Seguiment del traspàs de Rodalies
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Un altre cop, que si els trens són vells... Crec jo que els viatgers prefereixen viatjar en una 470 que és una unitat per a serveis Regionals que no viatjar en una 447 amb seients de Rodalia... Però clar com els senyors polítics no viatgen en tren i molt menys en línies com la de Puigcerdà, on t'hi pots passar 2 hores i mitja assegut en un seient que està "dissenyat" per a serveis de aproximadament 1 hora...
Salutacions des d'Andorra!
http://www.flickr.com/photos/nilruiz
http://www.flickr.com/photos/nilruiz
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
I si els hi poses una 447 amb seients de regionals? Què costa menys? Posar-li seients decents a una 447 o el manteniment que té una 470 (i els costos derivats de fer-la circular)? I jo no m'inclino per la segona opció.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
De fet això que dius, de reformar les 447 per posar seients regionals és lo que vol la Generalitat però crec que ara no està la cosa com per gastar calers en fer-ho. Però bé veient que volen treure les 470 si o si, haurien de fer-ho lo que a saber quan ho podran fer.victorcasta wrote:I si els hi poses una 447 amb seients de regionals? Què costa menys? Posar-li seients decents a una 447 o el manteniment que té una 470 (i els costos derivats de fer-la circular)? I jo no m'inclino per la segona opció.
Salutacions des de Figueres.
Re: Sempre la mateixa cantarella
Les 470 ja estàn bastant velles... però mentre no hi hagin diners s´haurien d´aguantar si es pot i no donen avaries. Evidentment no ens podem permetre tenir tots els trens nous.jordiver wrote:No sé perquè es preocupen tant per l'antiguitat dels trens regionals quan les 470, que son les més antigues, amb un bon manteniment poden estar molts més anys funcionant i donant un servei digne, més digne que amb les 447 que tenen els seients de rodalies. I crec a més que es podrien reformar les 470 i millorar-les, per exemple adaptant el vago intermedi a persones amb mobilitat reduïda (si es factible clar). Però bé amb els temps que corren no s'hauria de desaprofitar el material que hi ha al·legant que són massa antigues quan no ho son tant i que com ja he dit, amb un bon manteniment podrien estar millor del que estan.També està previst que el Govern posi sobre la taula a Foment un pla d'inversió per a Regionals, que estaria a punt durant el primer trimestre del 2012 --l'antiguitat mitjana dels trens que presten el servei de Regionals és de 20 anys, mentre que els de Rodalies supera els deu--.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Seria una bogeria fer servir les 450 en la línia 4 de rodalies?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sovint oblidat, prou recordat
El pont metâl·lic de Plaça Catalunya...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Sovint oblidat, prou recordat
Es pot, a menys velocitat, però passen.Guigui wrote:El pont metâl·lic de Plaça Catalunya...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Encara més a poc a poc?
Però no està el forn per a "bunyols"...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N7
- Posts: 458
- Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
- Facebook: pol.bielsa
- Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
- Contact:
Re: Sovint oblidat, prou recordat
A 10km/h... Amb la congestió què hi ha al túnel de Barcelona en general, em sembla a mi què no és el més adequat...metring wrote:Es pot, a menys velocitat, però passen.Guigui wrote:El pont metâl·lic de Plaça Catalunya...
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
El Govern abre la vía para privatizar líneas de Rodalies
El Govern abre la vía para privatizar líneas de Rodalies
Renfe mantendrá el servicio cuatro años más pero deberá gestionar los corredores por separado, según establece la Generalitat.
Rodalies seguirá en manos de Renfe, al menos los próximos cuatro años, pero deberá gestionar la red de manera distinta, segregándola por líneas. Así consta en el documento técnico que la Generalitat ha acordado con la compañía ferroviaria y que servirá de base para el contrato programa 2012-2015 que ambas partes están negociando y que sustituirá al actual, que vence el próximo 31 de diciembre. Con este nuevo modelo de explotación, se abre la puerta a que el servicio pueda operarse de manera segregada, por corredores, lo que permitiría privatizarlo, dando entrada a otras empresas.
