Page 42 of 62
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 27/11/2011 11:51
by nilruiz
Un altre cop, que si els trens són vells... Crec jo que els viatgers prefereixen viatjar en una 470 que és una unitat per a serveis Regionals que no viatjar en una 447 amb seients de Rodalia... Però clar com els senyors polítics no viatgen en tren i molt menys en línies com la de Puigcerdà, on t'hi pots passar 2 hores i mitja assegut en un seient que està "dissenyat" per a serveis de aproximadament 1 hora...
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 27/11/2011 14:51
by victorcasta
I si els hi poses una 447 amb seients de regionals? Què costa menys? Posar-li seients decents a una 447 o el manteniment que té una 470 (i els costos derivats de fer-la circular)? I jo no m'inclino per la segona opció.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 27/11/2011 15:05
by jordiver
victorcasta wrote:I si els hi poses una 447 amb seients de regionals? Què costa menys? Posar-li seients decents a una 447 o el manteniment que té una 470 (i els costos derivats de fer-la circular)? I jo no m'inclino per la segona opció.
De fet això que dius, de reformar les 447 per posar seients regionals és lo que vol la Generalitat però crec que ara no està la cosa com per gastar calers en fer-ho. Però bé veient que volen treure les 470 si o si, haurien de fer-ho lo que a saber quan ho podran fer.
Re: Sempre la mateixa cantarella
Posted: Sunday 27/11/2011 23:17
by Toni
jordiver wrote:També està previst que el Govern posi sobre la taula a Foment un pla d'inversió per a Regionals, que estaria a punt durant el primer trimestre del 2012 --l'antiguitat mitjana dels trens que presten el servei de Regionals és de 20 anys, mentre que els de Rodalies supera els deu--.
No sé perquè es preocupen tant per l'antiguitat dels trens regionals quan les 470, que son les més antigues, amb un bon manteniment poden estar molts més anys funcionant i donant un servei digne, més digne que amb les 447 que tenen els seients de rodalies. I crec a més que es podrien reformar les 470 i millorar-les, per exemple adaptant el vago intermedi a persones amb mobilitat reduïda (si es factible clar). Però bé amb els temps que corren no s'hauria de desaprofitar el material que hi ha al·legant que són massa antigues quan no ho son tant i que com ja he dit, amb un bon manteniment podrien estar millor del que estan.
Les 470 ja estàn bastant velles... però mentre no hi hagin diners s´haurien d´aguantar si es pot i no donen avaries. Evidentment no ens podem permetre tenir tots els trens nous.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Monday 28/11/2011 17:49
by fcuevas27
Seria una bogeria fer servir les 450 en la línia 4 de rodalies?
Sovint oblidat, prou recordat
Posted: Monday 28/11/2011 17:51
by Guigui
El pont metâl·lic de Plaça Catalunya...
Re: Sovint oblidat, prou recordat
Posted: Monday 28/11/2011 18:59
by metring
Guigui wrote:El pont metâl·lic de Plaça Catalunya...
Es pot, a menys velocitat, però passen.
Encara més a poc a poc?
Posted: Monday 28/11/2011 22:01
by Guigui
Però no està el forn per a "bunyols"...
Re: Sovint oblidat, prou recordat
Posted: Monday 28/11/2011 22:24
by PoLeTe124
metring wrote:Guigui wrote:El pont metâl·lic de Plaça Catalunya...
Es pot, a menys velocitat, però passen.
A 10km/h... Amb la congestió què hi ha al túnel de Barcelona en general, em sembla a mi què no és el més adequat...
El Govern abre la vía para privatizar líneas de Rodalies
Posted: Tuesday 29/11/2011 8:14
by trensmat
El Govern abre la vía para privatizar líneas de Rodalies
Renfe mantendrá el servicio cuatro años más pero deberá gestionar los corredores por separado, según establece la Generalitat.
Rodalies seguirá en manos de Renfe, al menos los próximos cuatro años, pero deberá gestionar la red de manera distinta, segregándola por líneas. Así consta en el documento técnico que la Generalitat ha acordado con la compañía ferroviaria y que servirá de base para el contrato programa 2012-2015 que ambas partes están negociando y que sustituirá al actual, que vence el próximo 31 de diciembre. Con este nuevo modelo de explotación, se abre la puerta a que el servicio pueda operarse de manera segregada, por corredores, lo que permitiría privatizarlo, dando entrada a otras empresas.
Para que la Generalitat, administración titular del servicio, pueda adjudicar el servicio a compañías distintas a Renfe, antes debe modificarse la ley del Sector Ferroviario. Fuentes del Govern precisaron que este requisito, o al menos el compromiso de que se va a hacer, es fundamental para firmar un nuevo contrato programa. Con todo, añadieron las mismas fuentes, el documento que existe a día de hoy es de carácter técnico y todavía no tiene luz verde final de la parte catalana. Esta reforma normativa debía haberse hecho ya –constaba en el acuerdo del traspaso de Rodalies de diciembre del 2009– pero lo cierto es que hasta la fecha no se ha hecho. Tampoco se conoce –aspecto fundamental– la dotación presupuestaria que tendrá el servicio en el próximo ejercicio. Así las cosas, hasta que Mariano Rajoy nombre ministro de Fomento y este acuerde las nuevas condiciones con el ejecutivo de Artur Mas, se mantendrá la actual relación.
