Page 42 of 104

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Tuesday 09/11/2010 16:52
by 437.001
Suposo que simplement serà el model clàssic de Sncf/Rff d´estacions ampliades: Nantes, Rennes, Le Mans, Montpeller, Nimes... estacions amb dues portes d´accés, un a cada costat, amb si convé dos edificis de viatgers i dues zones de taquilles separades. Els casos que més em recorden Perpinyà són Rennes, Nantes i Le Mans, que crec que és com quedarà la cosa, i intueixo que l´edifici de tota la vida seguirà sent el principal. L´altre anirà dirigit més als que vinguin en cotxe.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Monday 15/11/2010 23:24
by metring
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 6?id=32064

Joan Boada signa un conveni amb l'empresa que gestiona el tram del TGV entre Figueres i Perpinyà per a la cessió d'un vehicle especial per a treballar en emergències ferroviàries

El secretari general d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, Joan Boada,signarà demà dimarts, a les 09.30 hores, amb el director general de l’empresa “TP Ferro Concesionaria S.A”, Santiago Martín, un conveni de col·laboració per a la cessió d’ús d’un vehicle d’emergències habilitat especialment per a treballar a l’interior de túnels ferroviaris.

El conveni que se signarà estableix que el vehicle, propietat de “TP Ferro Concesionaria, S.A”, serà gestionat pels Bombers de la Generalitat en cas d’una emergència ferroviària en el túnel del Pertús, de la línia del tren d’alta velocitat que unirà Figueres amb Perpinyà.

Durant l’acte, el secretari general estarà acompanyat pel director dels Serveis Territorials del Departament d’Interior a Girona, Marc Vidal, pel cap de la Regió d’Emergències de Girona, Enric Cano i pel cap del Servei Tècnic de la DGPEiS, Màxim del Valle, d’entre d’altres autoritats.

Al final de la signatura del conveni es durà a terme una demostració de la posada en funcionament del vehicle especial.

** Tots els periodistes que desitgin fer un seguiment de l’acte s’hauran d’acreditar prèviament, facilitant el nom i DNI, a l’Àrea d’Informació i Comunicació de la DGPEiS (93 586 77 20) **

16-11-2010 09:30 | Centre Tècnic Boca Sud (ctra. Nacional II, km 777,2) | La Jonquera (Alt Empordà) | Girona
El secretari general d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, Joan Boada, signarà amb el director general de l’empresa “TP Ferro Concesionaria S.A”, Santiago Martín, un conveni de col·laboració per a la cessió d’ús d’un vehicle d’emergències habilitat especialment per a treballar a l’interior de túnels ferroviaris.

Si en fan un negoci, fins a l'última conseqüència

Posted: Monday 15/11/2010 23:26
by Guigui
Suposo que, ja que TP Ferro ha tret la loteria gestionant el túnel del Pertús, pagaran a la Generalitat un cànon per cada sortida dels bombers, oi? O han tornat a imposar la "llei del mercat"?

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Tuesday 16/11/2010 13:03
by fubang
Bon dia.

No sé si és el lloc adequat, ni si la noticia ja s'ha publicat al fòrum, però no ho he trobat:

Sembla que el dia 19 de desembre deixa de circular definitivament el Talgo III RD en la relació Barcelona-Montpellier, coincidint amb la posada en circulació dels TGV Figueres-Paris.

No hem queda del tot clar, però sembla que continua circulant el Talgo Lorca-Montpellier i Montpellier-Cartagena.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Tuesday 16/11/2010 13:05
by metring
El fil més adient és http://transport.cat/viewtopic.php?f=45 ... ilit=talgo , però no està tampoc malament recordar-ho en aquest fil, ja que una cosa implica l'altre directament.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 17/11/2010 8:10
by Trenscat
A tot això, a Figueres-Vilafant s'ha instal·lat algun intercanviador d'ample? Si fos així podria circular el Talgo Lorca-Montpellier via el túnel del Pertús.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 17/11/2010 9:13
by davida
Trenscat wrote:A tot això, a Figueres-Vilafant s'ha instal·lat algun intercanviador d'ample? Si fos així podria circular el Talgo Lorca-Montpellier via el túnel del Pertús.
Hi ha canviador d'ample, pero no hi ha escapaments amb el que la maniobra de canvi de locomotora seria mes dificil. Pero crec que no l'utilitzaran perque es pagar el canon per guanya 25 min. Ara tarda 1:15, via LAV serien 30min + 20 min canvi locomotora = 50 min.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 17/11/2010 12:10
by Jacob.CH
davida wrote:
Trenscat wrote:A tot això, a Figueres-Vilafant s'ha instal·lat algun intercanviador d'ample? Si fos així podria circular el Talgo Lorca-Montpellier via el túnel del Pertús.
Hi ha canviador d'ample, pero no hi ha escapaments amb el que la maniobra de canvi de locomotora seria mes dificil. Pero crec que no l'utilitzaran perque es pagar el canon per guanya 25 min. Ara tarda 1:15, via LAV serien 30min + 20 min canvi locomotora = 50 min.
I a més que en total canviarien dues vegades de locomotora, i em sembla a mi que això comença a ser una miiiiiiica exagerat...

