Page 409 of 411
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Saturday 16/09/2023 20:25
by campbell
Es que solo ya le hubiera faltado gritar eso de "I'm Johnny Knoxwille, welcome to Jackass!"
Jo es que ho sento de debò, però ja t'has de riure una mica amb alguna gent tant burra.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Sunday 17/09/2023 1:14
by oscar440
França451 wrote: ↑Saturday 16/09/2023 11:42
A ver, el tema de los patinetes se lleva años diciéndolo. Se creen que todo es suyo, el mundo es suyo, las calles son suyas, las plazas son suyas, las aceras son suyas, los pasos de peatones son suyos, los espacios de los mercadillos son suyos y así podríamos seguir. Y el problema es que como no hay legislación ninguna sobre los patinetes pos hale, ancha es castilla. Se meten donde quieren, como quieren y cuando quieren. La próxima qué será? Que un tío con un patinete salta por un terrado de un edificio de 20 pisos y cae al vacío?
Lo próximo es que un tío con patinete le robe el móvil a un señor de setenta años tirándolo al suelo y que salga huyendo, dejándolo mal herido en el suelo de la calzada y con la cara sangrando. Esto es lo que pasó a pocos metros de mi casa a principios del mes de agosto. Los testigos llamaron a los Mossos y al SEM, y la única descripción que dieron del ladrón, es que era un tío latino con patinete y con gorra. Ahora vete a buscar un tío con estas características en Nou Barris, que te los encontrarás a miles. Solamente espero que el móvil de ese señor tuviese activada la geolocalización del dispositivo y que pudiesen dar con el ladrón.
Un patinete es un vehículo, y como tal, deberían estar todos identificados mediante la correspondiente matrícula. Así se podría anotar, como en este caso que he expuesto, y saber a quien pertenece el patinete. Además, los usuarios de patinete, deberían contar con algún tipo de licencia que acredite la propiedad de su patinete, o bien si el patinete es de alquiler, solicitar este requisito a la hora de alquilarlo. Una licencia, que incluya conocimientos de educación vial, para su obtención.
Perdón por el off-topic.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Tuesday 19/09/2023 7:40
by campbell
Doncs sémbla que just ara a la R4 un atrupellu també, a l'altura de Cornellà.
La noticia ja diu "... en un paso no autorizado.."
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Wednesday 20/09/2023 13:24
by jgomezs
És sensació meva, o hi ha més atropellaments amb els Rodalies que amb AVE, FGC, i metro? Els suicides prefereixen els Rodalies perquè saben que no podran parar a temps?
Pot ser també que les vies són més accessibles? No sembla que l'AVE tingui aquests problemes, per exemple. Mig recordo quan era petit (principis anys 90?) estar en un poble de la costa del Maresme, i amb els meus pares creuar la via del tren (que no hi havia cap tanca ni res) per arribar a la platja, i que era la manera normal de fer-ho llavors. Potser no se sabia de més atropellaments perquè hi havia menys trens i quan n'hi havia no se'n parlava tant...
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Wednesday 20/09/2023 14:20
by genissimon
Un gran percentatge d'atropellaments, quan només hi ha una víctima implicada, són suïcidis que, per no sé quina estranya norma no es notifiquen així als mitjans per, diuen, no provocar efecte crida.
Les línies de Metro son subterrànies i, fora de les estacions, és complicat o impossible accedir-hi.
Les línies d'alta velocitat estan completament envoltades per una tanca que fa impossible accedir-hi. A més, en determinats punts (passos elevats, boques de túnel) tenen sistemes de detecció d'obstacles a la via que, en teoria, serveixen per parar un tren abans que passi una desgràcia.
Les línies de FGC en els trams més conflictius (a les zones urbanes) estan també tancades.
Les línies de rodalies de renfe són les úniques que pràcticament no tenen tanques i quan les tenen solen estar malmeses o són molt permeables.
I no sé si hi ha més atropellaments que anys enrere. El que sí que hi ha és més informació sobre incidències ferroviàries i, conseqüentment, quan hi ha un atropellament tothom se n'assabenta. Abans només podien intuir alguna cosa els passatgers dels trens afectats.
Salut !!
jgomezs wrote: ↑Wednesday 20/09/2023 13:24
És sensació meva, o hi ha més atropellaments amb els Rodalies que amb AVE, FGC, i metro? Els suicides prefereixen els Rodalies perquè saben que no podran parar a temps?
Pot ser també que les vies són més accessibles? No sembla que l'AVE tingui aquests problemes, per exemple. Mig recordo quan era petit (principis anys 90?) estar en un poble de la costa del Maresme, i amb els meus pares creuar la via del tren (que no hi havia cap tanca ni res) per arribar a la platja, i que era la manera normal de fer-ho llavors. Potser no se sabia de més atropellaments perquè hi havia menys trens i quan n'hi havia no se'n parlava tant...
