Page 42 of 59
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Posted: Sunday 30/03/2008 1:38
by Busman
Una via per l'esperança: han substituït els enganxalls d'alta tecnologia del 2157-2160 per termòmetres de LEDs. Però continuen sense funcionar, és clar.
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Posted: Sunday 30/03/2008 12:10
by Fran-Ikarus
Sembla que de moment les 3000R estan empanyant una mica la història de les 3000...
3000R
Posted: Sunday 30/03/2008 22:18
by Guigui
Fran-Ikarus wrote:Sembla que de moment les 3000R estan empanyant una mica la història de les 3000...
Ho dius pels fantàstics seients o per un altre motiu?
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Posted: Friday 18/04/2008 21:32
by pol
Avui he vist 3 9000:
419
415
404
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Posted: Monday 05/05/2008 18:46
by Miquel
Aquest matí he vist el 3021-3024 ja reformat i amb passatge amb el torn 305.
Amb aquest ja són 5 els 3000 reformats que hi ha a la L-3:
3013-3036
3009-3012
3017-3020
3029-3032
3021-3024
El següent, té molts números que sigui un 306X (no recordo quin), ja que l'últim dia que el vaig veure va ser al març, tinc una llista on apunto tot tren que veig amb l'últim dia que el vaig veure.
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Posted: Monday 05/05/2008 23:24
by Vox
Osti quina rapidesa amb les 3000R! Per mi, quasibé es com despedir-se de les 1100 pq no es el mateix pujar-se en una 3000 original que en un 3000R, aixi que toca despedida de les 3000 aquest mateix 2008 o calculem que encara en quedarà alguna pel 2009?
Vox
Culet enyorat
Posted: Tuesday 06/05/2008 0:21
by Guigui
Vox wrote:Osti quina rapidesa amb les 3000R! Per mi, quasibé es com despedir-se de les 1100 pq no es el mateix pujar-se en una 3000 original que en un 3000R, aixi que toca despedida de les 3000 aquest mateix 2008 o calculem que encara en quedarà alguna pel 2009?
Per part meva, qui més enyorarà les 3000 serà el meu darrere. No rellisca a les corbes, s'adapta a la forma del seient...
Bé, tampoc és que els seients de l'FMB siguin un prodigi ergonòmic, però entre els 3000 o 4000 (no R) i qualsevol altra sèrie que circula actualment no hi ha color.
el blanc i les 3000R
Posted: Tuesday 06/05/2008 11:33
by Peter
El blanc pot donar la sensació de més lluminositat, menys claustrofòbic i altres aventatges; però té un gran inconvenient: és un color brut. Amb la reforma dels 3000 i 4000 han pintat les reixes del sostre de blanc i ara que ja porten uns mesos circulant comencen a tenir pols negra a les sortides d'aire i tot de ditades de gent que s'agafa al sostre en hores puntes i fan que es vegi brut. Tants colors que hi ha, per què no els han pintat de gris igual que els 5000, que com a mínim dissimula més el brut? O sinó que s'apliquin més a l'hora de netejar.
Canviant de tema. Algú sap si amb la reforma s'ha aprofitat per canviar els equips d'aire condicionat? L'altre dia vaig agafar un 3000R en que feia molta calor en un vagó i si t'anaves al del costat era un congelador.
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Posted: Tuesday 06/05/2008 18:45
by Miquel
Se que s'ha revisat el sistema d'aire acondicionat al tren, si l'han modificat aixó ja no, el que si sé, és que els reformats, han incorparat un aire acondicionat independent a la cabina de conducció, ho podràs veure, ja que hi ha una caixa negra a sobre de la cabina.
Recordo que cuan estava a la cotxera, van retirar el sostre de la cabina per fer-hi el forat, i alguns empleats feien la broma de "un 3000 descapotable!".
He mirat hi crec que el sisé reformat serà el 3061-3064 (ho dic a memoria, potser m'equivoco), ja que l'últim dia que el vaig veure, va ser abans de setmana santa.
Referent a el temps, el temps actual de la reforma són entre 3 i 4 mesos aproximadament, incluint reforma, muntatge a la cotxera i proves.
Tots els 9000?
Posted: Sunday 25/05/2008 23:16
by metring
Potser la infoirmació ja hi sigui, però no l'he trobat. Ja estan entregats tots els 9000?
9000s de la L-4
Posted: Thursday 29/05/2008 10:35
by Peter
Unes quantes observacions del viatge d'ahir amb un 9000 per gairebé tota la L-4, ara alguns pro-alstom del fòrum em fotreu a parir, però l'experiència va ser força decepcionant perquè m'esperava més d'aquest tren.
