Page 42 of 130
Posted: Monday 18/06/2007 12:08
by aarongilp
fantito wrote:Et refereixes al servei comercial de Renfe o a la definició de línia d'Adif? És que són dues coses diferents. En el llibre d'itineraris de Renfe consta, efectivament, com a 270 però es tracta d'un itinerari més que una línia.
La línia sempre s'ha definit com la infraestructura que uneix dos punts i així consta en totes les adjudicacios. És a dir que l'Estat adjudicava la construcció de la línia de tal a tal lloc a l'empresa o companyia qual.
Val, gràcies per la puntualització. Efectivament, jo parlava de l'itinerari, en el qual consta com a "Línea 270". Per això m'he confós.
Posted: Monday 18/06/2007 12:25
by Ecomobisostrans
Una cosa es que RENFE, ADIF i qui vulgui els hi doni numeració interna a les línies, als recorreeguts, etc. però cara al públic hauria d'haver una numeració clara, on cada línia sigui cada línia, i un se'n pugui fiar d'una matiexa numeracio que consti tant a les estacions com als trens, com als horaris, com a Internet.
Posted: Sunday 01/07/2007 11:13
by Sky
El Govern planteja soterrar 622 metres del tren a Balaguer amb un cost de 65 milions
Els estudis previs que ha elaborat la Generalitat per portar a terme el soterrament de les vies del tren de la Pobla a Balaguer plantegen dos alternatives, que van del cobriment total de la via en aquest tram (amb uns 1.200 metres de longitud) fins a un cobriment parcial, que consisteix a tapar completament un tram de 622 metres de vies i deixar 505 metres lineals amb un cobriment entre pantalles. Aquesta opció suposa que en aquest mig quilòmetre, la línia ferroviària discorreria per sota del nivell del terra i protegida en els dos costats però descoberta en la part superior. A part d'aquesta diferència, el cost també varia, de manera que el cobriment parcial de les vies suposaria una inversió de 65,7 milions d'euros i el total, de 70,3 milions.
L'alcalde de Balaguer, Miquel Aguilà, ha explicat que la possibilitat que més ha predominat ha sigut la del soterrament parcial, encara que el preestudi que ha rebut recentment la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques obre aquesta nova possibilitat.
SEGRE
Posted: Sunday 01/07/2007 15:33
by entfe001
Ja se sap, les barreres del pas a nivell estan massa temps baixades amb sis trens al dia
Posted: Sunday 01/07/2007 15:45
by Watermark
Patètic, lamentable i alarmant. No calen més comentaris.
Posted: Sunday 01/07/2007 16:07
by Brill_13
Quin malgastament de diners més inútil
Si amb 20 milions van renovar tota la via, no em vull imaginar el que podrien fer amb 70 en comptes de llençar-los aquí.
I a qui tocarà afluixar?
Posted: Sunday 01/07/2007 16:23
by Guigui
I per fer aquesta aberració, a qui el passaran el platet? Als especuladors golafres o al sofert contribuent?
Re: I a qui tocarà afluixar?
Posted: Sunday 01/07/2007 23:55
by UT596001
Guigui wrote:I per fer aquesta aberració, a qui el passaran el platet? Als especuladors golafres o al sofert contribuent?
Imagino que els "sucosos" terrenys de l'antiga parerera que estava al costat de l'estació hi tindran molt a dir... no cal que continui, oi?
Posted: Monday 02/07/2007 0:26
by wefer
Després per millorar les estacions, per fer noves línies, per posar més autobusos, etc, etc... no hi haurà diners.
És clar que no hi haurà diners, se'ls hauran gastat en soterrar 622 metres de via per on passen 6 trens al dia, la qual cosa vol dir que estan uns 10 minuts baixades cada dia, repartits en 6 cops!!!!!
Vergonyós Haurien de rodar caps per decisions com aquesta, però segur que encara els aplaudiran. Així ens va.
Re: I a qui tocarà afluixar?
Posted: Monday 02/07/2007 16:20
by Sky
UT596001 wrote:Imagino que els "sucosos" terrenys de l'antiga parerera que estava al costat de l'estació hi tindran molt a dir... no cal que continui, oi?
http://www.megaupload.com/?d=PMNBAUGZ
Posted: Monday 02/07/2007 19:47
by Trenscat
Per calmar els ànims del soterrament més absurd que pot haver-hi, i que costarà una milionada impressionant, us faig saber que m'han dit que a l'estació de La Pobla de Segur ja torna a haver-hi instal·lada la tercera via (que ja hi havia hagut al seu moment) i que actualment s'està procedint a renovar les altres dues, a les quals només els havien passat l'herbicida.
