Per molt que es fagin els famosos intercanviadors a Sant Cugat i Rubí, la situació seguiria igual que ara. La prolongació de la R8 es necessària si es vol multiplicar els viatgers d'aquesta línia i crear una línia no-radial en condicions; l'R7 la van treure d'aquells dos municipis just quan s'estava guanyant viatgers. La línia R8 es va planificar malament i ja fa temps que en veiem les conseqüències. Si la major part del temps la línia transporta aire, per algun motiu serà no? També es necessari l'obertura de Santa Perpètua-Can Folguera que actualment només té andanes i prou.gatvell wrote:Jo estic amb Sagrerenc. Abans d'ampliar la línia amunt o avall millorar-ne el servei amb els "famosos" intercanviadors, millora de frequències... i un cop això fos tot fet, llavors allargar la línia, si s'escau.
Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Es una discusión absurda si deben ser primero los intercambiadores, o la prolongación. Me parece estúpido ponerse aquí con este "y tu más" invertido, de si la prolongación es más útil, o si lo son los intercambiadores. Ambos son más o menos importantes, es tan absurdo negar o infravalorar la necesidad de uno como del otro, y no me parece más que la enésima demostración del egoísmo que impera en nuestras tierras, de que cada quien tiene que imponer que es su propuesta la más útil, y no la del prójimo, cuando es completamente evidente que son dos actuaciones de similar utilidad y con el mismo fin, de acercar la R8 a más poblaciones
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
¿Has pensado que tal vez la línea transporta aire en parte porque desde Sabadell es muy lioso llegar y desde Terrassa y Rubí no hay siquiera un enlace señalizado, cuando esas poblaciones que suman como medio millón de habitantes que serían la principal fuente de viajeros para la R8 aparte de los universitarios, y que con las prolongaciones y los intercambiadores la R8 quedaría a 15 minutos de los centros de Terrassa y Sabadell?Renfe451 wrote:Per molt que es fagin els famosos intercanviadors a Sant Cugat i Rubí, la situació seguiria igual que ara. La prolongació de la R8 es necessària si es vol multiplicar els viatgers d'aquesta línia i crear una línia no-radial en condicions; l'R7 la van treure d'aquells dos municipis just quan s'estava guanyant viatgers. La línia R8 es va planificar malament i ja fa temps que en veiem les conseqüències. Si la major part del temps la línia transporta aire, per algun motiu serà no? També es necessari l'obertura de Santa Perpètua-Can Folguera que actualment només té andanes i prou.gatvell wrote:Jo estic amb Sagrerenc. Abans d'ampliar la línia amunt o avall millorar-ne el servei amb els "famosos" intercanviadors, millora de frequències... i un cop això fos tot fet, llavors allargar la línia, si s'escau.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
La R8 tendría que haber sido circular pero claro los túneles de Barcelona están mas colapsados que nunca, en mi opinión pienso que hasta que no se haga el tercer túnel de cercanías en Barcelona la R8 sera una línea fantasma y que solo aire.alf_ wrote:¿Has pensado que tal vez la línea transporta aire en parte porque desde Sabadell es muy lioso llegar y desde Terrassa y Rubí no hay siquiera un enlace señalizado, cuando esas poblaciones que suman como medio millón de habitantes que serían la principal fuente de viajeros para la R8 aparte de los universitarios, y que con las prolongaciones y los intercambiadores la R8 quedaría a 15 minutos de los centros de Terrassa y Sabadell?Renfe451 wrote:Per molt que es fagin els famosos intercanviadors a Sant Cugat i Rubí, la situació seguiria igual que ara. La prolongació de la R8 es necessària si es vol multiplicar els viatgers d'aquesta línia i crear una línia no-radial en condicions; l'R7 la van treure d'aquells dos municipis just quan s'estava guanyant viatgers. La línia R8 es va planificar malament i ja fa temps que en veiem les conseqüències. Si la major part del temps la línia transporta aire, per algun motiu serà no? També es necessari l'obertura de Santa Perpètua-Can Folguera que actualment només té andanes i prou.gatvell wrote:Jo estic amb Sagrerenc. Abans d'ampliar la línia amunt o avall millorar-ne el servei amb els "famosos" intercanviadors, millora de frequències... i un cop això fos tot fet, llavors allargar la línia, si s'escau.