Suposo que encara han d'ajustar moltes coses de circulació però ara que han tret els 1100 no he notat ninguna millora de velocitat. Sí que el tren corre més i accelera i frena més ràpid però s'està molt de temps parat a les estacions.
A l'arrancar primer fa un sotrac i després comença a accelerar, no veig molt normal que un tren arranqui d'una manera tant brusca.
Els motors fan força més soroll que un 5000 i quan redueixen tenen un moment que les freqüències del so del motor s’acoblen i fan un "uuuuu" força desagradable i fort.
Encara no han pogut posar la megafonia ni els termòmetres?
L'interior d'aquests trens combinen línies modernes amb altres més antiquades, el sostre en corba no ajuda gaire a donar una línia moderna. I una cosa tonta, però avui en dia tots els fars exteriors es fan de leds que gasten menys i duren molt més. No entenc per que son de bombeta (em refereixo a la llum blanca).
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Posted: Thursday 29/05/2008 19:38
by pol
El soroll, a la 2 si que es nota de una manera horrible, però a la 4 el contrari van molt molt silienciosos, quant esperes a l'estació no es sent res, i també que van suaus, això tant a la 4 com a la 2. Al menys a mi hem sembla aixo.
I la megafonia de tant en tant funciona, suposo que deuen fer probes. I els termometres igual però nomes van entre Jaume I i Trinitat Nova.
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Posted: Sunday 08/06/2008 16:28
by ferroviario_catalan
Puede ser que los termometros de los 9000 de la L4 a veces funcionen, pero yo como usuario de la linea 4 a diario, jamas he tenido esa suerte... supongo que los que lo habeis visto, habra sido cuando la unidad se acababa de incorporar a la circulacion, y los estarian probando. esperemos que pronto augmenten ferqüencias, y circulen sus 9 9000 juntos.
Petita incidència al túnel amb un 9000
Posted: Sunday 08/06/2008 21:29
by Guigui
Aquest matí m'ha passat quelcom curiós entre Barceloneta i Ciutadella en un 9000. Anava just darrere el vidre del conductor, quan el tren s'ha quedat aturat al mig del túnel. Veig que el conductor es comunica amb central i informa d'alguna cosa. Diu quelcom de "reactivar el TBS" i acte seguit el tren es torna a posar en marxa. Per cert, els monitors tenien un símbol amb una clau anglesa parpellejant.
Pregunta als entesos en tecnologia alstomiano-metrera: tot plegat era senyal d'alguna incidència tècnica?
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Posted: Sunday 08/06/2008 22:25
by El LLOP
el que li han dit es que fes un "reset al TBS" que significa que resetegi els equips de l'ATP del tren perquè haurà perdut els codis i no els haurà pgut recuperar.
Re: Petita incidència al túnel amb un 9000
Posted: Monday 09/06/2008 11:58
by pokeroms
Guigui wrote:Aquest matí m'ha passat quelcom curiós entre Barceloneta i Ciutadella en un 9000. Anava just darrere el vidre del conductor, quan el tren s'ha quedat aturat al mig del túnel. Veig que el conductor es comunica amb central i informa d'alguna cosa. Diu quelcom de "reactivar el TBS" i acte seguit el tren es torna a posar en marxa. Per cert, els monitors tenien un símbol amb una clau anglesa parpellejant.
Pregunta als entesos en tecnologia alstomiano-metrera: tot plegat era senyal d'alguna incidència tècnica?
¡Hola!
Aquí et deixo una petita informació sobre la clau anglesa i símbols.
¡Salutacions!
Gràcies
Posted: Monday 09/06/2008 13:52
by Guigui
Gràcies, pokeroms i LLOP, per la informació!
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Posted: Monday 09/06/2008 19:37
by El LLOP
aquesta es la pantalla del COSMOS de la s5000 del FCMB. D'esquerra a dreta (a dalt):
pantògraf - disjuntor - ondulador - convertidor estàtic - compressor - aire condicionat - advertència/incidència - frè estacionament - portes.
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Posted: Sunday 15/06/2008 2:24
by sortrens
Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada
Posted: Sunday 15/06/2008 16:33
by pol
I així es quedara fins que un dia algu agafi un metro per inaguracions o el que sigui i digui: Carai tu i axiò per que no funciona? O podriem possar en servei serviria de molt. I aleshores funcionaran, com la megafonia dels 1100 que durant molt temps no va funiconar.
I per cert les pantalles tant dificil es possar videos com a la 5, 1??