Posted: Tuesday 03/07/2007 0:09
by Jordi Freixas
I s'en sap alguna cosa sobre allargar la línia?
Posted: Tuesday 03/07/2007 9:37
by genissimon
Trenscat wrote:Per calmar els ànims del soterrament més absurd que pot haver-hi, i que costarà una milionada impressionant, us faig saber que m'han dit que a l'estació de La Pobla de Segur ja torna a haver-hi instal·lada la tercera via (que ja hi havia hagut al seu moment) i que actualment s'està procedint a renovar les altres dues, a les quals només els havien passat l'herbicida.
Saps si a La Pobla de Segur han tornat a instal·lar agulla a alguna via pel costat de la topera, per a permetre l'escapament de la locomotora a les composicions convencionals (tipus ARMF) i poder tornar a posar la locomotora al costat Lleida de la composició?
Salut !!
Posted: Tuesday 03/07/2007 10:36
by Jordilar
Aquell escape mai l'han retirat.
Salut,
Posted: Tuesday 03/07/2007 10:56
by genissimon
Jordilar wrote:Aquell escape mai l'han retirat.
Salut,
Me n'alegro, sobretot per a poder continuar gaudint de les meravelles d'ARMF.
Salut !!
Posted: Tuesday 03/07/2007 18:30
by liniadelRipollés
Es nota que FGC és propietària de la línia. Comença a actuar amb els mateixos conceptes metropolitans.
Soterrada però amb senyals mecànics. Això no ho preveu l'estudi?
Sky wrote:El Govern planteja soterrar 622 metres del tren a Balaguer amb un cost de 65 milions
Els estudis previs que ha elaborat la Generalitat per portar a terme el soterrament de les vies del tren de la Pobla a Balaguer plantegen dos alternatives, que van del cobriment total de la via en aquest tram (amb uns 1.200 metres de longitud) fins a un cobriment parcial, que consisteix a tapar completament un tram de 622 metres de vies i deixar 505 metres lineals amb un cobriment entre pantalles. Aquesta opció suposa que en aquest mig quilòmetre, la línia ferroviària discorreria per sota del nivell del terra i protegida en els dos costats però descoberta en la part superior. A part d'aquesta diferència, el cost també varia, de manera que el cobriment parcial de les vies suposaria una inversió de 65,7 milions d'euros i el total, de 70,3 milions.
L'alcalde de Balaguer, Miquel Aguilà, ha explicat que la possibilitat que més ha predominat ha sigut la del soterrament parcial, encara que el preestudi que ha rebut recentment la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques obre aquesta nova possibilitat.
SEGRE
Re: Mercaderies per la línia de La Pobla
Posted: Sunday 08/07/2007 16:21
by sortrens
liniadelRipollés wrote:Sembla coherent pensar que, degut a la inaccessibilitat de molts trams de la línia de la Pobla, hagin de portar el material per a la renovació de la línia en tren i això donarà lloc a curiosos mercaderies per la línia
De fet, em consta que aquesta és una de les preocupacions hores d'ara: l'accessibilitat.
Ja que parles de mercaderies, a Catalunya ens fa falta millorar les infraestructures de les tres "F", Fibra òptica, Fecsa i Ferrocarril de mercaderies. Dic això, perque no estaría malament posar més vies en sentit França d'aquesta línia i d'aquesta manera posar servei de mercaderies internacionals
Posted: Tuesday 10/07/2007 21:03
by jordidr
No entenc perque volen soterrar-ho, seria una barracio :S
Posted: Wednesday 11/07/2007 9:39
by Danzig
és més, jo diria que és una aberració
Posted: Tuesday 17/07/2007 16:58
by hospitalenc
Escolteu, fa molt i molt que no hi vaig a La Pobla. Algú sap dir-me si encara hi ha la rotonda giratòria allà?. Es molt i molt important que hi sigui, de cara a potenciar les circulacions històriques.....imagino que al renovar la línia nó l´hauràn tret pas, oi?......