oscar440 wrote: ↑Saturday 16/03/2024 1:59
Aquesta tarda he agafat un V29 per fer un curt trajecte de només tres parades amb el meu pare. Val a dir que l´autobús anava força buit, cosa extranya en aquesta linia, que sempre va molt plena. Suposo que aniria enganxat al torn de davant seu. Hi havia molts seients lliures, el meu pare s´ha assegut al seient individual, darrera el conductor, i jo a l´altre seient individual, a l´extrem oposat del conductor, darrera de la primera porta d´accés. El cotxe era un Mercedes-Benz Citaro.
Per la meva part, era la primera vegada que utilitzava la T- mobilitat, i em trobo que la primera màquina, per validar, no funcionava. He tingut que anar fins a la segona porta, per validar el títol, i després, tornar cap endavant per seure on he dit. El meu pare, amb la T4 rosa, de cartró, ha validat a una altra màquina, que estava al costat del primer seient, darrera del conductor. Cinc màquines, en total: una a l´entrada del cotxe per comprar el bitllet senzill, dos tradicionals de les targetes de cartró, i dos més, de la T-mobilitat.
A la primera parada del carrer Escòcia, han pujat al bus cinc persones, i un individu latino, d´uns 20, amb una gorra de color negre, que posava "Los Angeles", roba ampla, propia del món de les bandes latinas, pinganillos a les orelles, i telèfon enfocant-me a la cara, al pujar.
Aprofitant la confusió de les cinc persones que han pujat al bus, cadascuna validant a màquines diferents, amb els seus respectius títols, i que la primera màquina de la T-mobilitat no funcionava, tal i com he explicat, l´individu latino ha anat cap al fons del bus, a seure als seients de la darrera fila, sense fer cap intent de validar cap títol de viatge, ja que no en portava, ni tampoc era la seva intenció pagar res de res.
Ho sento, però no ho he pogut evitar, i li he dit al conductor:
"Te ha subido uno de gratis"
Resposta del conductor:
"¿Y qué hacemos? ¿Llamamos a los GEO?"
Doncs això. Estic pensant si posar una reclamació o no. Tinc la matrícula del cotxe. I suposo que portarà càmeres de videovigilància, encara que era un Mercedes-Benz Citaro, dels més antics. La reclamació, va pel latino. Que la companyia l´identifiqui, i que li posi la multa dels 100 euros. Però també pel conductor. Que respongui a l´usuari amb més cordialitat i sense hipocresia. A més, anava a tota llet, amb frenades molt brusques. Suposo que per aquest motiu el cotxe anava força buit, per tragar-se el torn del davant seu. Em donava por que el meu pare es pogués caure al terra a l´aixecar-se per baixar del bus. Té 80 anys.
Estic fart que Barcelona s´hagi convertit en el paradís de les bandes latinas. I que a més, atemoritzen els ciutadans honrats catalans, que res ténen a veure amb el seu fastigós món. Barris com Sant Andreu, Horta, El Guinardó, o Nou Barris, són la viva imatge del bronx de Nova York dels anys setanta. Aquests individus només ténen la llei de la navalla i de la venjança, i evidentment, res de res de pagar al transport públic.
Potser ha fet bé el conductor de no anar cap a l´individu latino, però com a mínim, que em respongui amb un mínim d´educació. ¿Què tal un "gracias por el aviso"? i no la resposta borde que m´ha donat?
No puc deixar de dir que, a l´any 1.996, quan jo vivia en un altre barri de Barcelona, vaig agafar el bus de la linia 16 a pl. Urquinaona, tenint allà el seu origen, i que al pujar, li vaig mostrar al conductor la T-mes, que en aquella època aquest titol no es validava a les màquines. Suposo que el conductor estava distret i no ho va veure, però el cotxe encara estava aturat a la parada d´origen de la linia, no estava pas en marxa. A més li vaig saludar, i ell no va dir res. El cotxe era un Mercedes-Benz, concretament el 5610. Jo vaig seure als seients del darrera. Després d´uns gairebé vint minuts en ruta, a l´alçada de la pl. Gala Placidia, el conductor s´atura, posa el fre de mà, s´aixeca, i ve cap a mi.
De molt mala manera, em demana el titol de viatge, i em diu:
"¿Tú, qué?"
i jo li dic:
¿"Yo qué'?'"
i em diu:
"Haber, tu billete"
i jo li dic:
"Te lo he enseñado al subir al coche, creo que sí lo habías visto"
em trec la cartera de la butxaca i li torno a mostrar la T-mes
la seva resposta:
"vale, vale"
Suposo que lo "del coche", el va deixar impresionat. La gent normal no diu "coche" als busos, però els aficionats sí. La seva resposta, aquest "vale, vale", no em va servir. Em va fer pasar molta vergonya davant dels altres usuaris. I li vaig posar una reclamació. La resposta de la companyia, la resposta corporativa de sempre, que agraïen el meu escrit, i que el meu escrit serveix per millorar el servei. Doncs això. Al baixar del cotxe, a la meva parada, la primera parada de General Mitre, això sí, amb molta educació em vaig acomiadar d´ell: "Buenas tardes, buen servicio". I tampoc va dir res, ni un "perdona", un "disculpa", o un "lo siento", quan li vaig mostrar la meva T-mes. És per aquest motiu que li vaig posar la reclamació.