Adif: allò de Gavà al maig no va ser un llamp
Posted: Thursday 28/09/2023 21:29
by Guigui
Adif reconeix finalment que la incidència de Gavà del maig no va ser causada per un llamp
Un informe apunta al trencament d'un fil de la catenària que va tocar un senyal metàl·lic i va causar una sobrecàrrega
https://www.vilaweb.cat/noticies/adif-r ... -un-llamp/
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Monday 02/10/2023 10:58
by albert28
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Monday 02/10/2023 12:33
by UT440_132M
Es desvien per via Passeig de Gràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Tuesday 03/10/2023 16:12
by Renfe445
I justament aquest matí va haver un problema a la línia 270 entre Sant Andreu i Montcada per un problema que encara no sé, però obligava a anar en via única, alentint la circulació. Retards de fins a 40 minuts…
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Wednesday 11/10/2023 12:51
by albert28
Arran d'aquests tipus d'accidents, tot sembla que demà dia 12/10 entrarà en vigor la norma dels senyals vermells permissius.
La ""solució"" és la d'aturar-se 3 minuts quan tinguin senyal vermell permissiu. Fins avui, diria només s'aturen uns segons i segueixen a marxa a la vista. Això en trams com Sants > Hospitalet (i a altres nuclis de Rodalies igual) serà un infern. Fem alguna aposta de fins on serà la cua llarga.
Potser demà no es notarà, divendres una bona prova tot i el pont.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Wednesday 11/10/2023 14:19
by genissimon
El problema és que amb els "vermells permissius" i la "marxa a la vista" la seguretat depèn només del maquinista, que és humà. Si la densitat de trànsit ferroviari és la que és i "obliga" a la marxa a la vista, tenim un problema. I amb el nivell d'execucions de les inversions ferroviàries previstes (que no són les necessàries) aquest problema s'eternitzarà. No havien de posar ERTMS als túnels urbans de Barcelona? Potser caldria estendre l'ERTMS a les zones amb més densitat de circulació: Vilanova-Granollers, Mataró-L'Hospitalet, Vilafranca-Terrassa, Montcada-La Garriga...
Desitjo una ràpida recuperació als afectats i un també ràpid restabliment del servei.
Editat: Ara he vist que el twit (o X) és del desembre del 22.
Salut.
Acte vandàlic a la Torrassa
Posted: Thursday 12/10/2023 11:46
by Guigui
Un acte vandàlic interromp la circulació ferroviària a l’àrea de Barcelona durant gairebé dues hores
La interrupció ha afectat els trens de les línies R1, R2, R2 Sud, R2 Nord, R3 i R4, i els trens de mitjana distància i llarga
https://www.vilaweb.cat/noticies/un-act ... ues-hores/
Caiguda de tensió a Montcada
Posted: Thursday 12/10/2023 11:47
by Guigui
Interrompuda la circulació de la R3 entre Montcada Bifurcació i Montcada Ripollet per manca de tensió a la catenària
Personal d’Adif treballa per solucionar la incidència en el menor temps possible i poder restablir la circulació de trens
https://www.vilaweb.cat/noticies/interr ... catenaria/
Re: Acte vandàlic a la Torrassa
Posted: Thursday 12/10/2023 18:05
by wefer
Guigui wrote:Un acte vandàlic interromp la circulació ferroviària a l’àrea de Barcelona
Des de quan un robatori és un acte vandàlic?
Qui hagi redactat la nota és realment un imcompetent.
D'altra banda, espero (encara que dubto) que la justícia li posi una pena proporcional al mal fet. En aquest cas, bastants anys de presó i una bona multa.
Incidències vàries a la R2 Sud i Nord
Posted: Monday 16/10/2023 12:36
by Guigui
Endarreriments a l’R2 a causa d’una avaria de la catenària al Garraf
La incidència tècnica ja s'ha reparat, segons Adif
https://www.vilaweb.cat/noticies/endarr ... ia-garraf/
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Thursday 19/10/2023 21:43
by França451
Buenas noches.
He cogido un R4 destino Manresa, vamos por el túnel de Catalunya pero está anunciando paradas en indicadores, pantallas y acústico como desviado por Passeig de Gràcia, Clot Aragò y Sant Andreu. ¿Es que está tarde ha pasado algo que obligó a los trenes a desviarse o simplemente es un error de mi tren?
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Friday 20/10/2023 23:30
by jgomezs
Me ha pasado más de una vez ir en un tren que iba un poco perdido en las pantallas interiores.
Sospecho que el sistema depende de acción manual del maquinista escogiendo el trayecto de una lista, y que a veces si hay varios destinos finales iguales se puede confundir. Así por ejemplo este verano estaba en un R2 dirección aeropuerto saliendo de Clot, y las pantallas empezaron a anunciar que era un R1 dirección aeropuerto y la próxima parada era Catalunya. Más de un pasajero se asustó pero llegamos a Passeig de Gràcia sin problema.
Tengo curiosidad si hay un maquinista en el foro, confirmar si es cierta mi sospecha?
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Monday 23/10/2023 12:16
by fgc113
Efectivament, hi ha una llista de codis per a cada trajecte i és el maquinista qui ha d'introduir-lo al sistema d'informació.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Friday 27/10/2023 9:24
by genissimon
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Wednesday 01/11/2023 1:24
by oscar440
Resolta després de més de 10 hores l´avaria de l´R4 de Rodalies per un robatori de cable.
Dues incidències han afectat el sistema de senyalització aquest dimarts: la primera, a Sant Feliu de Llobregat, s'ha resolt al matí, però el problema a Martorell ha persistit fins a les 20.30 h.
https://beteve.cat/mobilitat/retards-r4 ... ubre-2023/