Yo propongo que se creen dos líneas de Regional por ejemplo Reus - Vilafranca - Cerdanyola Universitat - Barcelona Estación de Francia por vía Ramal de les Aigües y Figueres - Granollers - Cerdanyola Universitat - L'Hospitalet - Barcelona Estación de Francia por vía ramal del Papiol.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
A la larga una R7 circular sería muy intresante, pero no puedes confundir la utilidad de esa hipotética R7 con a R8 actual. La R8 es una línea orbital que debe complementar un esquema radial, lo que la L9 es al Metro, vamos, pero la R7 circular sería en esencia una línea radial, o dos líneas radiales unidas.trensmat wrote: La R8 tendría que haber sido circular pero claro los túneles de Barcelona están mas colapsados que nunca, en mi opinión pienso que hasta que no se haga el tercer túnel de cercanías en Barcelona la R8 sera una línea fantasma y que solo aire.
¿Para qué hacer bajar esas líneas hasta Barcelona? Son inútiles para llegar a Barcelona desde los extremos de las líneas, porque dan una vuelta brutal que perdería más de media hora respecto a los regionales normales, y para llegar desde la R8 a Barcelona ya debería haber otros servicios como la R7 circular y los intercambiadores hacia la R4 y los FGC. Sería más eficaz juntar los dos regionales que propones para hacer un Reus-Figueres por Cerdanyola-UAB, porque sumarías la demanda desde cada extremo hacia el Vallès, más la demanda que fuera desde un extremo al otro, que evitaría el trasbordo en Barcelona.trensmat wrote:Yo propongo que se creen dos líneas de Regional por ejemplo Reus - Vilafranca - Cerdanyola Universitat - Barcelona Estación de Francia por vía Ramal de les Aigües y Figueres - Granollers - Cerdanyola Universitat - L'Hospitalet - Barcelona Estación de Francia por vía ramal del Papiol.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
El problema sigue siendo el tema de los túneles de BCN... Y veo mejor lo de alf_. El problema actual no recae ya en el centro de BCN sino más allá del céntrico túnel de BCN y mejorar esos extremos. Caso más allá de Hospitalet hacia el sur y lo mismo de BCN hacia arriba.trensmat wrote:Yo propongo que se creen dos líneas de Regional por ejemplo Reus - Vilafranca - Cerdanyola Universitat - Barcelona Estación de Francia por vía Ramal de les Aigües y Figueres - Granollers - Cerdanyola Universitat - L'Hospitalet - Barcelona Estación de Francia por vía ramal del Papiol.
En esto muy de acuerdo, veo inutilidad de la R7 y R8, mejor unir la R7 con la R8 y que hagan mismo recorrido de UAB<->Martorell (o más cerca de Hospitalet).alf_ wrote:A la larga una R7 circular sería muy intresante, pero no puedes confundir la utilidad de esa hipotética R7 con a R8 actual. La R8 es una línea orbital que debe complementar un esquema radial, lo que la L9 es al Metro, vamos, pero la R7 circular sería en esencia una línea radial, o dos líneas radiales unidas.
R7: Sant Andreu - L'Hospitalet (i aeroport)
Jo vull insistir en què crec que seria bona idea una R7 des de Sant Andreu fins a L'Hospitalet. No veig necessari tancar el bucle, ja que entre L'Hospitalet i Sant Andreu (via Pl. Catalunya) ja hi ha trens de sobres. Fins i tot és possible que es pugués fer arribar a El Clot-Aragó i Estació de França en lloc de Sant Andreu, per a poder connectar amb la R1. Aquesta línia, a més, podria prolongar-se posteriorment des de L'Hospitalet fins a l'aeroport, a través del túnel del Gornal.
Last edited by Javi M on Monday 12/05/2014 22:54, edited 1 time in total.
Re: R7: Sant Andreu - L'Hospitalet (i aeroport)
Javi M wrote:Jo vull insistir en què crec que seria bona idea una R7 des de Sant Andreu fins a L'Hospitalet. No veig necessari tancar el bucle, ja que entre L'Hospitalet i Sant Andreu (via Pl. Catalunya) ja hi ha trens de sobres. Aquesta línia, a més, podria prolongar-se posteriorment des de L'Hospitalet fins a l'aeroport, a través del túnel del Gornal.
