Page 42 of 58

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Thursday 15/02/2018 15:04
by Aeduh
Ho se, pero si no hi ha ni que sigui una estació del Camp de Tarragona la demanda d'aquest itinerari seguramente seria escassa. Si la gent de les Terres del Ebre volgués anar a Lleida agafarien un bus perquè aquest trajecte dona bastant volta.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Thursday 15/02/2018 20:45
by trensmat
Aeduh wrote:Ho se, pero si no hi ha ni que sigui una estació del Camp de Tarragona la demanda d'aquest itinerari seguramente seria escassa. Si la gent de les Terres del Ebre volgués anar a Lleida agafarien un bus perquè aquest trajecte dona bastant volta.
Home la Gent de Lleida i en especial de Saragossa per estiu van molt a les platges de la Costa daurada.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Thursday 15/02/2018 22:44
by Carlos González
Pensant en els que van a la costa daurada.... tinc dos idees

1. Jo crec que el que haurien de fer és un bypass de TAV per arribar a l'estació de Tarragona Centre... a Saragossa hi ha un bypass que arriba a "Zaragoza-Delicias" i a Lleida hi passa el mateix. Aniria bé un bypass per Tarragona, i deixar el tram actual per serveis exprés i semidirectes.

2. Altre idea és que obrin el tram de Reus-Roda per connectar a l'actual estació de TAV que hi ha al Camp de Tarragona.

Xarxa Ferroviària Catalana (Més "realista")

Posted: Sunday 18/02/2018 13:46
by Carlos González
Bones... he aprofitat el cap de setmana en editar un mapa que tinc al calaix del meu Google Drive... fent-ho més "realista", en el sentit de dibuixar les línies existents i algunes de noves, en aquest cas infraestructures que s'han arribat a parlar de que es faran o en el futur es suposa que estaran.

La major part dels recorreguts dibuixats existeixen, però en aquest cas he ficat les següents idees per millorar les infraestructures actuals, i de pas fer-ne de noves (que es poden trobar algunes amb els PDI i tal) segons el meu criteri.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 000537&z=8 (Sense el TRAMCamp)
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 96465&z=10 (Amb el TRAMCamp)


Les idees per renovar el transport de Catalunya:

-Renovació de vies al tram de Reus-Riba-roja
-Desdoblament i millores al tram de Salou-Vandellòs *1
-Obertura del nou Corredor Mediterrani (o Variant de Vandellòs)
-Bypass de TAV per Tarragona Centre *2
-Desdoblament a Lleida-Cervera
-Millora del traçat de la R6
-Hub o intercanviador a l'estació de Sant Vicenç de Castellet
-Bypass de tren convencional d'Alcover-Valls
-Nova variant de l'Aeroport
-Nova línia Cornellà-Castelldefels
-Nou Túnel Turó de Montcada
-Desdoblament R3 (Vic-Montcada)
-Desdoblament R1 (Arenys-Maçanet)
-Intercanviadors a Hospital General i Volpelleres
-Intercanviador a Riu Sec

Noves idees:
-Reconversió Salou-Cambrils a tren-tramvia i creació d'un tren-tramvia metropolità a Tarragona
-Reobrir Reus-Roda
-Renovació de vies al tram de Manresa-Lleida
-Electrificació i reobertura dels trams de Súria i Sallent com llançadores
-Nou ramal de Granollers
-Nou accés de Montcada R3 a la nova estació de Santa Perpètua

*1: Si el tram serà al final desmantellat i deixarà de ser per tren, que només es desmantelli el tram de Cambrils-Vandellòs (ja que volen fer una via verda) i que es utilitzi el tram de Cambrils-Salou per tren-tramvia o metro lleuger (TRAMCamp).

*2: Si en aquest cas el TAV de Tarragona Centre no es pot fer o no es vol per x motius, reobrir el tram de Reus-Roda.