Para que la Generalitat, administración titular del servicio, pueda adjudicar el servicio a compañías distintas a Renfe, antes debe modificarse la ley del Sector Ferroviario. Fuentes del Govern precisaron que este requisito, o al menos el compromiso de que se va a hacer, es fundamental para firmar un nuevo contrato programa. Con todo, añadieron las mismas fuentes, el documento que existe a día de hoy es de carácter técnico y todavía no tiene luz verde final de la parte catalana. Esta reforma normativa debía haberse hecho ya –constaba en el acuerdo del traspaso de Rodalies de diciembre del 2009– pero lo cierto es que hasta la fecha no se ha hecho. Tampoco se conoce –aspecto fundamental– la dotación presupuestaria que tendrá el servicio en el próximo ejercicio. Así las cosas, hasta que Mariano Rajoy nombre ministro de Fomento y este acuerde las nuevas condiciones con el ejecutivo de Artur Mas, se mantendrá la actual relación.
La gestión individualizada por líneas es uno de los aspectos más novedosos del documento técnico. Como primer paso, Renfe ha dedicido crear gerencias para las distintas zonas en las que dividirá la red catalana. La futura segregación permitirá a la Generalitat conocer todos los datos del servicio de manera separada. Por ejemplo, el coste por viajero, el nivel de ocupación o los estándares de calidad (comodidad, puntualidad...). Los responsables de la conselleria de Territori ya habían defendido esta posibilidad, en base al estudio comparativo de distintas redes de cercanías europeas elaborado por la Autoritat del Transport Metropolità.
El documento técnico incluye otros aspectos que deberá cumplir Renfe los próximos cuatro años, entre los que destaca la definición de unos niveles de calidad y de puntualidad, que se tendrán que alcanzar a lo largo de la duración del contrato programa.
Las negociaciones incluyen la creación de nuevos servicios de Rodalies. El más definido es el de Girona, que se prevé estrenar la próxima primavera. La idea es que se extienda entre Blanes y Figueres, inicialmente con un tren por sentido y hora con parada en todas las estaciones y con una extensión hasta Portbou cada dos horas. Territori estima que el coste anual de este servicio será de unos cinco millones de euros, que prevé incluir en el paquete global de Rodalies y regionales que negociará con Madrid.
http://www.lavanguardia.com
P.d no sabia on posar-lo per això he fet un nou tema, disculpin les molèsties.
Renfe mantendrá el servicio cuatro años más pero deberá gestionar los corredores por separado, según establece la Generalitat.
Rodalies seguirá en manos de Renfe, al menos los próximos cuatro años, pero deberá gestionar la red de manera distinta, segregándola por líneas. Así consta en el documento técnico que la Generalitat ha acordado con la compañía ferroviaria y que servirá de base para el contrato programa 2012-2015 que ambas partes están negociando y que sustituirá al actual, que vence el próximo 31 de diciembre. Con este nuevo modelo de explotación, se abre la puerta a que el servicio pueda operarse de manera segregada, por corredores, lo que permitiría privatizarlo, dando entrada a otras empresas.
Para que la Generalitat, administración titular del servicio, pueda adjudicar el servicio a compañías distintas a Renfe, antes debe modificarse la ley del Sector Ferroviario. Fuentes del Govern precisaron que este requisito, o al menos el compromiso de que se va a hacer, es fundamental para firmar un nuevo contrato programa. Con todo, añadieron las mismas fuentes, el documento que existe a día de hoy es de carácter técnico y todavía no tiene luz verde final de la parte catalana. Esta reforma normativa debía haberse hecho ya –constaba en el acuerdo del traspaso de Rodalies de diciembre del 2009– pero lo cierto es que hasta la fecha no se ha hecho. Tampoco se conoce –aspecto fundamental– la dotación presupuestaria que tendrá el servicio en el próximo ejercicio. Así las cosas, hasta que Mariano Rajoy nombre ministro de Fomento y este acuerde las nuevas condiciones con el ejecutivo de Artur Mas, se mantendrá la actual relación.