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 17/11/2010 17:55
by jaezcurra
http://www.3cat24.cat/noticia/942026/gi ... er-del-TGV

Segon simulacre al túnel transfronterer del TGV

Actualitzat a les 16:26 h 17/11/2010
Avui es porta a terme la segona prova de seguretat del túnel del Pertús. En aquest cas, el simulacre consisteix en el descarrilament d'un tren amb múltiples víctimes. Ja es va fer el primer a principis de mes amb èxit, on un tren havia de fer una parada d'emergència enmig del túnel. L'últim tindrà lloc el 30 de novembre que ve, quan se simularà l'incendi d'un dels combois. Es preveu que els primers trens comencin a circular a mitjans de desembre.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 17/11/2010 18:32
by liniadelRipollés
Han fet el simulacre a grans velocitats o simplement un descarrilament convencional?
jaezcurra wrote:http://www.3cat24.cat/noticia/942026/gi ... er-del-TGV

Segon simulacre al túnel transfronterer del TGV

Actualitzat a les 16:26 h 17/11/2010
Avui es porta a terme la segona prova de seguretat del túnel del Pertús. En aquest cas, el simulacre consisteix en el descarrilament d'un tren amb múltiples víctimes. Ja es va fer el primer a principis de mes amb èxit, on un tren havia de fer una parada d'emergència enmig del túnel. L'últim tindrà lloc el 30 de novembre que ve, quan se simularà l'incendi d'un dels combois. Es preveu que els primers trens comencin a circular a mitjans de desembre.

Parlant del tema

Posted: Wednesday 17/11/2010 19:54
by Guigui
Jacob.CH wrote:I a més que en total canviarien dues vegades de locomotora, i em sembla a mi que això comença a ser una miiiiiiica exagerat...
Això demostra que farcir la xarxa d'intercanviadors, com alguns proposen, no és tan eficient com canviar-la d'ample.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Wednesday 17/11/2010 20:05
by jaezcurra
¿Y si, mientras tanto, pusieran un Alvia? Su cambio de ancho es mucho más eficiente que el del Talgo ¿no?

Re: Parlant del tema

Posted: Wednesday 17/11/2010 20:47
by 470
Guigui wrote:
Jacob.CH wrote:I a més que en total canviarien dues vegades de locomotora, i em sembla a mi que això comença a ser una miiiiiiica exagerat...
Això demostra que farcir la xarxa d'intercanviadors, com alguns proposen, no és tan eficient com canviar-la d'ample.
Como imagino que te refieres a mi te contesto, una cosa es una rama talgo serie VI remolcado por una 252 en la cual hay que desenganchar, empujar la rama por el intercambiador y volvera enganchar la siguiente locomotora e invertir 20-25 min y otra cosa un s - 130 que pasa por el intercambiador a 30 Km/h y lo hace de forma automática en 3 min.
Otra cosa, el costo de pasar por un intercambiador son 150 euros.
No se ni las ideas de Renfe ni los acuerdos que tienen con SNCF pero los franceses no quieren material autopropulsado que no sea el suyo, almenos de momento.

No acceptat a França

Posted: Wednesday 17/11/2010 22:55
by Guigui
470 wrote:No se ni las ideas de Renfe ni los acuerdos que tienen con SNCF pero los franceses no quieren material autopropulsado que no sea el suyo, almenos de momento.
No és només el material autopropulsat; de fet, no volen res que no sigui seu. Però amb les lleis de la competència s'hauran d'empassar l'orgull, encara que de moment siguin capaços de trobar subterfugis legals (especialment "especificacions tècniques").

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 18/11/2010 9:35
by davida
El problema dels Alvia (Caf i Talgo) que es que no hi ha cap tren preparat per anar a 1500V per poder arribar a l'estació de Perpinyà. Tots son 25000V ca/ 3000V cc.