No són totes les idees, també tot i que no estiguin dibuixats en aquest mapa, també estaria d'acord amb l'Eix Transversal i parlar sobre de fer un tren per l'anella de les Gavarres, o de fer un tren de Banyoles-Girona com exemples.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Sunday 18/02/2018 22:39
by albe6
- Entre Reus i Riba-Roja ja es van fent obres.
Que podrien anar més ràpid? Si quan tanques per obres al Túnel de l'Argentera peta el traçat substitut (Puigverd de Lleida, estiu passat). És una línia troncal per passar mercaderies cap a la resta de la Peninsula, i per tancar per obres s'esperaran a periodes de baixa demanda.

- Si la variant del CM va per on va i no es va senzillament desdoblar, és culpa de que el desdoblament no superava la DIA (Declaració d'Impacte Mediambiental)
Està en obres i quan aquestes i les proves acabin, obrirà.

- AVE per Tarragona centre es pot estuidar per quan arribin els nous Talgo Avril, bitensió i amb possibilitat d'RD. Per ara hi ha escassetat de material AV bitensió (i s'hauria de montar una xapussa molt similar a la de Castelló)
La Reus-Roda, descartada, passava per sota d'on ara s'ubica l'enllaç CM - LAV i no hi ha gàlib suficient.
A més queda en peu l'ex-canviador d'ample de Roda, que s'usa per assajos de nova tecnologia de canvi d'ample...

- Abans de pensar en desdoblar Lleida - Cervera... millor primer renovar Lleida - Calaf i posar els suficients serveis com perquè es pugui estudiar abordar-ho.

- No veig el sentit d'unir les linies de Reus i Valls per Alcover a quatre passes literals de La Plana Picamoixons.

La resta, molt necessàries totes

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Sunday 18/02/2018 22:52
by Carlos González
albe6 wrote: - No veig el sentit d'unir les linies de Reus i Valls per Alcover a quatre passes literals de La Plana Picamoixons.
Pensa que si es pensa ampliar el servei de Rodalies al Camp de Tarragona, ha d'haver-hi un tren directe entre Valls i Tarragona.

albe6 wrote:- Si la variant del CM va per on va i no es va senzillament desdoblar, és culpa de que el desdoblament no superava la DIA (Declaració d'Impacte Mediambiental)
Està en obres i quan aquestes i les proves acabin, obrirà.
Això no crec que sigui cert del tot. Si no es va desdoblar, va ser perquè els alcaldes de la zona no volien... Jo he llegit i m'han escrit altre motiu, o raó, o el per què de no fer això, estic també al fòrum de "l'Skyscrapercity", em va dir un avatar que és de Tarragona i coneix millor que jo com és el transport de Tarragona (jo no tinc ni p*** idea, les coses com són) i em va dir que es pensava al principi desdoblar però els alcaldes, o Foment o no sé qui, ho va rebutjar sense raons.

Aquest per mi és el gran error i un problema molt greu, els canviadors d'amples... serà utòpic, sí... però el que s'hauria d'haver fer és que la xarxa ferroviària de la península ibèrica fos tota en ample UIC.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Monday 19/02/2018 0:38
by Aeduh
M'agrada molt el teu mapa.

-Pensava que estaves a favor de fer una connexió Martorell-Igualada-Cervera?

-Suposo que no ho has posat per la mateixa rao per la qual no es posat els eixos transversal i orbital, per només fer ampliacions de vies, no noves vies al mapa.

-Segueixes sense estar convençut de l'ampliació de la L3 i el tercer carril per la diagonal? Suposo que la L2 a l'aeroport sí que ho veus bo no?

-El Tram per la diagonaaaaaaaal!

-TramVallès?

-Penso que part de tot l'embolic tarragoní es la dolenta decisió de fer aquella estació al mig del no-res. Ho ha desequilibrat tot. Jo la deixaria d'utilitzar. Una mica radical pero mira...

