Ja???
Posted: Sunday 19/10/2008 22:53
Però ja han aixecat l'andana a Pg. de Gràcia?Renfe451 wrote:M'han dit que demà tornen els Civies a la C2, aíxi que les 440R que estaven circulant les tornen a retirar.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Però ja han aixecat l'andana a Pg. de Gràcia?Renfe451 wrote:M'han dit que demà tornen els Civies a la C2, aíxi que les 440R que estaven circulant les tornen a retirar.
Pel que vaig veure ahir, estan aixecant la part final de l'andana, en direcció ClotGuigui wrote:Però ja han aixecat l'andana a Pg. de Gràcia?Renfe451 wrote:M'han dit que demà tornen els Civies a la C2, aíxi que les 440R que estaven circulant les tornen a retirar.
cristian26 wrote:Pel que vaig veure ahir, estan aixecant la part final de l'andana, en direcció ClotGuigui wrote:Però ja han aixecat l'andana a Pg. de Gràcia?Renfe451 wrote:M'han dit que demà tornen els Civies a la C2, aíxi que les 440R que estaven circulant les tornen a retirar.
Jo penso que la comparació amb les “línies pures” de TMB no te cap sentit, donat que les línies del Metro tenen la seva pròpia ruta i no es creuen mai al mateix nivell amb cap altre línia, mentre que a Renfe les línies comparteixen “ruta” o via en determinats moments amb la resta de les línies i els Civia igual han d’anar al darrere de una 440 com d’una 447 un cop entren o surten de Barcelona, i si, tenen millor acceleració que cap altre tipus d’unitat, el que potser els hi pot permetre recuperar temps un cop es “desfan” del “destorb” que duen al davant, encara que crec que el mateix dret tenen a recuperar temps els usuaris de la R1 com els de la R2, R3, R4, R7 o R10.Lluísbcn wrote: Doncs de la mateixa manera té lògica que Renfe volgui tenir la C1 "pura" de Cívies i la C4 "pura" de 447. A més a més -i corregiu-me si vaig errat- els Cívies tenen millors prestacions en quant a acceleració que les 447, cosa que significa que si a una línia només hi circulen Cívies es poden millorar els temps de viatge, en canvi si hi ha 447 (encara que en una petita quantitat), s'haurà de circular en les condicions del que menys prestacions tingui.
Correcte, ambdues estaven a Barcelona, de fet van ser les 4 primeres en arribar a BCN: la 009 i la 010 amb estrena el 10 de juliol de 2006. Aquestes (i crec que les 013 i 014) tenien detalls i monitors diferents a Civies més recents.david_jim wrote:Avui a Madrid, a l'estació de Nuevos Ministerios, he agafat el Civia 465 - 014, que anava junt al 009. Així que d'aquesta manera, els 4 Civia que hi havia de Caf a Barcelona, ja es troben a Madrid. No sé quant de temps porta aquí, però per dintre semblava com si portés tota la vida a Madrid, no hi havia cap signe, ni enganxina, ni res de res de que hagués estat a Barcelona.
Lluísbcn wrote:
Però des del punt de vista de l'empresa, sol ser més eficient tenir material el més homogeni possible a totes les línies, i això pot implicar tenir la C1 només amb Cívies i la C4 només amb 447, o viceversa.
.
El 465-209 ja no hi és a Birfucació?Vaig veure una foto de la 465-208 que estava diumenge passat a Vilanova(a la vía 12 crec)Supsoo que hauràn tret la 465-209 per fer-hi pobres.tren250 wrote:Surt de fàbrica la 465-710 Van ràpides, pel que veig, en la seva construcció. I des de l'arribada dels 465 alsthom, estan fent molts més serveis cap a blanes i maçanet que abans. I hi ha una colla de civies (entre ells el 701 o el 709) que sempre li veig el mateix estat de brut. No els netegen mai o ho netegen tant de mala gana que acaben embrutant-los més?
Sí, només i ha el 710 No, i l'entrega dels civia III Alstom és una rapidesa esperada per mi per lo ràpid i eficient que és alstom. Altres empreses ho haurien entregat amb anys de retardMako448 wrote:El 465-209 ja no hi és a Birfucació?Vaig veure una foto de la 465-208 que estava diumenge passat a Vilanova(a la vía 12 crec)Supsoo que hauràn tret la 465-209 per fer-hi pobres.tren250 wrote:Surt de fàbrica la 465-710 Van ràpides, pel que veig, en la seva construcció. I des de l'arribada dels 465 alsthom, estan fent molts més serveis cap a blanes i maçanet que abans. I hi ha una colla de civies (entre ells el 701 o el 709) que sempre li veig el mateix estat de brut. No els netegen mai o ho netegen tant de mala gana que acaben embrutant-los més?
Que bé,són tres civies per mes,no un com deien els de renfe.Bona notícia.
Enllaunats a Blanes
El trasllat a la C-1 dels Civia, més estrets que els vells 447, fa que alguns trens pateixin una sobresaturació
Renfe redueix combois de sis a tres vagons i provoca que molts usuaris hagin d’anar drets durant una hora i mitja.