Un editorial

Posted: Thursday 18/11/2010 12:55
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/7-v ... blics.html

El túnel del Pertús o com llençar els diners públics

18/11/10 02:00

Els estats espanyol i francès continuen sense desvelar, a hores d'ara, la data de la posada en servei del túnel transfronterer del Pertús que, en un primer moment, ha de permetre arribar els trens d'alta velocitat fins a Figueres. No s'entén gaire que, gairebé dos anys després que s'acabessin les obres del túnel, aquest encara no hagi entrat en funcionament. Cert que, per la banda del Principat, el fet que l'Estat retardés, fins a quatre anys després, la finalització total de les obres del TAV, ho ha fet impossible, però per la banda del Rosselló la connexió amb la xarxa ferroviària francesa és operativa des de fa molts mesos. Què esperen, doncs, les autoritats a posar en servei el túnel i la resta del tram? És que tot plegat no ha costat prou diners encara als contribuents? És que són més importants les agendes dels mandataris o l'orgull d'algun ministre que els diners públics? Si no ens demostren aviat el contrari, així ho hem de pensar.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 18/11/2010 17:08
by carles10000
Retard de l'inaguracio per motius d'agenda segons "La vie du Rail"
L'enllaç
http://www.laviedurail.com/content/edit ... ne-semaine
Traduccio per Google
. Internacional v Perpignan - Figueras retrasar una semana
Redes España Francia Internacional
17/11/2010
Dos años después de la finalización de las obras en Francia, todavía no hay trenes en el túnel de Perthus. Por último, hace dos meses, Eiffage, un miembro de TP Ferro, titular de una licencia de Perpignan - Figueras, anunció el primer servicio de tren de alta velocidad de Invierno 12 de diciembre. Pero ahora un nuevo retraso anunciado desde hace razones triviales: problemas en los programas de nuestro gobierno (nuevo diseño) y el nombre de la estación en el lado español - después de tres bautismos, será "Figueres-Vilafant. La autorización de la Araf debe caer poco después del tercer y último año de la seguridad, de 23 de noviembre. Así que cuando los dos idas y vueltas diarias (comienza 15:20 07:20 am hora del este de París, Figueras 11:09 ET 15.05)? Para los viajeros que quieren ir a Barcelona, será .... HSL pendientes en 2012. SNCF es optimista acerca de que los boletos abiertos pronto a la venta y ver los trenes antes de que finalice el año
a la traduccio de gloogle "teuf teuf" en ficava soplo pèro m'he enterat en un altre aforament que te la mateixa significacio de tartana

Versió original, sempre millor

Posted: Thursday 18/11/2010 17:40
by Guigui
Poso la versió original per a entendre millor el text. Si us plau, demanaria que pengeu l'original i, si algú no l'entén, que es procuri una traducció pel seu compte. Les automàtiques solen ser infumables, i aquesta no n'és una excepció.

Perpignan - Figueras retardée d’une semaine

17/11/2010

Deux ans après la fin des travaux en France, il n’y a toujours pas de trains dans le tunnel du Perthus. Enfin, il y a deux mois, Eiffage, membre de TP Ferro, le concessionnaire de Perpignan - Figueras, annonçait les premiers TGV au service d’hiver du 12 décembre. Mais voilà qu’un nouveau retard s’annonce pour des motifs assez futiles : des problèmes d’agendas ministériels chez nous (remaniement) et de nom de gare côté espagnol – après trois baptêmes, ce sera « Figueras-Vilafant ». L’autorisation de l’Araf devrait tomber peu après le 3e et dernier exercice de sécurité du 23 novembre. Alors, à quand les 2 allers-retours quotidiens (départs Paris 7h20 et 15h20, Figueras 11h09 et 15h05) ? Quant aux voyageurs qui voudront aller jusqu’à Barcelone, ce sera en « teuf-teuf », en attendant la LGV en 2012. La SNCF reste optimiste pour ouvrir les billets à la vente sous peu et voir circuler les trains avant la fin de l’année.

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 18/11/2010 18:15
by davida
Confirmació made in Renfe:
Alvia 00211 Barcelona Figueres Vilafant
Alvia 00219 Barcelona Figueres Vilafant
A partir del 19/12
Curiositat nomes tenen clase turista

Re: LAV Barcelona-França

Posted: Thursday 18/11/2010 19:12
by Sagrerenc
davida wrote:Confirmació made in Renfe:
Alvia 00211 Barcelona Figueres Vilafant
Alvia 00219 Barcelona Figueres Vilafant
A partir del 19/12
Curiositat nomes tenen clase turista
Preu "mòdic" de 22,60 euros per internet i 22,80 en taquilla, per a un trajecte amb una velocitat mitjana de 88 km/h. Bravo!

El temps de viatge Barcelona-París serà de 7h41 en sentit nord i 7h25 en sentit sud.