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Monday 19/02/2018 0:56
by Carlos González
Aeduh wrote:M'agrada molt el teu mapa.
Gràcies :P ;) :D :amor
Aeduh wrote:-Pensava que estaves a favor de fer una connexió Martorell-Igualada-Cervera?
Si que ho estic, però la idea és de pensar a les infraestructures que s'han parlat i de millores de les actuals. I a més dels nous trams que ja s'han parlat en els PDI's... Abans de fer connexió de Martorell-Igualada-Cervera, que es millori abans el traçat de la R6.
Aeduh wrote:-Suposo que no ho has posat per la mateixa rao per la qual no es posat els eixos transversal i orbital, per només fer ampliacions de vies, no noves vies al mapa.
Llarg termini...
Aeduh wrote:-Segueixes sense estar convençut de l'ampliació de la L3 i el tercer carril per la diagonal? Suposo que la L2 a l'aeroport sí que ho veus bo no?
Això és un mapa per trens convencionals, trens del LL-A i B-V, i d'alta velocitat. I no té res a veure això amb el que acabes d'escriure.
L'ampliació de la L3 millor per Esplugues, em sembla excessiu per Sant Feliu, quan ja hi ha un munt de busos arribant a Sant Joan Despí i Sant Feliu, i si fan la T3 per Laureà Miró, suficient.

La L2 sí perquè passaria per el túnel ja fet de Parc Logístic-El Prat. A més que descongestionarà la L9 quan hi hagi el tram central.
Aeduh wrote:-El Tram per la diagonaaaaaaaal!
Què te que veure això amb el tema??? Res.
És un mapa de treeeeeeeeeens, regionaaaaaals, rodalieeeeeeees, avaaaaaants.... no té res a veure.
I que estic d'acord, tinc un altre mapa de l'àrea metropolitana que mostra el tram per la Diagonal.
Aeduh wrote:-TramVallès?
Primer millorar la capacitat d'FGC i que hi hagi intercanviadors a Hospital General i Volpelleres, després ja es parlarà de TRAMVallès.
Aeduh wrote:-Penso que part de tot l'embolic tarragoní es la dolenta decisió de fer aquella estació al mig del no-res. Ho ha desequilibrat tot. Jo la deixaria d'utilitzar. Una mica radical pero mira...
Precisament, si pensen fer un bypass per Tarragona Centre, haurien de treure l'estació del "Camp de Tarragona".

Es cuestión de marcas

Posted: Monday 19/02/2018 1:08
by Renfe445
Por qué te refieres a los tranvías de Vallès y Baix Camp como si fueran marcas de la empresa Trammet? Y si a lo mejor el que pone los tranvías es la empresa de Perico Palotes se continuarán llamando TRAMnosequé? :)

Solo curiosidad.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Monday 19/02/2018 2:22
by Carlos González
¿Me lo estás diciendo a mí? "Renfe445"

¿Y qué tiene que ver todo esto, con lo que he querido exponer anteriormente sobre de cómo podría ser el transporte de aquí según mi opinión a Aeduh y a albe6?

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Monday 19/02/2018 9:46
by robertotlh
La proposta d Estació Central soterrada te un problema. Si es fa, passarà com a Girona que la variant de mercaderies (en el cas de Tarragona la variant seria la Reus - Roda reoberta) ni hi es ni se l espera.

A modo de curiosidad

Posted: Monday 19/02/2018 13:12
by Renfe445
Carlos González wrote:¿Me lo estás diciendo a mí? "Renfe445"

¿Y qué tiene que ver todo esto, con lo que he querido exponer anteriormente sobre de cómo podría ser el transporte de aquí según mi opinión a Aeduh y a albe6?
Pero sólo lo quiero saber nada más! :)

Re: Es cuestión de marcas

Posted: Monday 19/02/2018 18:43
by ortegote
Renfe445 wrote:Por qué te refieres a los tranvías de Vallès y Baix Camp como si fueran marcas de la empresa Trammet? Y si a lo mejor el que pone los tranvías es la empresa de Perico Palotes se continuarán llamando TRAMnosequé? :)

Solo curiosidad.
No le busques más que no hay, al Tranvia del Camp de Tarragona se le conoce como Tramcamp.