La gestión individualizada por líneas es uno de los aspectos más novedosos del documento técnico. Como primer paso, Renfe ha dedicido crear gerencias para las distintas zonas en las que dividirá la red catalana. La futura segregación permitirá a la Generalitat conocer todos los datos del servicio de manera separada. Por ejemplo, el coste por viajero, el nivel de ocupación o los estándares de calidad (comodidad, puntualidad...). Los responsables de la conselleria de Territori ya habían defendido esta posibilidad, en base al estudio comparativo de distintas redes de cercanías europeas elaborado por la Autoritat del Transport Metropolità.
El documento técnico incluye otros aspectos que deberá cumplir Renfe los próximos cuatro años, entre los que destaca la definición de unos niveles de calidad y de puntualidad, que se tendrán que alcanzar a lo largo de la duración del contrato programa.
Las negociaciones incluyen la creación de nuevos servicios de Rodalies. El más definido es el de Girona, que se prevé estrenar la próxima primavera. La idea es que se extienda entre Blanes y Figueres, inicialmente con un tren por sentido y hora con parada en todas las estaciones y con una extensión hasta Portbou cada dos horas. Territori estima que el coste anual de este servicio será de unos cinco millones de euros, que prevé incluir en el paquete global de Rodalies y regionales que negociará con Madrid.
http://www.lavanguardia.com
P.d no sabia on posar-lo per això he fet un nou tema, disculpin les molèsties.
Re: Sovint oblidat, prou recordat
Posted: Tuesday 29/11/2011 12:00
by Sagrerenc
PoLeTe124 wrote:metring wrote:Guigui wrote:El pont metâl·lic de Plaça Catalunya...
Es pot, a menys velocitat, però passen.
A 10km/h... Amb la congestió què hi ha al túnel de Barcelona en general, em sembla a mi què no és el més adequat...
Una 450 tardaria gairebé un minut en creuar aquest pont a 10 km/h!
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Friday 02/12/2011 19:21
by 437.001
Però què dimonis passa amb el pont de Plaça Catalunya?
Que no l´havien canviat??
Que no es pot canviar??
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Friday 02/12/2011 20:28
by metring
En serio, cerqueu tema sobre el pont
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Tuesday 20/12/2011 21:44
by jEiiK0b
Cito una frase que acabo de llegir a la web de Rodalies de "Nadal 2011 a Port Aventura":
El bitllet combinat está disponible a les màquines autovenda.
Armes d'ignorància massiva
Posted: Tuesday 20/12/2011 22:12
by Guigui
Ui, això és del més inofensiu que t'hi pots trobar.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Saturday 07/01/2012 23:56
by victorcasta
Al fulletó de les noves tarifes de Rodalies, apareix un nou disseny del bitllet de Rodalies, tot taronja. Se sap alguna cosa d'això?
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 08/01/2012 0:54
by PoLeTe124
victorcasta wrote:Al fulletó de les noves tarifes de Rodalies, apareix un nou disseny del bitllet de Rodalies, tot taronja. Se sap alguna cosa d'això?
En teoria són els bitllets nous de Rodalies que a partir del dia 6 havien de començar a circular. No sé si han començat ja o s'esperaran a dilluns
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 08/01/2012 1:31
by victorcasta
PoLeTe124 wrote:victorcasta wrote:Al fulletó de les noves tarifes de Rodalies, apareix un nou disseny del bitllet de Rodalies, tot taronja. Se sap alguna cosa d'això?
En teoria són els bitllets nous de Rodalies que a partir del dia 6 havien de començar a circular. No sé si han començat ja o s'esperaran a dilluns
Aviam si aviat els podem veure. El que seria sensat és que primer s'esgotéssin les bobines actuals, abans de tirar de les noves...
Naturalment, calia canviar de disseny!
Posted: Sunday 08/01/2012 19:00
by Guigui
victorcasta wrote:Al fulletó de les noves tarifes de Rodalies, apareix un nou disseny del bitllet de Rodalies, tot taronja. Se sap alguna cosa d'això?
Suposo que es tracta d'una altra mesura imprescindible per a millorar el servei. I, ja de pas, també deu haver contribuït a "millorar" la tarifa.
Alguns personatges de màrqueting de via estreta sembla que no n'aprendran mai.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 08/01/2012 20:25
by victorcasta
Pel que va dir fa temps un usuari que havia participat en el disseny de la imatge corporativa de Rodalies, un nou disseny dels bitllets també s'havia previst.