més lluny), es podia viatjar normal, sense aglomeracions´... . Ara, els trens que abans anaven en doble composició, es realitzen amb un servei d'una única composició (no sé de quin tipus perquè no conec la terminologia utilitzada per a parlar dels Civies).
Llavors el fet de passar a la R1 les 465 de la R2 ha fet que portin 447s a la R2? Per això posen serveis en simple a les 8?? Que els possin entre les 10 i les 13 o a les 16-18h val,pero a primere hora dic jo que podran posar dobles composicions!

L'any passat agafava el tren ales 7.22 i ja estava força ple, i el de les 8 o 8:10 encara més, i eren sempre 464-463 o 447-447. No vull ni imaginar-me una 465 soleta a aquelles hores :|

Vox

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 24/10/2008 23:42
by Vox
tren250 wrote:
Kailka wrote:vells 447
sin comentarios :( el que escriu això mai ha pujat a la C3 o C7 :emprenyat . Ara, si, els trens de blanes ja des de sants, els civia la gent està ja a dins apretadíssima. I a part que les portes últimament s'avarien molt :roll: .
Algunes d'aquestes unitats 447 son del 2000! I coma tren introduit fa què, 15 anys com a molt? (1993), no es vell ni molt menys, madures si que estan, però res més. No tenen ni mal aspecte, de fet encara les trovo modernes. Deu ser una pifia del que ho ha escrit, ja que no crec que la gent les vegi com un tren antic.

Vox