Page 42 of 121
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Saturday 25/10/2008 0:52
by Kailka
Vox wrote:Per això posen serveis en simple a les 8?? Que els possin entre les 10 i les 13 o a les 16-18h val,pero a primere hora dic jo que podran posar dobles composicions!
De ben segur que les "ments pensants" de Renfe, de 10:00 a 13:00 i de 16:00 a 18:00 les fan circular en doble composició i la resta d'hores en simple
.
Vox wrote:L'any passat agafava el tren ales 7.22 i ja estava força ple, i el de les 8 o 8:10 encara més, i eren sempre 464-463 o 447-447. No vull ni imaginar-me una 465 soleta a aquelles hores
Fins la setmana passada la circulació entre aquestes hores es feia en doble composició de Civies (a excepció de la de les 08:30 que es feia en simple) i la cosa anava molt millor, pero ara ...
.
Igualment, crec que en tota la setmana no he vist cap servei amb 447 (tot eren Civies), pot ser ??? o es que he coincidit i m'he fixat només en aquests trens ???.
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Saturday 25/10/2008 1:22
by visir5231
Actualmente circulan composiciones de hasta ocho coches en la C1, bién 464+464 o 465+463, siendo trenes algo mas largos que 2 447 juntas y con supuestamente mas capacidad de gente.
De todas formas yo sigo preferiendo las 447, que de anticuadas no tienen ni un pelo, mas que nada porque sus asientos son mas anchos y confortables, no vibran, no hacen tanto ruído ( el ruido del climatizador del civia es horroroso ) y tienen la suspensión algo mas suave y con mas desplazamiento.
Saludos.
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Saturday 25/10/2008 3:52
by Vox
Kailka wrote:Vox wrote:Per això posen serveis en simple a les 8?? Que els possin entre les 10 i les 13 o a les 16-18h val,pero a primere hora dic jo que podran posar dobles composicions!
De ben segur que les "ments pensants" de Renfe, de 10:00 a 13:00 i de 16:00 a 18:00 les fan circular en doble composició i la resta d'hores en simple
.
Vox wrote:L'any passat agafava el tren ales 7.22 i ja estava força ple, i el de les 8 o 8:10 encara més, i eren sempre 464-463 o 447-447. No vull ni imaginar-me una 465 soleta a aquelles hores
Fins la setmana passada la circulació entre aquestes hores es feia en doble composició de Civies (a excepció de la de les 08:30 que es feia en simple) i la cosa anava molt millor, pero ara ...
.
Igualment, crec que en tota la setmana no he vist cap servei amb 447 (tot eren Civies), pot ser ??? o es que he coincidit i m'he fixat només en aquests trens ???.
Es posible, a primera hora del matí només veia civies la temporada passada.
Vox
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Saturday 25/10/2008 3:56
by Vox
visir5231 wrote:Actualmente circulan composiciones de hasta ocho coches en la C1, bién 464+464 o 465+463, siendo trenes algo mas largos que 2 447 juntas y con supuestamente mas capacidad de gente.
De todas formas yo sigo preferiendo las 447, que de anticuadas no tienen ni un pelo, mas que nada porque sus asientos son mas anchos y confortables, no vibran, no hacen tanto ruído ( el ruido del climatizador del civia es horroroso ) y tienen la suspensión algo mas suave y con mas desplazamiento.
Saludos.
De hecho, el tema de Passeig de Gracia conlleva el uso de hasta 6 combinaciones Civia en la C1:
464
465
464-463
464-464
463-463
465-463
Vox
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Saturday 25/10/2008 8:53
by Kailka
Dies després a l'apartat "Veus" de l'edició en paper del diari Metro Catalunya:
Els Civia
En referència a l’article de Josep Guitart publicat l'altre dia, amb el títol "Enllaunats a Blanes", Renfe vol reiterar de nou, tal com es va indicar al periodista, que en el trajecte Barcelona - Blanes els trens circulen de manera habitual en doble composició.
Els trens Civia, en doble composició, compten amb un total de 1.183 places mentre que les unitats 447 compten amb 1.062. La incorporació de nous trens Civia al nucli de Rodalies Barcelona està concebuda per donar una resposta de qualitat al transport massiu de viatgers
en nuclis urbans i metropolitans.
Els nous combois estan dotats dels últims avenços tecnològics en seguretat, sostenibilitat, accessibilitat i confort.
ANTONIO CARMONA - Comunicació Renfe Operadora.
Els ocells canten, els núvols fan olor a maduixa ...
.
