Page 41 of 104

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 03/11/2010 10:18
by Sagrerenc
Molts mitjans recullen que Antonio González Marín, president d'Adif, ha dit que l'AVE (sic) entre Figueres i París, tardarà un temps que, segons el mitjà, oscil·la entre 3h25' i 3h45'. :roll: :roll: :roll:

TVC
El Periódico

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 03/11/2010 12:16
by edamse
Però si ara triga 5:30+ hores des de Perpiñà.
Aquests de RFF son la bomba. Han construït la LAV entre Perpiñà i Montpeller i han acabant la variant Nimes-Montpeller sense que ningu s'enterés. I a sobre circularàn a 500 Km/h per hora prequè si no ho veig dificil aixo de les tres hores i mitja.
:plas :plas :plas :plas pels periodistes o per 'l'amic' d'Adif , falta saber qui ha sigut l'il.luminat

Analogies

Posted: Wednesday 03/11/2010 12:47
by Guigui
Ja posats, diria que l'AVE s'hi arribarà en 3 mil·lèsimes de segon. Total, un feix de llum també ho faria...

5 milions per una estació provisional?

Posted: Wednesday 03/11/2010 12:51
by Guigui
De la notícia cofoïsta de TVC em quedo amb una frase preocupant:
Finalment, González Marín ha recordat que l'actual estació de Figueres-Vilafant "és provisional", que ha suposat una inversió superior a 5,1 milions d'euros, i que està prevista la construcció de l'estació definitiva en un lloc proper a l'actual.
És a dir, s'han llençat 5 milions dels contribuents per ser incapaços de fer les coses a temps?

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 03/11/2010 13:13
by Sagrerenc
Jo crec que aquest temps al voltant de les 3h30' no és entre Figueres i París, sinó el temps que hi haurà a partir del 2012 entre Figueres i la megacapital del món mundial.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 04/11/2010 15:22
by trensmat
Jo posaria unes quantes unitats 121 d'amplada variable per fer el trajecte Barcelona - Girona - Figueres Tgv

Ample fix

Posted: Thursday 04/11/2010 15:45
by Guigui
No hi ha intercanviador d'ample entre Barcelona i Figueres, així que no calen.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 04/11/2010 15:59
by trensmat
Jo crec que el trajecte Figueres - Paris amb tres hores i mitja es pot fer, quan estiguin acabats els nous trens d'alta velocitat com per exemple, el Talgo avril , el tren Oaris de l'empresa Caf i per acabar el nou Agv.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 04/11/2010 17:16
by Sagrerenc
trensmat wrote:Jo crec que el trajecte Figueres - Paris amb tres hores i mitja es pot fer, quan estiguin acabats els nous trens d'alta velocitat com per exemple, el Talgo avril , el tren Oaris de l'empresa Caf i per acabar el nou Agv.
Això en tot cas serà a partir de l'any 2020 o 2025, quan estigui acabada la variant de Nîmes i Montpeller i la LGV Languedoc-Roussillon entre Montpeller i Perpinyà, i no d'aquí a un mes, com suposadament ha afirmat el president d'Adif.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 04/11/2010 21:22
by oriolp13
Acaben de donar al TN vespre de TV3 una notícia sobre un simulacre d'escapaments de fum al mig del túnel del Pertús i la posterior evacuació.

Corredisses per tallar la cinta

Posted: Saturday 06/11/2010 17:30
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... osits.html

Túnel de despropòsits

La magnitud de l'acte que es prepara per inaugurar el tram transfronterer del TAV fa difícil quadrar les agendes dels governs espanyol i francès
Les dates anunciades des de l'Estat francès compliquen més l'elecció


06/11/10 02:00 - la jonquera - Oriol Mas

El 31 de desembre és el termini màxim perquè comencin a circular trens d'alta velocitat pel túnel transfronterer del Pertús. A encara no dos mesos del venciment d'aquesta data, ningú vol afirmar quan hi passarà el primer tren de viatgers ni quan es podran comprar els bitllets per anar de Figueres cap a Perpinyà i París. De fet, ni confirmen ni desmenteixen l'anunci d'Eiffagee, la companyia francesa encarregada de l'obra, que el diumenge 12 de desembre seria la data escollida. Ahir, el secretari general de Ferrmed, Joan Amorós, l'avançava dos dies i explicava que, segons una conversa amb el ministre de Foment, José Blanco, l'acte d'inauguració seria el 10 de desembre, un divendres. En tot cas, Renfe només va reconèixer ahir que s'està treballant per coordinar les dates entre els estats francès i espanyol, i el subdelegat del govern estatal Francesc Francisco-Busquets reiterava: “Cap persona autoritzada ha anunciat el dia, només s'ha dit que serà abans de final d'any quan començaran a circular trens de viatgers i també els de mercaderies pel tercer rail”.

Un dels motius d'aquest retard és l'envergadura de l'acte inaugural, al qual assistiran diverses autoritats. De fet, està confirmat que hi serà el ministre de Foment, José Blanco, i no es descarta la presència del president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, acompanyats també d'altes autoritats franceses i segurament de la Unió Europea, que ha finançat una part del projecte. De fet, la col·laboració entre estats per unir-se amb grans infraestructures és un dels objectius que persegueix la UE, i en aquest cas s'hi afegirà el valor que representa el túnel com a trencament de l'aïllament ferroviari de la península Ibèrica. El túnel del Pertús serà la primera interconnexió amb ample UIC, ja que fins ara tots els passos transfronterers requerien el canvi entre l'ample ibèric i l'internacional.