La gestión individualizada por líneas es uno de los aspectos más novedosos del documento técnico. Como primer paso, Renfe ha dedicido crear gerencias para las distintas zonas en las que dividirá la red catalana. La futura segregación permitirá a la Generalitat conocer todos los datos del servicio de manera separada. Por ejemplo, el coste por viajero, el nivel de ocupación o los estándares de calidad (comodidad, puntualidad...). Los responsables de la conselleria de Territori ya habían defendido esta posibilidad, en base al estudio comparativo de distintas redes de cercanías europeas elaborado por la Autoritat del Transport Metropolità.
El documento técnico incluye otros aspectos que deberá cumplir Renfe los próximos cuatro años, entre los que destaca la definición de unos niveles de calidad y de puntualidad, que se tendrán que alcanzar a lo largo de la duración del contrato programa.
Las negociaciones incluyen la creación de nuevos servicios de Rodalies. El más definido es el de Girona, que se prevé estrenar la próxima primavera. La idea es que se extienda entre Blanes y Figueres, inicialmente con un tren por sentido y hora con parada en todas las estaciones y con una extensión hasta Portbou cada dos horas. Territori estima que el coste anual de este servicio será de unos cinco millones de euros, que prevé incluir en el paquete global de Rodalies y regionales que negociará con Madrid.
http://www.lavanguardia.com
P.d no sabia on posar-lo per això he fet un nou tema, disculpin les molèsties.
Re: Sovint oblidat, prou recordat
Una 450 tardaria gairebé un minut en creuar aquest pont a 10 km/h!PoLeTe124 wrote:A 10km/h... Amb la congestió què hi ha al túnel de Barcelona en general, em sembla a mi què no és el més adequat...metring wrote:Es pot, a menys velocitat, però passen.Guigui wrote:El pont metâl·lic de Plaça Catalunya...
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Però què dimonis passa amb el pont de Plaça Catalunya?
Que no l´havien canviat??
Que no es pot canviar??
Que no l´havien canviat??
Que no es pot canviar??
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
En serio, cerqueu tema sobre el pont
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Cito una frase que acabo de llegir a la web de Rodalies de "Nadal 2011 a Port Aventura":
El bitllet combinat está disponible a les màquines autovenda.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Armes d'ignorància massiva
Ui, això és del més inofensiu que t'hi pots trobar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Al fulletó de les noves tarifes de Rodalies, apareix un nou disseny del bitllet de Rodalies, tot taronja. Se sap alguna cosa d'això?
-
- N7
- Posts: 458
- Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
- Facebook: pol.bielsa
- Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
En teoria són els bitllets nous de Rodalies que a partir del dia 6 havien de començar a circular. No sé si han començat ja o s'esperaran a dillunsvictorcasta wrote:Al fulletó de les noves tarifes de Rodalies, apareix un nou disseny del bitllet de Rodalies, tot taronja. Se sap alguna cosa d'això?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Aviam si aviat els podem veure. El que seria sensat és que primer s'esgotéssin les bobines actuals, abans de tirar de les noves...PoLeTe124 wrote:En teoria són els bitllets nous de Rodalies que a partir del dia 6 havien de començar a circular. No sé si han començat ja o s'esperaran a dillunsvictorcasta wrote:Al fulletó de les noves tarifes de Rodalies, apareix un nou disseny del bitllet de Rodalies, tot taronja. Se sap alguna cosa d'això?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Naturalment, calia canviar de disseny!
Suposo que es tracta d'una altra mesura imprescindible per a millorar el servei. I, ja de pas, també deu haver contribuït a "millorar" la tarifa.victorcasta wrote:Al fulletó de les noves tarifes de Rodalies, apareix un nou disseny del bitllet de Rodalies, tot taronja. Se sap alguna cosa d'això?
Alguns personatges de màrqueting de via estreta sembla que no n'aprendran mai.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Pel que va dir fa temps un usuari que havia participat en el disseny de la imatge corporativa de Rodalies, un nou disseny dels bitllets també s'havia previst.