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Saturday 25/10/2008 12:26
by tren250
Hi ha que dir que depèn de l'hora i del dia, també. Les vegades que he pujat en un civia, la primera el tren estava buit des de hospitalet fins a mataró, on terminava, un dijous a les 10 del matí. Però a les 6 de la tarda, de mataró a sants, un civia procedent de blanes, pleníssim! I bueno, les composicions, en renfe, tela marinera, almenys a la C3. El tren de les 20:15 per sants de dilluns a dijous va en doble composició de 440 (us imgineu que el tren va gairebé buit), i el divendres (on pujen estudiants, gent per el cap de setmana...) en unica 440
. Encara que ja em traslladaria a un altre tema, i és cert que els civia serien idonis per serveis mitjans de rodalies, com un barcelona-calella, barcelona-mataró, sant celoni-castelldefels... i en hores de mitjana demanda. Està tan mal gestionat, tot plegat...
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Saturday 25/10/2008 22:40
by Mako448
Le 465-208 i 465-209 ja estàn circulant en servei,malauradament ho fan a la C1.
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Saturday 25/10/2008 23:14
by Busman
De fet, hi ha 447 del 2003, és a dir, amb prou feines tenen 5 anys.
Una pregunta, és possible una doble composició de 465? Algú em va dir que hi ha línies a Madrid que la duen, però no me n' acabo de refiar.
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Saturday 25/10/2008 23:42
by canalcole
Busman wrote:De fet, hi ha 447 del 2003, és a dir, amb prou feines tenen 5 anys.
Una pregunta, és possible una doble composició de 465? Algú em va dir que hi ha línies a Madrid que la duen, però no me n' acabo de refiar.
Es veritat, però només es fa en dies puntuals o festius (Nadal, festes majors, Setmana Santa...)
Xavi.
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 26/10/2008 0:28
by laura
Mako448 wrote:Le 465-208 i 465-209 ja estàn circulant en servei,malauradament ho fan a la C1.
Juro que mai arribaré a entendre-ho...
"Malauradament"...?
Potser caldrà enviar tots els Civies a Madrid i portar des d'allà les 447: així hi haurà igualtat, no hi haurà discriminació i no hi haurà ningú que s'enfadi.
Això sí, Barcelona tindrà la xarxa de Rodalies més
fashion d'Espanya.
Sembla que el fet de que estrenin Civies a Barcelona sigui una mala notícia per l'únic fet de posar-los al tram més utilitzat de la xarxa: sí, sí, més utilitzat... I qualsevol barceloní amb cert conneixement sobre el tema, la premsa o qualsevol mitjà de comunicació et dirà que la línia del maresme és la més transitada.
Arribats a aquest punt, lo millor serà no renovar material...
Per cert, vols que fiquem un 463 a un torn amb relació St.Vicenç de C/Manresa a hora punta de la tarda? o millor posar-lo a un St.Andreu Comtal/St.Vicenç de C? Tal i com va passar la setmana passada a un tren que anava cap a Maçanet-Massanes. I segons el que veuen els meus ulls, aquesta escena no es va repetir només la setmana passada; almenys un cop a la setmana veig algun torn cap a Blanes o Maçanet, fent-se amb una 463, 464 o 465 d'sola composició: cosa totalment innacceptable.
Salutacions.
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 26/10/2008 2:49
by Vox
Hi ha tambè 463 en simple per la R1??
Vox
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 26/10/2008 2:51
by Vox
canalcole wrote:Busman wrote:De fet, hi ha 447 del 2003, és a dir, amb prou feines tenen 5 anys.
Una pregunta, és possible una doble composició de 465? Algú em va dir que hi ha línies a Madrid que la duen, però no me n' acabo de refiar.
Es veritat, però només es fa en dies puntuals o festius (Nadal, festes majors, Setmana Santa...)
Xavi.
Doncs quan jo vaig veure una doble 465 a la C4 era un dia ben normal
Vox
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 26/10/2008 7:55
by victorcasta
Sí, es ben normal veure dobles de 465 per la C3 i C4 de Madrid. A Barcelona no és possible perquè no totes les andanes acceptarien 10 cotxes. De fet, ara hem vist que l'andana d'Arc de Triomf accepta just una doble de 464.
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 26/10/2008 11:30
by oriolp13
Kailka wrote:Edició en paper diari Metro Catalunya del dia 22/10/2008:
Enllaunats a Blanes
El trasllat a la C-1 dels Civia, més estrets que els vells 447, fa que alguns trens pateixin una sobresaturació
Renfe redueix combois de sis a tres vagons i provoca que molts usuaris hagin d’anar drets durant una hora i mitja.
