Page 407 of 411
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Wednesday 10/05/2023 9:56
by genissimon
Ahir dimarts a primera hora també hi va haver una incidència a la senyalització de la R4 entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet que provocà retards fins a mig matí.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Wednesday 10/05/2023 11:44
by genissimon
Parlant de la caiguda de catenària de Manlleu, no sé si el més segur és romandre a l'interior del tren, mentre no hi hagi foc o fum a dins. El tren és una estructura metàl·lica connectada elèctricament a terra a través de les rodes i les vies i actua com una gàbia de Faraday.
Què en penseu?
Salut !!
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Wednesday 10/05/2023 15:55
by jgomezs
genissimon wrote: ↑Wednesday 10/05/2023 11:44
Parlant de la caiguda de catenària de Manlleu, no sé si el més segur és romandre a l'interior del tren, mentre no hi hagi foc o fum a dins. El tren és una estructura metàl·lica connectada elèctricament a terra a través de les rodes i les vies i actua com una gàbia de Faraday.
Què en penseu?
Salut !!
M'imagino un maquinista havent d'explicar a algú que no sap què és una gàbia de Faraday, que al sostre del tren està passant de tot i ell ha de mantenir les portes tancades.
M'imagino a l'usuari que no sap que és la gàbia de Faraday, en pànic perquè sent explosions a sobre del tren, veu lluminàries que creu que son foc, i aquest maquinista vol que ens matem tots i no obre les portes.
M'imagino el maquinista sopesant entre la probabilitat que li passi algo a l'usuari, o la probabilitat que l'usuari li foti una pallissa a ell.
En un cas d'aquests, la electrònica del tren pateix gaire? Pot funcionar la megafonia?
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Wednesday 10/05/2023 18:00
by Miquel
jgomezs wrote: ↑Wednesday 10/05/2023 15:55
genissimon wrote: ↑Wednesday 10/05/2023 11:44
Parlant de la caiguda de catenària de Manlleu, no sé si el més segur és romandre a l'interior del tren, mentre no hi hagi foc o fum a dins. El tren és una estructura metàl·lica connectada elèctricament a terra a través de les rodes i les vies i actua com una gàbia de Faraday.
Què en penseu?
Salut !!
M'imagino un maquinista havent d'explicar a algú que no sap què és una gàbia de Faraday, que al sostre del tren està passant de tot i ell ha de mantenir les portes tancades.
M'imagino a l'usuari que no sap que és la gàbia de Faraday, en pànic perquè sent explosions a sobre del tren, veu lluminàries que creu que son foc, i aquest maquinista vol que ens matem tots i no obre les portes.
M'imagino el maquinista sopesant entre la probabilitat que li passi algo a l'usuari, o la probabilitat que l'usuari li foti una pallissa a ell.
En un cas d'aquests, la electrònica del tren pateix gaire? Pot funcionar la megafonia?
Sempre que passi això, i fins no rebre una orde de desallotjar, cal esperar-se dins el tren a que s'acabi el perill. Baixant del tren t'exposes a que en el moment en que es trenqui la catenària, et caigui al damunt, o puguis rebre una descàrrega elèctrica. Quan passen aquestes coses com sol ser a plena via la gent no sol baixar mentre succeeix, però aquí el tren estava estacionat i la gent s'ha espantat.
Mentre el tren estava encès, suposo que podia fer servir la megafonia, però un cop es trenca la catenària ja no se.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Friday 12/05/2023 12:09
by genissimon
Via tallada set hores entre Martorell i Castellbisbal
Posted: Thursday 25/05/2023 22:24
by Guigui
Nova incidència a Rodalies: set hores sense trens a l'R4 entre Castellbisbal i Martorell
Una falta de tensió ha fet que un tren de mercaderies quedés aturat
https://www.ccma.cat/324/tallada-lr4-en ... a/3231187/
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Thursday 25/05/2023 22:32
by albert28
I a la tarda els panells de Rodalies, al menys a Pl. Cat no funcionaven.
(Des)informació a les 465
Posted: Sunday 11/06/2023 21:46
by Nen de Gràcia
Explico totes les avaries dels teleindicadors i la megafonia que he vist en un viatge d'anada i tornada de Pg. de Gràcia a Montcada i Reixac, en 465 tan a l'anada com a la tornada.
D'anada, agafo un R2N a St. Celoni. Abans d'arribar a Clot, la megafonia anuncia tren amb destinació Granollers. Passem l'estació, i camí a Sant Andreu ja anuncia destinació St. Celoni. Abans d'arribar a Montcada, ja ni tan sols diu la destinació. Els teleindicadors apagats, no fos cas que ajudéssin en alguna cosa
.