Com llaunes de sardines. Així han de viatjar els usuaris en alguns dels nous trens Civia que van a Blanes. És un dels danys col·laterals de la retirada dels trens de Passeig de Gràcia, a causa de les obres per corregir la distància de mig metre entre el vagó i l’andana. Ara, nou combois de la C2 i la C10 s’han traslladat a la C1, la línia del Maresme, i ja han provocat les primeres queixes. Alguns passatgers denuncien que han de viatjar en un cotxe amb només tres vagons per fer la ruta Barcelona-Blanes-Maçanet, un tram amb alt volum de passatgers ja que l’utilitzen molts turistes que visiten la capital catalana. Com si agafessin el metro a hora punta, però en un viatge pot durar una hora i mitja.
Efecte llauna. Abans del 6 d’octubre, data en què va passar el darrer Civia per Passeig de Gràcia, els trens que es dirigien a Blanes-Maçanet corresponien al model antic, les unitats 447, amb més capacitat, i amb dos cotxes amb tres vagons cadascun. Sandra Valls, de Pineda de Mar, ha patit en la pròpia pell dues vegades l’efecte llauna les darreres setmanes. L’última dijous passat: “Vam agafar el tren direcció Maçanet de les 20.20 i, només era un sol tren amb tres vagons. És clar, a Sants ja va quedar quasi ple, i quan vam arribar a Plaça de Catalunya, ja no hi cabia més gent. Era un Civia”, relata indignada. Renfe admet que pot haver-hi algun cas puntual de saturació, que serà solucionat. A més, assegura que en hora punta tots els trens circulen amb doble composició.
111 places disposa cada vagó de Civia, 63 de les quals assegudes. Una capacitat molt menor a la dels trens antics, que compten amb 230 places, 78 amb seient.
“No hi ha dret. La gent s’està una hora drets i apretats com si fossin sardines” - Sandra Valls, usuària de Pineda de Mar.
JOSEP GUITART - Barcelona.
sin comentarios el que escriu això mai ha pujat a la C3 o C7 . Ara, si, els trens de blanes ja des de sants, els civia la gent està ja a dins apretadíssima. I a part que les portes últimament s'avarien molt .Kailka wrote:vells 447
tren250 wrote: I dir que és innaceptable que la ONCE hagi dissenyat uns trens tan dolents per la movilitat reduïda... tan difícil era ficar uns trens estil AGC, Francilien o dos pisos DB?
Deixant de banda els problemes a la resta de línies de Renfe (que són iguals o potser més importants que els de la C1), destacar que des del passat Dilluns, qualsevol dels trens que passen per Badalona entre les 08:00 i les 08:30 (l'horari en que he experimentat) van ja plens quan arriven a aquesta estació, per la qual cosa els usuaris ens veiem obligats a viatjar com si d'una llauna de sardines es tractés.tren250 wrote:Ara, si, els trens de blanes ja des de sants, els civia la gent està ja a dins apretadíssima. I a part que les portes últimament s'avarien molt .
Trens mixts passatgers-mercaderies...?Edició en paper diari Metro Catalunya del dia 22/10/2008:
[...] Alguns passatgers denuncien que han de viatjar en un cotxe amb només tres vagons per fer la ruta Barcelona-Blanes-Maçanet [...]
[...] les unitats 447, amb més capacitat, i amb dos cotxes amb tres vagons cadascun. [...]
Llavors el fet de passar a la R1 les 465 de la R2 ha fet que portin 447s a la R2? Per això posen serveis en simple a les 8?? Que els possin entre les 10 i les 13 o a les 16-18h val,pero a primere hora dic jo que podran posar dobles composicions!Kailka wrote:Deixant de banda els problemes a la resta de línies de Renfe (que són iguals o potser més importants que els de la C1), destacar que des del passat Dilluns, qualsevol dels trens que passen per Badalona entre les 08:00 i les 08:30 (l'horari en que he experimentat) van ja plens quan arriven a aquesta estació, per la qual cosa els usuaris ens veiem obligats a viatjar com si d'una llauna de sardines es tractés.tren250 wrote:Ara, si, els trens de blanes ja des de sants, els civia la gent està ja a dins apretadíssima. I a part que les portes últimament s'avarien molt .
Abans d'aquests "importants" canvis que ha efectuat la Renfe (la setmana passada sense anar més lluny), es podia viatjar normal, sense aglomeracions´... . Ara, els trens que abans anaven en doble composició, es realitzen amb un servei d'una única composició (no sé de quin tipus perquè no conec la terminologia utilitzada per a parlar dels Civies).
Algunes d'aquestes unitats 447 son del 2000! I coma tren introduit fa què, 15 anys com a molt? (1993), no es vell ni molt menys, madures si que estan, però res més. No tenen ni mal aspecte, de fet encara les trovo modernes. Deu ser una pifia del que ho ha escrit, ja que no crec que la gent les vegi com un tren antic.tren250 wrote:sin comentarios el que escriu això mai ha pujat a la C3 o C7 . Ara, si, els trens de blanes ja des de sants, els civia la gent està ja a dins apretadíssima. I a part que les portes últimament s'avarien molt .Kailka wrote:vells 447