Habría sido un uso fantástico de ese túnel, y habría podido servir de acceso al aeropuerto para las principales poblaciones conurbadas de Barcelona, y luego aparte la lanzadera desde Barcelona. Creo que el túnel del Gornal ya no esta transitable. También se podría llevar a EdF por el otro lado, haciendo una especie de línea orbital pequeña, junto a la R8 que es la orbital más grande, y otra tercera se podría hacer con un enlace entre Terrassa y Martorell. Sería un interesante esquema de tres "cinturones" ferroviarios.
Lo de no cerrar el bucle por ahora sería una buena opción, como dices no tiene sentido meter más trenes, y el trasbordo imposiblemente será un gran problema considerando precisamente esa gran cantidad de trenes pasantes. La R7 circular será el esquema "plan maestro" para un futuro cuando hubiera espacio suficiente.
Last edited by alf_ on Monday 12/05/2014 23:33, edited 1 time in total.
Túnel del Gornal
No, no lo está. Pero sería tan sencillo como colocar dos vías nuevas con sus catenarias (el tramo mide sobre unos 700m, así que no sería precisamente una inversión inasequible). El revestimiento del túnel no tiene problemas de desprendimientos, ya que se sigue utilizando para guardar trenes.alf_ wrote:Creo que el túnel del Gornal ya no esta transitable-
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Avorriment avui a la tarda A veure que us sembla!
La línia amb les altres línies de metro i la futura L9/L10.
La línia amb les altres línies de metro i la futura L9/L10.
Salut!
#volemL9
#volemL9
Cap línia nova
No crec que a Barcelona li calgui cap línia de metro nova. El que cal és ampliar algunes de les que ja existeixen.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Secundado lo que dice Javi M. En cambio pienso que como línea de tranvía podría ser interesante: De Glòries a Sants podría ir por Diagonal y Josep Tarradellas para no solapar con la L5, y entre el Fòrum y Gorg puede usar trazado ya existente. Desde Sant Boi se podría llevar hasta Cornellà y juntarlo con esa parte del TramBaix. Creo que un corredor como puede ser Sant Boi-El Prat-Zona Franca no justifica un Metro, pero sí un tranvía.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
St. Boi-El Prat
Entre Sant Boi i el Prat no hi ha cap línia fèrria que es justifiqui. No hi ha res al mig en un bon grapat de quilòmetres.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Sant Boi - El Prat
Doncs ves per on, volen fer arribar el metro a Sant Boi a través de El Prat... Penso que seria molt més adequat que hi arribés la L5 des de Cornellà.
A més, la L5 podria passar primer per Sant Joan Despí, de forma que la L3 s'estalviés el revolt per aquesta ciutat entre Sant Just i Sant Feliu.
A més, la L5 podria passar primer per Sant Joan Despí, de forma que la L3 s'estalviés el revolt per aquesta ciutat entre Sant Just i Sant Feliu.
Re: Sant Boi - El Prat
No es pot ampliar (bé, si es pot, pero costaría una pasta i s'hauria de tallar una carretera entre Cornellà i Sant Boi molt transitada) ja que el túnel/cul de sac de Cornellà Centre actual acaba a la plaça davant del centre comercial Llobregat Centre. Per això es va idear perllongar la L1 cap a Sant Boi pel Prat.Javi M wrote:Doncs ves per on, volen fer arribar el metro a Sant Boi a través de El Prat... Penso que seria molt més adequat que hi arribés la L5 des de Cornellà.
A més, la L5 podria passar primer per Sant Joan Despí, de forma que la L3 s'estalviés el revolt per aquesta ciutat entre Sant Just i Sant Feliu.
Final de la L5
Salut!
#volemL9
#volemL9
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Veo más factible seguir uno de los proyectos primitovos del Tram y prolongarlo desde Cornellà Centre hasta Sant Boi. La L8 ya sirve de Metro para llegar a Barceolona, este sería un transporte más local para llegar hacia la parte de la entrada sur de Barcelona. La zona no tiene la densidad para un Metro, y posiblemente tendría más necesidad de unas mejores conexiones en cercanías.