Com llaunes de sardines. Així han de viatjar els usuaris en alguns dels nous trens Civia que van a Blanes. És un dels danys col·laterals de la retirada dels trens de Passeig de Gràcia, a causa de les obres per corregir la distància de mig metre entre el vagó i l’andana. Ara, nou combois de la C2 i la C10 s’han traslladat a la C1, la línia del Maresme, i ja han provocat les primeres queixes. Alguns passatgers denuncien que han de viatjar en un cotxe amb només tres vagons per fer la ruta Barcelona-Blanes-Maçanet, un tram amb alt volum de passatgers ja que l’utilitzen molts turistes que visiten la capital catalana. Com si agafessin el metro a hora punta, però en un viatge pot durar una hora i mitja.
Efecte llauna. Abans del 6 d’octubre, data en què va passar el darrer Civia per Passeig de Gràcia, els trens que es dirigien a Blanes-Maçanet corresponien al model antic, les unitats 447, amb més capacitat, i amb dos cotxes amb tres vagons cadascun. Sandra Valls, de Pineda de Mar, ha patit en la pròpia pell dues vegades l’efecte llauna les darreres setmanes. L’última dijous passat: “Vam agafar el tren direcció Maçanet de les 20.20 i, només era un sol tren amb tres vagons. És clar, a Sants ja va quedar quasi ple, i quan vam arribar a Plaça de Catalunya, ja no hi cabia més gent. Era un Civia”, relata indignada. Renfe admet que pot haver-hi algun cas puntual de saturació, que serà solucionat. A més, assegura que en hora punta tots els trens circulen amb doble composició.
111 places disposa cada vagó de Civia, 63 de les quals assegudes. Una capacitat molt menor a la dels trens antics, que compten amb 230 places, 78 amb seient.
“No hi ha dret. La gent s’està una hora drets i apretats com si fossin sardines” - Sandra Valls, usuària de Pineda de Mar.
JOSEP GUITART - Barcelona.
A l'edició d'El Periòdico d'avui, a l'apartat d'opinió del lector, surt una foto amb un civia a tope de gent, i el lector en questió escriu "los que van a Mataró salen en doble y van muchas veces casi vacíos, en cambio los que van a calella y blanes muchas veces va un solo tren y no se cabe" o similar.
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 26/10/2008 13:44
by canalcole
Vox wrote:canalcole wrote:Busman wrote:De fet, hi ha 447 del 2003, és a dir, amb prou feines tenen 5 anys.
Una pregunta, és possible una doble composició de 465? Algú em va dir que hi ha línies a Madrid que la duen, però no me n' acabo de refiar.
Es veritat, però només es fa en dies puntuals o festius (Nadal, festes majors, Setmana Santa...)
Xavi.
Doncs quan jo vaig veure una doble 465 a la C4 era un dia ben normal
Vox
Ja però a Madrid no ho fan en dies normals.
Xavi
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 26/10/2008 13:46
by victorcasta
canalcole wrote:Ja però a Madrid no ho fan en dies normals.
A Madrid ho fan sempre, dies normals i no normals. De fet, que ho facin en festius no té sentit ja que la demanda és més baixa que un laborable...
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 26/10/2008 14:43
by david_jim
canalcole wrote:
Ja però a Madrid no ho fan en dies normals.
Xavi
A Madrid, de dilluns a divendres a totes hores a la C4, i a la C3 també a totes hores menys des de les 10 del matí fins a la 1 de la tarda, es fa sempre el servei amb dobles composicions de 465. És en caps de setmana i festius quan es fa en composicions simples, menys en èpoques especials com pot ser Nadal.
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 26/10/2008 20:40
by Vox
david_jim wrote:canalcole wrote:
Ja però a Madrid no ho fan en dies normals.
Xavi
A Madrid, de dilluns a divendres a totes hores a la C4, i a la C3 també a totes hores menys des de les 10 del matí fins a la 1 de la tarda, es fa sempre el servei amb dobles composicions de 465. És en caps de setmana i festius quan es fa en composicions simples, menys en èpoques especials com pot ser Nadal.
Gràcies David, ja començava a dubtar de la meva vista
Aviat aniré a probar el nou túnel i de pas probaré de veure quelcom al pas per l'estació de Sol. Impressionant el que estan fent allà sota i més si pensem en els carrers que hi ha al damunt.
Vox
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Monday 27/10/2008 9:29
by alexbn
Lo mejor del caso fue cuando los vecinos fueron a pedir información sobre el inicio de las obras y les dijeron que el túnel ya estaba hecho. Nadie se había enterado. Lo mismito que aquí, con todo el mundo tocando los *******.
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Posted: Monday 27/10/2008 15:52
by ferroviario_catalan
Asi que nos hemos quedado sin civia Caf en Barcelona, que alegria....
Desde luego que a mi me parece mal esto, la variedad es lo bonito... comparar los civia sonido caf, a los sonido alstom... A este paso, a la gente le acabara gustando la F1
Saludos, Iván