Vale que suena a copiada del Trambesos y Trambaix, pero es la realidad, por ese motivo los aficionados les llamamos asi.
Saludos.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Monday 19/02/2018 22:48
by Aeduh
Carlos González wrote: Primer millorar la capacitat d'FGC i que hi hagi intercanviadors a Hospital General i Volpelleres, després ja es parlarà de TRAMVallès.
El problema de l'estació de Sant Cugat Renfe és el que tenen les estacions de Castellbisbal, Rubí, etc... també.
Estan posades en llocs bastant incòmodes. No sé si podrien ser competitives fagin les obres que fagin.
Aprofito per dir que es podria dir Sant Cugat-Coll Favà, per diferenciar-la de la de FGC.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Sunday 15/04/2018 21:15
by Carlos González
La RG1 (que seguiré pensant que alguns serveis hauria de saltar-se estacions quan estigui desdoblat el traçat de la R1) va des de l'Hospitalet fins a Portbou. Es suposa que és un reforç de la R1

No podrien fer el mateix amb la RT1 per reforçar la R4 des de Reus passant per Vilafranca i acabant per Sant Andreu Arenal?? Salutacions

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Monday 21/05/2018 23:08
by Carlos González
Un petit dubte... Què penseu vosaltres de l'estació d'alta velocitat que volen fer per connectar com segons diu als PDF's a l'aeroport de Reus??? l'Estació Central em refereixo...

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Tuesday 22/05/2018 12:01
by mpn90
Carlos González wrote:Un petit dubte... Què penseu vosaltres de l'estació d'alta velocitat que volen fer per connectar com segons diu als PDF's a l'aeroport de Reus??? l'Estació Central em refereixo...
Sincerament, que és la única que haurien hagut de fer al Camp de Tarragona, més central i més ben connectada que la del Camp, que es troba literalment enmig del no-res.

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Tuesday 22/05/2018 13:33
by Carlos González
mpn90 wrote:
Carlos González wrote:Un petit dubte... Què penseu vosaltres de l'estació d'alta velocitat que volen fer per connectar com segons diu als PDF's a l'aeroport de Reus??? l'Estació Central em refereixo...
Sincerament, que és la única que haurien hagut de fer al Camp de Tarragona, més central i més ben connectada que la del Camp, que es troba literalment enmig del no-res.
Jo crec que aquesta seria bona idea d'estació si féssin també connexió amb el TRAMCamp (apart que faria treure Camp de Tarragona i que hi hagués un bypass de Tarragona Centre i aquesta estació)...

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Wednesday 23/05/2018 0:07
by Carlos González
Sí en l'hipotètic cas que estigui pensat fer un bypass per Tarragona Centre (Que la veritat caldria fer-ho)... Creieu que es necessari llavors reobrir el tram de Reus-Roda?? (en aquest cas per passatgers).

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Posted: Wednesday 23/05/2018 10:19
by robertotlh
Carlos González wrote:
mpn90 wrote:
Carlos González wrote:Un petit dubte... Què penseu vosaltres de l'estació d'alta velocitat que volen fer per connectar com segons diu als PDF's a l'aeroport de Reus??? l'Estació Central em refereixo...
Sincerament, que és la única que haurien hagut de fer al Camp de Tarragona, més central i més ben connectada que la del Camp, que es troba literalment enmig del no-res.
Jo crec que aquesta seria bona idea d'estació si féssin també connexió amb el TRAMCamp (apart que faria treure Camp de Tarragona i que hi hagués un bypass de Tarragona Centre i aquesta estació)...
Jo crec que faran l estació central i no faran el bypass i tindrem el nyap majúscul amb els AVE parant a Camp, els Euromed a l estació central i a Tarragona centre nomes regionals i (les despulles de) rodalies de Tarragona, ah i les mercaderies