L'anunci del dia 12

D'altra banda, les filtracions que s'han anat fent des de l'Estat francès no han agradat a les autoritats espanyoles, i han complicat més l'elecció de la data final. A principi de setembre Jean-François Roverato, president de la societat francesa Eiffage –encarregada de la construcció de la línia ferroviària amb el grup espanyol ACS Dragados i amb qui forma la concessionària TP Ferro– anunciava el dia 12 com a data d'inici de la circulació de trens. I el 30 de setembre, l'alcalde de Figueres, Santi Vila, explicava que des de la companyia ferroviària francesa SNCF li asseguraven que els bitllets es podrien començar a comprar a mitjan octubre, data que no s'ha complert.

Aquesta incertesa final se suma als despropòsits que ha acumulat l'obra, acabada a començament del 2009, complint els terminis acordats. Els endarreriments en el TAV entre Barcelona i Figueres han obligat l'Estat a indemnitzar TP Ferro amb 128 milions d'euros.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Saturday 06/11/2010 18:35
by Sagrerenc
Que es deixin d'inauguracions i tonteries. L'AVE Madrid-Barcelona va ser posat en servei sense cap inauguració, si el problema és d'agendes que ho inaugurin quan vulguin però que ho posin en servei el 13 de desembre, que és quan a tot Europa comença l'any ferroviari.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Saturday 06/11/2010 21:56
by metring
Sagrerenc wrote:Que es deixin d'inauguracions i tonteries. L'AVE Madrid-Barcelona va ser posat en servei sense cap inauguració, si el problema és d'agendes que ho inaugurin quan vulguin però que ho posin en servei el 13 de desembre, que és quan a tot Europa comença l'any ferroviari.
Però no es va fer inauguració, perquè van dir que després de tants problemes que va comportar fer les obres, hauria estat una burla.

Re: Ample fix

Posted: Sunday 07/11/2010 0:36
by 470
Guigui wrote:No hi ha intercanviador d'ample entre Barcelona i Figueres, així que no calen.
En alguna foto de la estación provisional de Figueras creo haber visto uno, al menos en algun plano de Adif sale reflejado.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Sunday 07/11/2010 10:43
by alkolo89
A l'estació Alt Empordà hi ha un canviador d'ample, si més no de Talgo, ja que la BT d'Adif va arribar allà per via d'ample ibèric i va passar a via d'ample UIC per fer les proves que es van veure per TV3.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Sunday 07/11/2010 12:19
by cristian26
metring wrote:Però no es va fer inauguració, perquè van dir que després de tants problemes que va comportar fer les obres, hauria estat una burla.
...i perquè la campanya electoral era a tocar i hauria sigut il·legal.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Sunday 07/11/2010 12:29
by Sagrerenc
cristian26 wrote:
metring wrote:Però no es va fer inauguració, perquè van dir que després de tants problemes que va comportar fer les obres, hauria estat una burla.
...i perquè la campanya electoral era a tocar i hauria sigut il·legal.
Correcte el que dieu. I és per això que vull remarcar el que deia abans. El TGV ha de començar a circular quan toca, el que no es pot fer és posposar l'entrada en servei del TGV perquè no es troben dates per inaugurar-lo.

Mentalitat de megacrac

Posted: Sunday 07/11/2010 13:17
by Guigui
Sagrerenc wrote:El TGV ha de començar a circular quan toca, el que no es pot fer és posposar l'entrada en servei del TGV perquè no es troben dates per inaugurar-lo.
Però no us estranyi que acabi passant així. A hores d'ara, és de domini públic que els polítics no fan res per amor al país sinó per la seva pròpia glòria, així que tant se'ls en dóna que la gent s'hagi d'esperar uns quants dies perquè els senyors tinguin a bé d'anar-hi a tallar la cinta.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 08/11/2010 8:33
by Trenscat
Esperem que el TGV comenci a circular el 12-13 de desembre com pertoca a tot Europa segons els canvis d'horaris. Per cert, a Perpinyà l'andana de la via F encara roman tancada perquè l'edifici multicolor que serà part de l'estació i centre comercial encara no està del tot acabat tot i que l'andana ja es podria obrir ben aviat suposo. A mi m'agrada bastant com ha quedat el nou edifici perquè a més se suposa que es mantindrà l'estació clàssica (el centre del món segons Dalí) en ple servei.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Tuesday 09/11/2010 11:58
by UT596001
Trenscat wrote:A mi m'agrada bastant com ha quedat el nou edifici perquè a més se suposa que es mantindrà l'estació clàssica (el centre del món segons Dalí) en ple servei.
Suposo que ho mantindran per als viatgers del servei TER l'edifici actual, tot i que el nou edifici és el que tindrà correspondència amb la nova estació d'autobusos... suposo que mantindran els dos, un de cara als que vinguin en cotxe i/o autobús departamental, i l'altre per els que arribin a peu i/o autobús urbà