De tornada, agafo un R2N a l'aeroport, amb les parades habituals segons el teleindicador de l'estació. A la vista de la parada anterior i les tres següents, surt Arc de Triomf després de Clot. Passem Sant Andreu i apareix Pl. Catalunya darrere Arc. Passem Clot i apareix Sants al final. Llavors, a la pantalla "principal", l'indicador de destinació passa a dir R1 Aeroport
i el de propera parada, així com la megafonia, Arc de Triomf. No hem passat per cap parada quan la megafonia ha tornat a saltar. En aquest moment m'he despistat perquè entràvem a PdG, la meva parada, i només he pogut sentir "i Ferrocarrils de la Generalitat". Suposo que indicaria Pl. Catalunya. Abans de baixar, una dona ens pregunta si la informació és incorrecta o què passa.
Definitivament, els sistemes informatius de RENFE necessiten un repàs urgentíssim
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Monday 12/06/2023 23:46
by UT440_132M
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Monday 26/06/2023 18:16
by metring
Finalment ha resultat ser una falsa alarma, però cap a les 5 de la tarda s'ha desallotjat l'estació de Rodalies i de la L1 a Catalunya per una amenaça de bomba. Els cosos de seguretat han estat inspeccionant un tren de Rodalies.
Repetició de la (mala) jugada
Posted: Tuesday 27/06/2023 19:37
by Guigui
Avui hi han tornat:
Els Tedax confirmen que ha estat una falsa alarma i es comença a restablir la normalitat a la plaça de Catalunya
Ara la circulació es restableix en tots els mitjans de transport públic
https://www.vilaweb.cat/noticies/desall ... barcelona/
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Wednesday 28/06/2023 13:01
by UT440_132M
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Tuesday 15/08/2023 14:58
by genissimon
A més, hi ha la línia de Vilafranca tallada per obres entre Martorell i Castellbisbal.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Tuesday 15/08/2023 23:21
by Platanito
genissimon wrote:
A més, hi ha la línia de Vilafranca tallada per obres entre Martorell i Castellbisbal.
Pitjor encara: del 14 al 17 d'agost, el tall s'extèn des de Molins de Rei fins Sant Sadurní!
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Wednesday 16/08/2023 11:39
by genissimon
Sembla que ja s'ha restablert el servei parcialment circulant per una sola via a 30 Km/h.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Wednesday 16/08/2023 13:35
by albert28
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Wednesday 16/08/2023 17:41
by França451
Una pregunta. Los servicios de bus que conectan Vilanova con Barcelona paran en Castelldefels? Porque si fuera así, aunque suponga una pequeña excursión se puede usar Plana o Mon-bus (no sé cuál gestiona la línea Bcn-Vilanova) y luego M5 a Cornellá.Hice la línea de bus hace poco, y aunque ese tema no toca aquí, me pareció muy buena, a nivel de recorrido, de frecuencias y de paradas, por lo que supone una alternativa a los servicios gratuitos de bus, que por lo visto funcionaban tan mal, o a la lentitud del tren a partir de Vilanova. Si de Vilanova a Castefa hay alguna alternativa, creo que no hay que pensar mucho para tirar de ella. Ya que la R4 también está cortada, el corte no afecta a la circulación de trenes de Cornellá a Barcelona, por lo que se puede llegar a barcelona por ahí tirando de M5. Ya que los ayuntamientos de los municipios quieren que se potencie esa línea, ¡Usuarios de la R2!!!! Ya tenéis una buena excusa para petar sus buses y demostrar que aunque tardes más, es una alternativa a comerte... ¿Cuánto dicen los usuarios que tarda actualmente el tren por la limitación de velocidad? Media hora para una parada? Si luego hay vía única entre Gavá y El Prat, eso supone al menos entre 15 y 20 minutos más de retraso. Vamos, sumando todo, lo que tardaría la M5 en el peor de los casos (yo la hice en media hora, pero claro, era domingo a las 06:00 de la mañana y no había casi usuarios ni tráfico, por lo que fue muy rápido y ese tiempo, pues no cuenta). Pero si lo normal son 50 minutos de recorrido, que es lo que te vas a tirar en el tren sólo de Vilanova al Prat, tira millas a Cornellá y coge R4, total, vas a perder lo mismo de tiempo, pero si no hay mejor alternativa, pues tira de esa. Lo de ir directamente a Bcn con bus desde Vilanova, no me parfece buena idea, es lo que van a pensar y querer todos los usuarios del tren y los buses van a ir hasta arriba. En cambio sólo a cuatro se les va a ocurrir ir hasta Castelldefels y coger M5, y eso supone realizar sólo el trayecto en bus como sardinas en lata una parte del recorrido. Como digo, siempre y cuándo haya buses de Vilanova que paren en Castelldefels, que no sé si lo hace alguno.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Wednesday 16/08/2023 18:09
by albert28
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Wednesday 16/08/2023 21:24
by albert28
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Thursday 24/08/2023 14:04
by genissimon