El mite de Cornellà L5
Això de què "no es pot ampliar la L5" és un mite del qual s'ha parlat ja diverses vegades i que no sé d'on ha sortit. De veritat creus que solucionar això costaria "una pasta" en comparació amb el que val ampliar una línia de metro? En els 200m que hi ha entre aquest punt i l'estació hi ha espai de sobres per a poder rebaixar la cota els 4 ó 5m que cal sense que l'estació es vegi afectada, i sense que hi hagi cap motiu per considerar-ho una obra peculiar. I si és per a construir una línia de metro, tallar una carretera a mi em sembla un mal menor.davroca5 wrote:No es pot ampliar (bé, si es pot, pero costaría una pasta i s'hauria de tallar una carretera entre Cornellà i Sant Boi molt transitada) ja que el túnel/cul de sac de Cornellà Centre actual acaba a la plaça davant del centre comercial Llobregat Centre. Per això es va idear perllongar la L1 cap a Sant Boi pel Prat.
Re: El mite de Cornellà L5
Es que no s'han d'abaixar 4 o 5 metres... han de ser el doble mínimJavi M wrote:Això de què "no es pot ampliar la L5" és un mite del qual s'ha parlat ja diverses vegades i que no sé d'on ha sortit. De veritat creus que solucionar això costaria "una pasta" en comparació amb el que val ampliar una línia de metro? En els 200m que hi ha entre aquest punt i l'estació hi ha espai de sobres per a poder rebaixar la cota els 4 ó 5m que cal sense que l'estació es vegi afectada, i sense que hi hagi cap motiu per considerar-ho una obra peculiar. I si és per a construir una línia de metro, tallar una carretera a mi em sembla un mal menor.davroca5 wrote:No es pot ampliar (bé, si es pot, pero costaría una pasta i s'hauria de tallar una carretera entre Cornellà i Sant Boi molt transitada) ja que el túnel/cul de sac de Cornellà Centre actual acaba a la plaça davant del centre comercial Llobregat Centre. Per això es va idear perllongar la L1 cap a Sant Boi pel Prat.
No has vist el link que he escrit abans? Si forades els murs que veus al Maps et trobes amb la via directament.
Estem parlant que la via surt al carrer, no que estigui a dos o tres metres del terra.
Salut!
#volemL9
#volemL9
Re: El mite de Cornellà L5
Sols cal que es desviï el túnel just a l'inici cap a la dreta i anar baixant. Si s'usa la traça actual caldria fer un pendent molt pronunciat doncs el carrer va baixant de cota fins arribar a les Aigües, i una mica més endavant ja està la riba del riu i caldria anar baixant...Javi M wrote:Això de què "no es pot ampliar la L5" és un mite del qual s'ha parlat ja diverses vegades i que no sé d'on ha sortit. De veritat creus que solucionar això costaria "una pasta" en comparació amb el que val ampliar una línia de metro? En els 200m que hi ha entre aquest punt i l'estació hi ha espai de sobres per a poder rebaixar la cota els 4 ó 5m que cal sense que l'estació es vegi afectada, i sense que hi hagi cap motiu per considerar-ho una obra peculiar. I si és per a construir una línia de metro, tallar una carretera a mi em sembla un mal menor.davroca5 wrote:No es pot ampliar (bé, si es pot, pero costaría una pasta i s'hauria de tallar una carretera entre Cornellà i Sant Boi molt transitada) ja que el túnel/cul de sac de Cornellà Centre actual acaba a la plaça davant del centre comercial Llobregat Centre. Per això es va idear perllongar la L1 cap a Sant Boi pel Prat.
Jo crec que és millor fer arribar la L6, que disposarà d'unes freqüències més lògiques a la demanda en tota aquella banda (St. Boi - St. Just), i així de passada s'evita que la L3 faci tantes o més voltes pel Baix Llobregat que la L9.
El metro de Barcelona amb motoristes!
L6
Ara que ho dius, la teva em sembla millor idea. La L6 a Sant Boi per Sant Joan, l'Hospital Comarcal i Esplugues; i la L3 a Sant Feliu per Sant Just i Esplugues. La L5, per tant, no caldria ampliar-la, o bé podria continuar amb una estació més a Sant Boi (a partir de Les Aigües, ja en superfície) per a enllaçar amb les L6 i L8.